Dat dus. Paars+ zou geen meerderheid in de senaat hebben, elke coalitie met PVV evenmin. PvdA/CDA/SP/GL is de enige combi die in beide Kamers een meerderheid heeft. Om CDA gunstig te stemmen zullen de overige drie partijen iets meer van hun idealen moeten laten varen dan CDA.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:43 schreef Cobra1 het volgende:
Als rechts niet lukt, vind ik dat ze naar de andere partijen moeten gaan kijken.
Het is niet de eerste keer dat de partij met de meeste stemmers niet in de coalitie kwam.
klinkt een minderheidskabinet VVD/PvdA dan niet logischer?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef gtotep het volgende:
Dan maar een minderheids-kabinet van VVD en CDA.
Gedoogsteun van PVV en PvdA.
Zo kan men komen met beleid en meerderheden van wisselende samenstelling
Het ene onderwerp regelen met steun PVV
het andere met steun PvdA
formatie kan dan volgens mij snel
Nee want VVD en PVDA kunnen niet samen, vandaar dat Paars+ ook niet doorgaat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:54 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
klinkt een minderheidskabinet VVD/PvdA dan niet logischer?
Wat een onzin. een minderheidskabinet van PvdA -GL-D66 lijkt me dan waarschijnlijker, gedoogsteun van CU en SP, CDA, pvddquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef gtotep het volgende:
Dan maar een minderheids-kabinet van VVD en CDA.
Gedoogsteun van PVV en PvdA.
Zo kan men komen met beleid en meerderheden van wisselende samenstelling
Het ene onderwerp regelen met steun PVV
het andere met steun PvdA
formatie kan dan volgens mij snel
Geert spreekt namens de Domme, en dat aantal blijft stijgen, op een gegeven moment heeft ie genoeg 'Domme' verzameld van de andere partijen dat de PVV in z'n eentje al op +75 uitkomt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef Killders het volgende:
[..]
Wat een onzin. een minderheidskabinet van PvdA -GL-D66 lijkt me dan waarschijnlijker, gedoogsteun van CU en SP, CDA, pvdd
Dit zijn alle partijen die meer of minder links zijn. in jouw geval moet de PvdA gedoogsteun geven aan een rechts kabinet???? Als je nou eens begint met aan te nemen dat de PvdA niet zo dom is als de PVV, maar vele malen slimmer, kom je al een heel eind.
Alles kan. Zelfs de SGP kan alleen gaan regeren zolang er maar 76 kamerleden voor dat kabinet stemmen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef Killders het volgende:
[..]
Wat een onzin. een minderheidskabinet van PvdA -GL-D66 lijkt me dan waarschijnlijker, gedoogsteun van CU en SP, CDA, pvdd
Dit zijn alle partijen die meer of minder links zijn. in jouw geval moet de PvdA gedoogsteun geven aan een rechts kabinet???? Als je nou eens begint met aan te nemen dat de PvdA niet zo dom is als de PVV, maar vele malen slimmer, kom je al een heel eind.
Precies, te belachelijk voor woorden. 55 zetels!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:40 schreef ouderejongere het volgende:
PVV + VVD = 55 zetels. Er zijn genoeg coalities mogelijk zonder deze twee rare partijen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
CDA de grootste verliezer in een minderheids kabinet met VVD.Kan het nog treuriger. Dan kan je CDA ook wel samen doen met PVDA en D66 als minderheid.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:24 schreef Metalfrost het volgende:
CDA en PvdA samen is sowieso gedoemd te mislukken, zie maar naar de vorige kabinetsformatie
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je zou het bijna verkiezingsbedrog kunnen noemen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:19 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
cda die gasten die dit land de afgrond instorten..mogen niet meer meedoen!!!
Ze zijn de grootste verliezers nml...waarom stemmen wij nog?
CDA!
zowiezo VVD
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, maar dan zitten we weer met dat ellendige CDA PvdA.
Denk dat maar niet. Het verleden laat zien dat toch altijd wel minstens 1/6e deel van de kiezers VVD stemt, en in bepaald perioden stemden er zelfs nog meer mensen VVD.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:28 schreef mr-green het volgende:
De VVD snijdt zich uiteindelijk alleen maar in de vingers door deze coalitie aan te gaan want nadat dit kabinet is gevallen zal niemand meer VVD stemmen![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geert spreekt namens de Domme, en dat aantal blijft stijgen, op een gegeven moment heeft ie genoeg 'Domme' verzameld van de andere partijen dat de PVV in z'n eentje al op +75 uitkomt.
Zolang wij de Domme dus niet laten regeren (en af laten gaan) groeien ze zoveel, dat ze op een gegeven moment alles zelf kunnen ze bepalen. Wie is hier nu dom?
?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:45 schreef ouderejongere het volgende:
Een minderheidskabinet is ook helemaal geen optie.
...
volgens onze grondwet kan een minderheidskabinet alleen in uitzonderlijke gevallen.
Volgens diezelfde redenatie zou VVD+PVV dus de perfecte combinatie zijn? De 2 grote stijgers samen, met gedoogsteun van D66 en GL?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
CDA de grootste verliezer in een minderheids kabinet met VVD.Kan het nog treuriger. Dan kan je CDA ook wel samen doen met PVDA en D66 als minderheid.
Dat zou zeker voor D66 een treurige beslissing zijn. Pechtold roept al maanden dat hij niet met de PVV zal samenwerken in een coalitie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat GL en D66 erover piekeren samen te werken met de PVV die als partij ongeveer het tegenovergestelde van hen is.
Oh, dan mogen we er inderdaad niet over pratenquote:
Klopt inderdaad, en dat was dus precies wat ik ermee wilde aangeven. Dat geen enkele mogelijke coalitie de verkiezingsuitslag 100% eer aan doet, aangezien de stijgers (begrijpelijk) niet allemaal samen willen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat GL en D66 erover piekeren samen te werken met de PVV die als partij ongeveer het tegenovergestelde van hen is.
Van mij mag je er over praten hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
Oh, dan mogen we er inderdaad niet over pratenGoed dat je ons er even op wijst.
van anderen hoor ik juist weer dat het in Denemarken zo fantastisch werktquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
In Denemarken is gebleken dat een dergelijke gedoogvariant de regerende partijen compleet worden gegijzeld door de gedogende partij (een variant zoals PVV). Zou het CDA dit werkelijk willen?
Het zit al 8 jaar (toch?) dus dat valt wel mee allemaal.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
In Denemarken is gebleken dat een dergelijke gedoogvariant de regerende partijen compleet worden gegijzeld door de gedogende partij (een variant zoals PVV). Zou het CDA dit werkelijk willen?
Hare Majesteit heeft Lubbers bevolen een meerderheidskabinet te formeren. Aangezien alle fractieleiders in het eerste gesprek met informateur Lubbers hebben aangegeven dat eerst de rechtse variant moet worden onderzocht gebeurt dat ook. Het kan niet zo zijn dat een partij met 24 zetels wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:55 schreef Morthill het volgende:
Hoor net op de radio dat de informele gesprekken bijna klaar zijn en dat er waarschijnlijk een kabinet VVD/CDA komt met steun van de PVV. Als dat zo is heeft Wilders het wel briljant voor elkaar. Hij heeft een positie van macht en invloed op het kabinetsbeleid, zonder dat hij mensen hoeft te leveren en dus serieuze verantwoordelijkheid draagt en hij kan bovendien probleemloos zijn sociaal-economische, linkse, beleid laten varen zonder dat het moeite kost.
Hare Majesteit wilde ook een PaarsPlus kabinet, gelukkig leven we niet in een land waar geschiedt wat Hare Majesteit wil.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Hare Majesteit heeft Lubbers bevolen een meerderheidskabinet te formeren. Aangezien alle fractieleiders in het eerste gesprek met informateur Lubbers hebben aangegeven dat eerst de rechtse variant moet worden onderzocht gebeurt dat ook. Het kan niet zo zijn dat een partij met 24 zetels wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid.
Minderheids- of meerderheidskabinet, Wilders zal sowieso gezichtsverlies leiden. Een kabinet spreekt altijd met 1 mond. Wilders krijgt misschien een paar symbolische zaken geregeld, maar op hoofdpunten verandert er niet veel. Daarna zullen Henk en Ingrid volgende keer op een ander stemmen, omdat onder Bruin-1 de bijstand omlaag gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |