Dat dus. Paars+ zou geen meerderheid in de senaat hebben, elke coalitie met PVV evenmin. PvdA/CDA/SP/GL is de enige combi die in beide Kamers een meerderheid heeft. Om CDA gunstig te stemmen zullen de overige drie partijen iets meer van hun idealen moeten laten varen dan CDA.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:43 schreef Cobra1 het volgende:
Als rechts niet lukt, vind ik dat ze naar de andere partijen moeten gaan kijken.
Het is niet de eerste keer dat de partij met de meeste stemmers niet in de coalitie kwam.
klinkt een minderheidskabinet VVD/PvdA dan niet logischer?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef gtotep het volgende:
Dan maar een minderheids-kabinet van VVD en CDA.
Gedoogsteun van PVV en PvdA.
Zo kan men komen met beleid en meerderheden van wisselende samenstelling
Het ene onderwerp regelen met steun PVV
het andere met steun PvdA
formatie kan dan volgens mij snel
Nee want VVD en PVDA kunnen niet samen, vandaar dat Paars+ ook niet doorgaat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:54 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
klinkt een minderheidskabinet VVD/PvdA dan niet logischer?
Wat een onzin. een minderheidskabinet van PvdA -GL-D66 lijkt me dan waarschijnlijker, gedoogsteun van CU en SP, CDA, pvddquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef gtotep het volgende:
Dan maar een minderheids-kabinet van VVD en CDA.
Gedoogsteun van PVV en PvdA.
Zo kan men komen met beleid en meerderheden van wisselende samenstelling
Het ene onderwerp regelen met steun PVV
het andere met steun PvdA
formatie kan dan volgens mij snel
Geert spreekt namens de Domme, en dat aantal blijft stijgen, op een gegeven moment heeft ie genoeg 'Domme' verzameld van de andere partijen dat de PVV in z'n eentje al op +75 uitkomt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef Killders het volgende:
[..]
Wat een onzin. een minderheidskabinet van PvdA -GL-D66 lijkt me dan waarschijnlijker, gedoogsteun van CU en SP, CDA, pvdd
Dit zijn alle partijen die meer of minder links zijn. in jouw geval moet de PvdA gedoogsteun geven aan een rechts kabinet???? Als je nou eens begint met aan te nemen dat de PvdA niet zo dom is als de PVV, maar vele malen slimmer, kom je al een heel eind.
Alles kan. Zelfs de SGP kan alleen gaan regeren zolang er maar 76 kamerleden voor dat kabinet stemmen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:54 schreef Killders het volgende:
[..]
Wat een onzin. een minderheidskabinet van PvdA -GL-D66 lijkt me dan waarschijnlijker, gedoogsteun van CU en SP, CDA, pvdd
Dit zijn alle partijen die meer of minder links zijn. in jouw geval moet de PvdA gedoogsteun geven aan een rechts kabinet???? Als je nou eens begint met aan te nemen dat de PvdA niet zo dom is als de PVV, maar vele malen slimmer, kom je al een heel eind.
Precies, te belachelijk voor woorden. 55 zetels!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:40 schreef ouderejongere het volgende:
PVV + VVD = 55 zetels. Er zijn genoeg coalities mogelijk zonder deze twee rare partijen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:37 schreef -Strawberry- het volgende:
CDA de grootste verliezer in een minderheids kabinet met VVD.Kan het nog treuriger. Dan kan je CDA ook wel samen doen met PVDA en D66 als minderheid.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:24 schreef Metalfrost het volgende:
CDA en PvdA samen is sowieso gedoemd te mislukken, zie maar naar de vorige kabinetsformatie
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je zou het bijna verkiezingsbedrog kunnen noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |