Zodra je bent afgekickt van zuurstof praten we over een drugs-vrije samenleving.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:22 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Klopt nog steeds niet die grafiek.
Deze klopt veel beter:
[ afbeelding ]
Ik was vorig jaar met een vriendin naar New York geweest en heb daar vrienden gemaakt die wel wat wiet op zak hadden. Als smoker zijnde was ik benieuwd hoe het er nou aan toe ging in amerika en heb ik dan ook wat vragen aan hem gesteld. Bleek dat hij weleens was 'betrapt' tijdens het roken door de politie aldaar en wat volgde was een soort afkick-praatgroep en een jaar lang verplicht clean zijn (wat dmv urine-tests werd gecontroleerd). Mochten er sporen van het wiet-roken gevonden worden dan riskeerde hij inderdaad een tamelijk hoge celstraf.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:57 schreef opastokvis het volgende:
en om inderdaad weer ontopic te gaan (sorry hiervoor), wat is de straf momenteel in Amerika als je wordt gepakt met wiet?
" Ik gebruik coke niet voor het effect (want dat is er niet) maar omdat ik het lekker vind."quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zodra je bent afgekickt van zuurstof praten we over een drugs-vrije samenleving.
Hahaquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is bij lange na niet zo schadelijk als drugs.
zijn naam in verschillende talenquote:Op woensdag 21 juli 2010 17:48 schreef theghostrider het volgende:
[..]
" Ik gebruik coke niet voor het effect (want dat is er niet) maar omdat ik het lekker vind."
Wat is je volgende lollig bedoelde oneliner?
Echt?quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HahaAlcohol staat hoog genoteerd op de lijst van schadelijke drugs. Enkel heroine is erger.
Marihuana is in ieder geval een lachertje vergeleken met alcohol.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Echt?
Ja, zoiets had ik ook wel verwacht bij alcohol.
Zuurstof-junkquote:Op woensdag 21 juli 2010 17:48 schreef theghostrider het volgende:
Wat is je volgende lollig bedoelde oneliner?
Waarom? Er zijn in NL meer alcohol- dan drugsverslaafden? Waarom ben jij dan voor het volledig verbieden van soft- en harddrugs? En ja, ik heb tweede deel van je post gelezen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:03 schreef chroestjov het volgende:
Vanuit ethisch standpunt ben ik voor het volledig verbieden van hard- en soft drugs.
die laatste zin klopt natuurlijk geen hol vanquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:03 schreef chroestjov het volgende:
Vanuit ethisch standpunt ben ik voor het volledig verbieden van hard- en soft drugs. Maar om het te verbieden moet je ook een groot ambtenaren peloton aan het werk houden, en dat kost erg veel belastinggeld waarbij dit peloton ook nogal eens de privacy schenden van andere burgers op andere terreinen.
Daarom maar gewoon alles legaliseren maar daarnaast wel elke vorm van verslavingszorg voor verslaafden vanuit de overheid stopzetten, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Nee dat is een ethisch standpunt, als we het niet kunnen verbieden vanwege de rompslomp die dat met zich meebrengt legaliseren we het maar en laten iedereen in de stront zakken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:03 schreef chroestjov het volgende:
Vanuit ethisch standpunt ben ik voor het volledig verbieden van hard- en soft drugs. Maar om het te verbieden moet je ook een groot ambtenaren peloton aan het werk houden, en dat kost erg veel belastinggeld waarbij dit peloton ook nogal eens de privacy schenden van andere burgers op andere terreinen.
Daarom maar gewoon alles legaliseren maar daarnaast wel elke vorm van verslavingszorg voor verslaafden vanuit de overheid stopzetten, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Je bent wat? 15? Je hebt nooit opgelet bij maatschappij leer en praat je protestants christelijke vriendjes na?quote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:22 schreef theghostrider het volgende:
Deze klopt veel beter:
[ afbeelding ]
Alcohol is een eeuwenoude traditie die in stand gehouden moet worden, maar ook alcohol verslaafden verdienen wat mij betreft geen enkele verslavingszorg vanuit de overheid. Als bijvoorbeeld een kerk verslavingszorg wil verstrekken vind ik dat best, maar verslavingszorg is wat mij betreft een terrein waar de overheid zich niet mee te bemoeien heeft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn in NL meer alcohol- dan drugsverslaafden? Waarom ben jij dan voor het volledig verbieden van soft- en harddrugs? En ja, ik heb tweede deel van je post gelezen.
Drugs werden ook al voor de jaartelling gebruikt, in piramides zijn coca bladeren gevonden, die komen niet voor buiten zuid amerika. Dus het argument van eeuwenoude traditie is totale onzin, of een gebrek aan historisch besef.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:10 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Alcohol is een eeuwenoude traditie die in stand gehouden moet worden, maar ook alcohol verslaafden verdienen wat mij betreft geen enkele verslavingszorg vanuit de overheid. Als bijvoorbeeld een kerk verslavingszorg wil verstrekken vind ik dat best, maar verslavingszorg is wat mij betreft een terrein waar de overheid zich niet mee te bemoeien heeft.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:10 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Alcohol is een eeuwenoude traditie die in stand gehouden moet worden,
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:03 schreef chroestjov het volgende:
Ik weet wie het zegt dus en waarom.quote:Cannabis doet meer dan alleen rust geven en geluksgevoelens opwekken. Het beinvloed het bewustzijn op een positieve manier. Een cannabist gaat bijvoorbeeld op den duur doorzien hoe de bevolking gemanipuleerd wordt en hoe de consumptiemaatschappij de samenleving en de wereld verziekt. Vanuit een entheogeen oogpunt is cannabis een leermiddel. Het stimuleert het kritisch denken, maar het maakt niet agressief. "Een tevreden roker is geen onruststoker", rijmde iemand vroeger.
Marihuanagebruik beinvloedt en stimuleert het denken en leidt tot een filosofische, positieve levenshouding. De cannabiscultuur is antiracistisch en intercultureel
Wat een onzin. Overigens vind ik het traditie-argument behoorlijk zwak. Als je de volksgezondheid wil verbeteren door drugs te verbieden, dan moet alcohol er ook aan geloven. Overigens blijft alles lekker legaal wat mij betreft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:10 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Alcohol is een eeuwenoude traditie die in stand gehouden moet worden, maar ook alcohol verslaafden verdienen wat mij betreft geen enkele verslavingszorg vanuit de overheid. Als bijvoorbeeld een kerk verslavingszorg wil verstrekken vind ik dat best, maar verslavingszorg is wat mij betreft een terrein waar de overheid zich niet mee te bemoeien heeft.
Een traditie kan alleen een traditie zijn binnen de grenzen van een bepaalde cultuur. En gezien de weinige historische linkages tussen het Westen en de eeuwenoude "Piramide" culturen lijkt het mij niet logisch om vast te stellen dat het gebruik van bepaalde drugssoorten (als traditie) in die culturen gelijk zou betekenen dat het gebruik van die soorten drugs ook als "traditie" in het Westen beschouwd zou kunnen of moeten worden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Drugs werden ook al voor de jaartelling gebruikt, in piramides zijn coca bladeren gevonden, die komen niet voor buiten zuid amerika. Dus het argument van eeuwenoude traditie is totale onzin, of een gebrek aan historisch besef.
Als private partijen verslavingszorg willen verstrekken zijn deze daar volledig vrij in, maar het is geen terrein waar de overheid zich mee zou moeten bemoeien.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat is een ethisch standpunt, als we het niet kunnen verbieden vanwege de rompslomp die dat met zich meebrengt legaliseren we het maar en laten iedereen in de stront zakken.![]()
Juist door een goed voorlichtings beleid heben we in nederland relatief gezien weinig gebruikers in verhouding tot ander westerse landen die veel strenger tegen drugs optreden.
In mijn cultuur is drugsgebruik heel normaal.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:46 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Een traditie kan alleen een traditie zijn binnen de grenzen van een bepaalde cultuur.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In mijn cultuur is drugsgebruik heel normaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |