Dus als je instemt met een vrijpartij maar je partner heeft je eerst een leugentje verteld dan word het plotseling verkrachting? De Nazi's hadden deze rechter goed kunnen gebruikenquote:Palestijn veroordeeld wegens seks met Joodse
JERUZALEM - Een Israëlische rechtbank heeft een Palestijnse man veroordeeld tot achttien maanden cel wegens verkrachting, nadat hij seks had gehad met een Joodse vrouw. De man had de vrouw verteld dat ook hij Joods was.
Dat heeft de Britse krant The Guardian woensdag gemeld. Rechter Tzvi Segal zei dat er weliswaar geen sprake was van „een klassieke verkrachting met geweld” omdat de vrouw akkoord ging met de seks. Toch is er sprake van „verkrachting door misleiding” omdat de vrouw is voorgespiegeld dat zij een „serieuze romantische relatie” kon krijgen met een Joodse man.
Arabieren klagen in Israël geregeld over discriminatie. Volgens de liberale Israëlische commentator Gideon Levy zou een Joodse man die doet alsof hij moslim is en seks heeft met een moslima, „vanzelfsprekend” niet worden veroordeeld wegens verkrachting.
Bron: Telegraaf
Nazi's hadden inderdaad veel gehad aan een rechtsgeleerde Jood.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
De Nazi's hadden deze rechter goed kunnen gebruiken
Ja... verkrachting door misleiding... nou in dat geval kun je zo'n beetje iedereen wel in de bak stoppenquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:16 schreef speknek het volgende:
mooi precedent.
Hij heeft toch geen Ferrari, ik voel me verkracht.
Had ik in salou moeten zeggen dat mijn t-shirt toch niet echt van Armani was?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... verkrachting door misleiding... nou in dat geval kun je zo'n beetje iedereen wel in de bak stoppen
De meeste Joden in die dagen loogde ook over hun afkomstquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:17 schreef waht het volgende:
Nazi's hadden inderdaad veel gehad aan een rechtsgeleerde Jood.
Dat is dan ook precies het niveau waartoe dat vervloekte land is afgezakt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus als je instemt met een vrijpartij maar je partner heeft je eerst een leugentje verteld dan word het plotseling verkrachting? De Nazi's hadden deze rechter goed kunnen gebruiken
Joden is meervoud, dus daarom ook "loogden".quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De meeste Joden in die dagen loogde ook over hun afkomst
Uiteraard. Israël = Nazi Duitsland. OPEN JE OGEN MENSEN.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies het niveau waartoe dat vervloekte land is afgezakt.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Joden is meervoud, dus daarom ook "loogden".
[..]
Ze hebben de sjieke trucjes hendig overgenomen. Gelukkig zien ook steeds meer Israëli's in dat hun land een heilloze weg bewandelt, die leidt naar de ondergang.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef waht het volgende:
[..]
Uiteraard. Israël = Nazi Duitsland. OPEN JE OGEN MENSEN.
Nou niet logen hehquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:30 schreef Ringo het volgende:
[..]. Verleden tijd van "logen" is "lieg", gek. Sterke werkwoorden, iemand? Logen, lieg, geleugen.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goodwin zou trots op je zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind niet dat er enig verband is tussen het niet nakomen van een belofte of het verworden van een potje sex tot een ernstig misdrijf. Ik vind dat een absurde gedachtekronkel, daarom kan ik de gedachtegang van deze rechter ook niet volgen. Wat je zou kunnen doen is het verbieden van het vertellen van leugens, maar ik vrees dat het rechtsysteem dan overbelast zal raken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:50 schreef Sessy het volgende:
Op zich heb je in Nederland onder omstandigheden ook recht op een schadevergoeding als iemand je belooft te trouwen en dat daarna niet doet (worden wel behoorlijk wat eisen aan de omstandigheden gesteld, maar bij verbintenissenrecht hadden we daar een leuk casusje over een keer). Dus zo gek is het idee niet hoor. Alleen om daar nu iemand voor in de gevangenis te stoppen... Mja in Israel moet je ook 5 jaar gescheiden wonen alvorens je mag scheiden of zo iets.
Belachelijk inderdaad.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus als je instemt met een vrijpartij maar je partner heeft je eerst een leugentje verteld dan word het plotseling verkrachting?
quote:De Nazi's hadden deze rechter goed kunnen gebruiken![]()
je wat wat ze zeggen over mannen met grote neuzen he...quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:20 schreef Knip het volgende:
Jezelf uitgeven voor Jood geeft dus meer kans op seks!
Shalom schatje
18 maanden de bak in jij.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:20 schreef Knip het volgende:
Jezelf uitgeven voor Jood geeft dus meer kans op seks!
Shalom schatje
Dit soort uitspraken zijn natuurlijk niet bepaald bevorderend voor de situatiequote:Op woensdag 21 juli 2010 12:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus als je instemt met een vrijpartij maar je partner heeft je eerst een leugentje verteld dan word het plotseling verkrachting? De Nazi's hadden deze rechter goed kunnen gebruiken
In hoger beroep gaat dit geen stand houden hoor, hogere (en andere) rechters hebben dat dus nog niet zo goed begrepen als deze rechter.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de verontwaardiging niet. Het fundament van de Israelische staat is racisme. En dan spreken rechters dus recht naar ras.
Blijkbaar was de moslim minder extreem in zijn geloof dan de Joodse.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef Hathor het volgende:
Een Palestijn die sex heeft met een joodse....is dat niet hardstikke haram?
....quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, het enige fundament dat gebaseerd is op racisme is jouw levensovertuiging,quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de verontwaardiging niet. Het fundament van de Israelische staat is racisme. En dan spreken rechters dus recht naar ras.
Die vrouw dacht natuurlijk dat het iemand was van het uitverkoren volk, het joodse Herrenvolk. Maar het is een Arabier en dus kan hij geen aanspraak maken op Lebensraum, maar moet hij in de toekomst zijn huis uit om ruimte te maken voor andere uitverkorenen die van over de hele wereld worden ingevlogen.
Daar kun je geen toekomst mee opbouwen natuurlijk. Misschien kunnen ze beter het arabieren strafbaar stellen om seks te hebben met joden, maar via de gekunstelde verkrachtingsconstructie kan het natuurlijk ook.
Kortom, geen sprake van racisme, hoogstens paternalistisch gedrag maar goed dat is overal.quote:In the past, men who misrepresented themselves in this way were convicted of fraud.
One such case was that of Eran Ben-Avraham, who told a woman he was a neurosurgeon after which she had sex with him, and was convicted of three counts of fraud.
Elkana Laist of the Public Defender's Office yesterday said the Jerusalem District Court had gone too far in its application of the approach of the High Court, "opening the door to a rape conviction every time a person lies regarding details of his identity. Every time the court thinks a reasonable woman would not have had sex with a man based on that representation, the man will be charged with rape. That approach is not accepted around the world either."
Laist also said the court's verdict was paternalistic toward women. "The test the court adopted is problematic, because it means that every time a man tells a woman he loves her, based on which she sleeps with him, he could be convicted of rape."
Ach, dat doen we hier ook. Het menselijk ras is uitverkorene in elke wet.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo? Sluit het een het ander uit dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef DeParo het volgende:
Kortom, geen sprake van racisme, hoogstens paternalistisch gedrag maar goed dat is overal.
Veel arabieren als rechter zeker? Het is dezelfde rechterlijke macht die etnische zuivering door huisuitzettingen goedkeurt. Het is kennelijk een stelsel waarin iemand die op basis van ras tot verkrachting concludeert kan opklimmen tot rechter. Dat mag het hele stelsel en het hele land zich aantrekken.quote:In hoger beroep gaat deze straf inderdaad geen stand houden.
Waarom niet, omdat Israel een van de meest eerlijke gerechtshoven ter wereld heeft.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
....
[..]
Nee, het enige fundament dat gebaseerd is op racisme is jouw levensovertuiging,
en wel heel erg specifiek gericht bij jou op anti-semitisme.
Noemde jij dat dan kritiek. Ik noem het een ongefundeerd vooroordeel jegens het Joodse volk.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben we hem weer, kritiek op de joodse staat wordt direct weggewuifd als antisemitisme.
Wat wilde jij zeggen?quote:
Dus als een Nederlandse rechter een marokkaan veroordeelt wegens tasjesroof of wat dan ook is het ook meteen een racist? Ah moeilijk leven heb je dan zeg.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Sluit het een het ander uit dan?
[..]
Ah, hoeveel huisuitzettingen precies, en hoeveel van die mensen leven nu op straat?quote:Veel arabieren als rechter zeker? Het is dezelfde rechterlijke macht die etnische zuivering door huisuitzettingen goedkeurt. Het is kennelijk een stelsel waarin iemand die op basis van ras tot verkrachting concludeert kan opklimmen tot rechter. Dat mag het hele stelsel en het hele land zich aantrekken.
Ik dacht dat jij daar elke ochtend mee wakker werd.quote:Maar is de beschuldiging van antisemitisme al gevallen? Ik heb nog niet alles gelezen.
Het Zionisme bestaat niet meer.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef Zith het volgende:
Hij is dan ook een zionist die binnenkort het Israelische legen in wilt
Zeg jij nou niks.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben we hem weer, kritiek op de joodse staat wordt direct weggewuifd als antisemitisme.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
ja inderdaad ik zit in Elk Iran topic te postenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
HypocrietjesAls dit in Iran was gebeurd dan hadden jullie geroepen dat we het land binnen moeten vallen
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |