abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84308054
quote:
LONDEN -
Oliemaatschappij Exxon Mobil doneert jaarlijks meer dan ¤1 miljoen aan klimaatsceptici, die onderzoekers van het internationale klimaatpanel IPPC zwart maken.

De Britse krant The Times ontdekte de gulle gaven van Exxon Mobil. De groep Media Research Center is berucht vanwege het belasteren van klimaatwetenschappers van het IPPC. The Times ontdekte, dat ze onlangs ¤50.000 kreeg van Exxon Mobil.
Bron: http://www.leeuwardercour(...)tici#articleComments

Op zijn aller minst is die gift van Exxon bedenkelijk te noemen. Al helemaal als je wat meer leeft over dat Media Research Center, welke feitelijk niet meer is dan een propaganda machine voor de republikeinse partij in de VS.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:49:25 #2
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84308606
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:35 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Bron: http://www.leeuwardercour(...)tici#articleComments

Op zijn aller minst is die gift van Exxon bedenkelijk te noemen. Al helemaal als je wat meer leeft over dat Media Research Center, welke feitelijk niet meer is dan een propaganda machine voor de republikeinse partij in de VS.
Exxon is ook gewoon een criminele organisatie met veels te veel macht
Macht & omzet / winst draaien ten koste van alles dat is waar het om draait

Het word tijd dat we snel onafhankelijk worden van fossiele brandstoffen.
pi_84308767
Eenzijdige wetenschap is geen wetenschap. Je mag best geld schenken aan mensen die proberen de stelling onderuit te halen dat de mens verantwoordelijk is voor global warming. De hele geschiedenis lang zijn mensen bezig geweest wetenschappelijke theorien en modellen van anderen onderuit te halen. Dat moet juist om tot de beste theorie te komen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84309006
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Eenzijdige wetenschap is geen wetenschap. Je mag best geld schenken aan mensen die proberen de stelling onderuit te halen dat de mens verantwoordelijk is voor global warming. De hele geschiedenis lang zijn mensen bezig geweest wetenschappelijke theorien en modellen van anderen onderuit te halen. Dat moet juist om tot de beste theorie te komen.
Dat eenzijdige wetenschap geen wetenschap is ben ik met je eens. Alle theorieën moeten in twijvel worden genomen. En elke theorie is goed genoeg tot dat er een betere komt.

Echter, Media Research Center mag dan 'Research' in hun naam hebben, daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek verrichten doen ze niet of nauwelijks.

Er zijn genoeg echte klimaat sceptische wetenschappers, maar Exxon kiest er voor een groep te sponsoren die niet eens erg subtiel een propaganda machine is.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:59:38 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84309062
quote:
Er is wetenschap en stompzinnige propaganda die niet op wetenschap is gebaseerd. 1x raden in welke categorie dat Media Research Center zit.

*edit* wat de persoon boven me al zei dus.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:01:24 #6
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_84309138
quote:
Exxon Mobil doneert niet aan de wetenschap maar aan lobbygroepen en politieke denktanks, om zo twijfel te zaaien over de stand van het klimaatonderzoek. Een bekende tactiek die de tabakindustrie ook al decennia hanteert. Sterker, het zijn nota bene dezelfde denktanks en veelal dezelfde wetenschappers die ook voor de tabaksindustrie lobbyen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:10:02 #7
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_84309474
quote:
“Several [of the Exxon-funded groups] made outspoken attacks on climate scientists at the University of East Anglia and argued their leaked e-mails showed that the dangers of global warming had been grossly exaggerated.

The scientists were exonerated this month by an independent inquiry but groups funded by Exxon have continued to lambast them. The Media Research Centre, which received $50,000 last year from Exxon, called the inquiry a "whitewash" and condemned "climate alarmists".

Some of Exxon's largest donations were to groups that lobbied against a global deal on emissions being reached at the climate summit last December in Copenhagen.

Exxon could see the value of its oil and gas investments fall sharply if governments adopt aggressive plans to reduce their dependence on fossil fuels.”

[..]

In its 2007 Corporate Citizenship Report, [Exxon] stated: "In 2008 we will discontinue contributions to several public policy groups whose position on climate change could divert attention from the important discussion on how the world will secure energy required for economic growth in an environmentally responsible manner."

Exxon also gave reassurances last year that it had no funding links with the sceptics' biggest annual conference, the International Conference on Climate Change. But a list published by Exxon this month of its "2009 worldwide contributions and investments" revealed that it had given four cosponsors of the New York event a total of $275,000. It also gave $1 million to 20 other sceptic groups.

[..]

After being contacted by The Times, Exxon announced that it would no longer fund the Atlas Economic Research Foundation, the Media Research Centre or the Pacific Research Institute. Exxon did not comment on whether it would continue to fund the other 21 sceptic groups to which it gave money last year.

It said in a statement: "We fund a wide range of groups. Every year, we do an evaluation and make funding decisions.

If a group's position on climate change becomes distracting or diverts attention away from this important discussion, we evaluate whether we will continue funding." Exxon said it selected groups because of their work "on a variety of issues, for example Heritage Foundation to further discussion on tax and trade issues".
Uit het oorspronkelijke bericht van The Times, volgens:
http://www.desmogblog.com(...)nding-denial-machine

Niks geen wetenschap dus maar keiharde lobby's en smeercampagnes, het mag onderhand geen verbazing meer heten.
pi_84309641
Grote ondernemingen, waaronder oliemaatschappijen, besteden inderdaad geld aan marketing, lobby, etc. Er is vandaag de dag een zorgelijke verwevenheid van media, wetenschap, entertainment, marketing en dergelijke. Daar kun je dit soort activiteiten onder scharen.

De remedie is uiteraard net zo simpel als moeilijk: men moet kritisch blijven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84309872
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:14 schreef waht het volgende:

De remedie is uiteraard net zo simpel als moeilijk: men moet kritisch blijven.
Dat zien we dan alllang hoe het eindigd. Als we kristisch naar de zichzelf benoemde klimaat sceptici kijken hebben die een totaal gebrek aan argumenten en herhalen ze steeds maar weer dezelfde propaganda.

Elke lobby groep zou verplicht moeten zijn om hun financiers duidelijk op de website te vermelden. Wanneer er een grijze financiering is zou zo'n groepe gewoon opgedoekt moeten worden, of in ieder geval door de rest van de wereld genegeerd moeten gaan worden.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:40:00 #10
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_84310517
Ik zou het erger vinden als die oliemaatschappij geld zou geven aan Gore Al...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:41:53 #11
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_84310578
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik zou het erger vinden als die oliemaatschappij geld zou geven aan Gore Al...
Ik denk dat er hele meuten conservatievelingen zouden juichen als Exxon Mobil Al Gore zwijggeld zou geven.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:51:05 #12
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_84310909
Zou Al zwijgen voor een miljoentje? Of gaat hij dan weer één van z'n nutteloze lezingen houden?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_84312209
Oei, bedrijven die hun business proberen veilig te stellen, het moet niet gekker worden.
pi_84312712
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oei, bedrijven die hun business proberen veilig te stellen, het moet niet gekker worden.
Dat ze dat doen is hun goed recht. Dat ze het zo doen wil nog niet zeggen dat het goed is. .
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:37:40 #15
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_84312828
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat mag geen verbazing heten idd. Wat mij wél zorgen baart is dat er zoveel mensen in die propaganda trappen. Ook de media hebben over de gehele breedte hun journalistieke taak verzuimd en zijn kunstig bespeeld door het klimaatskeptische lobbygilde. De NY Times biedt een doekje voor het bloeden: http://www.nytimes.com/2010/07/11/opinion/11sun2.html?_r=1
pi_84312927
Oud nieuws, de republikeinen en hun geldschieters hebben zich ergens in 1998 neergelegd bij global warming. Daarna zijn ze een plan gaan maken om de beeldvorming daarover te sturen in de gewenste richting ipv in te zetten op de wetenschap om uit te vinden dat je zonder gevolgen megatonnen CO2 de atmosfeer in kunt pompen.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Exxon Mobil doneert niet aan de wetenschap maar aan lobbygroepen en politieke denktanks, om zo twijfel te zaaien over de stand van het klimaatonderzoek. Een bekende tactiek die de tabakindustrie ook al decennia hanteert. Sterker, het zijn nota bene dezelfde denktanks en veelal dezelfde wetenschappers die ook voor de tabaksindustrie lobbyen.
Vergeet de farmaceutische industrie niet, die doet precies hetzelfde maar dan andersom, en heeft handlangers bij overheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84324175
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:37 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat mag geen verbazing heten idd. Wat mij wél zorgen baart is dat er zoveel mensen in die propaganda trappen. Ook de media hebben over de gehele breedte hun journalistieke taak verzuimd en zijn kunstig bespeeld door het klimaatskeptische lobbygilde. De NY Times biedt een doekje voor het bloeden: http://www.nytimes.com/2010/07/11/opinion/11sun2.html?_r=1
Wacht:
- propaganda
- de media hebben over de gehele breedte hun journalistieke taak verzuimd

... Jij hebt dus duidelijk over de hype en hysterie die is gecreerd om mensen massaal in AGW te doen laten geloven.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:52:55 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_84324253
Dom van ze. Ze kunnen met subsidie lege gasvelden recyclen om CO2 op te slaan. Willen ze geen geld verdienen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:24:16 #19
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_84325274
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:50 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wacht:
- propaganda
- de media hebben over de gehele breedte hun journalistieke taak verzuimd

... Jij hebt dus duidelijk over de hype en hysterie die is gecreerd om mensen massaal in AGW te doen laten geloven.
Met dat verschil dat de AGW these wél kan rekenen op rigide wetenschappelijke onderbouwing.
pi_84331104
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:24 schreef Terecht het volgende:

[..]

Met dat verschil dat de AGW these wél kan rekenen op rigide wetenschappelijke onderbouwing.
Tis maar net hoe je politiek wil bedrijven natuurlijk.
Want uiteindelijk draait het om de politieke consequenties die hier uit zullen vloeien:

Vlees beperken of geheel verbieden wordt dan opeens heel reele onzin.
Laatst riep LNV daar nog toe op, vanwege (tada dada): CO2.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen van beperkingen in vrijheid of ordinair algehele verboden die keihard zullen ingrijpen als men daadwerkelijk haar zin krijgt bij dit soort domme voorstellen.

Niemand had jaren geleden ooit kunnen bedenken dat gloeilampen vanuit de EU verboden zouden worden.
Verboden, je kan ze hier straks gewoon niet meer krijgen.
Net zoals in die Oostblok-landen tijdens de Koude Oorlog waar bepaalde goederen verboden werden verklaard.
Faal van de eeuw.
pi_84331555

Iedereen heeft het recht om zijn ideeën te adverteren, zo lang ze maar met goede argumenten komen.

Ik ben benieuwd wanneer koolzuurhoudende frisdrank, bier, brood en koolzuursneeuwblussers aan de beurt zijn
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:59:39 #22
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_84354773
Veelzeggend en voor mij persoonlijk van een hoog "dat verbaast me geen fuck" gehalte.

Iets zegt me dat het de frontpage niet gaat halen.
pi_84357001
Gelukkig werken bij het IPPC topwetenschappers die al hun onderzoek ten bate van de mensheid geheel om niet doen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:08:10 #24
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_84357522
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Oud nieuws, de republikeinen en hun geldschieters hebben zich ergens in 1998 neergelegd bij global warming. Daarna zijn ze een plan gaan maken om de beeldvorming daarover te sturen in de gewenste richting ipv in te zetten op de wetenschap om uit te vinden dat je zonder gevolgen megatonnen CO2 de atmosfeer in kunt pompen.
Dit is inderdaad al lang bekend. Exxon/Mobil heeft lang geprobeerd om wetenschappers om te kopen om global warming te ontkennen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:21:26 #25
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84358055
Het nieuws is dat ze de belofte uit 2007 dat ze dat niet meer zouden doen nu hebben verbroken.

Dat was denk ik het punt van het artikel van The Times.
pi_84358508
De vraag is nu alleen; Welke oliemaatschappijen naast exxon houden zich bezig met dezelfde praktijken?

De belangen zijn immers hetzelfde.

Trek die beerput open.
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:49:26 #27
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84361748
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:33 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De vraag is nu alleen; Welke oliemaatschappijen naast exxon houden zich bezig met dezelfde praktijken?

De belangen zijn immers hetzelfde.

Trek die beerput open.
Koch Industries.

Koch Industries.

Koch Industries.

Het is echt schrikbarend hoeveel geld die er in pompen. Ze zijn de grote kracht achter het denial kamp.
pi_84386815
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Koch Industries.

Koch Industries.

Koch Industries.

Het is echt schrikbarend hoeveel geld die er in pompen. Ze zijn de grote kracht achter het denial kamp.
denial kamp
Je hebt mensen die ervan overtuigd zijn dat de natuur hier gewoon zijn beloop doet.
En je hebt figuren die denken dat de mens overal achter zit.

Ik ben ook niet overtuigd door al gore en de zijnen van MMGW.
Wel kan ik best aannemen dat het weer extremer wordt.
Maar ja......dan kan je mensen geen politieke agenda door de strot douwen en een nieuwe vorm van boetedoening introduceren...die nu toch al aardig gekweekt wordt.

[ Bericht 28% gewijzigd door huhggh op 23-07-2010 08:37:45 ]
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:01:58 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84387556
Aangezien er miljarden belastinggeld aan de klimaatveranderingshypers gaat heb ik er geen moeite mee dat sceptici wat ondersteund worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:10:23 #30
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84387714
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:24 schreef huhggh het volgende:

[..]

denial kamp
Je hebt mensen die ervan overtuigd zijn dat de natuur hier gewoon zijn beloop doet.
En je hebt figuren die denken dat de mens overal achter zit.

Ik ben ook niet overtuigd door al gore en de zijnen van MMGW.
Wel kan ik best aannemen dat het weer extremer wordt.
Maar ja......dan kan je mensen geen politieke agenda door de strot douwen en een nieuwe vorm van boetedoening introduceren...die nu toch al aardig gekweekt wordt.
Nou, daar ben ik het anders volledig mee eens, hoor?

Ik heb een hekel aan de paniekerige boodschap van Al Gore.

Maar met het denial kamp bedoel ik niet alleen mensen die niet geloven in Al Gore, met het denial kamp bedoel ik mensen die zelfs de opwarming van de aarde als onzin bestempelen.

Dan steek je echt je kop in het zand.

En treurig genoeg zijn dat er een hoop.

_____

Ik geloof niet in de klimaathype en ik geloof niet in de climategate-hype. Ik geloof in de feiten. En die zeggen dat de aarde opwarmt. Betekent dat dat we allemaal dood gaan? Nee. Betekent dat dat we ons daar op moeten voorbereiden omdat dat sociale, economische, geografische en demografische veranderingen met zich mee brengt? Ja. Moeten we sowieso op zoek gaan naar alternatieve energie bronnen, ongeacht klimaatverandering? Ook ja.
pi_84387772
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Aangezien er miljarden belastinggeld aan de klimaatveranderingshypers gaat heb ik er geen moeite mee dat sceptici wat ondersteund worden.
Daarom.
Overal gaat geld rond.

Mensen die hier over vallen accepteren uberhaupt al geen tegengeluid als het op MMGW aan komt.
Gewoon op zoek naar een knuppel om mee te slaan dus, ook al doet het niets af aan beweringen dat het MMGW-kamp hysterisch is en een politieke agenda voert.

[ Bericht 24% gewijzigd door huhggh op 23-07-2010 09:18:42 ]
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:15:21 #32
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84387800
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, want wetenschappers krijgen me toch een partij cash. Echt, het meest winstgevende beroep ooit.

En wat ondersteund? Wat ondersteund? Er gaan miljarden in.

En ik snap je punt niet. Wie bedoel je met de klimaathypers? De wetenschappers? Want die doen gewoon hun werk namelijk. Bedoel je de Al Gore fanbois? Want ik wist niet dat die geld kregen. Of vind je iedereen die beweert dat de aarde opwarmt een hyper?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:16:09 #33
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84387814
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:13 schreef huhggh het volgende:

[..]

Daarom.
Overal gaat geld rond.
Des te belangrijker om de politicisering van het onderwerp buiten beschouwing te laten en te kijken naar de feiten. Die laten een duidelijk beeld zien.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:45:54 #34
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_84388477
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:41 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik denk dat er hele meuten conservatievelingen zouden juichen als Exxon Mobil Al Gore zwijggeld zou geven.
Maar Al Gore zit in een hoop milieuorganisaties of think tanks (Alliance for Climate Protection, GIM, etc.) die hevig gefinancierd wordt door andere bedrijven/organisaties, maar dan om alleen het evangelie van het gevaar van het broeikaseffect te promoten. Hij lobbyt hiervoor veel, en ontvangt hiervoor ook veel geld. Eigenlijk precies hetzelfde, maar dan andersom: bedrijven geven geld aan klimaatadepten. Of mag het dan wel opeens?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:55:23 #35
45206 Pietverdriet
pi_84388710
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Des te belangrijker om de politicisering van het onderwerp buiten beschouwing te laten en te kijken naar de feiten. Die laten een duidelijk beeld zien.
Het duidelijke beeld dat ik krijg is dat het zwaar gepolitiseerd is en dat mensen die niet direct eens zijn met de CO2 veroorzaakte opwarming het erg moeilijk wordt gemaakt.
pi_84388878
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het duidelijke beeld dat ik krijg is dat het zwaar gepolitiseerd is en dat mensen die niet direct eens zijn met de CO2 veroorzaakte opwarming het erg moeilijk wordt gemaakt.
Terecht natuurlijk als ze met niet wetenschappelijke verklaringen aan komen om de menselijke invloed van de CO2 stijging en de effecten die erbij horen te willen bagatelliseren.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:04:49 #37
45206 Pietverdriet
pi_84388970
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk als ze met niet wetenschappelijke verklaringen aan komen om de menselijke invloed van de CO2 stijging en de effecten die erbij horen te willen bagatelliseren.
Zoals infrarood absorptie metingen?
Het trieste is dat jij hier een schoolvoorbeeld geeft van het verketteren van ieder aanzet tot een debat. Je bent het beste voorbeeld van waarom er geen wetenschappelijk debat mogelijk is en er alleen het dogma is.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:10:20 #38
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84389070
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het trieste is dat jij hier een schoolvoorbeeld geeft van het verketteren van ieder aanzet tot een debat. Je bent het beste voorbeeld van waarom er geen wetenschappelijk debat mogelijk is en er alleen het dogma is.

Kom eens met bewijzen bronnen of onderzoeken dan, in plaats van op voorhand al te zeggen dat anderen het debat onmogelijk maken.

Ik zie niks in zijn/haar post dat het debat onmogelijk maakt. Niets houdt je tegen.

En for what it's worth, Pietverdriet, ik snap die ietwat geaggiteerde toon vanuit de global warming hoek wel. De denialists roepen al sinds de jaren '60 dat het verhaal niet klopt, maar ondertussen is de aarde nog altijd geheel conform de verwachtingen verder opgewarmd.
pi_84389094
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

POT en KETEL piet, jij roept hier iets over metingen en daarop moeten wetenschappers dan opeens in het gelid gaan staan en een antwoord gaan geven omdat iemand maar wat roept.

Wetenschap werkt normaliter met peer reviews, aangezien het grootste gedeelte van de onderzoeken die de IPCC verwerkt heeft hieraan volden wordt het natuurlijk steeds moeilijker om nog maar wat te blijven roepen.
pi_84389219
Gaan we de discussie van een half jaar geleden weer dunnetjes over doen?
Constant je zin doordrijven, net zolang totdat iedereen aan de MMGW-koolaid is en gezonde tegengeluiden de kop in zijn gedrukt.
Dat legt de grote rode loper voor de politieke agenda.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:18:17 #41
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84389253
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:16 schreef huhggh het volgende:
Constant datzelfde gezeik, net zolang totdat iedereen aan de MMGW-koolaid is.

Je strooit met holle frasen.

Science is not impressed.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:21:50 #42
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84389350
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:16 schreef huhggh het volgende:

Alsof die discussie in jullie voordeel is geeindigd.

Denialists proberen het al sinds de jaren 60 met dezelfde discussie terwijl de globale temperatuur sindsdien alleen maar de wetenschappers in het gelijk heeft gesteld.
pi_84389385
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Alsof die discussie in jullie voordeel is geeindigd.

Denialists proberen het al sinds de jaren 60 met dezelfde discussie terwijl de globale temperatuur sindsdien alleen maar de wetenschappers in het gelijk heeft gesteld.
Denialists
Die naam alleen al.
Doen alsof criticasters per definitie geen wetenschappers zijn.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:24:14 #44
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84389410
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:23 schreef huhggh het volgende:

[..]

Denialists
Die naam alleen al.
Koolaid
Hypers

Die namen alleen al
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:28:25 #45
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84389531
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:23 schreef huhggh het volgende:

Doen alsof criticasters per definitie geen wetenschappers zijn.
Dat doe ik niet.

Ik zeg dat JIJ geen wetenschapper bent.

En waarom verander jij je posts om de 10 seconden?
pi_84389857
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:28 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Dat doe ik niet.

Ik zeg dat JIJ geen wetenschapper bent.

En waarom verander jij je posts om de 10 seconden?
Jij moet niet zo gestressed reageren, met je "10 seconden"
Heb je geen leven buiten F5 ofzo?
En lees mijn vorige reactie nog maar eens door, dan begrijp je hopelijk waar ik op doelde in mijn vorige post.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:43:49 #47
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84389949
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:40 schreef huhggh het volgende:

[..]

Jij moet niet zo gestressed reageren, met je "10 seconden"
Heb je geen leven buiten F5 ofzo?
En lees mijn vorige reactie nog maar eens door, dan begrijp je hopelijk waar ik op doelde in mijn vorige post.
F5?
pi_84390284
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

F5?
NErdtermonologie, om een pagina te refreshen. En aangezien sommige meteen schrijven wat ze denken en later het nogmaals nalezen veranderen ze het nogmaals. Ze zijn hun eigen peerreview dan aan het doen. Dat lukt sommmige niet meteen in het preview scherm.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:14:29 #49
256363 ZoKanIkHetOok
pi_84395239
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

NErdtermonologie, om een pagina te refreshen. En aangezien sommige meteen schrijven wat ze denken en later het nogmaals nalezen veranderen ze het nogmaals. Ze zijn hun eigen peerreview dan aan het doen. Dat lukt sommmige niet meteen in het preview scherm.
Ah, bedankt voor de toelichting.

Nerdy indeed.
pi_84396102
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:45 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Maar Al Gore zit in een hoop milieuorganisaties of think tanks (Alliance for Climate Protection, GIM, etc.) die hevig gefinancierd wordt door andere bedrijven/organisaties, maar dan om alleen het evangelie van het gevaar van het broeikaseffect te promoten. Hij lobbyt hiervoor veel, en ontvangt hiervoor ook veel geld. Eigenlijk precies hetzelfde, maar dan andersom: bedrijven geven geld aan klimaatadepten. Of mag het dan wel opeens?
Vergeet niet dat Al Gore zelf vuistdiep in een Co2-'compensatie' bedrijf zit. Er spelen van beide kanten dubbele agenda's. Zoals gebruikelijk zie je dat beide kanten hun ogen sluiten voor de dubbele agenda van hun eigen zijde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')