quote:Duitser Roger Kluge naar Skil-Shimano
De Duitser Roger Kluge komt in 2011 uit voor het Skil-Shimano cycling team. De 24-jarige Kluge, geboren op 5 februari 1986, reed in 2010 voor het eerst als professional op de weg. Voordien maakte hij furore als baanrenner. Zo behaalde hij olympisch zilver op de puntenkoers in Beijing (2008). Ook heeft Kluge een Europese titel en diverse nationale titels op zijn naam staan.
Kluge maakte dit seizoen een geslaagd debuut als beroepsrenner bij het Duitse team Milram. Hij werd vierde in het eindklassement van de Ronde van Qatar, won de Neuseen Classic in Zwenkau (Duitsland), eindigde als vijfde in de massasprint van de tweede etappe in het Critérium du Dauphiné en hij werd vijfde bij het Duits kampioenschap.
Kluge startte ook in de Tour de France, waarin hij als laatste gangmaker van teamgenoot Gerald Ciolek werd uitgespeeld. Na een week moest hij de Ronde van Frankrijk verlaten met een gecompliceerde handbreuk. Dientengevolge zal hij dit seizoen mogelijkerwijs ook niet meer aan de start verschijnen.
http://www.skilcyclingteam.com/index.php?table=nieuws&ID=1033
Milram houdt er mee op.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Quickstep zou interesse hebben in Terpstra, mits Milram ermee ophoudt.
Hushovd kan echt nog wel wat. Kassei-klassiekers kan hij winnen, en je moet hem niet op zijn sprint in de Tour beoordelen aangezien hij net terugkwam van een blessure.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cervelo wordt zo wel een heel flauwe ploeg. Naar Haussler mag je niet te hard kijken of hij is al geblesseerd, Hushovd is een sprinter die geen sprints meer kan winnen en de ronderenner is weg (tja, Tondo...).
Een nieuw Milram.
Ze hebben een minder jaar?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cervelo wordt zo wel een heel flauwe ploeg. Naar Haussler mag je niet te hard kijken of hij is al geblesseerd, Hushovd is een sprinter die geen sprints meer kan winnen en de ronderenner is weg (tja, Tondo...).
Een nieuw Milram.
Wel bizar dat Knaven er dan ploegleider wordt wat je telkens hoort...quote:
Bron?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:10 schreef FredWielergek het volgende:
Ricco dus definitief naar Vacansoleil.
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29526quote:
Mooi. Hopelijk Giro én Vuelta volgend jaar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29526
Volgens deze bron zou hij dus al starten voor Vacansoleil in Plouay komend weekend.
een figuur als basso en vinokourov dan wel? Vino werd deze Tour alweer geroemd vanwege zijn goede rijden en zijn wil om 1 etappe te winnen. Dus het kan verkeren in de sport.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mooi? Vind er niets moois aan. Geen reclame voor je ploeg zo'n renner.
Vino en Basso hebben nog wel respect in het peloton. Ricco werd voor dat hij werd betrapt al uitgekotst door zijn collega's.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:56 schreef franklop het volgende:
[..]
een figuur als basso en vinokourov dan wel? Vino werd deze Tour alweer geroemd vanwege zijn goede rijden en zijn wil om 1 etappe te winnen. Dus het kan verkeren in de sport.
Maar dat was omdat hij een klootzakje was. Heeft weinig met zijn dopinggebruik te maken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vino en Basso hebben nog wel respect in het peloton. Ricco werd voor dat hij werd betrapt al uitgekotst door zijn collega's.
Klopt, ik beweer toch ook niet dat hij alleen zijn dopinggebruik tegen heeft? Daarom vind ik het ook een vreemde keuze.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar dat was omdat hij een klootzakje was. Heeft weinig met zijn dopinggebruik te maken.
zijn wel meer mensen met een dergelijke reputatie. Zo wil niemand rond Julian Dean fietsen, anders ga je gegarandeerd onderuitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt, ik beweer toch ook niet dat hij alleen zijn dopinggebruik tegen heeft? Daarom vind ik het ook een vreemde keuze.
Vergeet Rasmussen nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:06 schreef farscapevr8 het volgende:
T. dekker erbij en dan hebben ze een leuk team volgend seizoen
Vino was ook niet geliefd, zeker niet toen hij in een shirtje rondreed met zijn eigen gezicht erop. Daarnaast kunnen mensen veranderen, hij zal toch wel wat geleerd hebben van het verleden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Klopt, ik beweer toch ook niet dat hij alleen zijn dopinggebruik tegen heeft? Daarom vind ik het ook een vreemde keuze.
Geliefd zijn is wel het allerlaatste wat iemand als Vino boeit. Vino heeft zeer veel fans maar hij hoeft niet iedereen als liefhebber te hebben. Mensen die van Vino dezelfde houding verwachten als die van David Millar begrijpen er niets van. Toen Vino in dat shirt reed was ie voorgoed onsterfelijk voor mij. Maar ik snap ook wel dat het voor sommigen andersom werkt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vino was ook niet geliefd, zeker niet toen hij in een shirtje rondreed met zijn eigen gezicht erop. Daarnaast kunnen mensen veranderen, hij zal toch wel wat geleerd hebben van het verleden.
Ik denk dat zijn korte schertsvertoning met Quickstep bewijst dat Ricco helemaal niets is veranderd, het is nog altijd de volstrekt onvoorspelbare renner die hij altijd was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vino was ook niet geliefd, zeker niet toen hij in een shirtje rondreed met zijn eigen gezicht erop. Daarnaast kunnen mensen veranderen, hij zal toch wel wat geleerd hebben van het verleden.
ik ben het met je eens hij is een groot risico met veel potentiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn korte schertsvertoning met Quickstep bewijst dat Ricco helemaal niets is veranderd, het is nog altijd de volstrekt onvoorspelbare renner die hij altijd was.
Het is gewoon een gok, het kan erg goed meevallen (hij wint de Giro en trekt de status van Vacansoleil omhoog), het kan ook heel hard tegenvallen (door zijn flauwekul bezoedelt hij de reputatie van de ploeg, dat hoeft dan niet eens door doping te zijn, gewoon antipathie binnen het peloton).
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:24 schreef Lagrinta het volgende:
Toen Vino in dat shirt reed was ie voorgoed onsterfelijk voor mij. Maar ik snap ook wel dat het voor sommigen andersom werkt.
Vacansoleil dient aanvraag ProTour-licentie inquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Welke teams proberen nu allemaal Pro tour te worden/blijven? 8 van de huidige ploegen zijn maar zeker van hun licentie staat op nu.nl. waaronder Rabo, maar wie niet?
Vacansoleil probeert het natuurlijk, maar wie ook nog?
By this date, eight UCI ProTeams whose licences are expiring this year had requested renewal 1 :quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Welke teams proberen nu allemaal Pro tour te worden/blijven? 8 van de huidige ploegen zijn maar zeker van hun licentie staat op nu.nl. waaronder Rabo, maar wie niet?
Vacansoleil probeert het natuurlijk, maar wie ook nog?
Verreweg de beste renner die ze nog konden krijgen. Ricco heeft genoeg fans, dus op zich prima reclame. Beter zo een controversieele renner dan een - in het rondewerk - net-niet figuur als Kreuziger. Die ze overigens toch niet konden krijgen. Maar Ricco >>>> Kreuziger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mooi? Vind er niets moois aan. Geen reclame voor je ploeg zo'n renner.
Vuelta is geen ProTour.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:39 schreef Lagrinta het volgende:
Wat zegt ProTour als Radioshack geweigerd wordt in de Vuelta?
Ik denk niet dat Astana een nieuwe ProTour licentie krijgt of ze moeten nog een echt grote naam binnenhalen. De erelijst voor dit seizoen ziet er niet verkeerd uit, maar ze zijn wel heel afhankelijk van Contador en die zijn ze kwijt. Vino doet het ook goed met LBL en een Tourrit maar dan heb je het ook wel gehad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:41 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Verreweg de beste renner die ze nog konden krijgen. Ricco heeft genoeg fans, dus op zich prima reclame. Beter zo een controversieele renner dan een - in het rondewerk - net-niet figuur als Kreuziger. Die ze overigens toch niet konden krijgen. Maar Ricco >>>> Kreuziger.
Ben overigens wel verbaasd dat Ricco niet bij Astana heeft getekend / kunnen tekenen. Kreuziger en Ricco passen prima in 1 ploeg en het geld zal ook wel geen probleem geweest zijn.
Milram, zal daar wel uit wegvallen, en ik mag toch hopen dat Footon ook geen nieuwe licentie krijgt? Die hebben heel weinig gepresteerd de laatste twee jaar. FDJ kan twijfelachtig zijn, maar ik denk dat die wel Pro Tour blijven, misschien dat Euskatel niet verlengd wordt, de rest is vrij zeker lijkt me.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:00 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
By this date, eight UCI ProTeams whose licences are expiring this year had requested renewal 1 :
• Astana (KAZ)
• Euskaltel-Euskadi (ESP)
• Ex-Team Milram* / Velocity (GER)
• FDJ (FRA)
• Geox (ESP) (was Footon)
• Liquigas-Doimo (ITA)
• Team HTC-Columbia (USA)
• Telefonica Movistar* / Abarca Sports (ESP) (was Caisse)
A further six teams that did not have UCI ProTour licences in 2010 presented applications for 2011:
• Bbox Bouygues Télécom (FRA)
• BMC Racing Team (USA)
• Cofidis, le crédit en ligne (FRA)
• Pegasus Sports* (AUS)
• The Luxembourg Pro Cycling Project* (LUX)
• Vacansoleil ProCycling Team (NED)
Astana staat met ruime voorsprong 1e in de ploegenstand van de Pro-Tour en als je Contador vervangt door Kreuziger, dan zouden ze nog altijd 4e staan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:54 schreef SteveBudin het volgende:
Ik denk niet dat Astana een nieuwe ProTour licentie krijgt of ze moeten nog een echt grote naam binnenhalen. De erelijst voor dit seizoen ziet er niet verkeerd uit, maar ze zijn wel heel afhankelijk van Contador en die zijn ze kwijt. Vino doet het ook goed met LBL en een Tourrit maar dan heb je het ook wel gehad.
Maar Fotoon wordt met Geox een grotere/duurdere ploeg dus die zullen er ook niet zomaar uit vallen. Maar deze discussie is een beetje dubbel aangezien er ook al eentje loopt in het wielernieuwstopicquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Milram, zal daar wel uit wegvallen, en ik mag toch hopen dat Footon ook geen nieuwe licentie krijgt? Die hebben heel weinig gepresteerd de laatste twee jaar. FDJ kan twijfelachtig zijn, maar ik denk dat die wel Pro Tour blijven, misschien dat Euskatel niet verlengd wordt, de rest is vrij zeker lijkt me.
Vacansoleil moet Cofidis, Bbouygues en de nieuwe Australische ploeg kunnen hebben (mits die niet ineens een nieuw Team Sky worden)
Ik verbaas me wel dat teams veel terughoudender zijn over Rasmussen dan tegenover een Ricco of Vino. En dan nog te bedenken dat zelfs Contador heeft gezegd dat Rasmussen genoeg gestraft is.quote:
De tour van Rasmussen - Contador werd anders wel gezien als een behoorlijk spannende tussen toen nog 2 non tijdrijders en het onberekende tijdens het klimwerk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:59 schreef Lagrinta het volgende:
Dat denk ik ook. Ricco is ook een weirdo maar die jongen trekt altijd mensen aan. Een Rasmussen heeft dat niet.
Contador is altijd een tijdrijder geweest.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De tour van Rasmussen - Contador werd anders wel gezien als een behoorlijk spannende tussen toen nog 2 non tijdrijders en het onberekende tijdens het klimwerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |