Ik kwam met een kleine vingeroefening laatst tot 74 miljard bezuinigen zonder de inkomsten voor de overheid te vergroten. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel knap. 18 miljard bezuinigen zonder lastenverzwaring. Waar halen we dan 18 miljard vandaan?
Vertel je plannen zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kwam met een kleine vingeroefening laatst tot 74 miljard bezuinigen zonder de inkomsten voor de overheid te vergroten. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Verlicht ons. Mail het ook even naar Den Haag, trouwens.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kwam met een kleine vingeroefening laatst tot 74 miljard bezuinigen zonder de inkomsten voor de overheid te vergroten. Zo moeilijk is het allemaal niet.
PVV is blijkbaar dus linkser dan D66 en net zo conservatief als de SGPquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:55 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Let overigens ook op de positie van GL tov de PvdA. En, het moet voor eens en voor altijd gezegd worden, de positie van de PVV tov D66 en van de links/rechts divisie.
quote:
Ik heb de berekeningen nu niet bij de hand (ligt op een andere locatiequote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Verlicht ons. Mail het ook even naar Den Haag, trouwens.
Dat wordt toch helemaal niks, als de onderhandelingen voornamelijk tussen VVD-PvdA stuk liepen. Waarschijnlijk is Cohen tot de PvdA-max gegaan, aangezien hij dit kabinet wel zag zitten. Maar op een VVD-CDA-PvdA kabinet zal hij niet zitten te wachten en dus zeker niet meer toezeggingen doen.quote:'De breuk is definitief'. Dat zei VVD-fractievoorzitter Mark Rutte dindagavond op een persconferentie. Zijn voorkeur ligt nu bij een middenkabinet van VVD, CDA en PvdA, waartoe zo snel mogelijk zou moeten worden onderhandeld. Of zo'n kabinet kans van slagen maakt, is echter allerminst zeker. PvdA-lijsttrekker Cohen ziet vooralsnog geen heil in een een dergelijk middenkabinet.
De onderhandelingen zijn stukgelopen op de financiën, zeiden zowel Rutte als Cohen. Volgens Cohen wisten de onderhandelaars dat 'het ingewikkeld ging worden.'
D66 en GroenLinks zagen nog wel onderhandelingsruimte, maar hun verzoek tot een ultieme poging om tot een vergelijk te komen viel niet in vruchtbare aarde.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de berekeningen nu niet bij de hand (ligt op een andere locatie) maar er zat onder andere het volgende in:
- Alle ontwikkelingssamenwerking beëindigen.
- Publieke omroep volledig afschaffen.
- Defensie alleen nog inzetten voor de verdediging van het Koninkrijk der Nederlanden.
- Basispakket voor de zorgverzekering beperken tot de echte ziekenhuiszorg.
- WW uitkering beperken tot 6 maanden.
- AOW afschaffen.
- Onderwijs meer privaat financieren.
Maar goed, zeker Lord_Vetinari zal niet staan te juichen bij dit pakket aan bezuinigingen. Maar bezuinigen op zorg en sociale zekerheid tikken heel hard aan kan ik je verzekeren.
Hmm ja, alles waar je een overheid voor zou willen hebben gooi je weg. maar goed, jij leeft nog in de illusie dat een overheid per definitie slecht is en mensen alles zelf kunnen regelen via private bedrijven dus nouja.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de berekeningen nu niet bij de hand (ligt op een andere locatie) maar er zat onder andere het volgende in:
- Defensie alleen nog inzetten voor de verdediging van het Koninkrijk der Nederlanden.
- AOW afschaffen.
Maar goed, zeker Lord_Vetinari zal niet staan te juichen bij dit pakket aan bezuinigingen. Maar bezuinigen op zorg en sociale zekerheid tikken heel hard aan kan ik je verzekeren.
Het klinkt enger dan het lijkt hoor. Veel mensen hebben tegenwoordig al gespaard voor een aanvullend pensioen, AOW is dus in principe overbodig geworden voor de oudedagsvoorziening.quote:
Ah, in plaats van ontwikkelingshulp geven wil je dat we het krijgen? Want met zo'n pakket verander je Nederland binnen 3 jaar in een ontwikkelingsland. Het getuigt ook van een stuitend gebrek aan maatschappelijk inzicht, om van enig sociaal besef nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
- AOW afschaffen.
Ach ja, Bolkesteijn is een lolbertarier, die nog in een 19e eeuwse economische wereld leven.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, in plaats van ontwikkelingshulp geven wil je dat we het krijgen? Want met zo'n pakket verander je Nederland binnen 3 jaar in een ontwikkelingsland. Het getuigt ook van een stuitend gebrek aan maatschappelijk inzicht, om van enig sociaal besef nog maar te zwijgen.
Dit is - naast verschillende andere punten - sowieso geen realistische bezuiniging. Als je rigoureus snijdt in de defensiebegroting houd je geen krijgsmacht meer over die voldoende in staat is het Koninkrijk te verdedigen.quote:- Defensie alleen nog inzetten voor de verdediging van het Koninkrijk der Nederlanden.
Maar goed, het is dus wel mogelijk om zoveel te bezuinigen, maar je zult meer keuzes moeten maken. En echt er zijn wel ergere dingen dan dat we het zonder Mart Smeets, Paul de Leeuw en Mathijs van Nieuwkerk moeten stellen. Of dat je gewoon zelf voor je pensioenvoorziening moet zorgen. Of dat je je bij moet verzekeren als je vaak de huisarts bezoekt. Een zeer sociale component vind ik zelf dat ik op geen enkele manier wil tornen aan de zorg voor hen die door lichamelijke beperkingen niet kunnen werken, terwijl velen daar ook de kaasschaaf overheen halen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah, in plaats van ontwikkelingshulp geven wil je dat we het krijgen? Want met zo'n pakket verander je Nederland binnen 3 jaar in een ontwikkelingsland. Het getuigt ook van een stuitend gebrek aan maatschappelijk inzicht, om van enig sociaal besef nog maar te zwijgen.
Nog afgezien van het feit, dat de oudste wet van het krijgsbedrijf luidt: De aanval is de beste verdediging. Dus heb je juist meer defensie nodig om de VS aan te vallen om te voorkomen dat ze ons binnenvallen als we eindelijk al die oorlogsmisdadigers die verantwoordelijk zijn voor de oorlog in Irak, gaan berechten in Den Haag.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dit is - naast verschillende andere punten - sowieso geen realistische bezuiniging. Als je rigoureus snijdt in de defensiebegroting houd je geen krijgsmacht meer over die voldoende in staat is het Koninkrijk te verdedigen.
Zoals ik al zei: Een stuitend gebrek aan maatschappelijk inzicht, medemenselijkheid en sociaal gevoel.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar goed, het is dus wel mogelijk om zoveel te bezuinigen, maar je zult meer keuzes moeten maken. En echt er zijn wel ergere dingen dan dat we het zonder Mart Smeets, Paul de Leeuw en Mathijs van Nieuwkerk moeten stellen. Of dat je gewoon zelf voor je pensioenvoorziening moet zorgen. Of dat je je bij moet verzekeren als je vaak de huisarts bezoekt. Een zeer sociale component vind ik zelf dat ik op geen enkele manier wil tornen aan de zorg voor hen die door lichamelijke beperkingen niet kunnen werken, terwijl velen daar ook de kaasschaaf overheen halen.
We kunnen ook gewoon stoppen met dat strafhof.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog afgezien van het feit, dat de oudste wet van het krijgsbedrijf luidt: De aanval is de beste verdediging. Dus heb je juist meer defensie nodig om de VS aan te vallen om te voorkomen dat ze ons binnenvallen als we eindelijk al die oorlogsmisdadigers die verantwoordelijk zijn voor de oorlog in Irak, gaan berechten in Den Haag.
Je stuitende gebrek aan medemenselijkheid wordt er hiermee alleen maar duidelijker door, hoor.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon stoppen met dat strafhof.Ik pleit er voor om juist zoveel mogelijk af te zien van internationale politiek, in dat licht moet je de bezuinigingen op defensie en ontwikkelingssamenwerking ook zien.
een GROOT probleem CDA wil geen PVV...!!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:22 schreef sunny16947 het volgende:
scenario:
Rutte wil nu middenkabinet.
Verhagen wil nu middenkabinet.
PvdA wil geen middenkabinet.
VVD en CDA bereiken overeenstemming, maar PvdA haakt af.
PvdA wordt ingeruild voor PVV.
VVD en CDA zijn er al uit dus makkie om PVV mee te krijgen.
ja en dan richten we ons op datgene waar we zo goed in zijn. Een autarkische economie waarin we alles zelf produceren wat we nodig hebben en het surplus verkopen we.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon stoppen met dat strafhof.Ik pleit er voor om juist zoveel mogelijk af te zien van internationale politiek, in dat licht moet je de bezuinigingen op defensie en ontwikkelingssamenwerking ook zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |