Mijn eerste was een jongen van 22 die euthanasie pleegde. Was er kapot van, hierna nooit meer moeite met een overlijding gehad, went snel hoe lullig ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:13 schreef Pluizel het volgende:
zo hallo discussie :d
Wat overigens wel zwaar bagger is dat ik gister voor het eerst in m'n leven iemand heb zien overlijdenmevrouw werd dyspnoisch en had een NR NB IC- beleid en is zomaar onder onze handen dood gegaan.... Het schijnt dat je de eerste nooit vergeet. Hoe gaan jullie daarmee om?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:00 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Mijn eerste was een jongen van 22 die euthanasie pleegde.
Osteosarcoom met uitzaaiingen. Hij had er erg veel pijn door, dus respecteerde zijn beslissing.quote:
Echt niet? In het UMC St. Radboud doen ze het ook niet volgens mij?quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef intoxicated het volgende:
Was dit trouwens in een ziekenhuis? Bij ons is het echt not done om een echte euthanasie uit te voeren.
Nee gewoon bij hem thuis. Waren ook 2 huisartsen bij aanwezig.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef intoxicated het volgende:
Was dit trouwens in een ziekenhuis? Bij ons is het echt not done om een echte euthanasie uit te voeren.
Dat is een beetje een afspraak, als het er echt op aankomt dan wordt meestal met de huisarts geregeld dat iemand nog even een paar dagen naar huis gaat en dat hij het dan doet of regelt. 'k Weet ook niet echt waarom, maar de staf houdt er wel erg aan vast.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:57 schreef Ludacriss het volgende:
Waarom niet eigenlijk?
Kan me daarnaast ook wel voorstellen dat iemand liever thuis sterft dan in het ZH. Het gebeurde trouwens tijdens een stage in de thuiszorg.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:59 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Dat is een beetje een afspraak, als het er echt op aankomt dan wordt meestal met de huisarts geregeld dat iemand nog even een paar dagen naar huis gaat en dat hij het dan doet of regelt. 'k Weet ook niet echt waarom, maar de staf houdt er wel erg aan vast.
Absoluut, maar toen ik een patiënte had die er erg op aandrong, was het ook totaal onmogelijk om het daadwerkelijk op vrij korte termijn te regelen. Uiteindelijk was het voor mw en familie een onprettige situatie geworden die veel langer duurde dan we hadden verwacht. Was wel even een leermoment..quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:04 schreef Ludacriss het volgende:
Kan me daarnaast ook wel voorstellen dat iemand liever thuis sterft dan in het ZH.
Het komt zelden voor. Net als een abortus provocatus. In beide gevallen moet de ethische commissie zich erover buigen en daar zitten nu eenmaal katholieke geestelijken inquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:55 schreef Rituals het volgende:
[..]
Echt niet? In het UMC St. Radboud doen ze het ook niet volgens mij?
Ja dat had ik gehoord!quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het komt zelden voor. Net als een abortus provocatus. In beide gevallen moet de ethische commissie zich erover buigen en daar zitten nu eenmaal katholieke geestelijken in..
Huhquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het komt zelden voor. Net als een abortus provocatus. In beide gevallen moet de ethische commissie zich erover buigen en daar zitten nu eenmaal katholieke geestelijken in..
Het UMC St Radboud is een katholiek ziekenhuis. Vandaar dat er op basis van 2000 jaar oude sprookjes zeer zelden euthanasie plaatsvindt...quote:
We houden de touwtjes stevig in handen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, misschien mogen wij het daarom wel niet doenquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:17 schreef Pluizel het volgende:
maarja het schijnt dat we in het martini het op één na laagste sterftecijfer hebbenal is die data nul bruikbaar.
Lijkt me een chille studie. Makkelijk, weinig colleges, veel tijd voor een vereniging, lekkere chicks (geen 8+doosjes) en snel werken.quote:
Dat somt het inderdaad wel goed opquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:00 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Lijkt me een chille studie. Makkelijk, weinig colleges, veel tijd voor een vereniging, lekkere chicks (geen 8+doosjes) en snel werken.
Helaas heb ik wel ambities.
Geen aanrader.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:29 schreef Seam het volgende:
Wij pakken de lekkere chicks dan wel weer van verpleegkunde![]()
In mijn ervaring zijn de meeste boven de 25 al getrouwd of wonen samenquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:29 schreef Seam het volgende:
Wij pakken de lekkere chicks dan wel weer van verpleegkunde
Wat dan?quote:
Nee, echt!quote:
Is dat wel jong genoeg voor je joh?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:39 schreef Seam het volgende:
hier voldoende 17/18 jarige meisjes die met verpleegkunde beginnen hoor
Weet waar je aan begintquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:39 schreef Seam het volgende:hier voldoende 17/18 jarige meisjes die met verpleegkunde beginnen hoor
![]()
Kan ermee door hoor. Veel ouder liever niet neequote:
Ach, sommige meisjes beginnen al op hun 16e met verpleegkundequote:Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Seam het volgende:
[..]
Kan ermee door hoor. Veel ouder liever niet nee
Als ik een slimme chick wil ga ik wel naar een technische universiteit, ik wil gewoon een lekker chickquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:52 schreef Rituals het volgende:
Tijdens mijn verpleegstage was er een verpleegster in opleiding (meisje van 17). Ze vroeg me wat ik deed en het gesprek ging ongeveer zo:
Verpleegstertje: 'Wat is jouw functie hier?'
Rituals: 'Ik loop hier kort stage omdat ik eerstejaars geneeskundestudent ben'
Verpleegstertje: 'Oké...'
*Stilte*
Verpleegstertje: 'Wat word je eigenlijk later met geneeskunde?'
Rituals: 'Met geneeskunde? Arts'
Verpleegstertje: 'Wat..? Arts...?'
Rituals: 'Ja, dokter...'
Verpleegstertje: 'Ohh dokter! Ahh nu snap ik het! Als je geneeskunde studeert word je later dokter!'!
Lief meisje wel hoor verder!
Van dat niveau liepen ze bij mijn verpleegstage ook rond. En erg lelijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:52 schreef Rituals het volgende:
Tijdens mijn verpleegstage was er een verpleegster in opleiding (meisje van 17). Ze vroeg me wat ik deed en het gesprek ging ongeveer zo:
Verpleegstertje: 'Wat is jouw functie hier?'
Rituals: 'Ik loop hier kort stage omdat ik eerstejaars geneeskundestudent ben'
Verpleegstertje: 'Oké...'
*Stilte*
Verpleegstertje: 'Wat word je eigenlijk later met geneeskunde?'
Rituals: 'Met geneeskunde? Arts'
Verpleegstertje: 'Wat..? Arts...?'
Rituals: 'Ja, dokter...'
Verpleegstertje: 'Ohh dokter! Ahh nu snap ik het! Als je geneeskunde studeert word je later dokter!'!
Lief meisje wel hoor verder!
Het was wel een mooi meisje! Heel schattig vooral. Lief stemmetje erbij. Ja, je had haar wel leuk gevonden denk ik!quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef Seam het volgende:
[..]
Als ik een slimme chick wil ga ik wel naar een technische universiteit, ik wil gewoon een lekker chick
Ikzelf ben 21 jaar jong, maar zie er een stuk jonger uit
Dat is niet helemaal de ideale combinatie hèquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Van dat niveau liepen ze bij mijn verpleegstage ook rond. En erg lelijk.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Rituals het volgende:
[..]
Alleen had ze net een koophuis gekocht met d'r vriend!Op d'r 17e!
quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Rituals het volgende:
[..]
Het was wel een mooi meisje! Heel schattig vooral. Lief stemmetje erbij. Ja, je had haar wel leuk gevonden denk ik!Alleen had ze net een koophuis gekocht met d'r vriend!
Op d'r 17e!
Ik moet mijzelf er steeds aan herinneren dat de meeste mensen inderdaad niet 6 + 6 jaar studeren na de basisschool. Als ik weer bij mijn ouders ben hoor ik ook verhalen van mensen van mijn leeftijd die samenwonen/kinderen hebben en dergelijke en elke keer ben ik blij dat ik gewoon nog studeerquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:56 schreef Rituals het volgende:
[..]
Alleen had ze net een koophuis gekocht met d'r vriend!Op d'r 17e!
Pff, ja! Als ik niet was ingeloot voor geneeskunde, dan had ik komend jaar m'n master gedaan en was ik op m'n 21ste klaar geweest met studeren!quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:01 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik moet mijzelf er steeds aan herinneren dat de meeste mensen inderdaad niet 6 + 6 jaar studeren na de basisschool. Als ik weer bij mijn ouders ben hoor ik ook verhalen van mensen van mijn leeftijd die samenwonen/kinderen hebben en dergelijke en elke keer ben ik blij dat ik gewoon nog studeer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |