Niet meteen overkill die wapening, gezien de 'slechte' belastingssituatie van grote overspanning, puntlasten ter hoogte van de trekbalken en de spatkrachten van het dak. Zelfs iets minder dan we berekend hadden (maar zoals Void zegt zitten we knal op het maximale wapeningspercentage van 1,94% in dit geval). Om te counteren dat het dak een probleem zou geven (want de belasting daarvan is het moeilijkste te voorspellen en het slechtste belastingsgeval), gaan we de constructie een beetje aanpassen en dan toch horizontale strekkers steken op 3m hoogte (ipv de open nok zoals het originele plan was). De horizontale krachten van het dak nemen daardoor wat af. Only time will tell of dat voldoende is. Maar ik ben er relatief gerust op -als het gieten goed lukt that is-.
Actiefoto's van het gieten zelf ga ik je wel schuldig moeten blijven want ik zal er geen tijd voor hebben en we zijn maar met 2.
Niet geheel ter zijde: maar ik heb dinsdag een relatief zwaar motorongeval gehad op weg naar 1 van m'n werven.
Een oliespoor op een rond punt heeft me tegen de vlakte gekregen. Gelukkig had ik m'n beschermende kledij aan, was ik niet te snel aan het rijden, ben ik tijdens het schuiven nergens tegenaan gebotst en ben ik ook niet overreden door een vrachtwagen (puur geluk, want het was een van de drukste vrachtvervoerpunten in die regio). Ik ben er door een combinatie van gunstige factoren dus zonder letsel (maar niet zonder kleerscheuren) vanaf gekomen. De motorfiets is wel zwaar beschadigd (uiteindelijke kosten weet ik nog niet, maar het is op het randje van total loss). Best wel balen, want dat was een tot voor kort een zeldzame moto in goede staat. Zorgt voor mij voor een pak logistieke problemen, die hopelijk snel opgelost raken. De verkeerspolitie heeft de olievlek vastgesteld, en ik was aan het werk, dus valt het uiteindelijk in de categorie arbeidsongeval en wordt mijn schade wel volledig vergoed.
Wrijf jezelf dus maar in de handjes dat dit topic niet ten einde is gekomen, i know i do
edit: 2300¤ schade zo blijkt
[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 15-10-2010 14:38:59 ]