abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2010 @ 22:40:43 #1
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_84214588

Welkom in de Apple Slowchat.
Dé verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

iPhone 3GS
iPhone 4
iPhone Dev-team (Jailbreak je iPhone)
iPhone @ T-Mobile

iMac
MacBook
MacBook Pro
MacBook Air
Mac mini
Mac Pro

iPod shuffle
iPod nano
iPod classic
iPod touch

iPad
Displays
Apple TV
Time Capsule
Airport Express
Airport Extreme
Xserve

Mac OS X Snow Leopard
iLife '09
iWork '09

Microsoft Office 2008 for Mac

Stores:
Officiële Apple Store
MacStuff.nl (a.o. Hardware geschikt voor jouw Mac)

Apple Communities:
OneMoreThing
MacFreak
MacWereld

Voor de nieuwe (onervaren) Apple gebruiker:
MacMiep
MacInstruct (Engels)

Overig:
[How-To] MacBook Upgraden (YouTube)
Boot Camp

* Gebraden_Wombat zegt: De code voor de OP vind je hier
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 18 juli 2010 @ 22:41:19 #2
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_84214606
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_84214618
Goede TT
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_84216107
Zo overdreven, dat iPhone 4 geneuzel: ding werkt en belt perfect.
Calmer than you are
pi_84216687
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
graag verwijderen
  zondag 18 juli 2010 @ 23:36:47 #6
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_84216875
Repost:

Mijn MacBook (MacBook3,1) begint een beetje moeilijk te doen. Hij stijgt de laatste tijd erg vaak op. Normaal betekende dat even iStatPro bekijken, programma dat een beetje te enthousiast aan het stampen was afsluiten en probleem opgelost. Maar nu gebeurd het ook als er niets staat te stampen. Met name mijn Airportcard wordt erg warm (70 graden). Is dit het einde van de life cycle, zit er ergens stof of is er iets anders?

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 18 juli 2010 @ 23:43:20 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_84217153
Discriminazi die TT . Ik ben linkshandig .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_84218802
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo overdreven, dat iPhone 4 geneuzel: ding werkt en belt perfect.
Geloof ik ook, maar haters zoeken altijd naar redenen
  FOK!fotograaf maandag 19 juli 2010 @ 00:41:01 #9
159915 -Menn0-
MNO
pi_84219422
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
,,/
  maandag 19 juli 2010 @ 09:33:07 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84224347
quote:
Op maandag 19 juli 2010 00:25 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Geloof ik ook, maar haters zoeken altijd naar redenen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_84225823
Batterijtijd vd nieuwe iPhone 4 is ook erg in orde

Calmer than you are
pi_84226431
Hee man,

Ik heb een macbook, de rest van mn huis windows. Er is een printer aangesloten op een vista, die draadloos verbonden is via de router. Via mn mac mini, kon ik printen, wel via de kabel. Maar met mijn macbook lukt het niet, bekabelt of draadloos, ik krijg het niet aan de praat.

Ik heb de nieuwe driver geinstaleerd van hp, ik heb delen open gezet, er is niks veranderd in de vista waar de printer op is aan gesloten dus daar zou het ook niet aan kunnen en moeten liggen.

Help?
De klootzak
  maandag 19 juli 2010 @ 12:50:36 #13
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_84230288
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Eh nee. Je hebt geen overeenkomst met apple. Apple heeft geen enkele verplichting wat aan je probleem te doen als jij je product niet in de applestore gekocht hebt. En kosten mogen sowieso na die 6 maanden.
Je hebt inderdaad geen overeenkomst met Apple. Maar de winkelier heeft ook verder geen enkele verplichting aan jou om dit op een snelle manier af te handelen. Het enige wat zij hoeven te doen is de leverancier aanspreken voor de garantie. Aangezien je ook redelijk direct bij Apple kunt aankloppen bij een van de retail stores, kan je net zo goed daarheen gaan. Scheelt weer een tussenlaag.
quote:
[..]
[quote]
Het zijn boeven zoals ze hier in Europa met garantie omgaan, dat is zeker.
Leg uit?
[/quote]

Volgens een hele berg aan jurisprudentie heb je volgens europees recht op een deugdelijk product. De termijn waarop een product redelijkerwijs zou moeten werken is voor een laptop minstens 2 jaar en voor vaste PCs zelfs 3 dacht ik. Als er binnen die tijd iets aan stuk gaat ligt de bewijslast voor een heel groot deel bij de fabrikant, en niet direct bij de consument.
Apple heeft daar lak aan en probeert je gewoon direct te laten betalen de dag nadat de garantie verloopt.

Bovendien, ik vind het schandalig dat een imac of macbook opgestuurd moet worden naar een reparatiecenter ergens ver weg. Je bent je computer altijd minstens 2 weken kwijt, als het niet meer is. In de VS loop je een apple store in, eventueel met afspraak bij een genius en dan wordt in bijna alle gevallen de computer onder je neus gefixed. In een enkel geval nemen ze hem mee naar achter, testen ze wat meer en duurt de reparatie een paar dagen. Ik zie niet in waarom dat in Europa niet zou kunnen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 juli 2010 @ 13:44:16 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84232571
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:50 schreef Neelix het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad geen overeenkomst met Apple. Maar de winkelier heeft ook verder geen enkele verplichting aan jou om dit op een snelle manier af te handelen.
Ja dat heeft hij wel
quote:
Het enige wat zij hoeven te doen is de leverancier aanspreken voor de garantie.
Hoe ze het doen doen ze het, maar de winkelier is aansprakelijk, niet apple. En ze zullen in all redleijkheid het probleem moeten oplossen.
quote:
Aangezien je ook redelijk direct bij Apple kunt aankloppen bij een van de retail stores, kan je net zo goed daarheen gaan. Scheelt weer een tussenlaag.
[..]
Alleen heeft APPLE maar 1 jaar fabrieksgarantie. Hetgeen hun goed recht is. Jij mag echter van je leverancier meer verwachten.
quote:
[..]

Volgens een hele berg aan jurisprudentie heb je volgens europees recht op een deugdelijk product. De termijn waarop een product redelijkerwijs zou moeten werken is voor een laptop minstens 2 jaar en voor vaste PCs zelfs 3 dacht ik.
Eh nee, dat is nu het hele mooie van de regelgeving in Nederland. Er staat geen vaste termijn voor.
quote:
Als er binnen die tijd iets aan stuk gaat ligt de bewijslast voor een heel groot deel bij de fabrikant, en niet direct bij de consument.
Nee, dat geldt dus alleen voor die eerste 6 maanden. Daarna zal je als consument non-conformiteit moeten aantonen. De meeste retailers in Nederland accepteren dat de klant in het eerste jaar geen non-conformiteit hoeft aan te tonen en voor sommige producten zelfs langer. Dat staat dus echter niet in de wet!!
quote:
Apple heeft daar lak aan en probeert je gewoon direct te laten betalen de dag nadat de garantie verloopt.
Dat klopt en het is aan jou als consument om non-conformiteit aan te tonen. Apple rekent erop dat veel mensen dat niet doen. Terwijl een simpel briefje van je rechtsbijstandverzekering aan je leverancier waarschijnlijk al voldoende is aangezien er bergen jurisprudentie zijn over wat non-conform betekent.
quote:
Bovendien, ik vind het schandalig dat een imac of macbook opgestuurd moet worden naar een reparatiecenter ergens ver weg. Je bent je computer altijd minstens 2 weken kwijt, als het niet meer is. In de VS loop je een apple store in, eventueel met afspraak bij een genius en dan wordt in bijna alle gevallen de computer onder je neus gefixed. In een enkel geval nemen ze hem mee naar achter, testen ze wat meer en duurt de reparatie een paar dagen. Ik zie niet in waarom dat in Europa niet zou kunnen.
Wederom, klaag bij je leverancier. In nederland zijn sowieso geen officiele apple stores.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:53:57 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_84232972
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 19 juli 2010 @ 13:54:45 #16
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_84233007
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]

Alleen heeft APPLE maar 1 jaar fabrieksgarantie. Hetgeen hun goed recht is. Jij mag echter van je leverancier meer verwachten.
Waarom zou je van je winkel meer mogen verwachten dan de leverancier? Nadat de garantie is verlopen hoeft de winkel niets meer voor je te doen en is de leverancier eindverantwoordelijk voor de deugdelijkheid van het product, en niet de winkel. Die hoeft alleen maar te faciliteren.
quote:
[..]

Eh nee, dat is nu het hele mooie van de regelgeving in Nederland. Er staat geen vaste termijn voor.

[..]

Nee, dat geldt dus alleen voor die eerste 6 maanden. Daarna zal je als consument non-conformiteit moeten aantonen. De meeste retailers in Nederland accepteren dat de klant in het eerste jaar geen non-conformiteit hoeft aan te tonen en voor sommige producten zelfs langer. Dat staat dus echter niet in de wet!!
Let op wat ik zeg: volgens een hele berg jurisprudentie is een redelijke termijn 2 a 3 jaar voor computers. Er zijn dus al rechtzaken geweest tussen klanten en leveranciers waar is uitgekomen dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een computer het blijft doen. Dus als jij er redelijk mee om bent gegaan dan ligt de bewijslast voor een groot deel bij de leverancier.
quote:
[..]

Dat klopt en het is aan jou als consument om non-conformiteit aan te tonen. Apple rekent erop dat veel mensen dat niet doen. Terwijl een simpel briefje van je rechtsbijstandverzekering aan je leverancier waarschijnlijk al voldoende is aangezien er bergen jurisprudentie zijn over wat non-conform betekent.
Nu kom je er zelf ook al mee aan. En ik vind het misdadig dat Apple erop rekent dat veel mensen zoiets niet doen. Ze proberen je dus gewoon af te zetten.
Overigens heb je geen rechtsbijstandsverzekering nodig om zo'n briefje te schrijven. Bij de consumentenbond kan je ook wel een voorbeeldbrief vinden.
quote:
[..]

Wederom, klaag bij je leverancier. In nederland zijn sowieso geen officiele apple stores.
Er zijn in Europa maar een handjevol officiele apple stores, en dat vind ik persoonlijk echt idioot.
pi_84234773
HEerlijk die Mac!!!! Wat een apparaat!

Het enige wat ik toch echt een beetje aan windows mis, is de taakbalk onderin.. Telkens dat overzicht via F3 wordt ik een beetje moe van na een tijdje! heeft iemand daar een oplossing/app voor die handig is en goed werkt?
  maandag 19 juli 2010 @ 14:37:55 #18
141482 Q.
JurassiQ
pi_84234846
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:35 schreef steve2003 het volgende:
HEerlijk die Mac!!!! Wat een apparaat!

Het enige wat ik toch echt een beetje aan windows mis, is de taakbalk onderin.. Telkens dat overzicht via F3 wordt ik een beetje moe van na een tijdje! heeft iemand daar een oplossing/app voor die handig is en goed werkt?
Je kan toch gewoon apps switchen mbv de Dock?
For great justice!
pi_84235209
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon apps switchen mbv de Dock?
Of Command+Tab....
Calmer than you are
pi_84235456
En Command + ~ om tussen vensters te switchen
pi_84235751
Dat kan wel, maar het is toch nog een paar keer extra klikken tov windows. windows heb je onderin een makkelijk overzicht, en is het een kwestie van 1 x klikken, en dan soms nog een 2de keer om uit een drop down menu te drukken als je meerdere vensters van een programma open hebt.

Voelt gewoon wat omslachtiger op een mac.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:03:01 #22
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_84235809
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:01 schreef steve2003 het volgende:
Dat kan wel, maar het is toch nog een paar keer extra klikken tov windows. windows heb je onderin een makkelijk overzicht, en is eht een wkestie van 1 x klikken, en dan soms nog een 2de keer om uit een drop down menu te drukken als meerdere vensters van een programma open hebt.

Voelt gewoon wat omslachtiger op een mac.
Download Himmelbar.
pi_84236013
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Download Himmelbar.
Of QuickSilver. Of Launchbar.
Calmer than you are
  maandag 19 juli 2010 @ 15:12:02 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_84236090