Geloof ik ook, maar haters zoeken altijd naar redenenquote:Op zondag 18 juli 2010 23:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo overdreven, dat iPhone 4 geneuzel: ding werkt en belt perfect.
quote:Op maandag 19 juli 2010 00:25 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Geloof ik ook, maar haters zoeken altijd naar redenen
Je hebt inderdaad geen overeenkomst met Apple. Maar de winkelier heeft ook verder geen enkele verplichting aan jou om dit op een snelle manier af te handelen. Het enige wat zij hoeven te doen is de leverancier aanspreken voor de garantie. Aangezien je ook redelijk direct bij Apple kunt aankloppen bij een van de retail stores, kan je net zo goed daarheen gaan. Scheelt weer een tussenlaag.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eh nee. Je hebt geen overeenkomst met apple. Apple heeft geen enkele verplichting wat aan je probleem te doen als jij je product niet in de applestore gekocht hebt. En kosten mogen sowieso na die 6 maanden.
quote:[..]
[quote]
Het zijn boeven zoals ze hier in Europa met garantie omgaan, dat is zeker.
Ja dat heeft hij welquote:Op maandag 19 juli 2010 12:50 schreef Neelix het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad geen overeenkomst met Apple. Maar de winkelier heeft ook verder geen enkele verplichting aan jou om dit op een snelle manier af te handelen.
Hoe ze het doen doen ze het, maar de winkelier is aansprakelijk, niet apple. En ze zullen in all redleijkheid het probleem moeten oplossen.quote:Het enige wat zij hoeven te doen is de leverancier aanspreken voor de garantie.
Alleen heeft APPLE maar 1 jaar fabrieksgarantie. Hetgeen hun goed recht is. Jij mag echter van je leverancier meer verwachten.quote:Aangezien je ook redelijk direct bij Apple kunt aankloppen bij een van de retail stores, kan je net zo goed daarheen gaan. Scheelt weer een tussenlaag.
[..]
Eh nee, dat is nu het hele mooie van de regelgeving in Nederland. Er staat geen vaste termijn voor.quote:[..]
Volgens een hele berg aan jurisprudentie heb je volgens europees recht op een deugdelijk product. De termijn waarop een product redelijkerwijs zou moeten werken is voor een laptop minstens 2 jaar en voor vaste PCs zelfs 3 dacht ik.
Nee, dat geldt dus alleen voor die eerste 6 maanden. Daarna zal je als consument non-conformiteit moeten aantonen. De meeste retailers in Nederland accepteren dat de klant in het eerste jaar geen non-conformiteit hoeft aan te tonen en voor sommige producten zelfs langer. Dat staat dus echter niet in de wet!!quote:Als er binnen die tijd iets aan stuk gaat ligt de bewijslast voor een heel groot deel bij de fabrikant, en niet direct bij de consument.
Dat klopt en het is aan jou als consument om non-conformiteit aan te tonen. Apple rekent erop dat veel mensen dat niet doen. Terwijl een simpel briefje van je rechtsbijstandverzekering aan je leverancier waarschijnlijk al voldoende is aangezien er bergen jurisprudentie zijn over wat non-conform betekent.quote:Apple heeft daar lak aan en probeert je gewoon direct te laten betalen de dag nadat de garantie verloopt.
Wederom, klaag bij je leverancier. In nederland zijn sowieso geen officiele apple stores.quote:Bovendien, ik vind het schandalig dat een imac of macbook opgestuurd moet worden naar een reparatiecenter ergens ver weg. Je bent je computer altijd minstens 2 weken kwijt, als het niet meer is. In de VS loop je een apple store in, eventueel met afspraak bij een genius en dan wordt in bijna alle gevallen de computer onder je neus gefixed. In een enkel geval nemen ze hem mee naar achter, testen ze wat meer en duurt de reparatie een paar dagen. Ik zie niet in waarom dat in Europa niet zou kunnen.
Waarom zou je van je winkel meer mogen verwachten dan de leverancier? Nadat de garantie is verlopen hoeft de winkel niets meer voor je te doen en is de leverancier eindverantwoordelijk voor de deugdelijkheid van het product, en niet de winkel. Die hoeft alleen maar te faciliteren.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen heeft APPLE maar 1 jaar fabrieksgarantie. Hetgeen hun goed recht is. Jij mag echter van je leverancier meer verwachten.
Let op wat ik zeg: volgens een hele berg jurisprudentie is een redelijke termijn 2 a 3 jaar voor computers. Er zijn dus al rechtzaken geweest tussen klanten en leveranciers waar is uitgekomen dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een computer het blijft doen. Dus als jij er redelijk mee om bent gegaan dan ligt de bewijslast voor een groot deel bij de leverancier.quote:[..]
Eh nee, dat is nu het hele mooie van de regelgeving in Nederland. Er staat geen vaste termijn voor.
[..]
Nee, dat geldt dus alleen voor die eerste 6 maanden. Daarna zal je als consument non-conformiteit moeten aantonen. De meeste retailers in Nederland accepteren dat de klant in het eerste jaar geen non-conformiteit hoeft aan te tonen en voor sommige producten zelfs langer. Dat staat dus echter niet in de wet!!
Nu kom je er zelf ook al mee aan. En ik vind het misdadig dat Apple erop rekent dat veel mensen zoiets niet doen. Ze proberen je dus gewoon af te zetten.quote:[..]
Dat klopt en het is aan jou als consument om non-conformiteit aan te tonen. Apple rekent erop dat veel mensen dat niet doen. Terwijl een simpel briefje van je rechtsbijstandverzekering aan je leverancier waarschijnlijk al voldoende is aangezien er bergen jurisprudentie zijn over wat non-conform betekent.
Er zijn in Europa maar een handjevol officiele apple stores, en dat vind ik persoonlijk echt idioot.quote:[..]
Wederom, klaag bij je leverancier. In nederland zijn sowieso geen officiele apple stores.
Je kan toch gewoon apps switchen mbv de Dock?quote:Op maandag 19 juli 2010 14:35 schreef steve2003 het volgende:
HEerlijk die Mac!!!! Wat een apparaat!
Het enige wat ik toch echt een beetje aan windows mis, is de taakbalk onderin.. Telkens dat overzicht via F3 wordt ik een beetje moe van na een tijdje! heeft iemand daar een oplossing/app voor die handig is en goed werkt?
Of Command+Tab....quote:Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon apps switchen mbv de Dock?
Download Himmelbar.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:01 schreef steve2003 het volgende:
Dat kan wel, maar het is toch nog een paar keer extra klikken tov windows. windows heb je onderin een makkelijk overzicht, en is eht een wkestie van 1 x klikken, en dan soms nog een 2de keer om uit een drop down menu te drukken als meerdere vensters van een programma open hebt.
Voelt gewoon wat omslachtiger op een mac.
Iets langer klikken op het icoon van een programma, dan krijg je een overzicht van alle open schermen van dat programma, net zoals je in Windows in het klein krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:01 schreef steve2003 het volgende:
Dat kan wel, maar het is toch nog een paar keer extra klikken tov windows. windows heb je onderin een makkelijk overzicht, en is het een kwestie van 1 x klikken, en dan soms nog een 2de keer om uit een drop down menu te drukken als je meerdere vensters van een programma open hebt.
Voelt gewoon wat omslachtiger op een mac.
O boy!quote:Op maandag 19 juli 2010 16:31 schreef Sharpdressedman het volgende:
http://www.apple.com/nl/ipad/
499 voor de iPad vanaf vrijdag.
quote:Op maandag 19 juli 2010 16:31 schreef Sharpdressedman het volgende:
http://www.apple.com/nl/ipad/
499 voor de iPad vanaf vrijdag.
EIN-DE-LIJK.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:31 schreef Sharpdressedman het volgende:
http://www.apple.com/nl/ipad/
499 voor de iPad vanaf vrijdag.
Gebeurd dit ook als Airport uitstaat.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:36 schreef portier het volgende:
Repost:
Mijn MacBook (MacBook3,1) begint een beetje moeilijk te doen. Hij stijgt de laatste tijd erg vaak op. Normaal betekende dat even iStatPro bekijken, programma dat een beetje te enthousiast aan het stampen was afsluiten en probleem opgelost. Maar nu gebeurd het ook als er niets staat te stampen. Met name mijn Airportcard wordt erg warm (70 graden). Is dit het einde van de life cycle, zit er ergens stof of is er iets anders?
[ afbeelding ]
Ik doe eigenlijk vrijwel niets anders dan internetten :-o.quote:
Zo te zien niet? http://guide-images.ifixit.net/igi/UtMEDuDXGFtGstAL.largequote:Je kan op iFixit even kijken of de Airport kaart in de buurt zit van de heatsink o.i.d.
Nee.quote:Maakt de fan rare geluiden?
Je bedoelt fabrikant. Om de simpele reden dat je met de winkelier een overeenkomst hebt.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Neelix het volgende:
[..]
Waarom zou je van je winkel meer mogen verwachten dan de leverancier?
Wederom neem ik aan dat je fabrikant bedoelt en nee, het hele garantiestelsel voor consumenten is gericht op de overeenkomst tussen consument en winkelier/leverancier en NIET de fabrikant. Het zou jou als consument geen flying fuck moeten interesseren welke garantie voorwaarden de fabrikant hanteert (behalve als die een nadrukkelijk voordeel geven boven het non-conformiteits beginsel).quote:Nadat de garantie is verlopen hoeft de winkel niets meer voor je te doen en is de leverancier eindverantwoordelijk voor de deugdelijkheid van het product, en niet de winkel. Die hoeft alleen maar te faciliteren.
[..]
quote:Let op wat ik zeg: volgens een hele berg jurisprudentie is een redelijke termijn 2 a 3 jaar voor computers. Er zijn dus al rechtzaken geweest tussen klanten en leveranciers waar is uitgekomen dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een computer het blijft doen. Dus als jij er redelijk mee om bent gegaan dan ligt de bewijslast voor een groot deel bij de leverancier.
Nee dat is het nadeel van het non-conformiteits stelsel. Het grote voordeel is, uiteraard, dat je garantie in principe veel langer is dan een jaar of 2 jaar of zelfs 5 jaar.quote:Nu kom je er zelf ook al mee aan. En ik vind het misdadig dat Apple erop rekent dat veel mensen zoiets niet doen. Ze proberen je dus gewoon af te zetten.
What ever, dus het is vrij makkelijk je recht te behalen.quote:Overigens heb je geen rechtsbijstandsverzekering nodig om zo'n briefje te schrijven. Bij de consumentenbond kan je ook wel een voorbeeldbrief vinden.
Wat vind je idioot? Dat een leverancier geen eigen winkels in Europa opent?quote:Er zijn in Europa maar een handjevol officiele apple stores, en dat vind ik persoonlijk echt idioot.
Als ik verleng voor 1 jaar, ben ik gewoon meer kwijt dan ik nu was met aanschaf iPhone 4 en verkoop iPhone 3G.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als dit waar is gooit T-Mobile wéér de prijzen van iPhones bij abonnementen omhoog, dit keer met ¤ 70. Belachelijk.
[ afbeelding ]
http://tweakers.net/nieuw(...)duurder-dan-3gs.html
Crosspostje:quote:Op maandag 19 juli 2010 22:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als dit waar is gooit T-Mobile wéér de prijzen van iPhones bij abonnementen omhoog, dit keer met ¤ 70. Belachelijk.
[ afbeelding ]
http://tweakers.net/nieuw(...)duurder-dan-3gs.html
Dat is een erg mooi abonnement ja... Misschien ook maar zoiets aanvragen, abonnement loopt binnenkort af volgens mij.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Crosspostje:
Belachelijke prijzen.
Haal dat ding dadelijk los in België voor ongeveer 700 euro (32 Gb) en neem dit Vodafone SIM only abo (400 minuten/sms INCLUSIEF internet voor 12 euro per maand). Dat scheelt nogal wat honderden euro's én een beter netwerk ........
Is dat gedurende je hele contractperiode, of alleen tijdelijke korting? Ik kan het nergens vinden...quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Crosspostje:
Belachelijke prijzen.
Haal dat ding dadelijk los in België voor ongeveer 700 euro (32 Gb) en neem dit Vodafone SIM only abo (400 minuten/sms INCLUSIEF internet voor 12 euro per maand). Dat scheelt nogal wat honderden euro's én een beter netwerk ........
quote:De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig. U kunt kiezen uit verschillende abonnementsvormen:
geloof dat die 12 euro een foutje is en bij de bevestiging krijg je 14,95 te zien.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Crosspostje:
Belachelijke prijzen.
Haal dat ding dadelijk los in België voor ongeveer 700 euro (32 Gb) en neem dit Vodafone SIM only abo (400 minuten/sms INCLUSIEF internet voor 12 euro per maand). Dat scheelt nogal wat honderden euro's én een beter netwerk ........
Da's nog geen geld.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:57 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
geloof dat die 12 euro een foutje is en bij de bevestiging krijg je 14,95 te zien.
(via de mail/post)
Precies, de meesten vragen nog steeds een tientje voor data alleen, met hooguit wat korting het eerste jaar.. Ik ga sowieso dat abonnement nemen als de mijne straks op is, kan ik alsnog kijken of ik een nieuwe 4G in België ga halen, of een oude 3GS koop voor weinig ergens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |