quote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:42 schreef Manono het volgende:
turkije rotswonigen in cappadocie
[ afbeelding ]
Star Wars!quote:
De implosie van het RAF gebouw, er naast zie je nog de gebouwen die nog of onmiddels afgebroken worden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:26 schreef Turbomuis het volgende:
Strijp R (Of Strijp 3), Een van de Philipsterreinen in Eindhoven.
Wiki:
Zwaanstraat is een buurt in het stadsdeel Strijp in de Nederlandse gemeente Eindhoven. Zwaanstraat behoort tot de wijk Halve Maan.
De buurt Zwaanstraat bestaat uit twee industrieterreinen en is vernoemd naar de weg die de buurt doorklieft. Aan de westkant ligt Philips Complex R, beter bekend Strijp-R of Strijp-III, en aan de oostkant ligt Philips Complex T, ook bekend als Strijp-T, Strijp-II of De Beuk.
Strijp R is een voormalig industrieterrein van Philips. Het derde dat het elektronicaconcern ontwikkelde in de wijk Strijp in Eindhoven. Na de S en de T was de R van STRijp aan de beurt. De activiteiten op Strijp R hebben bijna altijd en volledig in dienst van de productie van beeldbuizen gestaan. Het terrein en de bebouwing stammen uit de periode dat Frits Philips de scepter zwaaide, de jaren 60 van de 20e eeuw. Strijp R wordt anno 2008 afgebroken en wordt een nieuwe woonwijk met 650 woningen. De monumentencommissie heeft echter bedongen dat een aantal beeldbepalende elementen (o.a. portiersgebouw, garagedeur van 15 meter en het gebouw RK) blijven bestaan en worden ingepast in de nieuwe woonwijk.
Strijp T (De Beuk) is gebouwd in de jaren 40 en 50 van de 20e eeuw en blijft een bedrijventerrein conform de eisen zoals omschreven zijn in het bestemmingsplan "Bedrijventerrein Zwaanstraat - Strijp T 2006".[2]
Foto's van mezelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een paar van Wiki:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was ook mijn grootste angstquote:
Whehe. Ik zat in een hotel vlakbij dat station. Mijn grootste angst was dat er een dronken tjech naar beneden zou vallen..Ontwijken gaat lastig als je zelf ook knetter lam bent. Domino wil je niet op die trap :pquote:Op maandag 16 augustus 2010 01:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat was ook mijn grootste angst.
En dan zie je mensen erop stappen, draaien zich om en gaan SMS'end of internet'nd naar beneden zonder zich vast te houden. Overigens draaiden heel veel mensen zich om op die roltrap als ze naar beneden gingen. Hoogtevrees misschien? Maar ze hielden zich wel vast.. Ik heb zelfs mensen gezien die gingen zitten.
De Vluchtheuvelquote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Zo hee, dat is zonde. Ik ben er als kind ook een aantal keer geweest, maar ik wist niet dat het nu gesloten was.
Maar woon je daar in de buurt? Ik ben wel benieuwd of het er nu nog staat of dat het inmiddels allemaal weg is.
Pfoe, dat moet ik even opzoeken op google earth.. aangereden vanuit Arnhem was het in ieder geval ''achterin.''quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Playyy het volgende:
Vette shit, waar in Nijmegen is dat precies?
Deze in Kiev is ook wel grappig.... dat zou de diepste ter wereld zijn. Ze hebben het moeten onderverdelen in twee roltrappen, 1 was denk ik te lang.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vond in Praag metrostation Náměstí Míru wel apart. Hoe fucking diep die onder de grond zit... (53 meter), je staat iets van 3 minuten lang op een roltrap, en als je er bovenaan opstapt is het toch een enorm gat naar beneden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
verder wel een mooi station, maar die roltrap vergeet ik nooit weer..
[ afbeelding ]
LOL, op een gegeven moment lijkt het net of je naar boven gaat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:59 schreef Glijdt_licht het volgende:Dat is dus die van Náměstí Míru
Dit dorp en meer van zulke bijzonderen plaatsen stonden ook in een editie van een vrij recente Quest, erg bijzonder. Die 53m diepe roltrap doet me denken aan liften uit 'Half Life'.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:38 schreef maartena het volgende:
Was deze al genoemd?
Centralia, PA, USA
http://www.damninteresting.com/the-smoldering-ruins-of-centralia
http://en.wikipedia.org/wiki/Centralia,_Pennsylvania
Heel bizar: Door een ongeluk in 1962 is een ondergronds vuur ontstaan in een kolenmijn.... dat nog steeds brand, en naar verwachting zal het nog zeker 250 jaar doorbranden. Het dorp dat boven de kolenmijn lag, en waar veel van de mijnwerkers destijds woonden..... is afgebroken en verlaten, met slechts nog enkele huizen die overeind staan, en de laatste inwoners werden in 2009 gesommeerd het dorp te verlaten.
Edit: waarom werkt die wikipedia link niet?
Dadipark is allang weer open toch? Of hebben ze het na de vernieuwing weer gesloten. Ga nog eens moeten langsgaan... Was prachtig vroeger!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:10 schreef vlaamsche_deerne het volgende:
dadipark in belgie , verlaten atractiepark
http://www.lipinski.de/dadipark/dadipark-page-0002.php
Luik? Nabij het voetbalstadion daar... Hele bizarre setting met zwaar industriele thingamajigs en al (voor de Simcity adeptenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:53 schreef serokwaldeluxe het volgende:
[..]
Heb er een aantal in Luik gemaakt,..maar weet niet of ze al op de pc staan, en zo ja,..waar ik ze heb gezet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |