Echter als je je vinger in de grond steekt is 'ie weg, grond schijnt erg vervuild te zijnquote:Op maandag 26 juli 2010 20:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat hebben ze in Amsterdam gedaan met de Wester Gasfabriek. Héél leuk terrein geworden. Winkels,kroegjes enz. Ik woonde daar in de jaren 80. Toen was het
een bouwval. Ik vind dat echt geweldig dat dat soort gebouwen niet gesloopt worden maar hergebruikt worden !!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja DOE dat dan ook nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Echter als je je vinger in de grond steekt is 'ie weg, grond schijnt erg vervuild te zijn
In Foksilver zijn wat bugs geslopen waardoor sommige post niet worden weergegeven.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:00 schreef Geerd het volgende:
Waarom zie ik deze pagina wel maar de rest niet?
Leuke foto's.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:26 schreef Turbomuis het volgende:
Strijp R (Of Strijp 3), Een van de Philipsterreinen in Eindhoven.
Wiki:
Zwaanstraat is een buurt in het stadsdeel Strijp in de Nederlandse gemeente Eindhoven. Zwaanstraat behoort tot de wijk Halve Maan.
De buurt Zwaanstraat bestaat uit twee industrieterreinen en is vernoemd naar de weg die de buurt doorklieft. Aan de westkant ligt Philips Complex R, beter bekend Strijp-R of Strijp-III, en aan de oostkant ligt Philips Complex T, ook bekend als Strijp-T, Strijp-II of De Beuk.
Strijp R is een voormalig industrieterrein van Philips. Het derde dat het elektronicaconcern ontwikkelde in de wijk Strijp in Eindhoven. Na de S en de T was de R van STRijp aan de beurt. De activiteiten op Strijp R hebben bijna altijd en volledig in dienst van de productie van beeldbuizen gestaan. Het terrein en de bebouwing stammen uit de periode dat Frits Philips de scepter zwaaide, de jaren 60 van de 20e eeuw. Strijp R wordt anno 2008 afgebroken en wordt een nieuwe woonwijk met 650 woningen. De monumentencommissie heeft echter bedongen dat een aantal beeldbepalende elementen (o.a. portiersgebouw, garagedeur van 15 meter en het gebouw RK) blijven bestaan en worden ingepast in de nieuwe woonwijk.
Strijp T (De Beuk) is gebouwd in de jaren 40 en 50 van de 20e eeuw en blijft een bedrijventerrein conform de eisen zoals omschreven zijn in het bestemmingsplan "Bedrijventerrein Zwaanstraat - Strijp T 2006".[2]
Foto's van mezelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een paar van Wiki:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik een keer doorheen gelopen, is idd een sensatie. Er lijkt gewoon geen eind aan te komen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 02:58 schreef Krantenman het volgende:
De Sint-Annatunnel in Antwerpen (ook wel gewoon "de voetgangerstunnel" genoemd in Antwerpen). Een voetgangerstunnel van meer dan een halve kilometer lang onder de rivier de Schelde, gebouwd in de jaren dertig van de vorige eeuw, inclusief houten roltrappen (!)
Echt een sensatie om door te lopen, vind ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Annatunnel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMGquote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:38 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Vet hee! Daar ga ik eens rustig voor zitten. :-)
In Nederland heb je ook wel een verlaten pretpark: de Vluchtheuvel in Norg. Kwam ik als kind best wel vaak.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer:
-http://vluchtheuvelreunie(...)79.zzVz&__state__=28
-http://www.hyves.nl/alman(...)ark_de_Vluchtheuvel/
-http://rctholland.nl/forum/viewtopic/post/454647 <--- aanrader.
Heej, daar ben ik ook net geweest deze zomer. Erg vreemd inderdaad. Veel toeristen (waaronder ikzelf dus), gewoon hele gezinnen met kinderen e.d. Maar dan wel 1 straat geheel vol met kraampjes met echt bergen softdrugs. Centraal gedeelte met bar en restaurant was wel gezellig, biertje gedaan daar. Het was een rare mengeling van hippies, toeristen en overduidelijk dealers. Er stonden wel borden dat ze tegen harddrugs waren, maar sommige mensen zagen er toch erg verlopen uit, alsof ze aan de heroine zaten zeg maar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
OMG![]()
Kwam hier vroeger ook best vaak. Vorig weekend hadden we het er nog met vrienden over om weer eens naar dat epische zwembad te gaan. Goede herinneringen hadden we er aan. We meenden dat van der Most het overgenomen had en dat het park nog steeds bestond.![]()
Mijn bijdrage aan dit topic: Vrijstad Christiana
Een semi-onafhankelijke enclave in Kopenhagen. Een wijk helemaal bevolkt door krakers/junks. Op straat kun je in marktkraampjes alle soorten drugs kopen, en in de bloemenperkjes staan voornamelijk wietplanten. Erg creepy om doorheen te fietsen aangezien iedereen stijf lijkt te staan van de drugs
Fotograferen is dan ook niet toegestaan in deze wijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijstad_Christiania
[ afbeelding ]
Ik stond ooit eens een week met een vriend op de camping op de westoever, en elke avond moesten we met onze zatte koppen die tunnel door. Dan lijkt ie nóg langer dan overdagquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:30 schreef themole het volgende:
[..]
Daar heb ik een keer doorheen gelopen, is idd een sensatie. Er lijkt gewoon geen eind aan te komen.
Oh, bijna vergeten dat ik daar was zegquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 02:58 schreef Krantenman het volgende:
De Sint-Annatunnel in Antwerpen (ook wel gewoon "de voetgangerstunnel" genoemd in Antwerpen). Een voetgangerstunnel van meer dan een halve kilometer lang onder de rivier de Schelde, gebouwd in de jaren dertig van de vorige eeuw, inclusief houten roltrappen (!)
Echt een sensatie om door te lopen, vind ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Annatunnel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hmm ik heb daar binnenkort een feestjequote:Op maandag 26 juli 2010 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ooit gebouwd in een tijd toen ze nog niet wisten hoe sterk beton was als bouwmateriaal. Dus dat is een giga-overgedimensioneerde bunker geworden
Je was bang dat je het einde niet zou halen? Claustrofobie-alarm hier.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:37 schreef Fredo55 het volgende:
Ik snap niet wat mensen zo leuk vinden aan de Sint-Annatunnel.![]()
[ afbeelding ]
Één keer in geweest, halverwege (?) maar teruggekeerd.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:37 schreef Fredo55 het volgende:
Één keer in geweest, halverwege (?) maar teruggekeerd.
Dat doet me denken aan "Le Palais du Facteur Cheval", ook in Frankrijk (departement Drome):quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:57 schreef joepie91 het volgende:
Een "museum" in de buurt van Cabrerets in Frankrijk (regio Lot). Ziet er erg bizar uit... ben er ook binnen geweest, echt heel vet. Ik kan even de site niet meer vinden (die lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn...) maar hier wel foto's::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is echt heel bizar om te zien als je erlangs rijdt met de auto, en nog vreemder als je er ook daadwerkelijk binnen gaat.
Ergens op het terrein vind je dit passende opschrift:quote:Ferdinand Cheval (19 april 1836 - 19 augustus 1924) was een Franse postbode die 33 jaren van zijn leven wijdde aan het bouwen van zijn Palais idéal dat beschouwd wordt als een van de opmerkelijkste uitingen van naïeve architectuur.
Cheval begon de bouw in april 1879. Het verhaal gaat dat hij struikelde over een steen die een voor hem inspirerende vorm had. De volgende dag keerde hij terug naar die plek en begon meerdere stenen te verzamelen. Dit deed hij daarna 33 jaar lang tijdens zijn dagelijkse postroute van Hauterives tot Tersanne (gelegen in het departement Drôme te zuidoost-Frankrijk, veertig kilometer ten noorden van Valence).
Met de verzamelde stenen begon hij een fantasiebouwsel samen te stellen door middel van cement, leem en gaas. Vaak werkte hij er 's nachts aan, bij het licht van een olielamp. Plaatsgenoten beschouwden hem als een dorpsgek.
De eerste twee decennia was Cheval vooral bezig met de buitenmuren. Het paleis is een mix van zeer uiteenlopende stijlen met elementen uit de Bijbel en het Hindoeïsme en bevat goden en godinnen, gedichten, inscripties en dieren met soms druipsteenachtige motieven.
Cheval wilde graag bij zijn werk begraven worden met zijn vrouw, maar de Franse autoriteiten verboden dit, waarna hij acht jaar besteedde aan het bouwen van zijn eigen mausoleum op de begraafplaats in Hauterives. Hij stierf op 19 augustus 1924, ongeveer een jaar nadat hij de bouw voltooid had.
Vlak voor zijn dood spraken André Breton en Picasso nog hun bewondering voor hem uit.
In 1969 werd het paleis door de Franse minister van cultuur tot nationaal monument uitgeroepen. Het is nu nog steeds elke dag te bezoeken behalve tijdens kerst en nieuwjaar.
Detroit barst van de leegstaande gebouwen.... sommige daarvan zijn vanuit een architectuur standpunt enorm waardevol. Met name tussen 1930 en 1950 is Detroit enorm gegroeid door de auto-industrie, de oorlogsproductie (autofabrieken gingen tanks/jeeps/howitzers etc bouwen), en aan het eind van de jaren 50.... woonden er 1,8 miljoen mensen in Detroit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:55 schreef trannel het volgende:
Uit de eigen doos, het Michigan Central Station in Detroit, al sinds 1988 niet meer in gebruik en sindsdien helemaal leeggeroofd en geplunderd. Imposant gebouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |