maar waarom wil je geen rm doen?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:12 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hmm ik zei dat omdat ik geen RM wil doen. Maarrrr ik bedenk me dat je in Leiden een Talentprogramma hebt voor masterstudenten dat bedoeld is om mensen voor te bereiden op o.a. promoveren, misschien dat ik dat kan combineren met de reguliere master en zo alsnog richting promoveren ga. Dat zou wel handig zijn eigenlijk
quote:Maar je wint de beurs niet zo maar! Je moet namelijk op 9 april 2010 op de Universiteit een essay schrijven over een actueel onderwerp. Jouw essay telt mee in de afweging wie de beurs uiteindelijk wint.
Scherp, die zin was me niet opgevallen. Al scannend leek het me een goede mogelijkheid, maar dan inderdaad wel met een half- of heel jaar uitloop. Nuja, dat maakt het wat minder goedquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:15 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.law.leidenuniv(...)talentprogramma.html
40 ECTS extra waarbij een deel aan een andere universiteit, dat kost zo een halfjaar extra bovenop de reguliere master. En dan ben je er nog niet want "Deelname aan het Talentprogramma levert een groot aantal vrijstellingen op voor onderdelen van de promovendiopleiding", waarbij dat laatste wel zal lijken op een RM.
Bovendien zit je dan in Leiden. Waarom geen RM?
Oh maar het is niet zo dat ik wil promoveren, ik heb nog geen idee. Ik ben een beetje aan het rondkijken nu wat er allemaal mogelijk is tegen die tijd, wat het allemaal grofweg inhoudt en wat ik daar eventueel al voor kan of moet doen. Zodoende was ik wat aan het nadenken over promoveren en toen kwam ik tot de conclusie dat dat niet zomaar gaatquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
maar waarom wil je geen rm doen?
lijkt me vrij onlogisch dat als je wel wilt promoveren je niet de juiste voorbereiding daarvoor wilt doen?
briljante onderzoekers die niet kunnen schrijven zullen nooit gepubliceerd worden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:27 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.uvt.nl/bachelo(...)algemenevoorwaarden/
helemaal onderaan
dit jaar scheen er ook een essayopdracht te zijn
[..]
Alsof je een topscholier herkent aan goede essays
Als je geen probleem hebt met evt. vertraging kun je het allebei doen? Eerst gewone master daarna aangepast (verkort) researchmaster pakket?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:36 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Scherp, die zin was me niet opgevallen. Al scannend leek het me een goede mogelijkheid, maar dan inderdaad wel met een half- of heel jaar uitloop. Nuja, dat maakt het wat minder goed![]()
[..]
Oh maar het is niet zo dat ik wil promoveren, ik heb nog geen idee. Ik ben een beetje aan het rondkijken nu wat er allemaal mogelijk is tegen die tijd, wat het allemaal grofweg inhoudt en wat ik daar eventueel al voor kan of moet doen. Zodoende was ik wat aan het nadenken over promoveren en toen kwam ik tot de conclusie dat dat niet zomaar gaat.
Ben van plan om een master in Leiden te gaan doen, maar dat brengt wel met zich mee dat ik iig weinig kans heb om nog te gaan promoveren, besef ik me nu, dat is wel belangrijk om in het oog te houden.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
briljante onderzoekers die niet kunnen schrijven zullen nooit gepubliceerd worden.
Ik vind het wel een goede test tbh
nee maar je kunt wel kijken of diegene zijn mening goed over kan brengen en logisch beargumenteren.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Alsof een vwo'er wetenschappelijk kan schrijven.
Als ik nu de stukken lees die ik op het HBO schreef dan schaam ik me daar toch wel een beetje voor.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:59 schreef GlowMouse het volgende:
je moet mijn eerste versies ook nooit lezen
dat wist ik al toen ik las dat je econometrie deedquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:59 schreef GlowMouse het volgende:
je moet mijn eerste versies ook nooit lezen
quote:
dan blijft alleen het beta gebouw over :/quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het is trouwens wel goed dat excellente studenten beloond worden. Nu nog slechte studenten wegsturen.
Het hoeft niet gelijk zo extreem natuurlijkquote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
dan blijft alleen het beta gebouw over :/
Dat is waar, je kan een RM ook in 1 jaar doen lees ik nu weer, als je daarvoor al een master gedaan hebt. Wat een leerzame dag is ditquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je geen probleem hebt met evt. vertraging kun je het allebei doen? Eerst gewone master daarna aangepast (verkort) researchmaster pakket?
Ik moet er juist om lachenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik nu de stukken lees die ik op het HBO schreef dan schaam ik me daar toch wel een beetje voor.
wat is er mis met dat eerste? ik zeg altijd iv :/quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:20 schreef GlowMouse het volgende:
Zo herken je ze gelijk: alleen mensen die weinig met statistiek gedaan hebben, zullen independent variable afkorten tot iv. Voor het overige geldt dat een goede vraagstelling belangrijk is.
die noem ik geen iv =Dquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:14 schreef GlowMouse het volgende:
Dan heb je nooit instrumental variables gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |