Ja, en ik heb het nog wel gelezen.quote:
fapperts dusquote:Pas recentelijk is het voortplantingsmechanisme van het zilvervisje ontdekt. Het mannetje laat een spermatofoor, een spermacapsule, achter.
HAHHAEFHAHAHFHAHAHAHquote:Op zondag 18 juli 2010 13:09 schreef porsche1 het volgende:
TS heeft zilveren vissen in zijn kamer:
[ afbeelding ]
xd
Ahahaha, ja ik ken ed user in kwastie niet maar ik moet toch wat poste in dit topik dus zegt ik dit maar. xd xxdquote:
adamsappels zijn geen appelsquote:
billenkoek zijn geen koekquote:
zijn geen koekquote:
Plafuizenquote:Op zondag 18 juli 2010 13:36 schreef arie321 het volgende:
Zelfs onder plafuizen leven ze. K heb eens met een plavuizen vloer slopen er duizenden zien rennen. Meestal leven ze in keukens waar bijv veel aangebroken produkten open staan. Dus bijv. spaghetti in afgesloten blik doen en niet een halve verpakking open bewaren in een kastje...
Aanstellerquote:Op zondag 18 juli 2010 14:47 schreef nicolesoufi het volgende:
Ben zoooo bang! Jullie hebben gelijk dichtmaken van plinten helpt niet. Er zijn altijd wel ergens gaatjes. Nou ja zal proberen 3 keer per dag wanneer er veel wind buiten is de ramen een uurtje open te zetten.
Opvallend: De kleinste gaan door 1 keer drukken op haarspray dood...maar hoe groter ze worden hoe langer ik moet sprayen. Zoooo eng!
Dat kan wel zo zijn...gelijk heb je maar ik word niet vrolijk als ze zometeen op mij of mijn bed gaan lopenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
AanstellerDie beesten doen geen vlieg kwaad
Dan check je telkens je bed voordat je gaat slapen.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:05 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn...gelijk heb je maar ik word niet vrolijk als ze zometeen op mij of mijn bed gaan lopen
quote:Op zondag 18 juli 2010 15:05 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn...gelijk heb je maar ik word niet vrolijk als ze zometeen op mij of mijn bed gaan lopen
Heb er al een stuk of 6 dood gemaakt met haarspray. En ik heb de spray nu naast me dus als ik er 1 zie dan wacht die weer een vergiftigingsgolf.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:51 schreef Skonk het volgende:
Ik heb net een belletje gepleegd naar de dierenbescherming, want iedereen weet dat zilvervisjes een beschermde diersoort is.
TS is weer eens crimineel bezig, ik kan echt niet begrijpen dat dit zomaar mag op Fok.
die grote? of zijn het kleine beestjes?quote:Op zondag 18 juli 2010 17:13 schreef exile79 het volgende:
Ik heb ze alleen maar in de wc (haha, nee niet ín de pot) en de badkamer. Zou ook niet weten hoe ik er vanaf moet komen.
Zeer zeker interessant.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:08 schreef AdvancedPower het volgende:
Er was ook een nieuw insect ontdekt las ik vanmorgen.
Nee weet vrij zeker dat het geen papiervisjes zijn. Ze lopen gewoon niet bij boeken in de buurt. Ze zitten altijd bij de plinten.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als het inderdaad zilvervisjes zijn heb je mazzel: die zijn volkomen onschadelijk. Ze leven van schimmel, dus in feite bewijzen ze je een dienst, door je woning schimmelvrij te maken. Als het echter toch papiervisjes zijn heb je een groter probleem: vooral als je veel boeken hebt. De kans dat boeken spoorloos verdwijnen is miniem, maar ik heb wel eens gehad dat ik een boek opensloeg en dat de eerste blz was aangevreten. Ze hadden precies om de letters heen gegeten, want ze lusten geen inkt. Je ziet ook dat ze gekleurd papier meestal met rust laten.
Ik heb ook gemerkt dat er veel tegenstrijdige berichten op internet staan, die volgens mij worden veroorzaakt doordat veel mensen de diverse soorten visjes (papiervisjes, zilvervisjes, ovenvisjes) door elkaar halen.
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat het die beesten geen hol kan schelen of het nu vochtig, droog, warm of minder warm is. Wel is het zo dat bij lagere temperaturen (zeg, onder de 20 graden) de eitjes niet uitkomen. 's Winters matig stoken is dus slechts uitstel, want zodra het weer warm is komen de eitjes alsnog uit.
Wat in ieder geval helpt is gaten en kieren goed dichtkitten, met name bij plinten en muren. Daar lopen ze het liefst. En gif bewijst ook goede diensten. Eerst gebruikte ik Roxasect tegen kruipende insecten, maar het eigen merk van Kruidvat is veel goedkoper, even effectief, en volgens mij zelfs van dezelfde fabrikant. Ik spuit het iedere 6 weken langs de plinten, en de visjes zijn hier grotendeels weg. Als ik vroeger midden in de nacht het licht aandeed zag ik er altijd wel een paar wegschieten, nu zie ik eigenlijk nooit meer levende exemplaren. Af en toe vind ik nog wel een lijkje langs een plint.
Ja het is allemaal de schuld van mijn rotmoeder. Toen we hier drie jaar terug waren komen wonen was het eerste dat ik had gedaan alle gaten dichten met plakband en tape....maar dat kreng had alles eraf gehaald en mijn vader gelijk zware kasten laten plaatsen. Nou ja 4 muren met plinten...1 muur de kant van mijn bed heb ik helemaal met plakband vastgemaakt (de plinten). De 2de muur de kant van mijn bureau heb ik vandaag door mijn vader de plinten beter laten vastmaken. Het is nu beter dicht dus er kan minder in. De muur waar allemaal kasten tegen aanstaan ben ik bang voor. Daar kon mijn vader vandaag niet bij. Maarrre voordeel van bij je ouders wonen en bang zijn voor insecten is dat ik mijn vader elke nacht mijn kamer inroep wanneer ik een beest zie. Dus gisteren 3 uur s'nachts heb ik mijn vader uit bed getrokken om de dode zilvervis te verwijderen (vermoord met mijn haarspray). Tja zie ik elke nacht zilvervisjes dan zal mijn vaders nachtrust flink verstoord worden dus op een gegeven moment zal hij dan ook de kasten weghalen en daar de plinten en al goed gaan zetten. De vierde muur heeft mijn vader vandaag maar half goed kunnen dicht maken...zelfs met spijkers heeft hij de plinten dichtgemaakt....maar ik zie dat daar nog best zilvervisjes in kunnen. Dus 2 muren waar het eng kan worden. Wel hebben wij geen eitjes gezien achter de plinten dus...quote:
Tja ben als de dood voor insecten! Zo vreemd dat je ze ook kan krijgen als je je ramen en deuren dichthoudt en barricadeerd! Ik ben zelfs bang voor mieren en spinnen en kleine vliegjes. Dus kun je nagaan als ik zometeen grote zilvervissen ga zien. Nu zijn ze nog klein dus ik zit nog wel gewoon in mijn kamer, maar als ik die grote zoals ik die in mijn oude kamer had zie danquote:Op zondag 18 juli 2010 22:28 schreef fs180 het volgende:
Okay.. wtf?!
Je komt bij het verhuizen dus in je kamer en plakt alles af? Ik las ook al dat je nooit je raam open hebt staan, een beetje frisse lucht is niet weg hoor..
Ik weet dat wij op de wc beneden heel soms zon beestje hebben lopen, maar daar komt niemand verderTape was dan ook bedoeld om ze te vangen; stuk ducktape op zn kop lans de muren (net alsof je muizen wilt vangen met tape
) leggen. Denk wel dat ze erover zouden lopen..
Misschien dat het bij jou dus ook met ventileren ofzo te maken heeft? Als ik kijk naar mijn moeder die haar slaapkamerraam en het raam van de badkamer bijna 24 uur per dag open heeft en nergens last van heeft dan moet ik me toch wel beseffen dat het waarschijnlijk aan mij ligt. Nou ja begint donker te worden....ik ga pas 3 uur naar bed dus ben benieuwd.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:26 schreef SH. het volgende:
Ik had ook last van zilvervisjes in mijn kamer. Ze waren dan ook echt alleen in mijn kamer. Had ik ze allemaal gedood, dan kwamen ze na een half jaar weer, gewoon via de buren ofzo. Mijn oplossing was uit huis gaan. Nu woon ik in een appartement vol zilvervisjes
Heeeeeeeerlijk! Geen geld verspillen aan huur/hypotheek betalen, nooit zelf mijn kleren te wassen, nooit zelf strijken, nooit zelf koken, altijd aan mijn vader geld vragen, mijn vader betaalt collegegeld en mijn boekengeld, mijn moeder betaalt mijn kleding. Geen stroom en water betalen. Zelfs mijn beltegoed en zorgverzekering wordt door mijn vader betaalt!quote:
Er kan geen hor voor mijn raam. Mijn vader is het gaan zoeken, maar de ramen zijn te groot voor een hor.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:38 schreef kikoooooo het volgende:
Heb je enig idee hoe ongezond het is om niet te ventileren? Hang er een hor voor en insecten komen niet binnen.
Ik woon nu in een flat waar veel gaten en kieren zijn. Maar zelfs als ik ze overal zou uitmoorden, dan zouden ze nog wel terugkomen. In de WC zitten er kieren in het plafond (en dat moet ook, want er zit iets boven, dus het plafond moet los kunnen), en boven het plafond zitten de leidingen. Via andere appartementen komen die krengen dus uiteindelijk weer in de flat, om vervolgens overal weer tussen te kruipen. Ik ben ondertussen vrij vaardig in het uitmoorden van die beesten en veel last heb ik er toch niet van (ze zitten soms op het wc papier enzo, maar verder).quote:Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Misschien dat het bij jou dus ook met ventileren ofzo te maken heeft? Als ik kijk naar mijn moeder die haar slaapkamerraam en het raam van de badkamer bijna 24 uur per dag open heeft en nergens last van heeft dan moet ik me toch wel beseffen dat het waarschijnlijk aan mij ligt. Nou ja begint donker te worden....ik ga pas 3 uur naar bed dus ben benieuwd.
Allemaal rond kwart voor 3 zometeen online komen laat ik jullie weten of ik er 1 heb gezien
Enne je begrijpt dat ik dus nooit alleen ga wonen, want ik ga dus echt niet voor mezelf zorgenquote:Op zondag 18 juli 2010 22:39 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Heeeeeeeerlijk! Geen geld verspillen aan huur/hypotheek betalen, nooit zelf mijn kleren te wassen, nooit zelf strijken, nooit zelf koken, altijd aan mijn vader geld vragen, mijn vader betaalt collegegeld en mijn boekengeld, mijn moeder betaalt mijn kleding. Geen stroom en water betalen. Zelfs mijn beltegoed en zorgverzekering wordt door mijn vader betaalt!
Zijn het dan niet papiervisjesquote:Op zondag 18 juli 2010 22:41 schreef SH. het volgende:
[..]
Ik woon nu in een flat waar veel gaten en kieren zijn. Maar zelfs als ik ze overal zou uitmoorden, dan zouden ze nog wel terugkomen. In de WC zitten er kieren in het plafond (en dat moet ook, want er zit iets boven, dus het plafond moet los kunnen), en boven het plafond zitten de leidingen. Via andere appartementen komen die krengen dus uiteindelijk weer in de flat, om vervolgens overal weer tussen te kruipen. Ik ben ondertussen vrij vaardig in het uitmoorden van die beesten en veel last heb ik er toch niet van (ze zitten soms op het wc papier enzo, maar verder).
Oh enne, geen spray gebruiken, gewoon een papiertje en snel toeslaan als dat ook lukt, werkt net zo goed
Jij bent een grotere parasiet dan die beestjesquote:Op zondag 18 juli 2010 22:39 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Heeeeeeeerlijk! Geen geld verspillen aan huur/hypotheek betalen, nooit zelf mijn kleren te wassen, nooit zelf strijken, nooit zelf koken, altijd aan mijn vader geld vragen, mijn vader betaalt collegegeld en mijn boekengeld, mijn moeder betaalt mijn kleding. Geen stroom en water betalen. Zelfs mijn beltegoed en zorgverzekering wordt door mijn vader betaalt!
Ze vallen vanaf het plafond op de wc-rolquote:Op zondag 18 juli 2010 22:45 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Zijn het dan niet papiervisjes![]()
Bij mij zitten ze niet op papier...nou ja wie weet zit ik in de beginfase.
dat is gewoon groter dan mijn kamerquote:Op zondag 18 juli 2010 13:25 schreef 9611Niels het volgende:
[ afbeelding ]
Geen zorgen, hier hebben ze geen last van zilvervisjes.
Bij elk beest dat in de buurt van de grond komt denk ik gelijk zilvervis!quote:Op zondag 18 juli 2010 22:57 schreef nicolesoufi het volgende:
Word gek! Zag net een klein vliegje op de grond dus ik gelijk met haarspray erop af. Tja die is nu ook dood.
Wij ook. Lekker als je loopt te schijten en er loopt ineens zo'n beetje langs je voet. Heb meer dan eens spastisch lopen dansen met me benen daardoorquote:Op zondag 18 juli 2010 17:13 schreef exile79 het volgende:
Ik heb ze alleen maar in de wc (haha, nee niet ín de pot) en de badkamer. Zou ook niet weten hoe ik er vanaf moet komen.
Dat doe ik niet ik ben mooi.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:03 schreef Baus het volgende:
[..]
Wij ook. Lekker als je loopt te schijten en er loopt ineens zo'n beetje langs je voet. Heb meer dan eens spastisch lopen dansen met me benen daardoorVerder kunnen ze niet zoveel kwaad. Gewoon met wc papiertje plat drukke en weggooien
Precies! Yolanthe, Sylvie ze doen het allemaal! Waarom ik dan niet? Ik ben zelfs mooier dan paardebek en hondekop!quote:Op zondag 18 juli 2010 23:09 schreef Relko het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je bang bent TS, ik haat zelf alle kleine insecten omdat ze in mijn kleren kunnen kruipen en dat vind ik op een of andere manier eng. Zilvervisjes haat ik ook heel erg en ik raad je dus ook aan om veel vergif te spuiten, spuit het in elk gat dat je ziet. Zorg ook dat het heel koud of heel heet wordt op je kamer. Tevens vind ik je plan om gewoon te freeloaden van een of andere rijke gast ook een verstandig idee, waarom moeite doen als het niet nodig is?
De wereld is hard, wat andere mensen vinden is irrelevant. Als jij lekker bent en de mogelijkheid is er om te leven in plaats van te werken als een loonslaaf dan moet je dat vooral doen. Fuck de haters.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:15 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
Precies! Yolanthe, Sylvie ze doen het allemaal! Waarom ik dan niet? Ik ben zelfs mooier dan paardebek en hondekop!
Dit gereedschap gebruikte ik tegen mijn zilvervisjes:quote:Op zondag 18 juli 2010 23:16 schreef nicolesoufi het volgende:
wil een film te kijken maar ik zit elke keer om me heen te spieden of ik een visje zie
Buitenlands toevallig?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:39 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |