abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:56:20 #176
66083 Platina
78th Element
pi_84265496
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:40 schreef dontcare het volgende:

[..]

gevaarlijke aanname imo.
Als het mijn bedrijf was dan zou ik alsnog achter je aan gaan , hell zelf voor een tientje zou ik het dan nog doen.
Principe kwestie zeg maar en uiteindelijk draai ik toch niet voor de kosten op.
Denk dat veel ondernemers dat zullen doen tbh.
Ik zou 990 overmaken, onder het mom van 10 euro administratiekosten.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:59:24 #177
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_84265616
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:56 schreef Platina het volgende:

[..]

Ik zou 990 overmaken, onder het mom van 10 euro administratiekosten.
En vervolgens een veelvoud van die 10 euro betalen als het voor de rechter komt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:01:01 #178
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84265665
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En vervolgens een veelvoud van die 10 euro betalen als het voor de rechter komt.
Bedrijven naaien je waar je bijstaat, moeten ze ook niet janken als ze zelf een keer genaaid worden nadat ze zelf een fout zijn begaan.
pi_84265791
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 04:06 schreef Mr.Chandon het volgende:
Stort EUR 750,- terug, en hou EUR 250,- zelf. Om 1/4 van het bedrag zullen zij geen rechtzaak beginnen hoor. En leren ze wat, fouten maken kost geld. Als je EUR 1000,- terugstort, leren ze het niet en zullen ze misschien dezelfde fout in de toekomst repeteren.

--

Eind goed, al goed
Hou op man, je hebt helemaal geen recht op dat geld.

TS, je bent een ordinaire dief wat mij betreft. Het zal je zelf eens overkomen, dat één of andere opgeschoten puber niet bereid is het geld terug te storten. Wat zul je diegene eeuwig vervloeken.

Terugstorten dus!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:05:51 #180
152789 karr-1
pi_84265809
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:01 schreef Keltie het volgende:

[..]

Bedrijven naaien je waar je bijstaat, moeten ze ook niet janken als ze zelf een keer genaaid worden nadat ze zelf een fout zijn begaan.
Op welke manier word je door een bedrijf genaaid dan? Als je geld krijgt dat niet voor jou bedoeld is moet je het gewoon teruggeven, zo simpel is het.
pi_84265819
quote:

[..]

Alle bedrijven? Of alleen de wehkamp waar je zelf een afbetalingsregeling bij hebt afgesloten?

Kraam niet van die kolder uit man.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:12:03 #182
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84265974
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Op welke manier word je door een bedrijf genaaid dan? Als je geld krijgt dat niet voor jou bedoeld is moet je het gewoon teruggeven, zo simpel is het.
Ik zit, of zat als ze onder de indruk zijn geraakt van m'n brief, bijvoorbeeld vast aan een incassobureau wat KPN heeft ingeschakeld.
Dit nadat ze eerst, ten onrechte, op mijn naam op m'n oude adres (wat te koop stond toendertijd) een abonnement voor Interactieve TV hadden gezet. Veel gezeik om er vanaf te komen, ben je er uiteindelijk vanaf, sturen ze een x aantal maanden later een incassobureau op je af voor de eerste termijn en aansluitkosten
Zoveel gezeur, gezeik en kosten gehad door een abonnement wat ik niet had afgesloten en zoveel smoesjes en verhalen gehoord van KPN-kant/ Incassobureau-kant dat een bedrijf je, naar mijn mening, altijd voor de kosten op probeert te laten draaien.
Op een gegeven moment wilde KPN "uit coulance" wel de 130 euro (openstaande bedrag) naar mij overmaken waarmee ze zouden aantonen dat de incasso-actie onterecht was, maar dan zou ik zelf wel de incassokosten moeten betalen
En het intrekken van de case zouden ze niet kunnen. Nee homo, dat kan je wel maar wil je niet omdat het je geld kost gok ik zo.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:12:50 #183
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84265992
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Alle bedrijven? Of alleen de wehkamp waar je zelf een afbetalingsregeling bij hebt afgesloten?

Kraam niet van die kolder uit man.
Een afbetalingsregeling?
Gewoon werken voor je geld zodat je ook wat uit kan geven is verstandiger
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:14:07 #184
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84266030
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggeven
Ja, inderdaad. Het is tenslotte niet van mij, wel?
quote:
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
Als je niet reageert op hun brieven, kan het zijn dat het bedrijf je uiteindelijk zal dagvaarden om voor de rechtbank te verschijnen. De rechter zal je dan veroordelen tot terugbetaling van het bedrag plus wettelijke rente. Waarschijnlijk krijg je ook een kostenveroordeling, zodat je ook een deel van de kosten van de rechtszaak zult moeten betalen.
quote:
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
De wetgever denkt er anders over.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:14:08 #185
152789 karr-1
pi_84266031
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zit, of zat als ze onder de indruk zijn geraakt van m'n brief, bijvoorbeeld vast aan een incassobureau wat KPN heeft ingeschakeld.
Dit nadat ze eerst, ten onrechte, op mijn naam op m'n oude adres (wat te koop stond toendertijd) een abonnement voor Interactieve TV hadden gezet. Veel gezeik om er vanaf te komen, ben je er uiteindelijk vanaf, sturen ze een x aantal maanden later een incassobureau op je af voor de eerste termijn en aansluitkosten
Zoveel gezeur, gezeik en kosten gehad door een abonnement wat ik niet had afgesloten en zoveel smoesjes en verhalen gehoord van KPN-kant/ Incassobureau-kant dat een bedrijf je, naar mijn mening, altijd voor de kosten op probeert te laten draaien.
Op een gegeven moment wilde KPN "uit coulance" wel de 130 euro (openstaande bedrag) naar mij overmaken waarmee ze zouden aantonen dat de incasso-actie onterecht was, maar dan zou ik zelf wel de incassokosten moeten betalen
En het intrekken van de case zouden ze niet kunnen. Nee homo, dat kan je wel maar wil je niet omdat het je geld kost gok ik zo.
Ah oke, dus omdat jij je zaakjes niet goed geregeld hebt, zijn alle bedrijven fout. Nee, dan is dat duidelijk.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:25:39 #186
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84266420
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah oke, dus omdat jij je zaakjes niet goed geregeld hebt, zijn alle bedrijven fout. Nee, dan is dat duidelijk.
Wat voor zaakjes heb ik niet goed geregeld op het moment dat ik op een willekeurig moment ineens aan een abonnement vast zit?
Hoe groter het bedrijf, hoe moeilijker het voor hen is om hun fout te erkennen en het ook fatsoenlijk op te lossen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 juli 2010 @ 11:44:32 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84267251
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:25 schreef Keltie het volgende:

[..]

Wat voor zaakjes heb ik niet goed geregeld op het moment dat ik op een willekeurig moment ineens aan een abonnement vast zit?
Hoe groter het bedrijf, hoe moeilijker het voor hen is om hun fout te erkennen en het ook fatsoenlijk op te lossen.
En wat heeft dat verhaal te maken met de casus van TS?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_84267282
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja maar boehoe de grote boze bedrijven
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:22:56 #189
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84269029
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het is een voortborduring op.
"De casus van TS" is een tijd geleden al opgelost dus dan had je misschien gewoon een slotje moeten plaatsen als je dat wil voorkomen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 juli 2010 @ 12:33:28 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84269518
Neuh, slotjes strooien doen we hier niet... En om even voort te borduren, wat heeft het feit dat jij een probleem hebt met een willekeurig groot bedrijf te maken met het al dan niet terugbetalen van onterecht gestort geld?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:41:43 #191
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84269871
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:33 schreef Sjeen het volgende:
Neuh, slotjes strooien doen we hier niet... En om even voort te borduren, wat heeft het feit dat jij een probleem hebt met een willekeurig groot bedrijf te maken met het al dan niet terugbetalen van onterecht gestort geld?
Omdat ik dit typte:
quote:

[..]

Ook, deels, door een bepaalde manier van reageren op TS.
Daar ging die Kars-1 op in, nou.. Dan ga ik er ook verder op in

Er zijn, door de jaren heen, voorbeelden genoeg langsgekomen van mensen die onterecht in de problemen zijn gekomen door fouten die begaan zijn door bedrijven of instanties. Vaak ga je dan een ellendig lang (en kostbaar, qua geld en energie) traject in (klantenservice bellen, brieven schrijven enz.) om die fout te herstellen of je moet er een cameraploeg bijhalen om je gelijk alsnog te krijgen. Dat vind ik triest en spijtig. Dan heb ik er op mijn beurt ook geen probleem mee als een fout van een bedrijf of instantie word "afgestraft".
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:28:28 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84271785
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat ik dit typte:
[..]

Ook, deels, door een bepaalde manier van reageren op TS.
Daar ging die Kars-1 op in, nou.. Dan ga ik er ook verder op in

Er zijn, door de jaren heen, voorbeelden genoeg langsgekomen van mensen die onterecht in de problemen zijn gekomen door fouten die begaan zijn door bedrijven of instanties. Vaak ga je dan een ellendig lang (en kostbaar, qua geld en energie) traject in (klantenservice bellen, brieven schrijven enz.) om die fout te herstellen of je moet er een cameraploeg bijhalen om je gelijk alsnog te krijgen. Dat vind ik triest en spijtig. Dan heb ik er op mijn beurt ook geen probleem mee als een fout van een bedrijf of instantie word "afgestraft".
Omdat Jantje bij Pietje ooit iets verkeerd heeft gedaan, is het volkomen terecht dat Klaasje nu Teuntje een klap geeft.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 juli 2010 @ 13:38:14 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84272192
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Omdat Jantje bij Pietje ooit iets verkeerd heeft gedaan, is het volkomen terecht dat Klaasje nu Teuntje een klap geeft.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden...
pi_84272223
Wat je onterecht ontvangt moet je terug betalen, lijkt me logisch.
.
pi_84272288
Bizar trouwens, hoe je na het lezen van echt maar een paar postjes kunt walgen van de mentaliteit van iemand.
pi_84272343
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat ben jij een misselijk mannetje/vrouwtje. Eigenlijk zou dat bedrijf even een paar louche sportschool jongens langs moeten sturen om het persoonlijk bij je op te halen.
En wat denk je van diegene voor wie het geld eigenlijk bestemd was ?
.
pi_84272374
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:41 schreef t0x1c het volgende:

[..]

En wat denk je van diegene voor wie het geld eigenlijk bestemd was ?
Die krijgt het gewoon, want die heeft niks met deze fout te maken
pi_84272597
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt nog vluchten naar een land zonder uitleveringsverdragen
Peru bijvoorbeeld.
.
pi_84272743
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:29 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat je denkt, wat een moraalridder. Maar ik zou het ook nog werkelijk zo doen. Ik heb in het verleden 2x een kiteboard (twv 500 euro) gevonden op het strand en altijd de rechtmatige eigenaar gezocht en gevonden. En de blije reactie van de eigenaar geeft een veel beter gevoel dan het stiekem verkopen op marktplaats en het geld houden. Ik heb genoeg geld en verstand om gelukkig te zijn met wat ik heb en af te blijven van wat voor een ander is.

Mensen met zo'n instelling als jij kots ik op, pauper!
Mijn vriendin had haar portemonnee verloren (ID,BANKPAS,RIJBEWIJS en 300 EURO), werden we gebeld door haar vader die zei dat een vrouw hem belde omdat ze haar portemonnee had gevonden!
Gelijk wat mooie cadeautjes als bedankje voor mevrouw gehaald, ben blij dat er nog zulke mensen bestaan
.
pi_84272790
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Die krijgt het gewoon, want die heeft niks met deze fout te maken
Dat scheelt weer
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: