Vaak worden bij betalingen betalingsgegevens zoals factuurnummer of andere redenen opgegeven. Bedrijven hebben vaak ook papieren administratie die hiermee overeen komen.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:15 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Het is onmogelijk aan te tonen dat je het geld verkeerd hebt overgemaakt. Daar kom je pas achter als de partij het geld heeft ontvangen geen bewijs kan overleggen dat ie recht op dat geld had. Die brief heb ik dus gezien. Ze geven je 2 weken de tijd en daarna geven ze je gegevens al aan de andere partij. Niet rekening houdend dat iemand op vakantie kan zijn ofzo.
Dat lijkt me welquote:Op zondag 18 juli 2010 18:52 schreef ETA het volgende:
hmmm, hierop inhakend, is er een verjaringstermijn waarna de onverschuldigde betaling niet meer teruggevorderd kan worden?
iddquote:Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me welVorderingen verjaren sowieso
20 jaar dus: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401quote:Op zondag 18 juli 2010 20:06 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
idd
gewoon even 3 jaar in mexico doorbrengen
probleem opgelost
Gadverdamme, wat ben jij een misselijk mannetje/vrouwtje. Eigenlijk zou dat bedrijf even een paar louche sportschool jongens langs moeten sturen om het persoonlijk bij je op te halen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggevenhet is immers niet van jou. maar goed dit is fok, dus dat gedrag moet ik maar voor lief nemen.
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
Keek je moeder de rekening na?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 03:00 schreef Bonzoo het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een jaar of 9 was en toen stond er ook opeens 20.000 gulden op me bankrekening, kreeg toen elke maand zo'n leuk afschrift van me pennierekeningIk helemaal door het dolle heen alleen moest me ma weer roet in het eten gooien door de bank te bellen
Administratieve kosten.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 04:06 schreef Mr.Chandon het volgende:
Stort EUR 750,- terug, en hou EUR 250,- zelf. Om 1/4 van het bedrag zullen zij geen rechtzaak beginnen hoor. En leren ze wat, fouten maken kost geld. Als je EUR 1000,- terugstort, leren ze het niet en zullen ze misschien dezelfde fout in de toekomst repeteren.
--
Eind goed, al goed
gevaarlijke aanname imo.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 04:06 schreef Mr.Chandon het volgende:
Stort EUR 750,- terug, en hou EUR 250,- zelf. Om 1/4 van het bedrag zullen zij geen rechtzaak beginnen hoor. En leren ze wat, fouten maken kost geld. Als je EUR 1000,- terugstort, leren ze het niet en zullen ze misschien dezelfde fout in de toekomst repeteren.
--
Eind goed, al goed
Ja, een beurs zou ik terug brengen naar de eigenaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggevenhet is immers niet van jou. maar goed dit is fok, dus dat gedrag moet ik maar voor lief nemen.
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
Jawel, maar ik zou de fout toch bij mijzelf leggen. Wie heeft de foutieve overboeking gedaan? Inderdaad.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:49 schreef Karina het volgende:
Als het andersom was, zou je het zeker ook niet erg vinden als de ander het geld gewoon hield?
Had je wel de slet genaaid?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, een beurs zou ik terug brengen naar de eigenaar.
Ik ben zelf eens mijn beurs kwijtgeraakt met toendertijd 150 gulden, was student, dus dat was veel geld voor mij. Kwam ik thuis, had iemand hem door de brievenbus gedaan. Ik heb die persoon nooit kunnen bedanken, maar ik was wel ontzettend blij. Ik zou het dus niet over mijn hart kunnen krijgen om bij een ander het te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |