Ok leuk!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:42 schreef RobinOok het volgende:
Ja. "Nieuwe afleveringen komen eind dit jaar, of anders begin 2011"
quote:Op zondag 24 oktober 2010 22:10 schreef NoCigar het volgende:
Grappig dat je iemand onsympathiek kunt vinden alleen maar omdat ze de uitdrukking 'stunning carbonara' gebruikt.
quote:De zelfingenomenheid denk ik. Je kunt merken aan haar dat ze zo goed als alles wat ze doet en is fantastisch vindt.(zelfs zonder die 450 euro). KIJK MIJ EENS MIJ ZIJN HIHI. Dat is wat ik haar hoor zeggen als ik d'r mond zie bewegen. Meer hoor ik nietOp zondag 24 oktober 2010 22:32 schreef Tezz het volgende:
[..]
![]()
Ik vind haar ook 'niet leuk'. Maar kan niet echt benoemen wat het nu precies is.....
quote:Masterchef US toch?Op maandag 11 oktober 2010 00:09 schreef golfer het volgende:
Bekeken.
Wat een onzin, die uien-snijwedstrijd.
Gejat van Hell's Kitchen van Ramsay ook nog.
quote:Ik vond hem erg leuk in "Koken op zee" van (volgens mij) de VPRO. Echt een kookprogramma met een andere dimensie.Op maandag 27 september 2010 13:46 schreef rubje het volgende:
[..]
alleen die ene fransman Alain die heb ik weleens eerder gezien
quote:Buiten dat vond ik het een erg vreemde oefening, want ik kan zo, zonder te proeven, wel al 10 dingen opnoemen die er vermoedelijk inzitten.Op maandag 25 oktober 2010 00:22 schreef golfer het volgende:
Ik vind zo'n eerste smaaktest om ingrediënten te raden zo niet TV-waardig. We ruiken en proeven niets, dus heeft het geen zin het uit te zenden.
Bij een bereiding van zeebaars kan je nog enigszins zien wat er voor ingrediënten en technieken gebruikt worden om je een beeld te vormen van hoe het smaakt.
quote:Nu ook weer door, terwijl ik alleen maar kritiek heb gehoord over veel te zoute vis en overheersende kokossmaak. Heel vreemd.Op maandag 18 oktober 2010 13:54 schreef Chielus het volgende:
Het is een beetje een leuke gezichten wedstrijd aan het worden. Dat die Than alleen al door de eerste ronde kwam was al erg vreemd.
quote:Hans van Wolde is dat. Die heeft ook de vervelende gewoonte om als ie langs een vrouwelijke deelneemster loopt elke keer even haar aan te raken via een aai op de rug of handje op de schouder.Op maandag 25 oktober 2010 08:03 schreef Bluezz het volgende:
En ik erger me kapot aan die langste kok, weet ff zijn naam niet. Zij intonatie, het mensen niet aankijken, zijn hele houding, echt![]()
quote:Ze heeft gewoon een beetje een raar gezicht waarmee je alleen maar "smug" kan kijken. Ik kan me voorstellen dat ze juist heel onzeker is. Zou ik tenminste wel zijn met zo'n eng hoofd.Op zondag 24 oktober 2010 22:10 schreef NoCigar het volgende:
Grappig dat je iemand onsympathiek kunt vinden alleen maar omdat ze de uitdrukking 'stunning carbonara' gebruikt.
quote:Haha, ja, daar kon ze ook heel bijzondere dingen mee he?Op zondag 24 oktober 2010 22:32 schreef n0a het volgende:
Kan haar ook niet uitstaan. Maar dat begon al met haar karkassen van vorige week.
quote:Kijk een keer 's middags op werkdagen naar de Belg, daar zenden ze Masterchef Australië uit, kun je precies zien wat je nog kunt verwachten, want het is exact hetzelfde format.Op maandag 25 oktober 2010 09:43 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik had gehoopt dat ze met de laatste 12 naar het echte masterchef concept zouden gaan.
Maar we blijven dus alle kandidaten tegelijekrtijd volgen.
quote:Ja, ik kan daar ook niet tegen. "Blijf van d'r af!!", zit ik hier dan te schreeuwen.Op maandag 25 oktober 2010 12:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Hans van Wolde is dat. Die heeft ook de vervelende gewoonte om als ie langs een vrouwelijke deelneemster loopt elke keer even haar aan te raken via een aai op de rug of handje op de schouder.
Beetje griezelige macho is het.
quote:Dat viel mij gisteren ook op...bah.Op maandag 25 oktober 2010 12:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Hans van Wolde is dat. Die heeft ook de vervelende gewoonte om als ie langs een vrouwelijke deelneemster loopt elke keer even haar aan te raken via een aai op de rug of handje op de schouder.
Beetje griezelige macho is het.
quote:Ik vergelijk het met de engelse versie. Daar vind ik de koks sowieso sympathieker en positiever en het concept leuker omdat je een paar dagen een groep volgt.Op maandag 25 oktober 2010 12:40 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kijk een keer 's middags op werkdagen naar de Belg, daar zenden ze Masterchef Australië uit, kun je precies zien wat je nog kunt verwachten, want het is exact hetzelfde format.
quote:Volgens mij is in NL alleen de engelse variant van Masterchef op tv geweest, dus dan vind ik het niet zo raar dat je dit concept dan ook verwacht bij de NL versie.Op maandag 25 oktober 2010 13:33 schreef RobinOok het volgende:
Beetje onzinnig om het met de engelse versie te (blijven) vergelijken want dat is een heel ander programma.
quote:maar inmiddels wéét je het toch? dan kijk je óf niet meer, of je stopt met vergelijken omdat je wéét dat het niet hetzelfde concept is...Op maandag 25 oktober 2010 13:40 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Volgens mij is in NL alleen de engelse variant van Masterchef op tv geweest, dus dan vind ik het niet zo raar dat je dit concept dan ook verwacht bij de NL versie.
quote:Met dat rare gezicht komt ze anders wel heel ver... Ik heb daar wel bewondering voor, je staat toch maar te koken met een camera op je gezicht, de meeste mensen worden al nerveus als ze voor vier man aardappelen/groente/vlees tegelijkertijd warm op tafel moeten krijgen. Ik vind haar juist een van de potentiele winnaars!!Ze heeft gewoon een beetje een raar gezicht waarmee je alleen maar "smug" kan kijken. Ik kan me voorstellen dat ze juist heel onzeker is. Zou ik tenminste wel zijn met zo'n eng hoofd.
Maar verder heb je wel gelijk hoor, mijn mond zakte ook open toen ze dat zei. Hoe krijg je het je strot uit.
(zenuwen + camera?)
quote:Iedereen praat elkaar maar na, een zuurtje, een zoetje etc. Dat gaat al een tijdje zo in al die kookprogramma's, en dan denken mensen kennelijk dat het daarvan beter gaat smaken.Op maandag 25 oktober 2010 02:07 schreef Cobra4 het volgende:
Maar ik erger mij toch wel aan iets in Masterchef. Iedereen heeft het steeds over huidjes, groentetjes, kruidjes etc. Waar komt die obsessie voor verkleinwoorden vandaan?
quote:Haha, wat zielig: "ik ben extra onzeker want ik heb een eng hoofd".Op maandag 25 oktober 2010 12:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon een beetje een raar gezicht waarmee je alleen maar "smug" kan kijken. Ik kan me voorstellen dat ze juist heel onzeker is. Zou ik tenminste wel zijn met zo'n eng hoofd.
Maar verder heb je wel gelijk hoor, mijn mond zakte ook open toen ze dat zei. Hoe krijg je het je strot uit.
(zenuwen + camera?)
[..]
quote:Eén post op Fok!Op dinsdag 26 oktober 2010 10:42 schreef kikipoes het volgende:
[..]
Met dat rare gezicht komt ze anders wel heel ver... Ik heb daar wel bewondering voor, je staat toch maar te koken met een camera op je gezicht, de meeste mensen worden al nerveus als ze voor vier man aardappelen/groente/vlees tegelijkertijd warm op tafel moeten krijgen. Ik vind haar juist een van de potentiele winnaars!!
quote:*PROEST*Op dinsdag 26 oktober 2010 14:56 schreef NoCigar het volgende:
Jij bent het hé: Ook hier weer jezelf karakteristiek overschreeuwend, dat kun je helaas niet echt verbergen.
Maar je begrijpt wel dat de programmamakers expres zulke figuren uitkiezen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 16:06 schreef kikipoes het volgende:
Wat ik veel irritanter vind zijn mensen die drie keer iets uit een Jamie Oliver boek hebben gekookt, en twee maal per week die smerige kookgevallen bij de Albert Heijn halen denken dat ze op chef niveau kunnen koken.
En dan komt men erachter dat koken meer is dan boodschappen halen en een recept lezen. Maar de overtuiging van henzelf is zo enorm dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze zichzelf mega voor schut zetten op tv. Dat geldt niet alleen voor Masterchef, maar ook voor Topchef, voor Wie is de Chef, en wat voor Chef op tv dan ook.
Iemand die een goede saus weet te maken van karkassen kun je iirritant vinden, maar die weet wel waar ze het over heeft. Iemand die zijn vis tot prut fileert, en dat dan nog bakt is in mijn ogen een vreselijk slechte kok en moet zich schamen.
Dat vind ik ook ja. Geef iedereen dezelfde ingrediënten of laat ze fatsoenlijk de tijd om hun spullen bij elkaar te zoeken.quote:Op maandag 1 november 2010 07:50 schreef Zana het volgende:
Trouwens dat snel uit moeten zoeken van de ingrediënten slaat ook nergens op.
Ja, en voor de kijker is het nog vervelender. Ik vroeg m ook af wat er mis was met de soep van die iets oudere mevrouw: Je zag alleen het kleine Fransmannetje oewat rar keeken, maar er werd voor de rest niets over gezegd, terwijl ze inderdaad wel leek te weten wat ze aan het doen was.quote:Op maandag 1 november 2010 08:42 schreef n0a het volgende:
Vond het jammer dat er geen echte beoordeling werd gegeven. Zo weten ze nog niet wat er goed en slecht aan hun gerechten was en kunnen zich niet verbeteren.
Ik dacht eigenlijk dat zij de opdracht zou gaan winnen (toen ik hoorde wat de opdracht was). Zij is de enige vegetarier van het stel.quote:Op maandag 1 november 2010 11:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, en voor de kijker is het nog vervelender. Ik vroeg m ook af wat er mis was met de soep van die iets oudere mevrouw: Je zag alleen het kleine Fransmannetje oewat rar keeken, maar er werd voor de rest niets over gezegd, terwijl ze inderdaad wel leek te weten wat ze aan het doen was.
Van het blauwe team was zij dan ook wel duidelijk de zwakste. Maar natuurlijk had er eigenlijk iemand van het rode team uit gemoeten.quote:Op zondag 7 november 2010 23:18 schreef Tezz het volgende:
Wat was dat nou ik godsnaam voor een rare exit van Billy Jane? Ik dacht echt dat het een grapje was en dat er omwille van 'de spanning' nog wel een plotwending zou komen, maar ze moest gewoon echt gaan!![]()
![]()
![]()
Het lijkt wel alsof ze alle kookprogramma's die ooit op tv zijn geweest in 1 programma stoppen, haha!quote:Op maandag 8 november 2010 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Van het blauwe team was zij dan ook wel duidelijk de zwakste. Maar natuurlijk had er eigenlijk iemand van het rode team uit gemoeten.
Ach, het maakt het wel leuke emo-TV op deze Ramsay-achtige manier met zelf iemand uit je team weg moeten sturen.
Dat gejank van die vrouwen.![]()
Overigens koken ze dus wel gewoon naar een recept als ze die mysterie-boxen krijgen. Met die cup-cakes maken werd een paar keer gezegd dat ze dus wat varieerden op het recept dat ze aangeleverd gekregen hadden.
Ehm wat is de titel van dit topic?quote:Op maandag 8 november 2010 08:04 schreef casper019 het volgende:
is masterchef nl eigenlijk al begonnen??
quote:Op maandag 8 november 2010 08:04 schreef casper019 het volgende:
is masterchef nl eigenlijk al begonnen??
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.quote:Op maandag 8 november 2010 13:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
Die blackbox improvisaties daarentegen vind ik persoonlijk wel wat. Zelf staan we ook wel eens voor de kast met de nodige ingrediënten die wellicht niet helemaal bij elkaar passen, maar waarmee uiteindelijk toch wat lekkers van gemaakt kan worden.
Noem het programma dan niet Masterchef, maar noem het de Thuiskok.quote:Die blackbox improvisaties daarentegen vind ik persoonlijk wel wat. Zelf staan we ook wel eens voor de kast met de nodige ingrediënten die wellicht niet helemaal bij elkaar passen, maar waarmee uiteindelijk toch wat lekkers van gemaakt kan worden.
Ben benieuwd hoeveel Nederlandse chefkoks hun handen willen branden als je het BBC Format van dit jaar zou gebruiken.quote:Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Noem het programma dan niet Masterchef, maar noem het de Thuiskok.
Ik vind er in ieder geval weinig aan, aan dat gepruts.
Iets bakken is natuurlijk niet hetzelfde als iets koken, bij baken moeten de verhoudingen wel goed zijn, want je kunt er later niet nog een grammetje of scheutje erbij doen en wie niet dagelijks cupcakes maakt heeft dit niet in zijn hoofd, dus een basisrecept daar kan ik wel nog inkomenquote:Op maandag 8 november 2010 14:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.
Dat ben ik met je eens, alhoewel ik me afvraag in hoeverre de Amerikaanse versie van Masterchef bijvoorbeeld zonder recepten werkt.quote:Op maandag 8 november 2010 14:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima, maar laat er dan niet, zoals gisteren, een recept bij zitten en ze zelf improviseren met de aanwezige ingrediënten.
quote:Op maandag 15 november 2010 00:26 schreef golfer het volgende:
Knap hoor hoe dat 19-jarige meisje toch elke keer weer toch goed bezig is.![]()
Op mij 19e had ik nog lang niet zoveel smaak en fantasie ontwikkeld.
Wij waren ook verbaasd, je kon dat helemaal niet opmaken uit de commentaren bij de gerechten tijdens het proeven.quote:Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens dat het witte team vandaag verloor. Hun gerechten waren allemaal zoveel verfijnder.
Ik denk dat Joleen ook nog wel een goede kans maakt. Ik vermoed dat Bas er eerder uit is.quote:Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
Begint nu interessant te worden.
Zal uiteindelijk wel tussen Than, Bas en Esmee (als outsider) gaan.
Onbegrijpelijk trouwens dat het witte team vandaag verloor. Hun gerechten waren allemaal zoveel verfijnder.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:56 schreef Pablo88 het volgende:
Estee![]()
Iets wat chaotisch maar wel heel lief!
En wat kan ze mooi koken.
Ze gaan toch een programma niet van de buis halen als het een wedstrijd betreft en het nu steeds spannender wordtquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: is dat programma nog steeds niet afgelopen voor tvwant de echte winnaar is toch al 2 maanden geleden bekend gemaakt en men dient ivm contractuele zaken 2 maanden lang de mond te houden?
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: is dat programma nog steeds niet afgelopen voor tv want de echte winnaar is toch al 2 maanden geleden bekend gemaakt en men dient ivm contractuele zaken 2 maanden lang de mond te houden?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:56 schreef Pablo88 het volgende:
Estee![]()
Iets wat chaotisch maar wel heel lief!
En wat kan ze mooi koken.
Net zoals jij voordat het programma begon zo zeker wist wie al de winnaar was bij Herman den Blijker in Nieuw Zeeland en het dus achteraf gezien helemaal fout bleek te hebben?quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje: is dat programma nog steeds niet afgelopen voor tvwant de echte winnaar is toch al 2 maanden geleden bekend gemaakt en men dient ivm contractuele zaken 2 maanden lang de mond te houden?
De finale is afgelopen week pas opgenomen, dat was echt nog niet "al 2 maanden geleden bekend".quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:56 schreef rubje het volgende:
Ik denk dat Than volgende week er uit ligt.quote:
Ik vond het ook erg vreemd dat ze niet mochten proeven???quote:Op maandag 29 november 2010 12:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Er stond nu bij estee 20, wsl net jarig geweest.
Ik vond de kip met chocolade echt een prut opdracht en bizar dat het niet werd voorgedaan in een soort masterclass. Een kok wil toch koken niet vertellen.
Of wel geproefd en buiten de uitzending gelaten.quote:Op maandag 29 november 2010 15:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Die andere 3 weten nu dus ook niet of ze het goed of slecht gedaan hebben, want niet geproefd is neem ik aan ook geen commentaar.
Ja maar dat is behoorlijk stom vind ik. Hoe moet je dan als kijker beoordelen wie je favoriet is? De chefkoks moeten voor jou proeven....quote:Op maandag 29 november 2010 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Of wel geproefd en buiten de uitzending gelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |