hehe gelukkig maarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:47 schreef DarkElf het volgende:
yes! zijn weer als vanouds irritant
(nee hoor)
Jaquote:
Niet tofquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:12 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz heeft vanochtend op nuchtere maag de koelkast kunnen schoonmaken, er had een pak cranberrysap gelekt
Moet ie ook maar niet zo dwars zijnquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:21 schreef DarkElf het volgende:
fijn dat die fluit eindelijk weg is steer, die stond al een tijd te koop toch?
Ja al een jaar ofzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:21 schreef DarkElf het volgende:
fijn dat die fluit eindelijk weg is steer, die stond al een tijd te koop toch?
Das balen zegquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:41 schreef Laydina het volgende:
Ow en ik had heel mooi een ov chipkaart met voordeelurenkaart besteld. En netjes gekregen, incl 2 gratis dagkaarten. En wat krijg ik voor elkaar![]()
Ik raak ze binnen een week al kwijt en ik heb geen flauw benul waar ik het heb neergelegd
Heb overal gekeken.
Weet nog wel dat ik dacht: laat ik ze op een handige plek neerleggen anders raak ik ze kwijt
Maar alle plekjes, incl onhandige heb ik al nagekeken en kon niks vinden
Het is uittesten hequote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:43 schreef DarkElf het volgende:
eten ging prima! hoewel ik wel bepaalde dingen vermeden heb hoor (te vet sowieso vermeden maar ook bijv kool, citrusvruchten en uien, mascarpone en room en te veel eieren enz..oh ja en geen fruitsappen!)
at 's ochtends toast met honing of jam en wat yoghurt met aardbeien of ander fruit (zolang het maar geen citrusvruchten of druiven of kiwi is) , of wat scrambled eggs (kleine portie, niet die belachelijke hoeveelheden die ze je daar graag geven) ofzo...
's avonds wel zwaarder eten (steakpie) maar ook vaak vis (gerookte zalm, gepocheerde zalm) of salade (dressing on the side natuurlijk)...
als ik 's ochtends goed start heeft dat effect op de hele dag heb ik gemerkt... als er 's ochtends iets verkeerd valt hou ik de hele dag buikpijn.
Ow en na aanleiding van bovenstaande. Het is een feit dat hij haar leuker vindtquote:Op zaterdag 17 juli 2010 04:34 schreef Laydina het volgende:
Net terug van het stappen. Uiteindelijk toch met z'n drieeen geweest. Een andere vriendin kwam later aanzetten
Ook leuk gedanst en contact gehad. Alleen een jongen die ik leuk vond,l scheen mij ook wel oke te vinden, maar toen dus die vriendin erbij kwam, toonde hij toch meer interesse in haar. echt dat heb ik altijdik ben blijkbaar niet leuk genoeg
In Engeland gaat het hardnekkige gerucht dat hij naar Fulham gaat... Ajax zal wel zeker willen weten dat ze de komende 12 jaar geen kampioen worden.quote:
Inpakken, wegwezen, strik erom.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:05 schreef TAV74 het volgende:
In Engeland gaat het hardnekkige gerucht dat hij naar Fulham gaat... Ajax zal wel zeker willen weten dat ze de komende 12 jaar geen kampioen worden.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:18 schreef Sunnythesun het volgende:
koffiepauze
![]()
Ik heb al een heeeele boel gedaan
![]()
Ik moet nog de aardappelsalade af maken, vulling voor de bladerdeeghapjes en de kaasbakjes maken, serranoham krokant bakken ter garnering, crostinis maken, sangria in elkaar draaien, bakjes van de komkommer maken, smeerseltje voor op het gebak maken, spiesjes rijgen, glazuurtje voor het lamsvlees maken, bedenken waar ik alles in/op ga serveren![]()
Maar ik lig goed op schema! Ik ben alleen vergeten te zorgen voor een lunch voor mezelf![]()
Denk dat het wat ananas en meloen wordt.. wel lekker nu wat fris fruitigs..
Veel werk zegquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:18 schreef Sunnythesun het volgende:koffiepauze
![]()
Ik heb al een heeeele boel gedaan
![]()
Ik moet nog de aardappelsalade af maken, vulling voor de bladerdeeghapjes en de kaasbakjes maken, serranoham krokant bakken ter garnering, crostinis maken, sangria in elkaar draaien, bakjes van de komkommer maken, smeerseltje voor op het gebak maken, spiesjes rijgen, glazuurtje voor het lamsvlees maken, bedenken waar ik alles in/op ga serveren![]()
Maar ik lig goed op schema! Ik ben alleen vergeten te zorgen voor een lunch voor mezelf![]()
Denk dat het wat ananas en meloen wordt.. wel lekker nu wat fris fruitigs..
Vooralsnog kan het nog steeds onzin zijnquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Inpakken, wegwezen, strik erom.
Trainers die voor nog meer geld weggaan en niet bij Ajax willen blijven hebben we niet nodig.
Hey jij daarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
Veel werk zegvergeet zelf niet wat te eten anders val je zo nog om
Ja, dat vergeet ik idd altijd als ik zo overdreven bezig benquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel werk zegvergeet zelf niet wat te eten anders val je zo nog om
Haiquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:27 schreef Bluezz het volgende:
Hey jij daar
We kunnen niet minitoscaanmeetenWij vertrekken pas 7 sept.
+1 herkenbaarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, dat vergeet ik idd altijd als ik zo overdreven bezig benHeb vaak ook helemaal geen trek met als gevolg dat ik na het 1e wijntje al teut ben en blij ben dat ik alles in de voorbereiding al klaar had
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
+1 herkenbaarzo ben ik een keer met kerst bij mn pa thuis in de gang in slaap gevallen op de grond, nadat ik een kerstdis had gekookt
Iedereen zo van: "waar is kaas, we gaan cadeautjes doen" lag ik mn roes uit te slapen zeg. Ik moet 't vandaag de dag nog steeds horen.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:49 schreef DarkElf het volgende:
hardlopen ging lekker!
goed bezig sunny, klinkt goed allemaal, heb je een feestje?
wat stomquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:57 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ow en na aanleiding van bovenstaande. Het is een feit dat hij haar leuker vindt
En terecht!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
+1 herkenbaarzo ben ik een keer met kerst bij mn pa thuis in de gang in slaap gevallen op de grond, nadat ik een kerstdis had gekookt
Iedereen zo van: "waar is kaas, we gaan cadeautjes doen" lag ik mn roes uit te slapen zeg. Ik moet 't vandaag de dag nog steeds horen.
ik hoop niet dat die vriendin dezelfde smaak als jou heeftquote:
Is menselijk toch? Praat ook wel eens tegen een meisje, en dan komt een populairdere jongen eraan, en dan vind die meid hem opeens leuker.quote:
Een beetje wel soms.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
ik hoop niet dat die vriendin dezelfde smaak als jou heeft![]()
je hebt nog geen geluk, maar laat die sukkels maar joh
Zegt degene die regelmatig scharrels heeftquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:14 schreef Laydina het volgende:
[..]
Een beetje wel soms.
Haha ach tis vooral gewoon jammer dat je het toch elke keer weer mee geconfronteerd wordt.
Meestal ontmoet ik die scharrels wanneer ik mijn vriendinnen niet bij me hebquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zegt degene die regelmatig scharrels heeftAls je niet aantrekkelijk voor die jongens was, had jij nooit scharrels heur.
Pics van die vriendin?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef FutureFairytale het volgende:
er zijn ook heren die jou leuker vinden dan je vriendin
Nee, gewoon bezoek van haar beste vriendin (+ vriend). Die twee koken altijd de pannen van het dak als ze bij elkaar op bezoek zijnquote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:49 schreef DarkElf het volgende:
hardlopen ging lekker!
goed bezig sunny, klinkt goed allemaal, heb je een feestje?
lekker hoor en gezelligquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, gewoon bezoek van haar beste vriendin (+ vriend). Die twee koken altijd de pannen van het dak als ze bij elkaar op bezoek zijnEn de vriendjes mogen mee eten
![]()
Goedzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:57 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
ik willum!!
pauze.. eten.. eindelijk.. nog crostini's maken en komkommerbakjes + de sangria..
Iets makkelijksquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:40 schreef Laydina het volgende:
Moet eigenlijk nog bedenken wat ik vandaag ga eten. Heb eigenlijk niet echt ergens zin in
deze week al 2/3x gegeten. groentepotje ook al gehad. Zou eigenlijk iets van lasagne ofzo moeten maken maar weer eens.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:51 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Iets makkelijksKip met rijst en een groenteprutje?
Nou.. dit was een bakje meloen en ananas.. ook niet echt veel zeg maarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
GoedzoIk heb alleen nog maar 2 geb. eitjes op en 3 tomaten
Dan heb je het ook wel verdient om even lekker te zitten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Man en nodig ook.. ben vandaag zo'n 4 uur bezig geweest al met al.. krijg je moeie voeten van![]()
En anders even de wekker zettenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Alleen zorgen dat ik niet in slaap val
Dat is waar natuurlijk. Dan maar beetje vermaken met fok en of tv en niet gaan liggen, maar meer zittenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:16 schreef Sunnythesun het volgende:
neh, dan word ik zo duf wakker als ik nu ga slapen.. niet handig.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:49 schreef golfer het volgende:
Ik zit lekker boven op mijn gemak The Open te bekijken en hoor vanuit de tuin (een verdieping lager) het nodige gekakel. De 6 oud-collega's van B. zijn er.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:19 schreef borisz het volgende:
Tijd om een Vino open te trekken. Wat een overwinning
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:03 schreef Laydina het volgende:
Ben ik eindelijk naar de supermarkt, heb ik te weinig saldo![]()
![]()
net maar geld overgeboekt en weer terug naar de super![]()
Dat is een wijn volgens mij, een witte als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Wat....is een zinfadel
Wij hebben tortillawraps, lekker fris
oeii balenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:03 schreef Laydina het volgende:
Ben ik eindelijk naar de supermarkt, heb ik te weinig saldo![]()
![]()
net maar geld overgeboekt en weer terug naar de super![]()
Oh ok, het is de naam van een druivensoort dus, maar de wijn is een rosé. Zat ik er toch niet ver naast.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zinfandel, frikandel, viandel...
Ja stonden achter bij de servicebalie. Rood hoofd kreeg ik niet volgens mij. Is mij al vaker overkomen en tja kan gebeuren. Maar geeft wel gedoe, gelukkig was het rustigquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Aye, altijd zo'n rood-hoofd-momentje. Had je de boodschappen even opzij laten zetten?
Mwah, wel aardig. Ben redelijk in staat het gebeuren met de kat uit mn hoofd te zetten, maar als ze in mn hoofd op komt word ik meteen weer verdrietig. Ben er wel lekker actief door geweest, heb mn huis eens goed opgeruimd en ben een wandeling gaan maken vanmiddag. Ook heb ik me voorgenomen al vast te beginnen met gezonder leven en niet te wachten tot therapie, want het blijkt maar weer dat het leven zo over kan zijn. Stap voor stap natuurlijk, niet allemaal tegelijk, met dieëten wacht ik wel tot ik in therapie ga en proffessionele hulp krijg. Ik wil mn eetstoornis uit mn pubertijd niet terug namelijk. Maar ik heb wel alle pakken met voorverpakte rotzooi uit mn huis gegooid (chips, sauzen met een te lange lijst ingrediënten etc)quote:
Een serie over iemand die mensen vermoord en al het bloed uit de lichamen draint.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:40 schreef FutureFairytale het volgende:
ben ook benieuwd, geen idee eigenlijk wat t is
jij ook en eet smakelijk! Geen zin om in hotelrest te eten dus op Schiphol maaltijdsalade gekocht, ga ik zo op mn kamer eten hihiquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:14 schreef DarkElf het volgende:
zo etenstijd, en daarna komt een vriendinnetje; gezellig dus
fijne avond allemaal
oh dacht juist aan n dokter bij de naam Dexter haha. Vampiertje dusquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:41 schreef Laydina het volgende:
[..]
Een serie over iemand die mensen vermoord en al het bloed uit de lichamen draint.
De eerste twee afleveringen waren echt boring vond ik dus ik ben ermee gestopt. Maar het schijnt blijkbaar wel goed te zijn.
Nee, geen vampierquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh dacht juist aan n dokter bij de naam Dexter haha. Vampiertje dus
True Bloodquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:46 schreef Laydina het volgende:
[..]
Nee, geen vampier
Trouwens een goede vampierenserie True Blood
Was jij gisteren niet 'stomme series' aan het kijken met een pot Ben en Jerry'squote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:49 schreef Windigo het volgende:
[..]
True BloodIk heb zo'n hekel aan televisie dat ik er geeneens een heb, en series zijn helemaal niet mijn ding.. Maar deze serie is BRILJANT
Jup, als ik me heel beroerd voel wil ik dat nog wel eens doen. Maar ik heb dus geen tv, en keek via www.realitytvfan.org. De enige twee series die ik op mn computer heb staan zijn dexter en true blood omdat ze steengoed zijn. Ik noem het niet voor niets, ''stom'' steerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Was jij gisteren niet 'stomme series' aan het kijken met een pot Ben en Jerry's
Nou.. dat is dus ook al een doelgroep voor mijquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:06 schreef Stereotomy het volgende:
Rijke voetballers hebben nooit lelijke vrouwen
Amerikanen zijn echt domquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:09 schreef Windigo het volgende:
Ik zit Jamie Oliver's Food Revolution te kijken, wat schockerend zeg. Die Amerikaanse kinderen weten niet eens hoe ze met mes en vork moeten eten!
Probeer de arme amateurvoetballer eensquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:08 schreef Laydina het volgende:
[..]
Nou.. dat is dus ook al een doelgroep voor mij
Chinese kinderen ook niet, vrees ikquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:09 schreef Windigo het volgende:
Ik zit Jamie Oliver's Food Revolution te kijken, wat schockerend zeg. Die Amerikaanse kinderen weten niet eens hoe ze met mes en vork moeten eten!
Die bierzuipende gasten.. hmm.. nee dank jequote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:10 schreef Stereotomy het volgende:
Probeer de arme amateurvoetballer eens
Tsja het is vooral onwetendheid geloof ik, maar ongelofelijk zeg. Die kinderen eten dus alleen maar fastfood en daardoor kunnen ze niet eens omgaan met mes en vork.. En ze krijgen op school pizza voor t ontbijtquote:
Veeleisendquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:11 schreef Laydina het volgende:
[..]
Die bierzuipende gasten.. hmm.. nee dank je
Haha nee, maar die Amerikaanse kinderen kunnen ook niet met chopsticks overweg hoor Steerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Chinese kinderen ook niet, vrees ik![]()
Waar aten ze dan mee, bij Jamie Oliver?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:12 schreef Windigo het volgende:
[..]
Haha nee, maar die kinderen kunnen ook niet met chopsticks overweg hoor Steer![]()
Nee ze kregen voor t eerst mes en vork in handen, en moesten leren daarmee om te gaanquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waar aten ze dan mee, bij Jamie Oliver?Handen? Corndog on a stick?
[ afbeelding ]
brrrr
hehequote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Chinese kinderen ook niet, vrees ik![]()
Ze wisten niet eens hoe een aardappel eruit zagquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hehemaar patat, kip, pizza en hamburgers hoef je niet met mes en vork te eten en ander eten kennen ze niet
Oh, maar hoeveel Nederlandse kinderen weten wel hoe ze daarmee moeten omgaan? Volgens mij valt dat vies tegen hoor.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:13 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nee ze kregen voor t eerst mes en vork in handen, en moesten leren daarmee om te gaan
Geen snelbussen. Advies: Eindhoven - ROTTERDAMquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:15 schreef Stereotomy het volgende:
AH NEE![]()
werkzaamheden en NS snelbussen tussen Den Bosch en Utrecht morgen. Schurfthekel aan die kutbussen.
In mijn omgeving/generatie voor zo ver ik weet iedereen?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh, maar hoeveel Nederlandse kinderen weten wel hoe ze daarmee moeten omgaan? Volgens mij valt dat vies tegen hoor.
Niet correct inderdaad. Of gewoon een vork in de rechterhand en dan lepelen. Tot aan de brugklas zelfs zo. Maar die kinderen woonden dan ook op een boerderij. Da's allemaal niet zo sjiek.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:20 schreef Windigo het volgende:
[..]
In mijn omgeving/generatie voor zo ver ik weet iedereen?Ken jij Nederlandse mensen die niet met mes en vork kunnen eten dan?
Klopt, ze vinden het daar ook wat minder belangrijk. Het hoort niet standaard bij een 'normale' opvoeding.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:11 schreef Windigo het volgende:
[..]
Tsja het is vooral onwetendheid geloof ik, maar ongelofelijk zeg. Die kinderen eten dus alleen maar fastfood en daardoor kunnen ze niet eens omgaan met mes en vork.. En ze krijgen op school pizza voor t ontbijt
als het goed wordt voor gedaan leer je heel snel met stokjes eten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:17 schreef FutureFairytale het volgende:
ik denk trouwens dat Aziatische kindjes eerder met vork kunnen eten dan Europeanen met stokjes. Vind dat echt kunst
Oh ok, ja dat ken ik wel van verhalen over boerengezinnen uit de jaren 50, maar nooit uit mn directe omgeving.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet correct inderdaad. Of gewoon een vork in de rechterhand en dan lepelen. Tot aan de brugklas zelfs zo. Maar die kinderen woonden dan ook op een boerderij. Da's allemaal niet zo sjiek.
Rijst eet ik met lepel en vork, zo heb ik geleerd dat het hoort, of dat klopt weet ik niet.. Al zegt mn moeder dat ze dat van Indonesische familie heeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:24 schreef krakkemieke het volgende:
Goeienavond!
Ik eet alleen sate met stokjes.
Ik vind het wel raar dat veel mensen rijst met vork en mes eten.
Ik heb het van m'n indo-ex.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Rijst eet ik met lepel en vork, zo heb ik geleerd dat het hoort, of dat klopt weet ik niet.. Al zegt mn moeder dat ze dat van Indonesische familie heeft.
Totoks mogen rijst met lepel en vork eten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ik at vroeger m'n rijst ook met lepel en vork
Met de vork schuif je de rijst op de lepel.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:39 schreef Laydina het volgende:
lepel en vork, die combi snap ik al helemaal niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
Oh ja, dat zei mn moeder ook letterlijk jaquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:40 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Totoks mogen rijst met lepel en vork eten.
En de lepel schuif je in je mondquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:40 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Met de vork schuif je de rijst op de lepel.
Ja bij de Indonesische keuken zoals ik die ken is alles inderdaad al voorgesneden en heb je dus inderdaad ook geen mes nodig. Je beschrijft het duidelijk.. Ik zie opeens allemaal goede herinneringen voor mequote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En de lepel schuif je in je mond
Gerechten zoals vlees, groente zijn dan al vaak in kleine stukjes gesneden en op tafel gezet, waaruit iedereen kan nemen. Of gewoon in kleine stukjes op je bord.
In Nederland moet je vaak nog lappen vlees/worst snijden, en dan is een mes noodzakelijk. Als alles voorgesneden is, is vork/lepel afdoende. Maar mes en vork kan natuurlijk alsnog dan.
Stukjes kan ik wel met stokjes eten, maar rijst.....quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En de lepel schuif je in je mond
Gerechten zoals vlees, groente zijn dan al vaak in kleine stukjes gesneden en op tafel gezet, waaruit iedereen kan nemen. Of gewoon in kleine stukjes op je bord.
In Nederland moet je vaak nog lappen vlees/worst snijden, en dan is een mes noodzakelijk. Als alles voorgesneden is, is vork/lepel afdoende. Maar mes en vork kan natuurlijk alsnog dan.
Ik heb heel goeie herinneringen aan zelfgemaakte babi pangang, van speklap!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:45 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja bij de Indonesische keuken zoals ik die ken is alles inderdaad al voorgesneden en heb je dus inderdaad ook geen mes nodig. Je beschrijft het duidelijk.. Ik zie opeens allemaal goede herinneringen voor me
dat dusquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:46 schreef borisz het volgende:
Dan eet ik nog wel met mes en vork. Mijn lepel gebruik ik eigenlijk alleen maar bij soep.
Het is plakrijst, niet de droge korrel rijst die Nederlanders op de een of andere manier zo lekker vinden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Stukjes kan ik wel met stokjes eten, maar rijst.....
Ik ga me nu serieus afvragen of ik geen vreemde genen heb, want ik houd niet van droge rijst.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is plakrijst, niet de droge korrel rijst die Nederlanders op de een of andere manier zo lekker vinden.
Als toerist heb ik altijd een zakmes bij me.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:50 schreef z80 het volgende:
in Thailand krijg je ook alleen een vork + lepel.
en als je er om vraagt stokjes.
bij een tent waar veel toeristen uit Europa komen is na veel aandringen wel een mes beschikbaar.
Ik ook niet.. Hoewel mn voorkeur uit gaat naar rijst gekookt in pandanbladquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:50 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ga me nu serieus afvragen of ik geen vreemde genen heb, want ik houd niet van droge rijst.
Hmm, dat ga ik eens proberenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:00 schreef krakkemieke het volgende:
Risotto vind ik wel lekker.
En ketan (kleefrijst) met goela djawa siroop! (palmsuiker)
Je kan bij de toko builtjes kleefrijst en die siroop kopen.quote:
Veel plezier!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:09 schreef z80 het volgende:
ben even buiten spelen.
het is hier de laatste dag kermis, en dat is echt een uitje voor jong en oud.
met nog normale prijzen voor eten en drinken.
met als afsluiting vuurwerk.
INTJ-ers zijn tof.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:32 schreef Stereotomy het volgende:
Eerste 15 minuten van de eerste ep van Dexter gekeken.
Dexter is een INTJ.Wel een hele ongezonde.
Het is zo geweldig, de details, de gedachtenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:32 schreef Stereotomy het volgende:
Eerste 15 minuten van de eerste ep van Dexter gekeken.
Dexter is een INTJ.Wel een hele ongezonde.
Trusten!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:02 schreef Windigo het volgende:
Ik ga mn bed in, kan wel n goede nachtrust gebruiken. Dag lieve iedereen
Zoek je een dessertwijn? Of gewoon om zo te drinken? Dan is Canei mss iets?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:17 schreef Laydina het volgende:
Mensen.. hebben jullie nog ideeen over een lekkere zoete witte wijn?
Zinfandel. Het is een roze witte wijn, en doorgaans in die variant erg zoet (en lager alcohol content) wat het een uitstekend slobberwijntje maakt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:17 schreef Laydina het volgende:
Spul is juist niet uitgefermenteerd, dus meer suiker, minder alcohol. Bleek goed aan te slaan op de markt, aangezien witte/roze Zinfandel wijn eigenlijk een 'ongelukje' was.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef Laydina het volgende:
lager alcohol? dat hoeft niet joh.. lekker groot percentage is ideaal
Goed zoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:06 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mwah, wel aardig. Ben redelijk in staat het gebeuren met de kat uit mn hoofd te zetten, maar als ze in mn hoofd op komt word ik meteen weer verdrietig. Ben er wel lekker actief door geweest, heb mn huis eens goed opgeruimd en ben een wandeling gaan maken vanmiddag. Ook heb ik me voorgenomen al vast te beginnen met gezonder leven en niet te wachten tot therapie, want het blijkt maar weer dat het leven zo over kan zijn. Stap voor stap natuurlijk, niet allemaal tegelijk, met dieëten wacht ik wel tot ik in therapie ga en proffessionele hulp krijg. Ik wil mn eetstoornis uit mn pubertijd niet terug namelijk. Maar ik heb wel alle pakken met voorverpakte rotzooi uit mn huis gegooid (chips, sauzen met een te lange lijst ingrediënten etc)
De enige zoete witte wijn die ik lekker vind is Beaumes de Venise, muskaatwijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:17 schreef Laydina het volgende:
Oe....zoete dessertwijn. Ik heb een aantal keer een spaanse rode dessertwijn gehad die in de koelkast moestquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zoek je een dessertwijn? Of gewoon om zo te drinken? Dan is Canei mss iets?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:59 schreef PdeHoog het volgende:
HoiIk heb 1/3 fles port op
Ik zie het niet helemaal helder meer geloof ik
![]()
Maar het was wel gezellig bij mijn zus
quote:
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Port
Ik had in het restaurant vanavond een erg leuk toetje : Op de menukaart stond Citroenijs frambozen prosecco.
Wat was het? Een glazen coupe met ijs en frambozen, komt ze met de fles prosecco en giet flink over ijs en vruchten, de hele coupe vol tot de rand
Mijn collega's hadden allemaal keurig tiramisu. Wie was dus weer het drankorgel
Je kon het ook niet weten.......quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Port
Ik had in het restaurant vanavond een erg leuk toetje : Op de menukaart stond Citroenijs frambozen prosecco.
Wat was het? Een glazen coupe met ijs en frambozen, komt ze met de fles prosecco en giet flink over ijs en vruchten, de hele coupe vol tot de rand
Mijn collega's hadden allemaal keurig tiramisu. Wie was dus weer het drankorgel
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:22 schreef Stereotomy het volgende:
Grrr verslavend Dexter. Ep 3 ook maar afmaken vanavond en dan naar bed.
Spreek voor jezelf!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
We zijn hier allemaal drankorgels
Cool
Vast ook wel helemaal prima!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:25 schreef Bluezz het volgende:
Oh en wat een heerlijke dipjes had ik gemaakt voor bij de borrel
Die tomatenchutney, maar ook de tonijn/augurk/ui/appel/zureroom is een succes en ga ik zeker vaker maken.
Hoe zou het met het vreetfestijn bij De Sunkapjes zijn?
Mwjah..het was de standaard romantische film. Grappig maar geen superfilm.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:23 schreef Bluezz het volgende:
Vond je Australia niet een soort kinderfilm Pee
Klinkt goed, Bquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:25 schreef Bluezz het volgende:
Oh en wat een heerlijke dipjes had ik gemaakt voor bij de borrel
Die tomatenchutney, maar ook de tonijn/augurk/ui/appel/zureroom is een succes en ga ik zeker vaker maken.
Hoe zou het met het vreetfestijn bij De Sunkapjes zijn?
Slaap lekker, Krakquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:28 schreef krakkemieke het volgende:
Trusten en voor zover van toepassing: prettige avond verder!
Ik ben Mieper op MSN. Snap er niks van en kan het niet herstellen.quote:
Je stond hier vanavond wel onder je eigen naam in mijn MSN lijstquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:35 schreef tong80 het volgende:
Ik ben Mieper op MSN. Snap er niks van en kan het niet herstellen.
Slaap lekker dronkelap.quote:
Thnxquote:
Somsquote:Op zondag 18 juli 2010 00:31 schreef Stereotomy het volgende:
Soms denk ik wel eens dat ik sociaal lichtelijk wat raar ben.
Doorsmeerbeurt en wegwezen.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:45 schreef FutureFairytale het volgende:btw vanaf Dorint bed. Date J. is naar huis want heeft ex dr hond die hij moet uitlaten
dus slaap alleen. Wel heerlijk bed. Stoombad en sauna was lekker, zwembad btje klein maarja, binnenzwembaden zijn nooit erg groot. Alvast slaap lekker iedereen!
En vrouwen die er intuinen.quote:
Steer, een beetje je verjaardag verzwijgen.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:22 schreef Stereotomy het volgende:
D'r hadden toch nog wat vrienden door gister dat ik jarig was. Eentje SMS'te me: ik kom net van de WC af. Gefeliciteerd!
Vandaag met ouders en zus lunchen in Utrecht. Hoop dat babi T flink de aandacht kan trekken (heb twee paar Hello Kitty sokken gekochtvoor haar, maat 19-22 - bedankt freecell ) dan valt het tenminste niet zo op dat mijn ouders eigenlijk zouden willen dat ik eens klaar was met m'n studie ofzo.
Arty, je mot nog even aan het werk.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:50 schreef Duderella het volgende:
Heb ik twee adrenalinekicks sound asleep, mot ik die van mezelf nog te rusten krijgen.
quote:Op zondag 18 juli 2010 01:50 schreef Duderella het volgende:
Heb ik twee adrenalinekicks sound asleep, mot ik die van mezelf nog te rusten krijgen.
een kort pittig kapsel?quote:Op zondag 18 juli 2010 08:42 schreef freecell het volgende:
Wel wakker geworden met een pesthumeur trouwens, ik krijg al weinig slaap (Baby wordt elke nacht nog een paar keer wakker en dan moet ik even troosten. 2 minuten werk, maar je moet er wel voor wakker worden) maar vannacht ook een paar keer in de knoop gezeten met mijn haar
En gisteren bleef ik ook al twee keer haken en baby hangt er steeds in
Mijn. Haar. Gaat. Er. Af! Echt! Dan vindt TARA het maar niet goed, hij went er maar aan
Ow en ik vond net 3 brieven die TARA gewoon maar op een stapel heeft geflikkerd. Ja, de stapel afgewerkte post dus
Resultaat: ik had vrijdag op het consultatiebureau moeten zijn met 2 kinderen en had woensdag 2 rekeningen moeten betalen. Zucht.
Vooral dat consultatiebureau baal ik écht van
Pffft, niet slim TARA! Ik lurk in OUD dus snap ik waarom je baalt van die CB-afspraak. Denk je dat dat gezeur gaat worden?quote:Op zondag 18 juli 2010 08:42 schreef freecell het volgende:
Wel wakker geworden met een pesthumeur trouwens, ik krijg al weinig slaap (Baby wordt elke nacht nog een paar keer wakker en dan moet ik even troosten. 2 minuten werk, maar je moet er wel voor wakker worden) maar vannacht ook een paar keer in de knoop gezeten met mijn haar
En gisteren bleef ik ook al twee keer haken en baby hangt er steeds in
Mijn. Haar. Gaat. Er. Af! Echt! Dan vindt TARA het maar niet goed, hij went er maar aan
Ow en ik vond net 3 brieven die TARA gewoon maar op een stapel heeft geflikkerd. Ja, de stapel afgewerkte post dus
Resultaat: ik had vrijdag op het consultatiebureau moeten zijn met 2 kinderen en had woensdag 2 rekeningen moeten betalen. Zucht.
Vooral dat consultatiebureau baal ik écht van
wel bedanktquote:
Volgens mij ben jij het zelf die zich teveel aantrekt van de verwachtingen van je ouders.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:38 schreef Stereotomy het volgende:
wel bedankt![]()
omg ik heb gewoon gedroomd dat ik ruzie kreeg met m'n ouders over wat voor verwachtingen ze met me hadden over m'n leven.Ik denk dat ik het er maar eens met ze over moet hebben vanmiddag. Rottige is dat hun Nederlands niet van niveau is en mijn chinees niet scherp genoeg is om ze verbaal echt krachtig duidelijk te maken wat ik van hun verwachtingen vind.
Bah.Is toch iets wat ik later beter moet doen met m'n eigen kids.
Bullshit, als ze over de telefoon aan me vragen of ik nu een keer klaar ben met de studie omdat ze zich zo schamen tegenover hun vrienden en collega's bij de afhaal, dan ben je 1) als ouder niet goed bezig en 2) heel leuk dat *jij* je er blijkbaar emotioneel zo makkelijk eroverheen kan wippen, maar dat kan niet iedereen zomaar.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij het zelf die zich teveel aantrekt van de verwachtingen van je ouders.![]()
Anders zou je er ook niet over dromen dunkt me, je ouders doen niets verkeerd imho
En? Zijn de francaises al aan het stuiteren?quote:
Het punt is dat ik zonder mijn master af te maken al hoger opgeleid ben dan alle kinderen van hun vrienden bij het restaurant en ik doe ook interessanter werk, als ik het zo mag zeggen. En ik ben zeker ambitieuzer.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:16 schreef FutureFairytale het volgende:
naja, Steer kan wel zeggen wat hem al een tijd dwarszit, dan kunnen zn ouders erover nadenken en misschien stellen ze hun verwachtingen wel wat bij hopelijk. Mijn ouders zeggen ook dat ik meer kan dan ik heb/doe (is ook wel zo) maar we hebben t er gelukkig niet meer over en ze houden toch van me, wat ik ook doe. Dat doen jouw ouders ook Steer. Ze zijn echt wel trots op je, let maar
Valt mee. Ze zijn zoet aan het spelen. Je gooit er af en toe een ranja in en dan kunnen ze weer uuuren voort.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En? Zijn de francaises al aan het stuiteren?
Persoonlijk vind ik dat je als ouder je kind dient te steunen ondanks alle vertragingen en ellende. Wat boeit het nou om langer over een studie te doen? Zorgt dat je kind de steun krijg die hij of zij verdiend en wees alleen maar trots dat die studie toch ooit wel afgemaakt gaat worden.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bullshit, als ze over de telefoon aan me vragen of ik nu een keer klaar ben met de studie omdat ze zich zo schamen tegenover hun vrienden en collega's bij de afhaal, dan ben je 1) als ouder niet goed bezig en 2) heel leuk dat *jij* je er blijkbaar emotioneel zo makkelijk eroverheen kan wippen, maar dat kan niet iedereen zomaar.
quote:Op zondag 18 juli 2010 11:28 schreef Duderella het volgende:
Valt mee. Ze zijn zoet aan het spelen. Je gooit er af en toe een ranja in en dan kunnen ze weer uuuren voort.![]()
Dat klopt ook, en ik weet dat het grootste gedeelte van de oplossing bij mijzelf ligt. Zo heb ik de afgelopen tijd de stap gemaakt om minder naar huis te bellen tot tegenzin van mn ouders, maar het leverde gewoon teveel stress op. 1x in de 1-2 maanden is meer dan genoeg, vergeleken met 1x per week eerder.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
Valt mee. Ze zijn zoet aan het spelen. Je gooit er af en toe een ranja in en dan kunnen ze weer uuuren voort.![]()
Steer, het lijkt me heel moeilijk. Jouw situatie met je ouders.
Maar ik denk wel dat het jóuw keuze is om je er iets van aan te trekken. Dat klinkt erg rationeel, en zo makkelijk werkt dat niet, maar het is wel het enige dat je kunt beïnvloeden: jouw eigen gedrag.
Gedrag van een ander veranderen is verrekte moeilijk.
I know. Dat is hartstikke moeilijk.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt ook, en ik weet dat het grootste gedeelte van de oplossing bij mijzelf ligt. Zo heb ik de afgelopen tijd de stap gemaakt om minder naar huis te bellen tot tegenzin van mn ouders, maar het leverde gewoon teveel stress op. 1x in de 1-2 maanden is meer dan genoeg, vergeleken met 1x per week eerder.
Ik vind het *zeker* als gevoelsmens moeilijk om mijn gevoel te ontkoppelen van die van andere mensen, laat staan die van je ouders. Andrre mensen lukt me vrij aardig tegenwoordig, maar ouders is toch wat dieper geworteld. Zal zelfs gelden voor mensen die normaal heel rationeel zijn.
Ha!quote:Op zondag 18 juli 2010 11:31 schreef Duderella het volgende:
Steer, ik zou trouwens erg de neiging hebben om thuis te laten vallen: mam, pap, ik ben praktiserend homofiel en ik ambieer een bestaan als vrij kunstenaar in een wooncommune in Amsterdam, waar we leven van de liefde en wat bijverdiensten uit wietteelt.
Dan ben je jaren van het gezeur af, denk ik. En valt alles weer reuze mee.
Daar heb je je antwoord al.quote:Op zondag 18 juli 2010 11:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ha!Vroeg in de pubertijd had mn vader al laten weten dat ik altijd welkom ben thuis tenzij ik homo word
Vrijzinnig denkende ouders heb ik
Kan dan vast nog wel thuiskomen hoor. Maar schaaaamte tegenover hun chinese kennisen en vrienden die ze dan zullen hebbenquote:
''There is no way to happiness, happiness is the way'' His Holyness the Dalai Lamaquote:Op zondag 18 juli 2010 11:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
'Happiness ain't at the end of the road, happiness *is* the road' zoiets
Niet boos worden Steerquote:Op zondag 18 juli 2010 11:58 schreef Windigo het volgende:
[..]
''There is no way to happiness, happiness is the way'' His Holyness the Dalai Lama
En de Sangria?quote:Op zondag 18 juli 2010 12:01 schreef Sunnythesun het volgende:
ik leef nog
Damn wat was het eten lekker gister
Ik heb mezelf overtroffen. Paar verbeterpuntjes hier en daar, maar over het algemeen zeer geslaagd
![]()
Hm, dan heeft Marillion het daar dus vandaanquote:Op zondag 18 juli 2010 12:06 schreef Windigo het volgende:
[..]
Niet boos worden SteerIk ben een INFP, die horen dat te weten
Peace..
Die was heel erg lekker! We hebben er een kleine 2 liter van genuttigd.. en een fles prosecco daar voor.. paar biertjes daar weer voor en na de sangria nog wat gewone wijn.. we hebben ons best wel weer gedaanquote:
En nu een flinke kater?quote:Op zondag 18 juli 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die was heel erg lekker! We hebben er een kleine 2 liter van genuttigd.. en een fles prosecco daar voor.. paar biertjes daar weer voor en na de sangria nog wat gewone wijn.. we hebben ons best wel weer gedaan![]()
Ohja en een whiskytje bij het dessert..![]()
Fototjes van de gangen komen er aan btw
Haha nee valt heel erg mee eigenlijk. Ben alleen dood moequote:Op zondag 18 juli 2010 12:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En nu een flinke kater?Welkom bij de CUL-club van Drankorgels
quote:Op zondag 18 juli 2010 12:32 schreef DarkElf het volgende:
trouwens grappig. Zat netwat te peinzen over vrijdag / hapjes /mr komt dan uit duitsland wrs en dacht aan bladerdeeg hapjes met gerookte forel en roomkaas met kappertjes of bosui ofzo
Je ouders hebben een restaurant in utrecht?quote:Op zondag 18 juli 2010 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
Ben in Utrecht. Zo maar ff richting restaurant.
gaat prima en smaakt prima!quote:Op zondag 18 juli 2010 12:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja? gaat dat goed?? Vind ik ook wel een idee
Ziet er lekker uit Sunquote:Op zondag 18 juli 2010 12:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Chaotische boodschappenlijst![]()
[ afbeelding ]
De soep was op voor we er een foto van konden maken.. maar die was mooi zacht oranje![]()
De crostini's:
[ afbeelding ]
met spinazie-kaasrolletje, paprikarolletje en een roomkaaszalmdingetje
Koude tapas:
[ afbeelding ]
Aziatische biefreepjessalade in komkommer, kaasbakje met ricotta en roomkaas zalmdingetje met kappertjes
[ afbeelding ]
van die zalmdingetjes had ik er gelukkig wat meer gemaakt![]()
Sangria![]()
[ afbeelding ]
Warme tapas:
[ afbeelding ]
de scampi's
[ afbeelding ]
de lamsspiesjes (iets te droog geworden helaas, smaak was wel heel lekker!)
[ afbeelding ]
rozemarijntonijnspiezen met kikkererwtensalsa
[ afbeelding ]
aardappelsalade
Dessert:
[ afbeelding ]
chocoladewortelcacke met Glenkinchiebriljante combinatie!
![]()
En dat was um..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |