Ik heb het over goed Duits bier, we wonen hier aan de grens tenslotte. Met kratten gaan werken is niet mogelijk, tapbier is reletief duur (2,50 / liter voor een A-merk), dus je gaat kijken naar alternatieven. Mensen vinden 25 euro teveel geld.. tja, dan probeer je de prijs te drukken!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:37 schreef Loveless85 het volgende:
Of gewoon investeren / apart houden voor een volgende grote meet.
Halve liter blikken bier is wel erg '', en dan krijg je weer dat de een met de trein 3 blikken meeneemt en de ander met de auto 3 trays. Niks mis met wat overhouden toch? Op de euro sluitend krijgen lukt toch niet neem ik aan?
Of je schenkt wat over is aan een goed doel ofzo.
Persoonlijk betaal ik liever wat meer wat dan 'over' is en naar goed doel gaat dan dat ik schultenbrau ga zitten zuipen
't Had november moeten zijn. En 2011. Maar ja. Dan was het een 12-jaar meet geworden. En in 2012 moeten we al naar Reykjavik.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:03 schreef Maanvis het volgende:
Wel tof dat je een 11 jaar meet op de 11e kunt houden.
Om te verbranden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:04 schreef Maanvis het volgende:
waar je een container hout voor nodig hebt is mij overigens ene raadsel.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:48 schreef Oksel het volgende:
Ik kan jullie met trots mededelen dat 1 ding geregeld is: Het chemisch toilet. ¤70 voor een hele dag, inclusief halen/brengen & schoonmaken..
afvalhout nietquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:11 schreef Oksel het volgende:
Jep, zullen 2 vuurtjes zijnHout kost geld. Alles kost geld.
Ga jij sprokkelen?quote:
nergens voor nodig, er zijn genoeg mensen die zoiets over hebben in de buurt van TSquote:
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:17 schreef Oksel het volgende:
Mensen die nog wat willen zeggen over het bier & prijs?
Ik vind:Krat bier is kut. 40 kratten kunnen niet in een auto, glas kan kapot gaan. Statiegeld. Neemt veel ruimte in in de koeling, dus problemen met koelen. Blik bier is goedkoop. Maar het staat pauper. Ik vind: Doen. Makkelijk, geen statiegeld, kan niet kapot, en het goedkoopst. Dan een a-merk bier natuurlijk. Wel Duits. Past makkelijk allemaal in 1 koelwagen. Fust bier is stoer, maar VEEL duurder. Niet de prijs waard. Statiegeld gezeik. Risico op niet werkende tap. Veel ervaring mee, buitentaps zijn niet de meest betrouwbaren.
Volgens mij gaan just me en nikky de volgende dag alles opruimen, dus mocht er wat langs de prullenbakken vallen dan ruimen zij dat wel opquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Om het simpel te houden is bier in blik het handigst inderdaad, je zorgt voor genoeg plekken op het terrein om de lege te dumpen en het bespaart heleboel gedoe.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:17 schreef Oksel het volgende:
Mensen die nog wat willen zeggen over het bier & prijs?
Ik vind:Krat bier is kut. 40 kratten kunnen niet in een auto, glas kan kapot gaan. Statiegeld. Neemt veel ruimte in in de koeling, dus problemen met koelen. Blik bier is goedkoop. Maar het staat pauper. Ik vind: Doen. Makkelijk, geen statiegeld, kan niet kapot, en het goedkoopst. Dan een a-merk bier natuurlijk. Wel Duits. Past makkelijk allemaal in 1 koelwagen. Fust bier is stoer, maar VEEL duurder. Niet de prijs waard. Statiegeld gezeik. Risico op niet werkende tap. Veel ervaring mee, buitentaps zijn niet de meest betrouwbaren.
Een heel pak moet ook wel kunnen:quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:05 schreef Sally het volgende:
HAhahahahahaa
* Sally is toch 'de BOB-zonder-auto'
EHBO brengt wel een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee. Enkel glaasje wijn zal nog wel kunnen
Zoet!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een heel pak moet ook wel kunnen:
[ afbeelding ]
Bedankt voor het meedenken!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Blikbier scheelt dus duidelijk flink in de centen, maar dan zit je wel weer met koelcapaciteit, fustbier word door de tap gekoeld, blikbier zal je zelf moeten koelen, en ook goed. Want anders is blikbier nou eenmaal niet zo best te zuipen.. als het lauw of warm is.
400l bier is 33 trays van 24 halve liter blikken. Hou er ook wel rekening mee dat dit dus een enorme berg aan leeg blik en lege trays oplevert. Meer afval dan 'zo even een vuilniszakje meenemen en in een container dumpen' denk ik.
Tip voor de wijn; neem geen flessen maar neem van die bag-in-boxes. Van die 'doosjes' met zak van 3l er in. Vaak iets goedkoper, veel makkelijker in opslag (stapelbaar), minder breekbaar, en je komt makkelijker van het afval af ipv met tientallen flessen naar de glasbak te moeten
+ blikbier kan gewoon via zelfbediening terwijl je normaal iemand achter de tap moet hebben staanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:12 schreef Loveless85 het volgende:
Oh je had al gezegd dat blikbier makkelijk in koelwagen kon. Nou das wel ideaal dan. Ben het eens met pauperimago, maar kan me voorstellen dat als het per persoon echt euro's scheelt het gros het de moeite waard vind. En het is makkelijker zeker wat later op de avond, dan is het simpeler ff blik open te trekken dan nog te gaan staan tappen en evt. fust vervangen als het leeg is bv.
Liebfraumilch..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een heel pak moet ook wel kunnen:
[ afbeelding ]
m'n punt is dat je de drank over het algemeen op dezelfde kwaliteit moet houdenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Liebfraumilch..![]()
Zelfs Duitsers drinken dat niet. En zoete witte wijn mag niet eens wijn genoemd worden..
Een mooie droge Riesling is heerlijk, maar als er lage alcoholpercentages inzitten, en niet alle suiker heeft kunnen fermenteren naar alcohol is het ZUM KOTSEN..
Dat kunnen er vast meer, maar hoe later en hoe meer bier gevloeid heeft hoe minder zin iemand daar in heeft en hoe lastiger het gaat wssquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:17 schreef Oksel het volgende:
Mjah, ik heb veel horeca-ervaring, dus tappen en fusten verwisselen is geen probleem.. maar erg prettig is niet. Koolzuur op. Fust leeg. Furst aftappen. Fust niet koud genoeg. Bla bla bla. Gezeik.
Ik denk dat blikbier qua ruimte, qua prijs en qua vervoer de voorkeur heeft. En geen statiegeld.
Mijn voorraad deur gaat op slot.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
m'n punt is dat je de drank over het algemeen op dezelfde kwaliteit moet houden. als er echt goede wijn is zuip ik die eerst op en daarna op ik pas een blik bier ;D.
Volgens mij hebben ze dat tegenwoordig ook bij iedere super wel, en vast ook wel bij iets als de Makro? Lijkt me juist mooi spul voor de horeca, en je kan ook zo na gebruik die zak eruit trekken en bij het vuilnis doen en het karton in het vuur, dan hou je echt 3x niks aan afval over, alleen wat lege plastic zakkiesquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bedankt voor het meedenken!![]()
Er komt een koelwagen, dus alle het blik stapelen is geen probleem, dat past er allemaal veel makkelijker in dan bijvoorbeeld kraten. Verder is het aan te raden om fustbier ook te koelen, omdat anders de tap het niet trekt, je lauw bier krijgt, wat dus alleen maar schuim is. Stond zelf af en toe koelinstallaties van bierwagens bij te koelen met blokken ijs, en dat is kut.
En dat zal inderdaad een hele berg afval opleveren. Trays gaan in het vuur, blik in vuilniszakken. Volgende dag even met paar mensen naar de lokale blikcontainer dus.
Wel goed idee qua wijn, dat gaan we doen. Nog een tip waar we die kopen? Ik weet dat de Hema aardige boxen wijn verkoopt.
Handig of niet?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Zou ijs goed blijven van Nijverdal naar Wierden?
Wellicht kan ik een aantal emmers vullen met water en bij ons in de vriescel zetten?
Werk ja bij de Ola dus plek zat.
Klopt, bavaria heeft mijn voorkeur. M'n hele huis staat d'r vol meequote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mijn voorraad deur gaat op slot.
En blikbier heeft ook gewoon goede kwaliteit..Vooral als het goed koud is gaat dat prima..
![]()
Tevens zit je ook niet te kutten met 10.000 plastic glazen die je voor een tap wel nodig hebtEn je hoeft geen tap te huren (45 euro).
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Liebfraumilch..![]()
Zelfs Duitsers drinken dat niet. En zoete witte wijn mag niet eens wijn genoemd worden..
Een mooie droge Riesling is heerlijk, maar als er lage alcoholpercentages inzitten, en niet alle suiker heeft kunnen fermenteren naar alcohol is het ZUM KOTSEN..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |