quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een zafira?Dan hoop ik dat je niet heel lang bent
![]()
Dat dusquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das een Astra Station. Genoeg ruimte in hoor
Ah. Bij Zafira's pas ik alleen er in als ik mn hoofd een graad of 15 naar links of naar rechts kantelquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das een Astra Station. Genoeg ruimte in hoor
Weet jij misschien bij welk "jouw vrouw, mijn vrouw" achtig programma een jongen/man van de hare krishna in Amsterdam een week van plek geruild had met een zwaar gereformeerde vrouw?quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:41 schreef Causa het volgende:
Ik had vandaag een Harinam in 020 met BNN filmploeg met Sophie.
Reliruil van de NCRV. Madhu Gopal das ruilde toen. Ergens klopte het niet helemaal, omdat iemand die in het gezinsleven woonde ruilde met een monnik. Het was gelijkwaardiger geweest als de HK ook iemand uit het gezinsleven had gekozen, maar oke, details. Het was wel een aardig programma geworden. Ik heb het net ff gekeken weer. Valt me op dat media zoveel externe aspecten langs moet, dat er eigenlijk geen mogelijkheid voor diepte is. Wel jammer dat christendom makkelijker te begrijpen is voor een HK dan vaisnavisme voor een protestant. Geinig, allemaal bekenden nog zo jong, oude Harinamploeg, en het is nog maar 6 jr terug opgenomen. Maha Vishnu Swami uit Engeland op visite zag ik. Oude tempelinrichting.. Maar dat terzijde. Heb linkje hier voor je:quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Weet jij misschien bij welk "jouw vrouw, mijn vrouw" achtig programma een jongen/man van de hare krishna in Amsterdam een week van plek geruild had met een zwaar gereformeerde vrouw?
Waarbij de gereformeerde man tekeer trok over het "behekste" (Geofferde) eten, wat hij niet op ging eten want die lariekoek moest'ie niet?![]()
Ik wilde dat fragment laatst opzoeken, maar wist niet meer in welke variant van jouw vrouw, mijn vrouw / puberruil / jouw vakantie, mijn vakantie / .... het zat
Dankjewel! Heb het toen gekeken zonder enige kennis over de Hare Krishna. Wat ik mij ervan herinner is vooral het gebrek aan poging tot begrip vanuit de protestantse hoek. Het was bijvoorbaat niet goed, eng, slecht en evil. Althans, als mijn herinnering klopt en we het over dezelfde opname hebbenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:35 schreef Causa het volgende:
[..]
Reliruil van de NCRV. Madhu Gopal das ruilde toen. Ergens klopte het niet helemaal, omdat iemand die in het gezinsleven woonde ruilde met een monnik. Het was gelijkwaardiger geweest als de HK ook iemand uit het gezinsleven had gekozen, maar oke, details. Het was wel een aardig programma geworden. Ik heb het net ff gekeken weer. Valt me op dat media zoveel externe aspecten langs moet, dat er eigenlijk geen mogelijkheid voor diepte is. Wel jammer dat christendom makkelijker te begrijpen is voor een HK dan vaisnavisme voor een protestant. Geinig, allemaal bekenden nog zo jong, oude Harinamploeg, en het is nog maar 6 jr terug opgenomen. Maha Vishnu Swami uit Engeland op visite zag ik. Oude tempelinrichting.. Maar dat terzijde. Heb linkje hier voor je:
http://geloven.ncrv.nl/ncrv?nav=rxrgtCsHtGAgbCvaCbBwFdG
Sorry, ik distancieer mij van die uitspraak.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:59 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn wel gradaties natuurlijk. Sommige vormen van geloof zijn hoger dan andere. Krishnabewustzijn is de hoogste vorm.
Een vaisnava hoort niet fanatiek te zijn, maar als ie fanatiek wordt, dan gaat ie alleen maar langer en intenser mediteren. Schadeloos voor andere aardbewoners dus.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:53 schreef SingleCoil het volgende:
bomaanslagen e.d. ? Je weet maar nooit, met die fanatieke religieuzen
Hoe staat de HK eigenlijk ten opzichte van andere gelov(ig)en?
Oh, ff gemist. Zal spoedig nog eens kijken om haar te spottenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:26 schreef Isegrim het volgende:
Ah, Kamalavati komt ook voorbij in die aflevering.
Jij misschien wel, maar dit is wel hetgeen i.h.a. gepredikt wordt en ook iets dat prominent naar voren komt in deze TV-uitzending.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:11 schreef Causa het volgende:
[..]
Sorry, ik distancieer mij van die uitspraak.
Er wordt op net zoveel niveau's gepredikt als dat er zijn. Dat 'mentaal niveau' nogal geneigd is zich te laten horen, betekent niet dat het de dieptefilosofie is. iha? Misschien als jij gaat luisteren dat je degene treft die je het kan laten horen, ikzelf kom heel andere prediking tegen en ik en velen met mij preken iets heel anders. Als ik het wel eens tegenkom btw, dan heb ik wel een sterke afweer en wil ook met de spreker achteraf ff in gesprek. Dat wel idd.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar dit is wel hetgeen i.h.a. gepredikt wordt en ook iets dat prominent naar voren komt in deze TV-uitzending.
Het mooie van het HK-geloof is dat ze in reïncarnatie geloven, dus dan krijg je nog wel een keer een kans.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:30 schreef SingleCoil het volgende:
en als je nou helemaal niet gelooft is er dan volgens de HK iets mis met je?
Ik zie ook een hoop oude bekenden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:04 schreef Causa het volgende:
[..]
Er wordt op net zoveel niveau's gepredikt als dat er zijn. Dat 'mentaal niveau' nogal geneigd is zich te laten horen, betekent niet dat het de dieptefilosofie is. iha? Misschien als jij gaat luisteren dat je degene treft die je het kan laten horen, ikzelf kom heel andere prediking tegen en ik en velen met mij preken iets heel anders. Als ik het wel eens tegenkom btw, dan heb ik wel een sterke afweer en wil ook met de spreker achteraf ff in gesprek. Dat wel idd.
Prominent naar voren komt in deze uitzending.. ik heb het gemist. Heb ik niet goed geluisterd? Heb ik anders geluisterd? Kan allemaal. Ik ervaarde deze uitzending vanmorgen ook anders als 5 jaar geleden merkte ik. Ik zal van het weekend ofzo nog eens luisteren. Goed luisteren. Nu was ik ook wel zoet met: oh kijk, ja toen stonden er nog twee tafeltjes daar, en ooh is dat die-en-die? Wat een broekkie nog! zulks jeweets
Als dat het geval is, dan is juist alles normaal met je. We zijn op deze wereld om heerlijk zonder lieve heer te leven. Ongeacht of Hij er wel of niet is.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:30 schreef SingleCoil het volgende:
en als je nou helemaal niet gelooft is er dan volgens de HK iets mis met je?
Ik kan me geen TP met dikke bril herinnerenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zie ook een hoop oude bekenden.
Ik vroeg me laatst af... Je had ooit een tempelpresident in 020, gozer met een hele dikke bril. Zijn naam weet ik niet meer, hij is ook niet lang TP geweest. Volgens mij heeft hij de beweging ook verlaten op enig moment. Hij had een zus en die was psychisch bepaald niet in orde. Ze dreigde regelmatig met zelfmoord e.d. Volgens mij heette ze Marja ofzo?Zegt dit jou iets? Ben benieuwd wat er van hen geworden is.
Grappig. Ik heb al 1,5 jaar geen brommer gereden, maar vanmorgen vroeg had ik zin in een flinke rit. Niet gedaan overigens. En nu heb jij het over scootersquote:
Kamala weet het vast nog.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:07 schreef Causa het volgende:
[..]
Ik kan me geen TP met dikke bril herinnerenWas vroeger ook niet bezig daarmee, ging ik m'n ding gewoon doen en had geen kijk op organisatie en congregatieleden enzo. Ik trok verder met niemand op, jarenlang. Sorry, kan je niet helpen hiermee
Ik heb ook al geen anderhalf jaar op een motorvoertuig meer geredenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:09 schreef Causa het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb al 1,5 jaar geen brommer gereden, maar vanmorgen vroeg had ik zin in een flinke rit. Niet gedaan overigens. En nu heb jij het over scooters
Ik moet ineens denken aan onze vakantie op Corfu. Toendertijd was naar Corfu gaan nog niet populair. Was wel aardig relaxed qua tourisme. Het handigst was, als je wat van het eiland wilde zien, om zoiets te huren. Wij hadden een stevige brommer.. scooter zoals we die nu kennen was er nog niet.. en daar gingen we dan met zijn tweeen mee Corfu rond. Heerlijk was dat. Wat jij hier beschrijft.. ik weet niet of ik me er erg op m'n gemak had gevoeld met zoiets snels. Kan je dan nog wel van je omgeving genieten, of ben je dan alleen nog maar met de yamaha bezig?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb ook al geen anderhalf jaar op een motorvoertuig meer geredenEn daarvoor alleen op een Yamaha 'scooter' in Turkije, die met mij en mn ex er op 110 liep. En heuvelaf rem in een minimumsnelheid van 70 had
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:33 schreef SingleCoil het volgende:
Hmm...balen. Als je geen aangifte kunt doen gaat de politie er vast ook niet naar zoeken...![]()
Was het een NS-fiets of echt een van hemzelf?
Al op marktplaats gekeken!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:54 schreef Isegrim het volgende:
LHO zijn fiets is gejat.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En het online aangifte doen werkt niet in Chrome.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:22 schreef Isegrim het volgende:
Dat was vast niet zo lekker als wat wij gegeten hebben!
Das klote!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:38 schreef Isegrim het volgende:
Ja, we houden MP in de gaten maar daar is hij nog niet verschenen helaas.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:46 schreef Isegrim het volgende:
Als we 'm op MP zien, kunnen we jou dan inhuren als knokploeg?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:20 schreef JJdJ1984 het volgende:
Gelukkig heb je nog een paard. Kan je ook mee boodschappen doen
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben wel eens met paard & wagen door de McDrive geweest.
Je hebt er eentje teruggestolenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Inmiddels al een nieuwe fiets. En ook nog de leenscootert.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een knokploeg van 45kg met een peesmeekert. Ik gok niet dat onze fietshandelaar daarvan onder de indruk zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |