abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:21:19 #126
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_84151714
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:15 schreef ouderejongere het volgende:
Deze selectieve verontwaardiging is de overtreffende trap van ongelijkheid. Kapitalisme is niet alleen asociale zelfverrijking, maar ook een ander niks gunnen.

Als ik in de politiek zou zitten zou ik elke Nederlander een basisuitkering geven, vind je dat genoeg prima, wil je meer ga je erbij werken, waarbij je die basisuitkering belastingvrij behoudt.
Ik ben niet bereid om op enige wijze financieel solidair te zijn met iemand die psychisch en lichamelijk gezond is, maar principieel niet wil werken. Dan ga je maar dood van de honger, heel vervelend voor je, maar eigen keuze.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_84151863
Ook mensen in de bijstand hebben het recht naar het hof te stappen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:25:23 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84151937
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:21 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik ben niet bereid om op enige wijze financieel solidair te zijn met iemand die psychisch en lichamelijk gezond is, maar principieel niet wil werken. Dan ga je maar dood van de honger, heel vervelend voor je, maar eigen keuze.
Ik ken ook mensen die lichamelijk of geestelijk niet 100% zijn maar toch werken.
Ondernemers in een rolstoel bijvoorbeeld, of mij werkster, die is schizofreen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:25:38 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84151947
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:19 schreef Lastpost het volgende:
Wat natuurlijk wel van belang is, is het stukje 'terwijl hij lichamelijk en psychisch wel in staat was te werken', heeft de man dat zelf aangegeven, is hij hiervoor gekeurd of wat?
Ik weet vanuit de praktijk hoe die keuringen kunnen gaan, waarmee ik niet wil zeggen dat hij wel iets mankeert.
Nee, maar datzelfde geldt voor heel veel mensen die de afgelopen jaren uit de WAO zijn geknikkerd.... dan heeft men dus kennelijk besloten dat er nog wel een verdiencapaciteit bestaat.

En als het gaat om WAO dan kan die verdiencapaciteit ook minder zijn dan het wettelijk minimum maar nog wel meetellen.... dat is pas krom; "u kunt nog zoveel verdienen" dat een werkgever dat niet mag betalen zonder de wet te overtreden doet er verder niet toe.... maar het heeft wel effect op je mate van arbeidsongeschiktheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:26:16 #130
45206 Pietverdriet
pi_84151980
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:24 schreef sig000 het volgende:
Ook mensen in de bijstand hebben het recht naar het hof te stappen.
Helaas hebben dit soort mensen het meer op hun rechten dan op hun plichten.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:27:39 #131
45206 Pietverdriet
pi_84152043
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar datzelfde geldt voor heel veel mensen die de afgelopen jaren uit de WAO zijn geknikkerd.... dan heeft men dus kennelijk besloten dat er nog wel een verdiencapaciteit bestaat.

En als het gaat om WAO dan kan die verdiencapaciteit ook minder zijn dan het wettelijk minimum maar nog wel meetellen.... dat is pas krom; "u kunt nog zoveel verdienen" dat een werkgever dat niet mag betalen zonder de wet te overtreden doet er verder niet toe.... maar het heeft wel effect op je mate van arbeidsongeschiktheid.
De WAO is kapot gemaakt door de overheid en de bonden, die er veel te veel mensen in lieten komen omdat ze dan niet als werkeloos golden.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:27:50 #132
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84152054
quote:

[..]

Mee eens, ook dat is krom.
pi_84152080
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas hebben dit soort mensen het meer op hun rechten dan op hun plichten.
We hebben ambtenaren genoeg die daar over gaan, dat die er een potje van maken tsja....
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:30:19 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84152193
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De WAO is kapot gemaakt door de overheid en de bonden, die er veel te veel mensen in lieten komen omdat ze dan niet als werkeloos golden.
Klopt, en toen de keuringen in 2004 begonnen, werd het opnieuw een spelletje uitkeringen schuiven.
Eerst van de WAO naar de WW, en vervolgens naar de bijstand.... als je geen partner had met een inkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84152196
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De WAO is ook jarenlang gebruikt door bedrijven om zo van overtollig personeel af te komen op een makkelijke manier.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:31:15 #136
94405 Tarak
pi_84152246
quote:

[..]

De WAO is per definitie een onrechtvaardige regeling, want het is een regeling alleen voor hoge inkomens. Als je in de thuiszorg werkt, en je komt in de WAO, kom je in de bijstand, omdat 70% van je salaris onder bijstandsniveau is. En een overspannen leraar zou nooit meer hoeven werken.... dat is krom.

Juist als je voor een goed sociaal beleid bent, zou je principieel tegen de WAO moeten zijn.

En waarom zou überhaupt de staat verantwoordelijk moeten zijn voor elk risico dat een mens kan overkomen? Ik ben helemaal voor een bestaansminimum omdat er altijd mensen zijn die wel willen maar gewoon om diverse redenen niet kunnen werken, mensen zijn niet gelijk, we hebben niet allemaal hetzelfde meegekregen, maar ik vind niet dat de staat elke ziekte of leed wat een mens kan overkomen moet beperken met zo'n hogere uitkering als de WAO.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:33:03 #137
45206 Pietverdriet
pi_84152348
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

We hebben ambtenaren genoeg die daar over gaan, dat die er een potje van maken tsja....
We hebben veel te veel ambtenaren.

Maar iets anders, jij schijnt solidariteit ook alleen als eenrichtingsverkeer te zien, je verwacht wel dat de lastenbetalers solidair zijn, maar uitvreters als de onderhavige bijstandsklager niet?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:33:57 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84152400
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
De WAO is per definitie een onrechtvaardige regeling, want het is een regeling alleen voor hoge inkomens. Als je in de thuiszorg werkt, en je komt in de WAO, kom je in de bijstand, omdat 70% van je salaris onder bijstandsniveau is. En een overspannen leraar zou nooit meer hoeven werken.... dat is krom.
Zo werkt het niet helemaal, maar het uitkleden van het personeel in de thuiszorg is zeker niet gunstig geweest voor sociale zekerheid van de werknemers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84152581
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We hebben veel te veel ambtenaren.

Maar iets anders, jij schijnt solidariteit ook alleen als eenrichtingsverkeer te zien, je verwacht wel dat de lastenbetalers solidair zijn, maar uitvreters als de onderhavige bijstandsklager niet?
Ik stel simpelweg dat mensen in de bijstand ook rechten hebben.
Ken de situatie niet van dit specifieke geval en kan daarom niet oordelen of het een uitvreter is.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:41:06 #140
45206 Pietverdriet
pi_84152793
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik stel simpelweg dat mensen in de bijstand ook rechten hebben.
Ken de situatie niet van dit specifieke geval en kan daarom niet oordelen of het een uitvreter is.
Maar je schijnt je meer op te winden over zijn rechten dan over zijn plichten
pi_84153097
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je schijnt je meer op te winden over zijn rechten dan over zijn plichten
Veel reacties in dit topic zijn nogal in de richting om mensen in de bijstand maar als rechtenloos te zien.
Daar reageer ik op, vind mensenrechten zeer belangrijk.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:48:58 #142
45206 Pietverdriet
pi_84153202
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

Veel reacties in dit topic zijn nogal in de richting om mensen in de bijstand maar als rechtenloos te zien.
Je vind dit serieus een schending van zijn mensenrechten?
Dat is best wel triest eigenlijk
pi_84153319
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je vind dit serieus een schending van zijn mensenrechten?
Dat is best wel triest eigenlijk
Of het schending van zijn rechten is dat mag het hof gaan uitmaken.
Ken de situatie niet en kan er daarom ook niet over oordelen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:52:53 #144
94405 Tarak
pi_84153388
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

Op basis van de informatie in het artikel - achttien jaar in de bijstand zonder lichamelijk of geestelijk ziek te zijn en nu om het hardste schreeuwen dat een re-integratie traject dwangarbeid is - gaat het om iemand die weinig sympathie verdient en al zijn kredietwaardigheid al verspeelt heeft. Juist mensen als hij ondermijnen het sociale systeem. En natuurlijk mag hij naar de rechter, maar ik vind dit zeker een uiting van amoreel gedrag.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:55:41 #145
45206 Pietverdriet
pi_84153529
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:51 schreef sig000 het volgende:

[..]

Of het schending van zijn rechten is dat mag het hof gaan uitmaken.
Ken de situatie niet en kan er daarom ook niet over oordelen.
Had toch echt de indruk dat je oordeel al klaar was en je vooral de kant van de klager ziet en niet die van de maatschappij die hem al 18 jaar bijstand betaald.
pi_84153814
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had toch echt de indruk dat je oordeel al klaar was en je vooral de kant van de klager ziet en niet die van de maatschappij die hem al 18 jaar bijstand betaald.
Zolang in de bijstand is een slechte zaak en daar hebben vooral de ambtenaren gefaald die erover gaan.
De tendens om deze mensen als 2e rangs, rechtenloze uitvreters te zien , vind ik een zeer gevaarlijke.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:06:19 #147
45206 Pietverdriet
pi_84153979
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zolang in de bijstand is een slechte zaak en daar hebben vooral de ambtenaren gefaald die erover gaan.
De tendens om deze mensen als 2e rangs, rechtenloze uitvreters te zien , vind ik een zeer gevaarlijke.
Maar dat wij maar mogen betalen voor die onzin, dat jeukt je niet?
pi_84154174
Hij heeft wel een punt. Mijn moeder zat jaren in de bijstand en hoefde niet te werken (omdat ze alleenstaand was) totdat ik 12 was. Rond die leeftijd van mij kreeg ze een baan aangeboden waarmee ze geloof ik net 20 gulden minder dan haar uitkering. M.a.w. ze werkte opeens iets van 30 uur in de week, kreeg daarvoor niets extra's, en het kostte haar uiteindelijk zelfs geld (denk aan geld voor kleding om er netjes uit te zien, cadeautjes voor collega's op de verjaardag, etc.)

De baan weigeren kon ze niet want dan zou ze worden gekort.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:14:50 #149
45206 Pietverdriet
pi_84154404
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:10 schreef JohnDDD het volgende:
Hij heeft wel een punt. Mijn moeder zat jaren in de bijstand en hoefde niet te werken (omdat ze alleenstaand was) totdat ik 12 was. Rond die leeftijd van mij kreeg ze een baan aangeboden waarmee ze geloof ik net 20 gulden minder dan haar uitkering. M.a.w. ze werkte opeens iets van 30 uur in de week, kreeg daarvoor niets extra's, en het kostte haar uiteindelijk zelfs geld (denk aan geld voor kleding om er netjes uit te zien, cadeautjes voor collega's op de verjaardag, etc.)

De baan weigeren kon ze niet want dan zou ze worden gekort.
en terecht.
Je inkomen moet je zelf verdienen.
Maar jij vind het schijnbaar beter dat je moeke niet werkte en dat mensen als ik dat voor haar doen.
pi_84154588
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar dat wij maar mogen betalen voor die onzin, dat jeukt je niet?

Heb me daar nooit zo druk om gemaakt, verdiende naast mijn baan genoeg zwart bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')