abonnement Unibet Coolblue
pi_84107379
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken


Falafel


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #16
Erasmus Universiteit Rotterdam #15
Erasmus Universiteit Rotterdam #14: voor denkers en doeners.
Erasmus Universiteit Rotterdam #13
Erasmus Universiteit Rotterdam #12
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest


FOK!ers @ EUR

RSM Erasmus University

BliksemSchigt - BSc International Business Administration
Public_NME - MSc Strategic Management
wikwakka2 - BSc International Business Administration
unioz - BSc International Business Administration
Version1 - MSc Finance & Investments

Erasmus School of Economics

Artianos - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BoerBert - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Bolkesteijn - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BVO - MSc Economics & Business
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
Chabo - BSc Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
eleusis - MSc Economics & ICT
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
hamster90 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Irritatie100 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Kaas - BSc Economie & Bedrijfseconomie en BA Filosofie van de Economie
Najir - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Pulu - BSc Economie & Bedrijfseconomie
SnookieMJ - MSc Economics & Business
SuperHarregarre - BSc Economie & Bedrijfseconomie

Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
DahaKa - LL.B Rechtsgeleerdheid
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
Fiskus - LL.B Fiscaal Recht
Flashwin - LL.M Bedrijfsrecht
Lucky_Strike - MSc Criminologie
Phaelanx_NL - BSc Rechtsgeleerheid

Erasmus MC
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!
Ludacriss - BSc Geneeskunde

Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen
Nepthys - BA Algemene Cultuurwetenschappen

Faculteit der Sociale Wetenschappen
ThE_ED - BSc Sociologie
Triggershot - BSc Bestuurskunde

Faculteit der Wijsbegeerte
Kaas - BSc Economie & Bedrijfseconomie en BA Filosofie van de Economie

Overig
JoPiDo - Is er nog niet helemaal uit

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 15-07-2010 21:34:38 ]
pi_84107422
En we gaan weer verder!

Laatste post uit de vorige thread:
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:27 schreef hamster90 het volgende:

[..]

In 2008 heb ik ook zo'n toets gemaakt om toegelaten te worden tot economie&bedrijfseconomie. Toen was het tentamen precies hetzelfde opgebouwd als het oefententamen. Je kon dus inderdaad zelf je onderwerpen kiezen (ik meen dat er 15 onderwerpen waren waarvan je er 8 moest maken?) met op het laatst 2 grote vragen waarvan je er ook maar 1 hoefde te maken.

Als dat oefententamen je zo goed af ging ben je echt wel genoeg voorbereid. Gewoon zorgen dat je alle stappen duidelijk opschrijft want daar zijn natuurlijk de punten te verdienen.

Succes er mee!
pi_84107514
Aankomend jaar ga ik geneeskunde studeren aan de EUR. Heb er zin in!
pi_84107528
Zeg TS verander mij eens in de OP.
pi_84107616
Hehe was dat nog nooit veranderd? Bij deze.
pi_84107642
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:14 schreef Kaas- het volgende:
Hehe was dat nog nooit veranderd? Bij deze.
Nee nog nooit. Een typo werd het pesten voor 3 topics lang
pi_84107727
Staat er nu extra duidelijk zodat het nooit weer verkeerd gaat!
pi_84107880
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:16 schreef Kaas- het volgende:
Staat er nu extra duidelijk zodat het nooit weer verkeerd gaat!

zet mij er maar in onder 'minor econometrie'
pi_84107971
Maar die bestaat heul niet?
pi_84108137
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:16 schreef Kaas- het volgende:
Staat er nu extra duidelijk zodat het nooit weer verkeerd gaat!
pi_84108259
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:21 schreef Kaas- het volgende:
Maar die bestaat heul niet?

zet dan maar onder psychologie ofzo
pi_84108414
Kut, wilde de OP aanpassen maar quote mezelf.
pi_84108771
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!


pi_84110288
Ook weer van de partij. Ik kan echt niet wachten tot ik mijn cijfer heb van Formeel Strafrecht. Ik heb de docent gemaild of hij het extra snel wil nakijken zodat ik me volgend jaar niet opnieuw hoef in te schrijven ivm een eventueel mondeling. Ze hebben ook zo'n uitzondering gemaakt voor een klasgenoot van me dus ik heb goede hoop. Blijf maar in mijn mailbox kijken....
Spoilers!
pi_84114091
Je mag mij er ook wel inzetten onder RSM: BSc Bedrijfskunde, alleen is er een kansje dat je me na maandag er ook weer uit mag gooien. Maar daar gaan we maar niet vanuit
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_84128246
Gister marketing hertentamen, het was wederom lastig maar denk dat ik mijn 4,9 voor mijn bsa wel heb gehaald. Zit nu steeds op de mainpage van myeur te f5en voor de antwoorden
pi_84130067
Iets zwaars op de F5 leggen en koffie halen?
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_84139471
Propedeuse binnen. Alvast een voorzichtige gefeliciteerd met je BSA Sjappel!
pi_84140416
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:34 schreef Kaas- het volgende:
Propedeuse binnen. Alvast een voorzichtige gefeliciteerd met je BSA Sjappel!
bedankt, jij gefeliciteerd met je propedeuse
pi_84145659
Gefeliciteerd!
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_84228423
Ik weet dat de kans niet zo groot is, maar is er hier toevallig iemand met oude tentamens inkomstenbelasting A?
pi_84258320
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:58 schreef hamster90 het volgende:
Ik weet dat de kans niet zo groot is, maar is er hier toevallig iemand met oude tentamens inkomstenbelasting A?
Tvp.

Ik heb geen oude tentamens, maar wel practicumopgaven, ook van paar jaar geleden. Deze kwamen afgelopen jaar deels terug in het tentamen.
pi_84263417
Zou je die even op rapidshare kunne gooien oid?
pi_84290485
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:22 schreef hamster90 het volgende:
Zou je die even op rapidshare kunne gooien oid?
Heb ze alleen hard -copy.
pi_84298768
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:34 schreef Kaas- het volgende:
Propedeuse binnen. Alvast een voorzichtige gefeliciteerd met je BSA Sjappel!
Felicitaties!

en TVP natuurlijk!
pi_84307428
Hoera, na alle mastervakken, zijn nu ook alle bachelorvakken gehaald! Eindelijk.... En nu snel verder met de scriptie.
Spoilers!
pi_84323174
Bachelor Econometrie binnen
pi_84327998
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:12 schreef Triggershot het volgende:
Zeg TS verander mij eens in de OP.
Wat stond er fout dan?
Cool story, Hansel.
pi_84328060
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:34 schreef Kaas- het volgende:
Propedeuse binnen. Alvast een voorzichtige gefeliciteerd met je BSA Sjappel!
Gefeliciteerd!

Ik heb hem ook, met gemiddeld een 7,5. Had wel gemiddeld een 8 kunnen zijn als ik in het eerste trimester wat beter mijn best had gedaan .
Cool story, Hansel.
pi_84506511
Myeur ligt er weer uit?
pi_84582189
Komend jaar Economie en Bedrijfseconomie in Rotterdam doen *O* Omdat ik ben afgewezen voor IBA (gemiddelde 0,3 te laag -O- ) heb ik een tijd geleden al de brief gehad met inlogcodes, etc. voor MyEur. Als ik die kwijt ben, is het dan gemakkelijk nieuwe codes krijgen, of moet ik grondig op zoek gaan?
pi_84592330
Ga in september beginnen met IBEB, en heb er zin in! :9

zijn er hier nog andere mensen die beginnen met IBEB ?
pi_84593454
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:35 schreef Philip10 het volgende:
Komend jaar Economie en Bedrijfseconomie in Rotterdam doen *O* Omdat ik ben afgewezen voor IBA (gemiddelde 0,3 te laag -O- ) heb ik een tijd geleden al de brief gehad met inlogcodes, etc. voor MyEur. Als ik die kwijt ben, is het dan gemakkelijk nieuwe codes krijgen, of moet ik grondig op zoek gaan?
Als je van veel economie houdt is E&BE misschien sowieso wel een betere keuze.
Cool story, Hansel.
pi_84596295
Wanneer hoor je ongeveer iets over je propedeuse of positief BSA? Of is dat onbekend :P
pi_84597826
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:52 schreef Conversatie het volgende:
Wanneer hoor je ongeveer iets over je propedeuse of positief BSA? Of is dat onbekend :P
Augustus, volgens mij.

Maar je BSA kan je in principe toch wel zelf uitrekenen aan de hand van je cijfers?
Cool story, Hansel.
pi_84634122
Hebben andere eerstejaars al ontvangen hoe ze hun collegeld moeten betalen?
Ik heb namelijk al wel de bevetiging ontvangen dat ik ben ingeschreven en toegelaten voor Econometrie en OR, maar ik heb geen brief gehad met hoe het collegeld te voldoen...
Beneath the gold, bitter steel
pi_84634694
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:25 schreef Fingon het volgende:
Hebben andere eerstejaars al ontvangen hoe ze hun collegeld moeten betalen?
Ik heb namelijk al wel de bevetiging ontvangen dat ik ben ingeschreven en toegelaten voor Econometrie en OR, maar ik heb geen brief gehad met hoe het collegeld te voldoen...
Je hoeft toch alleen via studielink een machtiging uit te printen en op te sturen?
Cool story, Hansel.
pi_84636484
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:44 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Je hoeft toch alleen via studielink een machtiging uit te printen en op te sturen?
Hmm misschien heb ik dna niks gekregen omdat ik vorig jaar al bij een adnere uni heb gestudeerd...
Maar toen betaalde m'n vader het, ik doe het dit jaar leiver via m'n eigen rkeening dus daar moet ik dus nog even achteraan.
Beneath the gold, bitter steel
pi_84852268
Ja, wtf, hè. Ik heb me een week of twee geleden geregistreerd voor de vakken die ik wil volgen voor m'n master Economics & Business, kom ik nu even kijken op sin-online of de registratieperiode voor de practica al geopend is, blijkt dat de seminars opeens zijn verdwenen. Zowel uit mijn lijst met vakken als uit de volledige lijst. Echt bizar. Gaat om FEM-11039 en FEM-11041. Kan die dus ook niet meer vinden in de channel selector. (Eigenlijk is het sowieso al onhandig dat de vakken in de course guide met een FEM-code staan en in de channel selector met ESE worden aangeduid.) En via de course guide en dan "my subscription" krijg ik:

Channel subscription
This channel is not accessible for students

Snap er echt de ballen van. Rest van de vakken geen probleem maar de seminars zijn gewoon fucked up.

O, en ik moet dat hele IB-groep gedoe weer aanzwengelen. Krijg nu alweer sog-gevoelens.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_84852780
Heb vorige week m'n machtiging voor het collegegeld opgestuurd naar EUR, en me lang daarvoor al via Studelink ingeschreven. Hoe zit 't met formulieren die ik krijg van de EUR? Ik ga morgen, dan wel overmorgen even bellen, maar misschien weet iemand het hier al (L)
pi_84981834
Hey allemaal!
Ik heb mijn wiskunde deficiëntie tentamen gehaald!!!
Heb echt zin om te beginnen nu!!
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_84984984
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:42 schreef Sonnetje. het volgende:
Hey allemaal!
Ik heb mijn wiskunde deficiëntie tentamen gehaald!!!
Heb echt zin om te beginnen nu!!
gefeliciteerd :)
pi_85002868
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:42 schreef Sonnetje. het volgende:
Hey allemaal!
Ik heb mijn wiskunde deficiëntie tentamen gehaald!!!
Heb echt zin om te beginnen nu!!
Vond je het moeilijk? Ik moet ook een wiskunde deficiëntie tentamen afleggen komend jaar.
pi_85006847
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:42 schreef Sonnetje. het volgende:
Hey allemaal!
Ik heb mijn wiskunde deficiëntie tentamen gehaald!!!
Heb echt zin om te beginnen nu!!
Viel mee toch?

Welk cijfer heb je gehaald.
pi_85039833
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en vroeg me af of het Erasmus Universiteit ook (budget) laptops aanbiedt? Gaat dit eventueel via surfspot?
pi_85058090
Even een vraag van een aankomend eerstejaars. Krijg je nou een boekenlijst? Of moet je bij elk vak de bijbehorende boeken gaan zoeken? Zoals hier: http://ese.sin-online.nl/studiegids/
pi_85059031
Wij (ESL) krijgen geen boekenlijst, die moet je inderdaad met behulp van de course guide opzoeken. Als je je aansluit bij een studievereniging als bijvoorbeeld JFR hebben die voor ieder blok een boekenverkoop waar je boeken met wat korting kan kopen. Op de site van zo'n vereniging staat dan een boekenlijst die je kunt printen en waarop je moet aanvinken welke boeken je wilt.
Spoilers!
pi_85059074
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij (ESL) krijgen geen boekenlijst, die moet je inderdaad met behulp van de course guide opzoeken. Als je je aansluit bij een studievereniging als bijvoorbeeld JFR hebben die voor ieder blok een boekenverkoop waar je boeken met wat korting kan kopen. Op de site van zo'n vereniging staat dan een boekenlijst die je kunt printen en waarop je moet aanvinken welke boeken je wilt.
Zal ik me vanavond eens in gaan verdiepen, bedankt!
pi_85061748
Bij de ESE is het heel makkelijk. Je kan je boeken kopen bij de Selexyz of bij de studievereniging EFR, beide zitten in het C-gebouw en hebben de boeken als een pakket voor elk blok klaar liggen.
pi_85063217
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:26 schreef Sjappel het volgende:
Bij de ESE is het heel makkelijk. Je kan je boeken kopen bij de Selexyz of bij de studievereniging EFR, beide zitten in het C-gebouw en hebben de boeken als een pakket voor elk blok klaar liggen.
Was alleen van plan om de boeken tweedehands te gaan kopen.
pi_85077344
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:02 schreef Cahir het volgende:

[..]

Was alleen van plan om de boeken tweedehands te gaan kopen.
Opletten dat je de juiste druk hebt dan.
Spoilers!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:19:40 #52
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85091306
Als tweede jaars moet ik dit jaar zelf inschrijven voor de vakken, maar hoe werkt dat? Via Sin-online staat in die mail, maar ik zie niks. Of duurt dat nog een paar dagen voordat het begint?
pi_85093453
je moet zelf via sin-online de vakken zoeken en subscriben, voor de practica kun je gewoon kiezen welke tijd het beste uitkomt
pi_85121350
Over het algemeen staat in de course guide op welke datum de inschrijvingen open gaan, dit kan wel per vak verschillen. Vooral voor werkgroepen moet je soms vroeg opstaan, deze kunnen een paar minuten over half negen soms al vol zitten en dan zijn er alleen nog maar onhandige tijden beschikbaar.

Inschrijven doe je via 'my registrations' op Sin Online, als er vink-vakjes achter de vakken staan, kan je je inschrijven. Om vakken bij my registrations te zien moet je erop abonneren via 'subscribe'.
Spoilers!
pi_85139862
Dankejwel voor felicitatie :)

Ik zou het normaal gesproken niet moeilijk vinden, maar ik was erg laat met dit idee. Dus heb niet meegedaan met de tentamen in mei. Ik had 4 weken om voor te bereiden en mijn voorkennis was VMBO wiskunde van 6 jaren geleden.... Ik heb er zeer hard aan moeten trekken omdat ik in het begin nieteens wist hoe je haakjes moest uitwerken ;)
Nu ik alles weet vond ik het super makkelijk en heb een 8 gehaald.
Tip voor Dalliance. Begin op tijd en neem deel aan een cursus zoals bij James Boswell instituut. Er wordt ook iets via Eur aangeboden, maar dat is even googlen. Ik miste het contact met een docent heel erg tijdens de momenten dat ik ergens niet uitkwam.
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_85164867
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:26 schreef Sonnetje. het volgende:
Ik heb er zeer hard aan moeten trekken omdat ik in het begin nieteens wist hoe je haakjes moest uitwerken ;)
Nu ik alles weet vond ik het super makkelijk en heb een 8 gehaald.
Als je van zo ver kwam dan heb je het wel erg goed gedaan in vier weken! Nogmaals gefeliciteerd dus ^O^
pi_85209317
ik moet dit jaar pas op 14 september beginnen (derdejaars rechten), hebben meer studies dat offf?
pi_85215180
Ik heb als eerstejaars economie 6 september de start, met speciale programma's om ons te introduceren (naast faculteitsweekend en Eurekaweek).
pi_85215994
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 01:24 schreef Philip10 het volgende:
Ik heb als eerstejaars economie 6 september de start, met speciale programma's om ons te introduceren (naast faculteitsweekend en Eurekaweek).
ESE takeoff?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:25:41 #60
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85242688
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over het algemeen staat in de course guide op welke datum de inschrijvingen open gaan, dit kan wel per vak verschillen. Vooral voor werkgroepen moet je soms vroeg opstaan, deze kunnen een paar minuten over half negen soms al vol zitten en dan zijn er alleen nog maar onhandige tijden beschikbaar.

Inschrijven doe je via 'my registrations' op Sin Online, als er vink-vakjes achter de vakken staan, kan je je inschrijven. Om vakken bij my registrations te zien moet je erop abonneren via 'subscribe'.

Gaan die inschrijvingen altijd om 8:30 in?
Laat maar, ik zie het al ;) Moet tot 12 uur werken, dus ik zie wel.
pi_85277857
Ik kan overigens niet subcriben voor tweedejaarsvakken in sin-online en me dus ook niet inschrijven voor de practica. Dit terwijl mijn inschrijving voor komend jaar gewoon compleet is volgens studielink (op betaling collegegeld na). :?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:08:10 #62
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85278347
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan overigens niet subcriben voor tweedejaarsvakken in sin-online en me dus ook niet inschrijven voor de practica. Dit terwijl mijn inschrijving voor komend jaar gewoon compleet is volgens studielink (op betaling collegegeld na). :?
Raar, bij mij staan er echt een stuk of honderd vakken waar ik mij voor kan inschrijven. Je zit wel bij subscribe en niet bij my registrations of iets dergelijks, he?
pi_85279491
Ja. De vakken staan er ook wel, maar als ik er voor wil subscriben blijkt dat onmogelijk omdat mij blijkbaar de toegang wordt gewijgerd tot inschrijving voor tweedejaarsvakken. Heb mijn her-inschrijving voor komend jaar al afgerond en mijn propedeuse gewoon gehaald dus daar kan het niet aan liggen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:05:37 #64
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85291639
Een vraag gericht aan economie/rechten studenten, kopen jullie je boeken eerste of tweedehands? En waarom? Ik las net dat je aan het begin van elk blok slechts de boeken voor dat blok kan kopen. Is wel een aantrekkelijke mogelijkheid.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:14:18 #65
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85291901
Ik doe economie en koop m'n boeken eerstehands bij de EFR. Het is niet altijd zo, maar afgelopen jaar hadden ze nogal wat nieuwe uitgaves, dus een nieuwe versie is dan wel handig.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:45:18 #66
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85292985
De lijst zelf is volgens mij ook niet up-to-date: http://ese.sin-online.nl/(...)urse&course=FEB11003

Hier staat het ISBN van de eerst editie Basisboek Wiskunde uit 2005 terwijl er al een tweede editie van 2009 uit is :?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_85307113
Basisboek wiskunde moet je overigens vooral niet kopen, dat boek is serieus zelfs niet ook maar één keer gebruikt.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:04:41 #68
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85307407
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:57 schreef Kaas- het volgende:
Basisboek wiskunde moet je overigens vooral niet kopen, dat boek is serieus zelfs niet ook maar één keer gebruikt.
Ik dacht eerst even dat je dat lichtblauwe boek bedoelde en dacht:,,Niet gebruikt? Serieus?"

En toen kwam het 'Oja!' moment :') Daarvan heeft inderdaad nog geen bladzijde ooit daglicht gezien.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:18:43 #69
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85307863
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:57 schreef Kaas- het volgende:
Basisboek wiskunde moet je overigens vooral niet kopen, dat boek is serieus zelfs niet ook maar één keer gebruikt.
Gebeurt dat nou vaak? Dat je boeken koopt waar je eigenlijk helemaal niks aan hebt? :D
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:42:02 #70
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85310912
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:18 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Gebeurt dat nou vaak? Dat je boeken koopt waar je eigenlijk helemaal niks aan hebt? :D
Er zijn vakken waarbij ik vrijwel niks uit het boek leer, maar wel uit verslagen/sheets. Macro-Economie heb ik bijvoorbeeld vrijwel helemaal van de sheets af geleerd.
pi_85323830
Hier ook, ongeveer 1 op de 3 à 4 boeken waarvan het geld beter besteed had kunnen worden.
pi_85338383
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 01:58 schreef Sjappel het volgende:

[..]

ESE takeoff?
Dat was 'm.
pi_85339648
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:18 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Gebeurt dat nou vaak? Dat je boeken koopt waar je eigenlijk helemaal niks aan hebt? :D
Ja. Toppertje bij IBA was nog wel een boek van 85 euro, bestaande uit 200 pagina's willekeurige, van het internet geplukte artikelen en hoofdstukken. Uiteraard door de docent van het vak in kwestie "geschreven", en heb me daar wel flink pissig om gemaakt.
Cool story, Hansel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:26:39 #74
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85339735
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja. Toppertje bij IBA was nog wel een boek van 85 euro, bestaande uit 200 pagina's willekeurige, van het internet geplukte artikelen en hoofdstukken. Uiteraard door de docent van het vak in kwestie "geschreven", en heb me daar wel flink pissig om gemaakt.
Ik ken het :D Heb ook een boek van ¤130 moeten kopen, geschreven door de docent... 150 blaadjes A5-formaat, geen minuut open gehad. Was ook het schraalste vak ooit..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85340766
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:26 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik ken het :D Heb ook een boek van ¤130 moeten kopen, geschreven door de docent... 150 blaadjes A5-formaat, geen minuut open gehad. Was ook het schraalste vak ooit..
Hoe duidelijk willen die professoren het nou maken dat ze die dingen puur in elkaar flansen voor financieel gewin :')? Dit boek was echt van bedroevend slecht niveau.

Volgende keer maar even aan wat volgendejaars vragen welke boeken ik het beste kan vermijden :P.

[ Bericht 11% gewijzigd door wikwakka2 op 16-08-2010 11:10:55 ]
Cool story, Hansel.
pi_85353063
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan overigens niet subcriben voor tweedejaarsvakken in sin-online en me dus ook niet inschrijven voor de practica. Dit terwijl mijn inschrijving voor komend jaar gewoon compleet is volgens studielink (op betaling collegegeld na). :?
Dit bleek overigens waarschijnlijk te komen doordat ik de machtiging voor het collegegeld nog niet had geprint en opgestuurd naar de EUR, mocht iemand anders hetzelfde probleem ondervinden.
pi_85353195
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Collegegeldbedrag is bepaald

Ik heb ook al tijden dit staan, is dit nou goed of fout :')? Volgens mij heb ik die machtiging al een maand of wat geleden opgestuurd, maar ik kreeg op 1 augustus nog wel een waarschuwingsmailtje:

quote:
Beste dinges, Je verzoek tot (her)inschrijving voor de opleiding B International Business Administration is nog niet volledig afgerond. Je hebt mogelijk nog geen collegegeld betaald. Oriënteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de gangbare procedure is
Cool story, Hansel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:15 #78
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85353541
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Collegegeldbedrag is bepaald

Ik heb ook al tijden dit staan, is dit nou goed of fout :')? Volgens mij heb ik die machtiging al een maand of wat geleden opgestuurd, maar ik kreeg op 1 augustus nog wel een waarschuwingsmailtje:
[..]


Ik heb hetzelfde. Negeren maar geloof ik :P

Leuk trouwens, wilde mij vandaag dan gaan inschrijven voor de practica met wat andere gasten, maar ze komen maar niet online :')
pi_85356000
Weet iemand wat nu precies het niveauverschil (voor zover je dat kunt zeggen) is tussen Economie&Bedrijfseconomie en IBA/Bedrijfskunde? Ik hoor daar echt veel verschillende verhalen over. :P Dacht altijd dat het allemaal wel beetje hetzelfde was, alleen hoor sommige mensen wel is beweren dat IBA veel moeilijker is.

Waren trouwens wel erg veel mensen die zich al heel vroeg hadden ingeschreven voor die practica vanochtend. :D
pi_85359789
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Collegegeldbedrag is bepaald

Ik heb ook al tijden dit staan, is dit nou goed of fout :')? Volgens mij heb ik die machtiging al een maand of wat geleden opgestuurd, maar ik kreeg op 1 augustus nog wel een waarschuwingsmailtje:
[..]


Bij mij staat hetzelfde maar ik kan me helemaal geen machtiging herinneren.. Is deze per post verstuurd? Beetje vervelend dat wij als tweede jaars ons opnieuw moeten machtigen imo.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:09:35 #81
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85359868
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:07 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Bij mij staat hetzelfde maar ik kan me helemaal geen machtiging herinneren.. Is deze per post verstuurd? Beetje vervelend dat wij als tweede jaars ons opnieuw moeten machtigen imo.
Ja, dat moet je van studielink afhalen, even ondertekenen en opsturen.
pi_85361441
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:09 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ja, dat moet je van studielink afhalen, even ondertekenen en opsturen.
O ja, ik heb het gezien. Bedankt ^O^
pi_85379227
Hee

Hier een vraag van een eerstejaars.

Kan het zijn dat ik een college op twee verschillende tijden kan volgen? Het viel me op dat ik in de ochtend 8:30 een hoorcollege heb en op dezelfde dag in de avond rond 19 uur weer hetzelfde vak?

Mag ik kiezen welke ik volg? Zijn het dezelfde colleges?

THX!
FCBarcelona
pi_85379576
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 02:18 schreef boran1989 het volgende:
Hee

Hier een vraag van een eerstejaars.

Kan het zijn dat ik een college op twee verschillende tijden kan volgen? Het viel me op dat ik in de ochtend 8:30 een hoorcollege heb en op dezelfde dag in de avond rond 19 uur weer hetzelfde vak?

Mag ik kiezen welke ik volg? Zijn het dezelfde colleges?

THX!
Zal wel avondcollege zijn en daar hoef je dus als fulltimer niet naartoe. Je kunt dat ook gewoon uitvinken bij je timetable geloof ik.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:14:15 #85
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85381175
Maar je kunt er wel naar toe als jou dat beter uitkomt...
!!! Go 49-ers !!!
pi_85383061
Het komt bij ons of de ESL ook wel voor dat je een avondcollege hebt en twee ochtendcolleges. Dan gaat die in de avond gewoon 2 x zo snel en worden er echt alleen de belangrijke zaken besproken. Ideaal! Vaak heb je daar ook nog een werkgroep achteraan. Hoef je maar 1 x naar de uni in plaats van 3 x.
Spoilers!
pi_85388508
Die godvergeten teringsite van de ib-groep ligt er ook echt constant uit. Wat een stel rukkers daar. En dan werkt dat O&W correspondentienummer ook weer niet. Allemachtig zeg, met al deze randverschijnselen is mijn enthousiasme van een paar weken terug als sneeuw voor de zon verdwenen. Echt een goede manier om gemotiveerde studenten te kweken, al deze administratieve kutzooi.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85388571
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die godvergeten teringsite van de ib-groep ligt er ook echt constant uit. Wat een stel rukkers daar. En dan werkt dat O&W correspondentienummer ook weer niet. Allemachtig zeg, met al deze randverschijnselen is mijn enthousiasme van een paar weken terug als sneeuw voor de zon verdwenen. Echt een goede manier om gemotiveerde studenten te kweken, al deze administratieve kutzooi.
SL :').
Cool story, Hansel.
pi_85401767
Joe ik mag ook in de op. Komen jaar doe ik de Master Business Information Management aan de RSM. Ik ben eens benieuwd of het wat is
  woensdag 18 augustus 2010 @ 01:23:04 #90
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85421517
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:45 schreef mctwigt het volgende:
De lijst zelf is volgens mij ook niet up-to-date: http://ese.sin-online.nl/(...)urse&course=FEB11003

Hier staat het ISBN van de eerst editie Basisboek Wiskunde uit 2005 terwijl er al een tweede editie van 2009 uit is :?
ESE reageert ook lekker op hun mail :') had hun dit even per mail voorgelegd maar ho maar -O-

-edit-

Zijn er meer mensen dit dit boek: http://www.bol.com/nl/p/e(...)006413212/index.html

hebben vervangen door: http://www.bol.com/nl/p/e(...)005637375/index.html

?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_85426718
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:23 schreef mctwigt het volgende:

[..]

ESE reageert ook lekker op hun mail :') had hun dit even per mail voorgelegd maar ho maar -O-

-edit-

Zijn er meer mensen dit dit boek: http://www.bol.com/nl/p/e(...)006413212/index.html

hebben vervangen door: http://www.bol.com/nl/p/e(...)005637375/index.html

?
Jezus, die prijs van dat eerste boek :{.
Cool story, Hansel.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:22:23 #92
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85430754
Ja daarom wil ik gewoon de paperback versie nemen :P Moet kunnen toch?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:23:00 #93
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85432982
Ja wij hadden de tweede versie, of in ieder geval eentje die meer op de tweede lijkt dan op de eerste :P
pi_85452286
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:22 schreef mctwigt het volgende:
Ja daarom wil ik gewoon de paperback versie nemen :P Moet kunnen toch?
Ja natuurlijk kan dat, is verder gewoon het zelfde boek.
pi_85458106
bijna 100 euro verschil tussen een boek met een harde kaft en een met een zachte kaft?
Cool story, Hansel.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 00:33:38 #96
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85458329
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:26 schreef wikwakka2 het volgende:
bijna 100 euro verschil tussen een boek met een harde kaft en een met een zachte kaft?
Is bij meerdere studieboeken het geval viel me op. Heel vreemd :{ Misschien de hypothese dat hardcovers vaker tweedehands verkocht zullen worden?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_85500872
Wat nog het ergste is, is dat je het boek waarschijnlijk amper zult gebruiken. Maar goed. Heb nog steeds geen reactie van ESE gehad op een vraag die ik een week geleden gesteld heb. Inmiddels wel wat gehoord van de IB-groep, of DUO, of hoe dat ook mag heten nu, dus dat zit wel snor.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85505557
quote:
Bolkesteijn - BMSc Economie & Bedrijfseconomie
De B is een M geworden. *O*
pi_85505658
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:33 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Is bij meerdere studieboeken het geval viel me op. Heel vreemd :{ Misschien de hypothese dat hardcovers vaker tweedehands verkocht zullen worden?
Inbinden is behoorlijk duur hoor, zeker bij dikke boeken en als er mooi papier gebruikt wordt. Voordeel is wel dat het boek veel mooier open valt en duurzamer is. Ik heb een boek over calculus (wiskunde dus) van 1500 pagina's, dat is wel een stuk beter om dat in hardcover te hebben omdat het gewoon duurzamer is en omdat het boek goed open valt.

Ik zou trouwens niet bij Bol of Selexyz bestellen, die zijn veel te duur. The Book Depository uit het VK is veel voordeliger en je kunt ook gewoon in Euro's betalen. Ik koop al mijn Engelstalige boeken daar.
http://www.bookdepository(...)onomics-and-Behavior
pi_85506362
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Inbinden is behoorlijk duur hoor, zeker bij dikke boeken en als er mooi papier gebruikt wordt. Voordeel is wel dat het boek veel mooier open valt en duurzamer is. Ik heb een boek over calculus (wiskunde dus) van 1500 pagina's, dat is wel een stuk beter om dat in hardcover te hebben omdat het gewoon duurzamer is en omdat het boek goed open valt.

Ik zou trouwens niet bij Bol of Selexyz bestellen, die zijn veel te duur. The Book Depository uit het VK is veel voordeliger en je kunt ook gewoon in Euro's betalen. Ik koop al mijn Engelstalige boeken daar.
http://www.bookdepository(...)onomics-and-Behavior
Dat weet de universiteit vaak tegen te gaan door de vele 'custom'-edities die wij moeten kopen :').

Custom houdt dan meestal in dat er één hoofdstuk bij is geplakt :').
Cool story, Hansel.
pi_85506902
Ik bestel mijn boeken vaak rechtstreeks bij de uitgever, bijv. Sage. Dat kan ook nog heel wat schelen. Gelukkig hebben wij niet veel boeken, bijna alles wordt op Sin-Online gegooid. Lang leve de laser printer, een basisbenodigdheid voor de student ;)
Spoilers!
pi_85506960
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bestel mijn boeken vaak rechtstreeks bij de uitgever, bijv. Sage. Dat kan ook nog heel wat schelen. Gelukkig hebben wij niet veel boeken, bijna alles wordt op Sin-Online gegooid. Lang leve de laser printer, een basisbenodigdheid voor de student ;)
Voor mijn master hoef ik niet één boek te kopen, al het materiaal wordt door de docenten verstrekt. :) Veel printen dus, gelukkig heb ik ook een laserprinter tot mijn beschikking. *O*
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:40:21 #103
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85507997
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik bestel mijn boeken vaak rechtstreeks bij de uitgever, bijv. Sage. Dat kan ook nog heel wat schelen. Gelukkig hebben wij niet veel boeken, bijna alles wordt op Sin-Online gegooid. Lang leve de laser printer, een basisbenodigdheid voor de student ;)
Hoe doe je zoiets dan? :D

En wat is er mis met een normale inktjet printer :6
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_85508043
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:40 schreef mctwigt het volgende:
En wat is er mis met een normale inktjet printer :6
Traag, duur en minder goede kwaliteit. :P
pi_85508203
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Traag, duur en minder goede kwaliteit. :P
Ik vind 180+ euro voor een zwart-wit laserprinter anders best duur :o. Voor een euro of 45 heb je al een inkjet.
Cool story, Hansel.
pi_85508308
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:46 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik vind 180 euro voor een laserprinter anders best duur :o. Voor een euro of 45 heb je al een inkjet.
Dat is dan toch een groot verschil tussen RSM en ESE, bij ESE rekenen we kosten van inkt/toner namelijk ook mee. :P
pi_85508394
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is dan toch een groot verschil tussen RSM en ESE, bij ESE rekenen we kosten van inkt/toner namelijk ook mee. :P
Geef eens een voorbeeldje van een goeie laserprinter voor een redelijke prijs dan :P. Ik zou er best wel één willen kopen (word helemaal gek van die ink-cartridges die kort meegaan en een vermogen kosten), maar heb me er nooit echt in verdiept.
Cool story, Hansel.
pi_85508434
Ja, vertel eens. Zit hier ook met inkjet.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85509325
Ik heb ook geen echte berekening hoor. :P Maar ik werd gek van al die dure inkt en aangezien ik redelijk veel print heb ik geschat dat een laserprinter voordeliger is. :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:10:33 #111
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85513842
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb ook geen echte berekening hoor. :P Maar ik werd gek van al die dure inkt en aangezien ik redelijk veel print heb ik geschat dat een laserprinter voordeliger is. :)
Hoe duur is het om een laserprinter bij te vullen eigenlijk? :@
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_85515418
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:40 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Hoe doe je zoiets dan? :D

En wat is er mis met een normale inktjet printer :6
Je gewoon als klant aanmelden bij hun webshop, werkt ideaal.

Ik heb trouwens van een klant eens een oude laserprinter gekregen met nog 1,5 toner erbij. Ik geloof dat t ding 12 jaar oud is ofzo en af en toe krijg je een streep op een pagina maar dat maakt voor de studie literatuur toch niet veel uit. Ik heb deze printer nu 5 jaar en ik heb vorig jaar de toner moeten vervangen. En als ik over een paar maanden klaar ben hoef ik toch lang niet zo veel meer te printen als tijdens de studie dus hij gaat nog wel een jaar of 3 mee. Zo niet, ook best, tegen die tijd verdien ik en heb ik geld om een nieuwe te kopen.

Uiteraard moet je wel zorgen dat je literatuurlijsten nooit print, bij pdf's er 2 op 1 pagina doet en ppt's met 6 op 1 pagina. Dan lijkt je lees stapel ook niet zo hoog :s)
Spoilers!
pi_85516619
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:23 schreef mctwigt het volgende:

[..]

ESE reageert ook lekker op hun mail :') had hun dit even per mail voorgelegd maar ho maar -O-

-edit-

Zijn er meer mensen dit dit boek: http://www.bol.com/nl/p/e(...)006413212/index.html

hebben vervangen door: http://www.bol.com/nl/p/e(...)005637375/index.html

?
Gewoon halverwege het jaar bij de EFR kopen, dan ben je veel voordeliger uit. Of tweedehands natuurlijk.
pi_85516671
Mijn inschrijving voor het tweede jaar is eindelijk rond. *O* Alleen bummer dat alle practica al vol waren en ik ze nu echt om kuttijdstippen heb en niet bij mijn vrienden zit. :') Ach ja, het is maar voor 7 week.
pi_85516778
Al iets gevonden qua woonruimte, matthijs? Er staan wat mooie dingen op de stadswonen website!
Cool story, Hansel.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:36:13 #116
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85517111
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:26 schreef Kaas- het volgende:
Mijn inschrijving voor het tweede jaar is eindelijk rond. *O* Alleen bummer dat alle practica al vol waren en ik ze nu echt om kuttijdstippen heb en niet bij mijn vrienden zit. :') Ach ja, het is maar voor 7 week.
Hehe, bij mij waren er nog aardige keuzes. Heb zo veel mogelijk om 9.00 gepland.
pi_85517202
Ik moet nog even geduld hebben, verhuis hopelijk binnenkort van Noord naar een 4-pers pandje in Kralingen. Was uitgenodigd, maar moet nog wachten tot de laatste persoon in dat huis elders een kamer heeft gevonden. Schijnt lastig te zijn (Amsterdam), maar ik hoop dat hij geluk heeft. :P

Voorlopig dus nog even doorbijten in dat veel te dure voormalige crackpand ofzo. :')
pi_85517241
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:36 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Hehe, bij mij waren er nog aardige keuzes. Heb zo veel mogelijk om 9.00 gepland.
Hehe same here, dan dwing ik mezelf om er eens om een fatsoenlijke tijd uit te komen! Ik heb er echter ook een paar tot 5 uur bij..
pi_85517469
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:37 schreef Kaas- het volgende:
Ik moet nog even geduld hebben, verhuis hopelijk binnenkort van Noord naar een 4-pers pandje in Kralingen. Was uitgenodigd, maar moet nog wachten tot de laatste persoon in dat huis elders een kamer heeft gevonden. Schijnt lastig te zijn (Amsterdam), maar ik hoop dat hij geluk heeft. :P

Voorlopig dus nog even doorbijten in dat veel te dure voormalige crackpand ofzo. :')
Ik hoop dat dit hem dan eindelijk gaat worden, er gaat een wereld voor je open als je eenmaal in het centrum of kralingen woont :').
Cool story, Hansel.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:51:03 #120
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85517734
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hehe same here, dan dwing ik mezelf om er eens om een fatsoenlijke tijd uit te komen! Ik heb er echter ook een paar tot 5 uur bij..
Die van vijf uur heb ik gelukkig kunnen vermijden :D
pi_85518559
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:10 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Hoe duur is het om een laserprinter bij te vullen eigenlijk? :@
Bij die ik hier heb staan 50 euro voor een zwarte toner voor 2800 pagina's.
pi_85518821
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voor mijn master hoef ik niet één boek te kopen, al het materiaal wordt door de docenten verstrekt. :) Veel printen dus, gelukkig heb ik ook een laserprinter tot mijn beschikking. *O*
Welke master ga je doen? :)

Wat zijn trouwens de 'makkelijke' vakken in het tweede jaar? Zoals bijvoorbeeld Organisatie in het eerste jaar. :P Als die er zijn dan. :D
pi_85519091
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:24 schreef Conversatie het volgende:
Welke master ga je doen? :)
Urban, Port and Transport Economics.

quote:
Wat zijn trouwens de 'makkelijke' vakken in het tweede jaar? Zoals bijvoorbeeld Organisatie in het eerste jaar. :P Als die er zijn dan. :D
Je boft dat ACI geschrapt is, dat is echt een vreselijk vak. Makkelijke vakken vond ik Micro-Economie A (heet nu dacht ik anders), Toegepaste Statistiek 2, Fiscale Economie en Finance 1. Deze rest is ook wel goed te doen overigens, maar deze vakken lagen mij erg goed.
pi_85519169
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

Urban, Port and Transport Economics.
Ah oke tof :)

quote:
Je boft dat ACI geschrapt is, dat is echt een vreselijk vak. Makkelijke vakken vond ik Micro-Economie A (heet nu dacht ik anders), Toegepaste Statistiek 2, Fiscale Economie en Finance 1. Deze rest is ook wel goed te doen overigens, maar deze vakken lagen mij erg goed.
Haha ja dat wist ik al, ben ik ook erg blij mee. ACI is niet bepaald iets wat ik nog nodig denk te hebben later en heb er niets positiefs over gehoord. Behavioral Economics lijkt me daarentegen erg interessant. Toegepaste Micro-Economie (zo heet het nu) had ik inderdaad ook al gehoord ja. De rest wist ik nog niet :P Ben benieuwd in ieder geval, staan veel leuke vakken op het programma denk ik.
pi_85520881
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Urban, Port and Transport Economics.
[..]

Je boft dat ACI geschrapt is, dat is echt een vreselijk vak. Makkelijke vakken vond ik Micro-Economie A (heet nu dacht ik anders), Toegepaste Statistiek 2, Fiscale Economie en Finance 1. Deze rest is ook wel goed te doen overigens, maar deze vakken lagen mij erg goed.
Micro-economie bij IBA is één van de moeilijkste vakken voor eerstejaars. Volgens mij hadden wij een 30% passing rate :'). Zelfs Accounting and Finance werd door meer mensen gehaald.
Cool story, Hansel.
pi_85522970
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Urban, Port and Transport Economics.
[..]

Je boft dat ACI geschrapt is, dat is echt een vreselijk vak. Makkelijke vakken vond ik Micro-Economie A (heet nu dacht ik anders), Toegepaste Statistiek 2, Fiscale Economie en Finance 1. Deze rest is ook wel goed te doen overigens, maar deze vakken lagen mij erg goed.
Zo, inderdaad zeg, dat ACI was echt een zaadvak. Maar komt dat nu niet op de een of andere manier terug in een ander vak? Combo met boekhouden ofzo?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85531196
Als het goed is hoeven nu alleen nog maar mensen die kiezen voor de accounting kant aci te volgen.
pi_85533974
Moet je je voorstellen he, studenten die vrijwillig voor ACI kiezen. :P
pi_85546046
Even een vraagje, aangezien de Eur-site op 't moment platligt. Is dat hele Take-Off gedoe alleen bedoeld voor bachelor/international/switchers e.d. of ook voor reguliere nieuwe masterstudenten?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85548243
Het is een verplicht onderdeel van de propedeuse, dus enkel voor eerstejaars.
pi_85566807
Nog even aan SHG: ik zie net toevallig dat er voor masterstudenten een soortgelijk evenement is.
pi_85590053
Ja, kan nu ook weer op de site en het is inderdaad een soort introcollegetje van een uurtje met aansluitend een lunch. Wel verplicht dus blijkbaar.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85611935
Nog een vraagje, wanneer worden de roosters nou bekend gemaakt/waar kan ik die vinden?
Ik ben al een beetje de an het doorkijken maar de hoeveelheid aan programma's is ongelooflijk, ik heb nu al 6 verschillende sites die allemaal ergens voor nodig zijn..

En kan ik ook nog een literatuurlijst met de post verwachten of moet ik dat ook van de site halen?

p.s. Ik ga Econometrie doen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_85611962
Ik wil twee exemplaren van mijn bachelorscriptie naar mijn contactpersonen bij de havens van Antwerpen en Rotterdam sturen omdat ze mij met cijfermateriaal geholpen hebben. Wat denken jullie, kan ik dan beter een papieren variant sturen of een PDF? :)
pi_85612166
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:14 schreef Fingon het volgende:
Nog een vraagje, wanneer worden de roosters nou bekend gemaakt/waar kan ik die vinden?
Ik ben al een beetje de an het doorkijken maar de hoeveelheid aan programma's is ongelooflijk, ik heb nu al 6 verschillende sites die allemaal ergens voor nodig zijn..

En kan ik ook nog een literatuurlijst met de post verwachten of moet ik dat ook van de site halen?

p.s. Ik ga Econometrie doen.
Kan je al op SIN-online inloggen? Daar worden roosters gepost, hetzelfde geldt voor de literatuurlijst.
Cool story, Hansel.
pi_85612240
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:14 schreef Fingon het volgende:
Nog een vraagje, wanneer worden de roosters nou bekend gemaakt/waar kan ik die vinden?
Ik ben al een beetje de an het doorkijken maar de hoeveelheid aan programma's is ongelooflijk, ik heb nu al 6 verschillende sites die allemaal ergens voor nodig zijn..

En kan ik ook nog een literatuurlijst met de post verwachten of moet ik dat ook van de site halen?
Wacht alles netjes af. Bij de introductieweek komt alle informatie vanzelf naar je toe. :)

Boekenlijst moet je zelf samenstellen door in de Studiegids te kijken (en kan ook via SIN-online). Je rooster kun je van SIN-online afhalen door op 'Timetable' te klikken (dit kan alleen als je al voor de vakken ingeschreven bent, volgens mij doet de administratie dat voor je).

Je vakkenpakket voor het eerste jaar:
http://www.eur.nl/fileadm(...)or-1_Ectrie_2010.pdf

Hier kun je de betreffende vakken in de Studiegids raadplegen (gewoon de FEB-code er bij zoeken) en kun je zien welke boeken je moet kopen, wie de docenten zijn en wat stof gaat worden:
http://ese.sin-online.nl/studiegids/

En je rooster kun je hier raadplegen (hiervoor moet je inloggen en je hebben aangemeld voor vakken):
http://ese.sin-online.nl/channel/rooster.html
pi_85612726
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Kan je al op SIN-online inloggen? Daar worden roosters gepost, hetzelfde geldt voor de literatuurlijst.
Ja dat kan ik al, maar onder welke optie zouden de roosters dan te vinden moeten zijn?
edit: nvm, ik zie het net, helaas ben ik nog niet aangemeld voor de vakken want het rooster laat niets zien :/

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil twee exemplaren van mijn bachelorscriptie naar mijn contactpersonen bij de havens van Antwerpen en Rotterdam sturen omdat ze mij met cijfermateriaal geholpen hebben. Wat denken jullie, kan ik dan beter een papieren variant sturen of een PDF? :)
Ik weet niet hoeveel contact je gehad hebt, maar papier lijkt me sowieso leuk om te krijgen als het een mooi boekwerk(je) is. Je zou ook altijd kunnen laten weten dat je ook de pdf-versie kan opsturen mochten ze dat willen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_85612810
oops
Beneath the gold, bitter steel
pi_85614447
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:33 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja dat kan ik al, maar onder welke optie zouden de roosters dan te vinden moeten zijn?
edit: nvm, ik zie het net, helaas ben ik nog niet aangemeld voor de vakken want het rooster laat niets zien :/
[..]
Als eerstejaars word je automatisch voor de vakken aangemeld, dus dat zou moeten betekenen dat je inschrijving nog niet rond is. Kijk eens op studielink of alles klopt?
pi_85614676
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil twee exemplaren van mijn bachelorscriptie naar mijn contactpersonen bij de havens van Antwerpen en Rotterdam sturen omdat ze mij met cijfermateriaal geholpen hebben. Wat denken jullie, kan ik dan beter een papieren variant sturen of een PDF? :)
Als het niet teveel kost is het in papiervorm wel aardig voor de contactpersonen daar lijkt me. Maar je kunt het ze uiteraard ook gewoon letterlijk vragen. Ik vind dat je tof werk hebt uitgekozen overigens. Hoewel ik waarschijnlijk niet voor de master Port Economics ga kiezen lijkt het me een van de gaafste gebieden om mee bezig te houden. Wellicht romantiseer ik het, maar als ik door de Rotterdamse haven vaar denk ik altijd weer na over hoe vet het zou moeten zijn om die haven te 'runnen'. :P

@eurstudenten:

Wat is eigenlijk de gebruikelijke procedure mbt het ontvangen van de propedeuse? Krijg je die uberhaupt? Zo ja, moet je hem aanvragen of is er een speciale dag wanneer je hem op kunt halen?
pi_85618077
Dat vroeg ik me ook al af.. :P Papiertje zou wel leuk zijn.
pi_85619885
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als eerstejaars word je automatisch voor de vakken aangemeld, dus dat zou moeten betekenen dat je inschrijving nog niet rond is. Kijk eens op studielink of alles klopt?
Ik zou denken van wel, heb vorige week mijn collegekaart en bewijs van inschrijving alsmede de bevestiging dat mijn machtiging voor het collegegeld was ontvangen gekregen.
Beneath the gold, bitter steel
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:20:14 #143
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85624237
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:55 schreef Conversatie het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af.. :P Papiertje zou wel leuk zijn.
Op het HBO is er echt een uitreiking, dat had m'n broer tenminste. Ik hoop eigenlijk wel dat wij ook zoiets hebben :P
pi_85624509
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:20 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Op het HBO is er echt een uitreiking, dat had m'n broer tenminste. Ik hoop eigenlijk wel dat wij ook zoiets hebben :P
Oh, ik dacht dat het bij ons gewoon een email zou zijn :P.
Cool story, Hansel.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:05:49 #145
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85626244
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:26 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het bij ons gewoon een email zou zijn :P.
Zal best wel hoor. Om nou voor 200-300 man zo'n uitreiking te organiseren... :P
pi_85633731
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]


Wat is eigenlijk de gebruikelijke procedure mbt het ontvangen van de propedeuse? Krijg je die uberhaupt? Zo ja, moet je hem aanvragen of is er een speciale dag wanneer je hem op kunt halen?
Zo ver dat ik weet doet de ESE (of andere faculteiten) er helemaal niks mee. Een propedeuse betekent alleen maar dat je alle eerste jaar vakken heb gehaald. Je krijgt dus geen tastbaar papiertje waarop staat dat je je propedeuse hebt gehaald.
pi_85638189
Bij mijn weten krijg je alleen maar brieven over je BSA en inderdaad geen propedeuse.
Spoilers!
pi_85641827
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mijn weten krijg je alleen maar brieven over je BSA en inderdaad geen propedeuse.
Inderdaad. En ik maar dingen horen over een P en propedeuse. Krijg je gewoon een lullig briefje over je BSA. Nou, bedankt en toedeloe in de vuilnisbak.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85641899
Het Ba/Ma systeem kent geen propedeuse meer, daarom wordt het waarschijnlijk niet uitgereikt, dat is wel zo consequent.
pi_85642087
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:18 schreef Kaas- het volgende:
Als het niet teveel kost is het in papiervorm wel aardig voor de contactpersonen daar lijkt me. Maar je kunt het ze uiteraard ook gewoon letterlijk vragen.
Ik stuur wel gewoon de papieren variant, is wel wat leuker voor de lezer denk ik. :)

quote:
Ik vind dat je tof werk hebt uitgekozen overigens. Hoewel ik waarschijnlijk niet voor de master Port Economics ga kiezen lijkt het me een van de gaafste gebieden om mee bezig te houden. Wellicht romantiseer ik het, maar als ik door de Rotterdamse haven vaar denk ik altijd weer na over hoe vet het zou moeten zijn om die haven te 'runnen'. :P
Er is weinig romantisch aan hoor. Het is een harde business met lage winstmarges, veel concurrentie en overcapaciteit die altijd op de loer ligt. Maar ik ben het wel met je eens hoor. ;) Het is een imposant werkterrein, alles is groot, groter, grootst en je kunt je werk goed laten zien aan andere mensen, het is tastbaarder dan handelen op een beurs bijvoorbeeld.

De master heet trouwens Urban, Port and Transport Economics. Vervoerseconomie, ruimtelijke economie en logistiek zijn de onderwerpen die behandeld gaan worden op het terrein van de havens, maar ook voor het wegverkeer, de luchtvaart en ook het spoor.
pi_85652214
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:57 schreef Kaas- het volgende:
Basisboek wiskunde moet je overigens vooral niet kopen, dat boek is serieus zelfs niet ook maar één keer gebruikt.
Haha! Die heb ik volledig moeten gebruiken voor mijn toelatingsexamen.. Lijkt me raar dat je em dan op een opleiding zelf weer nodig zal hebben.
Why is a mathbook so sad? Because it has too many problems...
pi_85672170
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het Ba/Ma systeem kent geen propedeuse meer, daarom wordt het waarschijnlijk niet uitgereikt, dat is wel zo consequent.
Consequent, consequent. Alles verandert maar tegenwoordig. :'( In de toekomst zullen zelfs mensen met een enkele naam uitsterven op de universiteit. (Als het aan Plasterk e.d. ligt.) :'( Zit je dan in een collegezaal met Egbert-Henk, Waldemar-Jan, Eduard-Willem en Winston de excuusneger, want sommige dingen veranderen nooit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85672455
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
In de toekomst zullen zelfs mensen met een enkele naam uitsterven op de universiteit. (Als het aan Plasterk e.d. ligt.) :'(
Jij stond toch niet bij die demonstratie van het voorjaar he? :P Stufi is imo waardeloos uitgegeven geld door de overheid, dat kan echt veel beter in het onderwijs en onderzoek zelf gestopt worden. Daarnaast zou er meer met een beurzensysteem voor goede studenten gewerkt kunnen worden zodat er wat meer prestatieprikkels komen.
pi_85674814
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jij stond toch niet bij die demonstratie van het voorjaar he? :P Stufi is imo waardeloos uitgegeven geld door de overheid, dat kan echt veel beter in het onderwijs en onderzoek zelf gestopt worden. Daarnaast zou er meer met een beurzensysteem voor goede studenten gewerkt kunnen worden zodat er wat meer prestatieprikkels komen.
Ik protesteer niet. Het zal waarschijnlijk mijn tijd wel duren en tegen die tijd mag de nieuwe generatie overheidsbeunhazen het wel weer rechtzetten. Ik heb toch geen zin in een baan bij de overheid dus ik maak me er verder ook niet meer druk over.

Verder ben ik het wel met je eens qua prestatieprikkels maar dat heeft naar mijn mening ook nogal wat voeten in de aarde. Kijk alleen al naar het aantal meeliftende figuren tijdens PC. En baseer je het dan op tentamens alleen? Op origineel werk? Zoveel origineel werk is er niet gedurende de bachelor-fase en het alleen baseren op tentamens, zeker gezien de samenstelling daarvan, is eigenlijk slap. Ik wil niet zeggen dat mensen met een zesje en een acht elkaar niet ontlopen qua talent maar wel dat er meerdere zaken spelen. Wat dat betreft is een stufi voor iedereen de enige "juiste" oplossing en zouden die prestatieprikkels op een andere manier moeten komen. Ikzelf bijvoorbeeld zou meer gemotiveerd raken van gesprekken/gastcolleges met toppers uit bedrijfsleven bijvoorbeeld. En meer geld naar onderzoek van de uni? Ook weer zoiets. Ik zeg niet dat alle gesubsidieerde onderzoeken per definitie nutteloos zijn maar als een bepaald quotum aan onderzoek nodig is voor het binnenhalen van een subsidie zul je toch zien dat er een wildgroei aan belachelijk onderzoek zal plaatsvinden.

Maar goed, het zal mij verder worst zijn of Nederland zelf z'n economische graf aan het graven is door te bezuinigen op de kenniseconomie. Laat ze maar lekker toekijken hoe de boel vergrijst en er niet genoeg jongeren zijn om deze plekken op een juiste manier in te vullen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 06:04:52 #155
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85676089
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het Ba/Ma systeem kent geen propedeuse meer, daarom wordt het waarschijnlijk niet uitgereikt, dat is wel zo consequent.
Dat is niet waar, google maar eerst eens even voordat je wat roept..
!!! Go 49-ers !!!
pi_85708009
Ik heb even een vraagje,

ik heb me ingeschreven voor IBEB in studielink en ben al toegelaten e.d.
Alleen in Studielink staat: Toelaatbaarheid nog niet bepaald. Terwijl ik van de EUR wel bevestiging heb gekregen (al ruim 2 maanden geleden) dat ik toegelaten ben. Maakt dit uit?
pi_85716619
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:20 schreef Delicacy het volgende:
Ik heb even een vraagje,

ik heb me ingeschreven voor IBEB in studielink en ben al toegelaten e.d.
Alleen in Studielink staat: Toelaatbaarheid nog niet bepaald. Terwijl ik van de EUR wel bevestiging heb gekregen (al ruim 2 maanden geleden) dat ik toegelaten ben. Maakt dit uit?
Machtiging gestuurd?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85719214
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:20 schreef Delicacy het volgende:
Ik heb even een vraagje,

ik heb me ingeschreven voor IBEB in studielink en ben al toegelaten e.d.
Alleen in Studielink staat: Toelaatbaarheid nog niet bepaald. Terwijl ik van de EUR wel bevestiging heb gekregen (al ruim 2 maanden geleden) dat ik toegelaten ben. Maakt dit uit?
Dat kwam bij IBA ook veel voor. Het beste kan je even de ESSC bellen.
Cool story, Hansel.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:20:21 #159
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85727361
Hmm, m'n rooster van Internationale Economie was ineens veranderd door de komst van practicagroep 5. Gelukkig nog net om kunnen switchen ^O^
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:38:02 #160
256829 Sokz
Livin' the life
pi_85735513
29 september naar zo'n meeloopdag economie&bedrijfseconomie maar vooral om de campus e.d. eens te bekijken.
Dat dr.mrs. programma is dat nou zó geweldig? Hoorde dat het niet echt een indrukwekkend progr. is.
pi_85742923
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:38 schreef Sokz het volgende:
29 september naar zo'n meeloopdag economie&bedrijfseconomie maar vooral om de campus e.d. eens te bekijken.
Dat dr.mrs. programma is dat nou zó geweldig? Hoorde dat het niet echt een indrukwekkend progr. is.
Beetje loze vraag als je niet uitlegt wat in deze context jouw definitie van geweldig is. Als je graag economie en rechten tegelijk wil studeren is het een geweldig programma ja, aangezien het in Rotterdam prima mogelijk is doordat tentamens etc. bewust niet tegelijk vallen.
pi_85752553
Die studie is redelijk prestigieus hoor
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:43:52 #163
256829 Sokz
Livin' the life
pi_85753696
Wél dus. Hoorde van velen, omdat je maar 10 extra ECTS moet, het niet zoveel extra's bied (uiteraard een versneld program.) maar dat het nauwelijks serieus genomen wordt.
pi_85753858
Ook hoef je niet evenveel major vakken (twee minder) te doen als de studenten die alleen Economie studeren. Vond dat zelf nogal een tegenvaller omdat ik dacht dat in het programma beide studies (Economie en Rechten) volledig doorlopen zouden worden, maar dat is dus niet het geval.
pi_85761409
Of het nu serieus genomen wordt of niet (door wie eigenlijk?), je bent naast econoom ook gewoon jurist, en dat is natuurlijk redelijk prestigieus en het biedt vele mogelijkheden. En door die 10 ECTS is het gewoon goed geregeld, het kost niet heel veel extra moeite, alleen ben je wat langer bezig (6 in plaats van 4 jaar).
pi_85766662
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:21 schreef Conversatie het volgende:
En door die 10 ECTS is het gewoon goed geregeld, het kost niet heel veel extra moeite, alleen ben je wat langer bezig (6 in plaats van 4 jaar).
Toch blijf ik dat een beetje raar vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat Rechten en Economie zoveel overlap met elkaar hebben dat het maar een extra studielast van 10 studiepunten oplevert. Je wordt dus zowel een mindere econoom als een mindere jurist doordat je bepaalde vakken niet hoeft te doen is de indruk die ik dus krijg.
pi_85766920
Jack of all trades, master of none.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85766993
Ik zou een studie Economie en Econometrie wel aardig vinden. Met dat programma krijg je echte brede economen die zowel veel van economische theorie weten als van economische modellen. :)
pi_85768166
Yeah, t de laatste ECTS van de bachelor is binnen! Alleen nog de scriptie en dan is ook de master compleet *O*
Spoilers!
pi_85789962
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 12:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou een studie Economie en Econometrie wel aardig vinden. Met dat programma krijg je echte brede economen die zowel veel van economische theorie weten als van economische modellen. :)
Krijg nu met master Internationale Economie zowel econometrie als macro-economie. Net de boeken voor het eerste blok binnen en dat ziet er best pittig uit. :'( Ben al niet zo'n wiskunde-fan maar goed, hoort er allemaal bij hè.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:16:49 #171
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_85791271
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:43 schreef Sokz het volgende:
Wél dus. Hoorde van velen, omdat je maar 10 extra ECTS moet, het niet zoveel extra's bied (uiteraard een versneld program.) maar dat het nauwelijks serieus genomen wordt.
Voor de bachelor van rechten behaal je gewoon 159 ECTS ipv 180. Verder heb ik nooit gehoord van jij hebt gehoord. Hoeveel mensen zeiden het dan tegen je? Volgens mij baseer jij echt op één verhaal want het staat toch behoorlijk prestigieus aangeschreven (InDuplo hoeft ook nauwelijks moeite te doen om sponsors te vinden).
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_85795648
Aangezien ik me sinds kort heb aangemeld @ studielink, heb ik nog niet alle informatie van eur gekregen. Vandaar m'n vraag: wanneer begint nou het collegejaar (1e jaar bachelor fiscale economie)? Op een site @ eur.nl stond ergens vanaf 6 september, klopt dit? (Ik dacht namelijk dat het deze aankomende maandag was).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
pi_85796124
Heb je de machtiging al opgestuurd? :) 6 september klopt ja.
pi_85800852
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heb je de machtiging al opgestuurd? :) 6 september klopt ja.
Ja, kan iemand misschien het rooster (1e jaar fiscale economie) plaatsen? Ben namelijk wel erg benieuwd. :D :P
pi_85800990
Dat valt zo niet te zeggen, dat zal afhangen van in welke practicumgroep je bent ingedeeld. Heb je al inloggegevens ontvangen?
pi_85801065
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat valt zo niet te zeggen, dat zal afhangen van in welke practicumgroep je bent ingedeeld. Heb je al inloggegevens ontvangen?
ERNA-..., ja. Alleen staat er nog niks op blackboard/sin-online omdat ik er nog niet ingeschreven sta (late aanmelding). :@
pi_85801092
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:03 schreef Bo2osna het volgende:

[..]

ERNA-..., ja. Alleen staat er nog niks op blackboard/sin-online omdat ik er nog niet ingeschreven sta (late aanmelding). :@
Als je wel al bij SIN-online kan inloggen, kan je zelf alvast je rooster onder "topic index" vinden.
Cool story, Hansel.
pi_85801173
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als je wel al bij SIN-online kan inloggen, kan je zelf alvast je rooster onder "topic index" vinden.
My Page
My Webmail
My Grades
My Calendar
My Timetable
My Registrations
My Attendance
My Folders
My Literature
My Uploads
My Papers
Improvements
Subscribe
Course Guide
Osiris Student
Blackboard
Discussions
Config
Staff ESE
Help
Admin

Waar staat die onder? :P
pi_85801193
Je bent warm, klik nu op My Timetable. :P
pi_85801234
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je bent warm, klik nu op My Timetable. :P
Niks bijzonders te zien, als ik alleen op Timetable changes klik, dan krijg ik een waslijst aan codes/roosterwijzigingen te zien? :P
pi_85801255
Oh, bij mij staat Topic Index onder Osiris-Student.

Maar my timetable kan ook, en dan even de data bovenaan goed invullen.
Cool story, Hansel.
pi_85801259
Staan er onder Subscribe al vakken (herkenbaar aan de FEB-xxxxx codes)?
pi_85801352
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Staan er onder Subscribe al vakken (herkenbaar aan de FEB-xxxxx codes)?
Ja, maar ik las ergens dat ze je (1e jaars) automatisch aanmelden voor alle vakken/practica.
pi_85801371
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:18 schreef Bo2osna het volgende:

[..]

Ja, maar ik las ergens dat ze je (1e jaars) automatisch aanmelden voor alle vakken/practica.
Bij het eerste blok van het eerste jaar deden ze dat wel bij ons, in ieder geval.
Cool story, Hansel.
pi_85801389
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Oh, bij mij staat Topic Index onder Osiris-Student.

Maar my timetable kan ook, en dan even de data bovenaan goed invullen.
Rooster is leeg bij Osiris.
pi_85801394
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:18 schreef Bo2osna het volgende:

[..]

Ja, maar ik las ergens dat ze je (1e jaars) automatisch aanmelden voor alle vakken/practica.
Het gaat er om dat we dan in ieder geval zeker weten dat je al door het secretariaat aangemeld bent op SIN-online voor de vakken. Dat is dus het geval, en dus zou het nu eigenlijk moeten werken. ;(
pi_85801403
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bij het eerste blok van het eerste jaar deden ze dat wel bij ons, in ieder geval.
Ik sta dus nog niet ingeschreven. :( (Duurt nog wel een dag of 2/3 schat ik zo)
pi_85801442
Die vakcodes ken ik niet, dus ik kan me ook niet enrollen @ Blackboard- course.
pi_85801622
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:22 schreef Bo2osna het volgende:
Die vakcodes ken ik niet, dus ik kan me ook niet enrollen @ Blackboard- course.
Die kun je hier vinden:
http://www.eur.nl/ese/inf(...)/studieschemas_2010/
pi_85801885
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die kun je hier vinden:
http://www.eur.nl/ese/inf(...)/studieschemas_2010/
Als ik ze invul krijg ik nog steeds een waslijst te zijn van vakken: :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85805459
Je zegt net dat je bij je timetable wel een hoop dingen zag. Plaats daar anders eens een screenshot van. Normaliter zou je altijd bij Sin-Online en dan My Timetable alles moeten zien. Wel ervoor zorgen dat de vinkjes goed staan, de data juist zijn en dat je bij My Registrations je geregistreerd hebt voor de practica.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85810446
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bij het eerste blok van het eerste jaar deden ze dat wel bij ons, in ieder geval.
Las ik dus ook maar ik heb nog steeds geen rooster.
Maar waar moet je je enrollen dan? Ik ben echt de weg kwijt, ik heb thuis op de pc een favorieten gemaakt met 6 verschillende sites die ik kon vinden waar je in kon loggen maar die heb ik hier niet en ook geen zin om weer alles op te zoeken.

Ik ben de laatste week ook niet thuis geweest ivm ziekte dus ik weet trouwens ook niet of er al post is geweest, maar volgens mij niet.

edit: Ik zie trouwens nog steeds niets bij My Timetable

edit2: Ok half gelukt ik heb me voor de vakken van het eerste trimester ingeschreven geloof ik, ik heb iig nu wel een rooster staan. Nu vraag 2, is het mogelijk dat rooster te importeren naar gmail/google Calendar zodat ik hem kan importeren in m'n iPhone calendar?

[ Bericht 9% gewijzigd door Fingon op 28-08-2010 17:49:09 ]
Beneath the gold, bitter steel
pi_85810688
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Las ik dus ook maar ik heb nog steeds geen rooster.
Maar waar moet je je enrollen dan? Ik ben echt de weg kwijt, ik heb thuis op de pc een favorieten gemaakt met 6 verschillende sites die ik kon vinden waar je in kon loggen maar die heb ik hier niet en ook geen zin om weer alles op te zoeken.

Ik ben de laatste week ook niet thuis geweest ivm ziekte dus ik weet trouwens ook niet of er al post is geweest, maar volgens mij niet.

edit: Ik zie trouwens nog steeds niets bij My Timetable

edit2: Ok half gelukt ik heb me voor de vakken van het eerste trimester ingeschreven geloof ik, ik heb iig nu wel een rooster staan. Nu vraag 2, is het mogelijk dat rooster te importeren naar gmail/google Calendar zodat ik hem kan importeren in m'n iPhone calendar?
Ja, kijk eens onderaan de pagina waar staat 'exporteren als ical-bestand'. Dat kan je weer bij google calendar importeren.
Cool story, Hansel.
pi_85883864
Ik hoorde dat ik via de EUR-site m'n rooster kon vinden. Ik begin volgende week met Economie en Bedrijfseconomie, maar heb nog niks van een rooster gekregen of kunnen vinden. Iemand die weet waar ik moet zijn?
pi_85883895
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:53 schreef Philip10 het volgende:
Ik hoorde dat ik via de EUR-site m'n rooster kon vinden. Ik begin volgende week met Economie en Bedrijfseconomie, maar heb nog niks van een rooster gekregen of kunnen vinden. Iemand die weet waar ik moet zijn?
Hoezo lees je hierboven niet even? Of op SIN-Online onder 'topic index' of gewoon My Timetable.
Cool story, Hansel.
pi_85887365
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:53 schreef Philip10 het volgende:
Ik hoorde dat ik via de EUR-site m'n rooster kon vinden. Ik begin volgende week met Economie en Bedrijfseconomie, maar heb nog niks van een rooster gekregen of kunnen vinden. Iemand die weet waar ik moet zijn?
Op 6 september wordt dat allemaal uitgelegd :)
pi_85889042
Help me ik word gek! En het ergste niemand geeft antwoord!

Degenen die ze al ontvangen hebben: Staat er bij jullie ook Nederlands Recht als opleiding (als je nog met je bachelor bezig bent)?

Ik dacht namelijk dat de opleidingsnaam Rechtsgeleerdheid is, maar desondanks heb ik zowel vorig jaar als dit jaar gewoon inschrijfbewij zen met Nederlands Recht als opleidingsnaam ontvangen. En via Studielink heb ik me gewoon voor rechtsgeleerdheid heringeschreven....

Ik vraag me nu af stel de ib (DUO) beweert plots je staat niet ingeschreven voor Rechtsgeleerdheid, dan moet je via inschrijfbewijzen aantonen dat dat wel zo is. Maar op de inschrijfbewijzen staat dan Nederlands Recht ipv Rechtsgeleerdheid....

Hebben misschien meer huidige studenten die bij voorkeur voor 2008 zijn begonnen Nederlands Recht als opleiding staan op de inschrijfbewijzen?
pi_85889102
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:00 schreef nicolesoufi het volgende:
Help me ik word gek! En het ergste niemand geeft antwoord!

Degenen die ze al ontvangen hebben: Staat er bij jullie ook Nederlands Recht als opleiding (als je nog met je bachelor bezig bent)?

Ik dacht namelijk dat de opleidingsnaam Rechtsgeleerdheid is, maar desondanks heb ik zowel vorig jaar als dit jaar gewoon inschrijfbewij zen met Nederlands Recht als opleidingsnaam ontvangen. En via Studielink heb ik me gewoon voor rechtsgeleerdheid heringeschreven....

Ik vraag me nu af stel de ib (DUO) beweert plots je staat niet ingeschreven voor Rechtsgeleerdheid, dan moet je via inschrijfbewijzen aantonen dat dat wel zo is. Maar op de inschrijfbewijzen staat dan Nederlands Recht ipv Rechtsgeleerdheid....

Hebben misschien meer huidige studenten die bij voorkeur voor 2008 zijn begonnen Nederlands Recht als opleiding staan op de inschrijfbewijzen?
Bel morgen even het ESSC, en je hebt meteen je antwoord.
Cool story, Hansel.
pi_85889630
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:01 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bel morgen even het ESSC, en je hebt meteen je antwoord.
Ik ben vandaag persoonlijk langsgeweest:

Ik ben op 1 september 2005 gestart met Nederlands Recht, op 1 september 2009 hebben ze de opleidingsnaam veranderd van Nederlands Recht naar Rechtsgeleerdheid...helaas heb ik zowel vorig jaar als dit jaar inschrijfbewijzen ontvangen waar de oude opleidingsnaam op staat + bij de studentenadmin istratie sta ik ook met de oude opleidingsnaam ingeschreven, maar op Osiris (cijfer registratie systeem) met Rechtsgeleerdheid. Bij de IB ook met rechtsgeleerdheid. Oke als de IB nu over 3 maanden beweert je staat helemaal niet ingeschreven op de uni voor Rechtsgeleerdheid: GROOT PROBLEEM, WANT DAT KLOPT IK HEB INSCHRIJFBEWIJZEN WAAROP NEDERLANDS RECHT STAAT! Daarnaast als ik nu mijn diploma behaal wat staat er dan zometeen op?

En voordat jullie zeggen: Ga naar de uni toe: Heb ik vandaag gedaan: De studieadviseur zei dat Nederlands Recht niet meer bestaat! En noemde het vreemd dat ik op mijn inschrijfbewijzen Nederlands Recht heb staan. Dus toen ben ik naar het ESSC gegaan daar zeiden ze dat alleen eerstejaars worden ingeschreven bij Rechtsgeleerdheid, en dat er daarna een keuze wordt gemaakt voor nederlands of fiscaal etc...DIT KLOPT NIET BEN IK NET ACHTER GEKOMEN. Er is alleen een bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht.

Ergste ik heb dit berichtje hier boven ook op het forum van mijn school geplaatst al sinds zaterdag...nog geen enkele reactie dus ik lijk de enige te zijn.... En nu plaats ik het hier en ik krijg nergens bijval in de trant van dat heb ik ook staan....wat moet ik nou? Op deze manier betaal ik collegegeld voor niets en kan ik zometene geen diploma krijgen of heb ik zometeen problemen met DUO/IB. :'(
pi_85889667
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:26 schreef Mandal het volgende:

[..]

Op 6 september wordt dat allemaal uitgelegd :)
Lekker handig allemaal, er zijn mensen die nu wel afspraken willen kunnen maken voor de volgende weken...
Beneath the gold, bitter steel
pi_85889947
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:08 schreef nicolesoufi het volgende:

[..]

Ik ben vandaag persoonlijk langsgeweest:

Ik ben op 1 september 2005 gestart met Nederlands Recht, op 1 september 2009 hebben ze de opleidingsnaam veranderd van Nederlands Recht naar Rechtsgeleerdheid...helaas heb ik zowel vorig jaar als dit jaar inschrijfbewijzen ontvangen waar de oude opleidingsnaam op staat + bij de studentenadmin istratie sta ik ook met de oude opleidingsnaam ingeschreven, maar op Osiris (cijfer registratie systeem) met Rechtsgeleerdheid. Bij de IB ook met rechtsgeleerdheid. Oke als de IB nu over 3 maanden beweert je staat helemaal niet ingeschreven op de uni voor Rechtsgeleerdheid: GROOT PROBLEEM, WANT DAT KLOPT IK HEB INSCHRIJFBEWIJZEN WAAROP NEDERLANDS RECHT STAAT! Daarnaast als ik nu mijn diploma behaal wat staat er dan zometeen op?

En voordat jullie zeggen: Ga naar de uni toe: Heb ik vandaag gedaan: De studieadviseur zei dat Nederlands Recht niet meer bestaat! En noemde het vreemd dat ik op mijn inschrijfbewijzen Nederlands Recht heb staan. Dus toen ben ik naar het ESSC gegaan daar zeiden ze dat alleen eerstejaars worden ingeschreven bij Rechtsgeleerdheid, en dat er daarna een keuze wordt gemaakt voor nederlands of fiscaal etc...DIT KLOPT NIET BEN IK NET ACHTER GEKOMEN. Er is alleen een bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht.

Ergste ik heb dit berichtje hier boven ook op het forum van mijn school geplaatst al sinds zaterdag...nog geen enkele reactie dus ik lijk de enige te zijn.... En nu plaats ik het hier en ik krijg nergens bijval in de trant van dat heb ik ook staan....wat moet ik nou? Op deze manier betaal ik collegegeld voor niets en kan ik zometene geen diploma krijgen of heb ik zometeen problemen met DUO/IB. :'(
Ga nog een keer langs het ESSC, en vraag alles nog een keer na zodat je een duidelijk antwoord hebt. Je krijgt echt niet zomaar problemen met DUO, en anders vraag je van de uni een officiele brief waarin staat dat de opleidingsnaam is veranderd of zo?
Cool story, Hansel.
pi_85890598
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:09 schreef Fingon het volgende:

[..]

Lekker handig allemaal, er zijn mensen die nu wel afspraken willen kunnen maken voor de volgende weken...
Erasmus is ook niet erg flexibel met dit soort dingen. Zou ook liever willen dat ze de practica op drie verschillende dagen prikken, zodat mensen kunnen kiezen welke dag hen het beste uitkomt. Nu heb je alleen een keuze qua tijdstip, waardoor je alleen maar een run krijgt op het middelste tijdstip. (Niemand wil om 9:00 practica volgen, net zomin als iemand het leuk vindt om tot zes uur practicum te hebben.) Tot overmaat van ramp heb je zo dus twee extra dagen met alleen practicum. Met die twee dagen had je ook iets leukers kunnen doen. Van het uit je neus eten tot het hebben van een baantje overdag.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_85896352
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:08 schreef nicolesoufi het volgende:

[..]

Ik ben vandaag persoonlijk langsgeweest:

Ik ben op 1 september 2005 gestart met Nederlands Recht, op 1 september 2009 hebben ze de opleidingsnaam veranderd van Nederlands Recht naar Rechtsgeleerdheid...helaas heb ik zowel vorig jaar als dit jaar inschrijfbewijzen ontvangen waar de oude opleidingsnaam op staat + bij de studentenadmin istratie sta ik ook met de oude opleidingsnaam ingeschreven, maar op Osiris (cijfer registratie systeem) met Rechtsgeleerdheid. Bij de IB ook met rechtsgeleerdheid. Oke als de IB nu over 3 maanden beweert je staat helemaal niet ingeschreven op de uni voor Rechtsgeleerdheid: GROOT PROBLEEM, WANT DAT KLOPT IK HEB INSCHRIJFBEWIJZEN WAAROP NEDERLANDS RECHT STAAT! Daarnaast als ik nu mijn diploma behaal wat staat er dan zometeen op?

En voordat jullie zeggen: Ga naar de uni toe: Heb ik vandaag gedaan: De studieadviseur zei dat Nederlands Recht niet meer bestaat! En noemde het vreemd dat ik op mijn inschrijfbewijzen Nederlands Recht heb staan. Dus toen ben ik naar het ESSC gegaan daar zeiden ze dat alleen eerstejaars worden ingeschreven bij Rechtsgeleerdheid, en dat er daarna een keuze wordt gemaakt voor nederlands of fiscaal etc...DIT KLOPT NIET BEN IK NET ACHTER GEKOMEN. Er is alleen een bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht.

Ergste ik heb dit berichtje hier boven ook op het forum van mijn school geplaatst al sinds zaterdag...nog geen enkele reactie dus ik lijk de enige te zijn.... En nu plaats ik het hier en ik krijg nergens bijval in de trant van dat heb ik ook staan....wat moet ik nou? Op deze manier betaal ik collegegeld voor niets en kan ik zometene geen diploma krijgen of heb ik zometeen problemen met DUO/IB. :'(
Eerstejaars hier en op mijn bewijs van inschrijving staat ook gewoon 'Nederlands Recht' dus volgens mij maak jij je zorgen om niks.
pi_85896573
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hoezo lees je hierboven niet even? Of op SIN-Online onder 'topic index' of gewoon My Timetable.
Gelezen, gedaan, een lege timetable gezien, en verder niks daar kunnen vinden. ;)


quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:26 schreef Mandal het volgende:

[..]

Op 6 september wordt dat allemaal uitgelegd :)
Nice, thanks. Niemand van m'n vrienden heeft een rooster gekregen, dus maakte me niet al te veel zorgen.
pi_85896898
Ja, was er gister ook al naar op zoek en een vriend van mij had het ook niet. Op ESE vond ik dit

quote:
Op deze eerste dag krijg je je collegerooster uitgereikt. Het collegerooster is vervolgens ook beschikbaar op SIN-Online (via www.myeur.nl). Verder zal bekend worden gemaakt in welke practicumgroep en mentorgroep je bent ingedeeld. In deze groepen volg je gedurende het gehele eerste jaar college.
pi_85897995
Nou je kan je als eerstejaars dus al wel online inschrijven voor de vakken van het 1e blok waarna die op je rooster verschijnen, maar je kan nog steeds niet zien wanneer welke practica zijn dus je hebt dan maar de helft van je rooster bij elkaar maargoed.
Beneath the gold, bitter steel
pi_85898047
Voor de practica moet je je apart inschrijven onder 'My Registrations'. Maar het zou best een kunnen dat dat niet kan om je in een vaste groep ingedeeld wordt en dus nog niet vrij in kunt schrijven. In het tweede en derde jaar kan dat wel.
pi_85898118
Ik zie trouwens net dat er zich maar 20 studenten voor de master Urban, Port and Transport Economics hebben ingeschreven (waaronder ik zelf ;) ). Dat is wel erg weinig. :o Aan de ene kant is een kleine groep gezellig, maar aan de andere kant laat het zien dat het geen populair programma is wat op termijn een negatieve uitwerking kan hebben op het programma.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bolkesteijn op 31-08-2010 01:42:18 ]
pi_85898210
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie trouwens net dat er zich maar 20 studenten voor de master Urban, Port and Transport Economics hebben ingeschreven (waaronder ik zelf ;) ). Dat is wel erg weinig. :o Aan de ene kant is een kleine groep gezellig, maar aan de andere kant laat het zien dat het geen populair programma is wat op termijn een negatieve uitwerking kan hebben op het programma.
Lijkt me dan gunstig voor jou? Weinig concurrentie :p of werkt dat niet zo
pi_85898290
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:40 schreef Sjappel het volgende:
Lijkt me dan gunstig voor jou? Weinig concurrentie :p of werkt dat niet zo
Zo kun je het ook zien inderdaad ;) concurrentie is er voor mij trouwens vooral van civiel ingenieurs denk ik. :P Maar ik snap de lage populariteit niet goed, ik had wel verwacht dat het niet zo populair als bijvoorbeeld de finance richting zou zijn, maar het is toch een mooi masterprogramma omdat je als vervoers/haveneconoom toch een belangrijke positie hebt in een land waarin ruimte zo schaars is als in Nederland (en ook in het buitenland natuurlijk). Ook zijn er vrije veel Nederlandse bedrijven die zich met advies over infrastructuur bezig houden, je zou dus zeggen dat die grote markt wel studenten moet trekken.
pi_85904560
Wel jammer inderdaad aangezien Rotterdam natuurlijk wel dé stad is voor een dergelijk programma. Maar hoe zit dat met keuzevakken? Als zich maar 4 mensen voor een bepaald keuzevak inschrijven kan je wel eens pech hebben. ;(
pi_85908619
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:26 schreef Kaas- het volgende:
Maar hoe zit dat met keuzevakken? Als zich maar 4 mensen voor een bepaald keuzevak inschrijven kan je wel eens pech hebben. ;(
Er zijn 5 keuzevakken waar er 4 uit moeten worden gekozen, dus daar voorzie ik geen problemen mee. :)
pi_85916157
Nice.
pi_85993490
Overigens mededeling voor alle ESE master studenten, er is dinsdag een soort introductie dag. Studenten die de bachelor op de EUR hebben gedaan hoeven pas vanaf 12 uur op te komen dagen, de rest eerder.

http://www.eur.nl/fileadm(...)Master_Programme.pdf
pi_86017815
Waarom heten die Research Master eigenlijk altijd MPhil, terwijl het niets met filosofie te maken heeft? :P
pi_86019092
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:38 schreef Conversatie het volgende:
Waarom heten die Research Master eigenlijk altijd MPhil, terwijl het niets met filosofie te maken heeft? :P
http://www.hum.leiden.edu(...)s/hendriksenmma.html

MRes.
:?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86019977
Master of Research, naja.. :P

Waar hoop je trouwens terecht te komen met je master Internationale Economie? :) En is het een populaire master? :P
pi_86025853
Alloha,

Ik las ergens dat je je (verplicht) moet aanmelden voor de 'introductie' aanstaande maandag, klopt dit (1e jaar bachelor)? :X
pi_86027075
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:31 schreef Conversatie het volgende:
Master of Research, naja.. :P

Waar hoop je trouwens terecht te komen met je master Internationale Economie? :) En is het een populaire master? :P
Geen idee. Ga na m'n master weer naar China, dus ik zie wel. :P Met master-diploma heb je sowieso voordeel. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86027161
Zie ik net toch zomaar voor het vak Port Economics een excursie ingeroosterd staan. Ben benieuwd waar we naar toe gaan, maar ik heb wel een vaag vermoeden. :P
pi_86027235
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geen idee. Ga na m'n master weer naar China, dus ik zie wel. :P Met master-diploma heb je sowieso voordeel. :P
Lekker avontuurlijk daar hou ik wel van. Beter dan van die mensen die hun carriere al helemaal van te voren uitstippelen.
pi_86027278
Dat laatste kan toch nooit. :P
pi_86027355
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Conversatie het volgende:
Dat laatste kan toch nooit. :P
Toch zijn er zat mensen die het doen. Of mensen die gelijk naar de eerste de beste multinational toe rennen na hun master. Om maar eens wat kleine irritaties op te noemen. :P
pi_86027421
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Conversatie het volgende:
Dat laatste kan toch nooit. :P
Sommige mensen houden daar wel van, hoor. :P Lekker 9-17 en dan in de vakanties naar Frankrijk op de camping. En zo rond hun 40e een affaire beginnen, na een paar jaar weer afkappen nadat je vrouw het heeft ontdekt. Lekker met je 65e met pensioen (al zou ik voor de huidige generatie toch maar 70 rekenen) en dan op je 75e dood neervallen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86027517
Ik snap sowieso die focus op multinationals nooit, een klein of middelgroot bedrijf lijkt mij vele malen leuker.

Hoe gaat dat trouwens vanuit de universiteit qua baan zoeken. Is er nog een soort van netwerk waaruit sommigen benadert worden (of andersom)? Of moet je dat zelf beetje uitzoeken. Laatste lijkt me uiteraard logischer. Heb wel gehoord dat het bij Fiscale Economie vaak hard gaat; dat de meesten al voor hun slagen een aanbod hebben.

Oja en campings :X
pi_86027572
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:48 schreef Bo2osna het volgende:
Alloha,

Ik las ergens dat je je (verplicht) moet aanmelden voor de 'introductie' aanstaande maandag, klopt dit (1e jaar bachelor)? :X
Je wilt beetje alle belangrijke uitleg overslaan?

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch zijn er zat mensen die het doen. Of mensen die gelijk naar de eerste de beste multinational toe rennen na hun master. Om maar eens wat kleine irritaties op te noemen. :P
Wat is hier mis mee dan? :@
pi_86028891
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:30 schreef Mandal het volgende:
Wat is hier mis mee dan? :@
Een kleiner bedrijf is veel uitdagender denk ik. Je kan dan een veel belangrijkere rol spelen, bij een multinational krijg ik toch snel gevoel dat je een pion in het grote spel bent. Je krijgt met meer aspecten van het werk te maken bij een kleiner bedrijf omdat de organisatie kleiner is waardoor je baan denk ik afwisselender is. En het is natuurlijk leuk om een kleiner bedrijf doen te helpen groeien. :) Als je bij een multinational aan de slag wil moet je dat vooral doen (laat je door mij niet afschrikken), de baanzekerheid is er groter en je verdient meer, maar ik denk niet dat je leuker werk hebt zoals nog wel eens beweerd wordt. :)
pi_86029567
Ik heb ooit gelezen dat je bij grote bedrijven zo'n 10% meer verdient. :P
pi_86030421
Ik wil best 10% minder verdienen als je daarmee meer verantwoordelijkheden krijgt en meer te maken hebt met het hele proces. Bovendien lijkt het me ook wel dat je bij een kleiner bedrijf sneller hogerop kunt komen...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86031144
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:30 schreef Mandal het volgende:

[..]

Je wilt beetje alle belangrijke uitleg overslaan?
[..]

Wat is hier mis mee dan? :@
Nee, ik ga sowieso maandag naar Erasmus, ik vroeg me alleen af of ik me daarvoor dan ook MOET aanmelden?
pi_86034019
Nee. Het is geen Eurekaweek ofzo, je wordt wel ter plekke ingedeeld in groepen. Stond ook heel duidelijk in de brief/mail.
pi_86042937
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geen idee. Ga na m'n master weer naar China, dus ik zie wel. :P Met master-diploma heb je sowieso voordeel. :P
International economics lijkt me wel vet, het wordt waarschijnlijk die of EMOP. Aanstaande dinsdag beginnen we in B2 met het vak internationale economie, dus dat zal hopelijk een goede inleiding bieden. :)

Ga je in China overigens weer chillen/les geven/reizen of dit maal voor andere zaken?
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:34:47 #233
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86043320
Ik heb zo'n gevoel dat Fiscale Economie echt zware bagger wordt :{
pi_86043466
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

International economics lijkt me wel vet, het wordt waarschijnlijk die of EMOP. Aanstaande dinsdag beginnen we in B2 met het vak internationale economie, dus dat zal hopelijk een goede inleiding bieden. :)

Ga je in China overigens weer chillen/les geven/reizen of dit maal voor andere zaken?
Die 2 masters (net als de majors) lijken mij ook het tofst. Lijken ook wel veel op elkaar, alleen heb ik met EMOP wel het idee dat je bijvoorbeeld direct bij de overheid aan de slag kan, bij Internationale Economie zijn de baankansen mij wat onduidelijker. Niet dat ik niet weet wat je er mee moet, maar ik heb gewoon geen flauw idee wat voor soort en hoeveel mogelijkheden er zijn. :P Ben nog niet echt thuis in wat voor soort mogelijkheden je hebt met bepaalde richtingen. :D

Dit jaar wel van plan om naar al die informatie dagen te gaan (recruitment days etc), wel handig alvorens je je specialisatie gaat kiezen denk ik.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:34 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Fiscale Economie echt zware bagger wordt :{
Mij ook, maar wil het wel graag allemaal weten op zich. Volgens mij typisch zo'n vak wat weinig mensen leuk vinden, maar waar iedereen wel wat aan heeft (bijvoorbeeld in je privé leven).
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:40:49 #235
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86043665
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:37 schreef Conversatie het volgende:
Mij ook, maar wil het wel graag allemaal weten op zich. Volgens mij typisch zo'n vak wat weinig mensen leuk vinden, maar waar iedereen wel wat aan heeft (bijvoorbeeld in je privé leven).
Dat wel, maar het is zo jammer dat we daar nou net mee moeten beginnen :')
pi_86043759
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:40 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Dat wel, maar het is zo jammer dat we daar nou net mee moeten beginnen :')
Ach je moet ergens mee beginnen. :P Als kers op de taart hebben we Accounting moet je maar denken. :D
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:43:46 #237
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86043844
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:42 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ach je moet ergens mee beginnen. :P Als kers op de taart hebben we Accounting moet je maar denken. :D
:{
;(
:'(
pi_86044698
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:34 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat Fiscale Economie echt zware bagger wordt :{
Als je op het vak doelt, dat is wel goed te doen hoor. Gewoon iedere les goed mee doen dan hoef je niet eens zoveel meer te leren voor het tentamen. Je leert vooral met de IB boxen werken en de VPB. Ik had goed meegedaan in de les, maar matig geleerd, en toch een 8,1 (wel met bonuspunt bedenk ik mij nu). :) Maar het is wel interessant materie ook omdat het toch een grote rol speelt in de economie, het was voor mij aanleiding om ook Economics of Taxation te volgen.
pi_86044765
Wat is EMOP trouwens? :)
pi_86045455
Fiscale Economie was echt een saai vak, heb toen voor een ander tentamen geleerd en tentamen FE wel gewoon gedaan, want je hebt altijd kans dat je 't gewoon haalt. Net gehaald ook, dus het is niet echt een moeilijk vak, maar zou echt never nooit iets met belastingen willen doen. :P Snap echt niet dat er mensen met een bolle broek rondlopen als ze het over artikel zus lid zo hebben.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:27 schreef Kaas- het volgende:
International economics lijkt me wel vet, het wordt waarschijnlijk die of EMOP. Aanstaande dinsdag beginnen we in B2 met het vak internationale economie, dus dat zal hopelijk een goede inleiding bieden. :)

Ga je in China overigens weer chillen/les geven/reizen of dit maal voor andere zaken?
Het vak Internationale Economie is eigenlijk gewoon Macro-Economie...3. Of hoeveel Macro-Economieën er ook mogen zijn. (Was er ook niet A? Of is dat alleen Micro-Economie A? Wat overigens veel makkelijker was dan 1+2.) Ik zit nu de Sir-verslagen ook weer wat door te bladeren om me voor te bereiden. (Ben er toch een jaar uitgeweest nietwaar?) Het is vooral een hoop comperatieve voordelen, law of one price, nutscurves van landen, import-heffingen, high-skilled labor + low-skilled labor, stukje multinationals, en verder krijg je wederom het al behandelde IS-LM model (FiFiFi en dergelijke). Al met al gewoon vervolg op Macro-Economie voornamelijk gericht op handel en wisselkoersen.

In China hoop ik wel een "normale" baan te vinden maar als dat lastig is, ga ik ook niet lastig doen over weer een jaar lesgeven/chillen. En als ik in China ben gebruik ik dat jaar gewoon om rond te kijken en te netwerken. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86045469
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is EMOP trouwens? :)
Economics of Markets, Organizations and Policy.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 4 september 2010 @ 11:03:35 #242
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86054684
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als je op het vak doelt, dat is wel goed te doen hoor. Gewoon iedere les goed mee doen dan hoef je niet eens zoveel meer te leren voor het tentamen. Je leert vooral met de IB boxen werken en de VPB. Ik had goed meegedaan in de les, maar matig geleerd, en toch een 8,1 (wel met bonuspunt bedenk ik mij nu). :) Maar het is wel interessant materie ook omdat het toch een grote rol speelt in de economie, het was voor mij aanleiding om ook Economics of Taxation te volgen.
Nou, dat het zo 'makkelijk' is, klinkt natuurlijk goed :P Ik ben gewoon niet zo'n fan van zulke wetboekjes en artikelen.
pi_86064775
Hoe zit het trouwens met de readers bij de EUR in specifiek Econometrie, worden die vaak gebruikt of is het eigenlijk geldverspilling om ze te kopen?
Bij mijn vorige studie was ik ieder blok bijna 100 euro kwijt aan readers die allemaal niet tot nauwelijks gebruikt werden, dus deze keer wil ik iets voorzichtiger zijn met de aanschaf van die kutdingen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_86068946
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie trouwens net dat er zich maar 20 studenten voor de master Urban, Port and Transport Economics hebben ingeschreven (waaronder ik zelf ;) ). Dat is wel erg weinig. :o Aan de ene kant is een kleine groep gezellig, maar aan de andere kant laat het zien dat het geen populair programma is wat op termijn een negatieve uitwerking kan hebben op het programma.
Heb jij toevallig ook de seminar van bachelor 3 gedaan van dezelfde sectie? Zo ja, wat was jullie onderwerp? Ik zat in het groepje over parkeren(wat een ontzettend rotonderwerp eigenlijk was).
pi_86094960
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
In China hoop ik wel een "normale" baan te vinden maar als dat lastig is, ga ik ook niet lastig doen over weer een jaar lesgeven/chillen. En als ik in China ben gebruik ik dat jaar gewoon om rond te kijken en te netwerken. :P
Klinkt goed, China lijkt me fantastisch! Sowieso tof dat je er gewoon heen gaat en er wat van probeert te maken. Ga waarschijnlijk zelf proberen volgend jaar op uitwisseling te gaan naar Hong Kong, zal de aanmelding binnenkort maar eens inleveren (hoewel Stellenbosch me ook gaaf lijkt).

Ik zat overigens naar de master international economics te kijken, maar what the fuck? :P De seminar multinationals & financial markets wordt gegeven in blok 2 terwijl je dan allerlei vakken hebt. Dat betekent dat je inclusief die seminar er sowieso 1,5 jaar over zou moeten doen, aangezien ik geloof dat je geen vakken tegelijk met een seminar kunt volgen.
pi_86095162
Moet je dat nu al in leveren als je op uitwisseling wilt? :D
pi_86095231
Hmm, ik wil denk ik stage lopen in plaats van op exchange gaan... Ik moet me daar maar eens op gaan oriënteren. Ik heb er alleen weinig ervaring mee :P.
Cool story, Hansel.
pi_86095267
Nou ja, 'nu'.... in ieder geval wel voor de kerstvakantie. De gesprekken zijn dan in januari. Opzich best logisch want je hebt dan nog een half jaar om alles te regelen voordat je in het vliegtuig zit en het is geloof ik nogal wat dat je regelen moet. :P

Maar er zitten wel vette locaties tussen hoor.... Stellenbosch, Hong Kong, Sydney, Buenos Aires, Sao Paulo, Shanghai, Moskou etc. :9~
  maandag 6 september 2010 @ 13:06:20 #249
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_86123397
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:26 schreef Fingon het volgende:
Hoe zit het trouwens met de readers bij de EUR in specifiek Econometrie, worden die vaak gebruikt of is het eigenlijk geldverspilling om ze te kopen?
Bij mijn vorige studie was ik ieder blok bijna 100 euro kwijt aan readers die allemaal niet tot nauwelijks gebruikt werden, dus deze keer wil ik iets voorzichtiger zijn met de aanschaf van die kutdingen.
Bij Econometrie zou ik ze zeker kopen. Er zijn niet veel vakken waar ze gebruikt worden maar als ze gebruikt worden is het een duidelijke studiegids met opgaven en nog belangrijker, vaak veel oude tentamens om te oefenen.
pi_86130219
Even over die nieuwe nummering en dergelijke. Zaal CB-085, is dat het oude B-4? Dat zit dus op de begane grond hè?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86130356
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Even over die nieuwe nummering en dergelijke. Zaal CB-085, is dat het oude B-4? Dat zit dus op de begane grond hè?
Is het weer veranderd?
Maar CB is sowieso de begane grond.
Cool story, Hansel.
pi_86130374
Vandaag eerste dag gehad
  maandag 6 september 2010 @ 16:42:28 #253
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86130909
Morgen weer beginnen.
pi_86132391
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Is het weer veranderd?
Maar CB is sowieso de begane grond.
Volgens mij is het veranderd net nadat ik naar China ging, dus ik moet er even aan wennen. :P Morgen eerste dag. Broodtrommeltje gepakt, Kipling volgepropt, broek in m'n sokken tijdens het fietsen. Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb m'n nieuwe OV-kaart nog niet dus ik kan morgen lekker lopen dokken. En waarschijnlijk de rest van de week ook nog wel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86134215
Heb m'n OV nog niet binnen, dus iedere dag kost het ruim 15 euro om naar de uni te gaan... Heeft iemand enig idee hoe ik mn OV aanvraag kan versnellen, of iets anders?
pi_86145288
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Volgens mij is het veranderd net nadat ik naar China ging, dus ik moet er even aan wennen. :P Morgen eerste dag. Broodtrommeltje gepakt, Kipling volgepropt, broek in m'n sokken tijdens het fietsen. Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb m'n nieuwe OV-kaart nog niet dus ik kan morgen lekker lopen dokken. En waarschijnlijk de rest van de week ook nog wel.
Ja, het schijnt verleden jaar (toen ik net begon) veranderd te zijn. Wel een verbetering heb ik gehoord, daarvoor scheen er echt totaal geen systeem in te zitten :P.
Cool story, Hansel.
pi_86146811
Morgen weer aan de bak, heb er inmiddels ook wel weer zin in! Heey Wikwakka al enig idee wat voor stage je gaat zoeken?
pi_86149754
Morgen ook aan de bak. Heb er nog niet echt zin in. :P En ik weet niet welke kneuzen ze op de OV-kaart-afdeling hebben lopen maar die zou ik ook aan een hoge boom willen knopen. :(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:14:04 #259
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86155251
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:33 schreef Kaas- het volgende:
Morgen weer aan de bak, heb er inmiddels ook wel weer zin in! Heey Wikwakka al enig idee wat voor stage je gaat zoeken?
Vandaag maar weer lekker een college skippen ^O^
pi_86155335
Hehe nu al? :P Ik denk dat ik wel even ga rondkijken. ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:23:15 #261
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86155399
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:19 schreef Kaas- het volgende:
Hehe nu al? :P Ik denk dat ik wel even ga rondkijken. ;)
Ja, die tweede denk ik, heb geen zin om 2 uur te wachten ;)
pi_86155449
Ach ja, openingscollege is inhoudelijk inderdaad ook altijd bullshit, men vertelt alleen wat er de komende weken gaat gebeuren en de slides staan nu al op blackboard. :s)

Btw, in sin-online heb ik alle courses van vorig jaar al 'unfollowed' en me voor die van dit jaar geregistreerd. In blackboard staan alle vakken van de propedeuse er echter nog tussen, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Na een paar jaar staan daar dan tientallen vakken. :P
pi_86155610
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:26 schreef Kaas- het volgende:
Ach ja, openingscollege is inhoudelijk inderdaad ook altijd bullshit, men vertelt alleen wat er de komende weken gaat gebeuren en de slides staan nu al op blackboard. :s)

Btw, in sin-online heb ik alle courses van vorig jaar al 'unfollowed' en me voor die van dit jaar geregistreerd. In blackboard staan alle vakken van de propedeuse er echter nog tussen, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Na een paar jaar staan daar dan tientallen vakken. :P
Ik heb ze handmatig verwijderd uit blackboard. Heb alleen maar mastervakken staan nu.

Maar goed, ik heb dus eerst die Take Off crap in CB-085 van 12:00-13:00 en daarna heb ik meteen college in T3-13 aan de andere kant van de campus. Om 13:00. Lekker gepland, al zal dat hele Take Off gedoe waarschijnlijk geen uur duren. Ga maar weer even een sudoku-boekje kopen, anders val ik vast en zeker in slaap. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:19:47 #264
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86163391
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:23 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ja, die tweede denk ik, heb geen zin om 2 uur te wachten ;)
3 uur dus uiteindelijk. Maargoed, was nog wel een aardig college, ook al duurde het maar een uur.
pi_86163847
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:33 schreef Kaas- het volgende:
Morgen weer aan de bak, heb er inmiddels ook wel weer zin in! Heey Wikwakka al enig idee wat voor stage je gaat zoeken?
Eerlijk gezegd nog niet echt, ik heb namelijk niet echt een idee wát ik nou echt zou willen doen later, en wat ik nou precies met IBA kan :P. Behalve 'het bedrijfsleven in gaan' :').

Misschien iets in de technische(re) hoek, Operations Management of zo. Dat was een van mijn favoriete vakken tot nu toe.
Cool story, Hansel.
pi_86165804
Internationale Economie belooft wel een leuk vak te worden, over Fiscaal heb ik twijfels. :P Vraag me af in hoeverre je die boeken van Fiscale Economie moet gebruiken.
pi_86170183
Nou, vandaag eerste college, master begonnen, en dat valt nog wel mee met International Trade and Trade Policy. Dat GAMS hebben we ook al eens eerder mee gewerkt en het lijkt me eigenlijk best leuk om te doen met general equilibrium modellen. Tja, Engels, Engels. Het is niet zo dat ik me er echt aan stoor dat het Engels van de docenten matig is maar het is af en toe wel iets dat kan afleiden. Ik bedoel, als je luistert naar een verhaal dat constant over "maximoem" en "minimoem" wage gaat, is het wel irritant af en toe.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86170607
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nou, vandaag eerste college, master begonnen, en dat valt nog wel mee met International Trade and Trade Policy. Dat GAMS hebben we ook al eens eerder mee gewerkt en het lijkt me eigenlijk best leuk om te doen met general equilibrium modellen. Tja, Engels, Engels. Het is niet zo dat ik me er echt aan stoor dat het Engels van de docenten matig is maar het is af en toe wel iets dat kan afleiden. Ik bedoel, als je luistert naar een verhaal dat constant over "maximoem" en "minimoem" wage gaat, is het wel irritant af en toe.
Welcome to my world ( :') ). Of gewoon hardnekkig Nederlandse woorden er tussen gooien, laat die buitenlanders maar gewoon gissen naar de betekenis. Of een Spanjaard die een wiskundige workshop gaf, die zelf maar tien woorden Engels kon en constant fouten in zijn berekeningen maakte. Of een Indiase man die wel eens een presenteercursus zou mogen volgen. Ik zou zeggen dat het bij minstens de helft van de colleges ook echt daadwerkelijk storend is.

[ Bericht 5% gewijzigd door wikwakka2 op 07-09-2010 17:09:53 ]
Cool story, Hansel.
pi_86170775
/edit reactie op aangepaste post :P
pi_86174140
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Welcome to my world ( :') ). Of gewoon hardnekkig Nederlandse woorden er tussen gooien, laat die buitenlanders maar gewoon gissen naar de betekenis. Of een Spanjaard die een wiskundige workshop gaf, die zelf maar tien woorden Engels kon en constant fouten in zijn berekeningen maakte. Of een Indiase man die wel eens een presenteercursus zou mogen volgen. Ik zou zeggen dat het bij minstens de helft van de colleges ook echt daadwerkelijk storend is.
Je bedoelt toch niet die man van boekhouden, hè? Achaibersing of zoiets. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86174218
Altijd gezellig in tram 21 in de ochtend :')
pi_86174409
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:51 schreef newyorknewyork het volgende:
Altijd gezellig in tram 21 in de ochtend :')
Veevervoer :r. Daarom neem ik maar gewoon de metro, is wel 5-10 minuutjes lopen, maar tenminste een beetje rustig.
Cool story, Hansel.
pi_86174626
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:56 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Veevervoer :r. Daarom neem ik maar gewoon de metro, is wel 5-10 minuutjes lopen, maar tenminste een beetje rustig.
Tja, ik zit ook nog even de beste route te bekijken, maar ik zit dus waar tram 21 +7 precies stopt, maar geen flauw idee waar de metro stopt.
pi_86174700
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:01 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Tja, ik zit ook nog even de beste route te bekijken, maar ik zit dus waar tram 21 +7 precies stopt, maar geen flauw idee waar de metro stopt.
Rond Oostplein zitten 3 metro-ingangen. Één minuut lopen van waar je zit, dus.

Maar Tram 7 rijdt momenteel een gewijzigde route, dus daar heb je niet veel aan (als je in de stadsdriehoek woont, zoals ik vermoed)
Cool story, Hansel.
pi_86174804
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Rond Oostplein zitten 3 metro-ingangen. Één minuut lopen van waar je zit, dus.

Maar Tram 7 rijdt momenteel een gewijzigde route, dus daar heb je niet veel aan (als je in de stadsdriehoek woont, zoals ik vermoed)
Als ik op gooogle maps kijk, lijkt het alsof metrohalte KRalingse zoom dichter bij is.
pi_86174964
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:06 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Als ik op gooogle maps kijk, lijkt het alsof metrohalte KRalingse zoom dichter bij is.
Oh, dan kom je van de andere kant. Maar als je dichtbij Kralingse Zoom woont kun je net zo goed lopen naar de uni :'). En 21 en 7 rijden toch helemaal niet aan die kant van de uni?
Cool story, Hansel.
pi_86176043
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Oh, dan kom je van de andere kant. Maar als je dichtbij Kralingse Zoom woont kun je net zo goed lopen naar de uni :'). En 21 en 7 rijden toch helemaal niet aan die kant van de uni?
Ik woon in Den haag ;) Dus ik kom van centraal/blaak
Maar als ik op maps kijk, zie ik helemaal geen metro halte in de buurt van de uni, op de kralingse zoom na.
pi_86176183
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:37 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik woon in Den haag ;) Dus ik kom van centraal/blaak
Maar als ik op maps kijk, zie ik helemaal geen metro halte in de buurt van de uni, op de kralingse zoom na.
Ja, Kralingse Zoom is de dichtsbijzijnde.

Maar van centraal kan je in principe 7 of 21 nemen, ik denk alleen dat 7 er iets langer over doet.
Cool story, Hansel.
pi_86176222
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:41 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, Kralingse Zoom is de dichtsbijzijnde.

Maar van centraal kan je in principe 7 of 21 nemen, ik denk alleen dat 7 er iets langer over doet.
Ik neem dus nu 21, maar het is zo vol en vee-ig ;(
pi_86176253
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:42 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik neem dus nu 21, maar het is zo vol en vee-ig ;(
Bij centraal al?
Cool story, Hansel.
pi_86176301
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:43 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bij centraal al?
Nee, maar centraal-blaak duur met de tram 12 minuten ofzo :') en met de trein 2 minuutjes :D
pi_86176485
Maar vanaf Blaak zit de tram alweer propvol. Het is kiezen of delen.

En vanaf Blaak zou ik gewoon de metro pakken, veel handiger.
Cool story, Hansel.
pi_86176573
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:37 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ik woon in Den haag ;) Dus ik kom van centraal/blaak
Maar als ik op maps kijk, zie ik helemaal geen metro halte in de buurt van de uni, op de kralingse zoom na.
Je moet dan ook naar Kralingse Zoom met de metro. Iedereen loopt vanaf Kralingse Zoom al kun je ook de bus pakken maar dan ben je echt een notoire luilak want het is echt 5 minuten lopen. Uni staat praktisch naast Kralingse Zoom. De parkeerplaats is nota bene naast het metrostation, dus iedereen loopt dat stuk. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86179947
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je moet dan ook naar Kralingse Zoom met de metro. Iedereen loopt vanaf Kralingse Zoom al kun je ook de bus pakken maar dan ben je echt een notoire luilak want het is echt 5 minuten lopen. Uni staat praktisch naast Kralingse Zoom. De parkeerplaats is nota bene naast het metrostation, dus iedereen loopt dat stuk. :P
Ahhh oke , thanks

Metro gaat elke 10 minuten in de spits toch ?
pi_86181457
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:59 schreef newyorknewyork het volgende:

[..]

Ahhh oke , thanks

Metro gaat elke 10 minuten in de spits toch ?
Soms wel vaker, dacht ik. Ik bedoel, meestal hoef ik maar iets van 2/3 minuten te wachten. Het is in ieder geval nooit lang. Vanaf R'dam Alexander naar Kralingse Zoom kost een kwartiertje.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86190444
Of ik de metro of de tram pakte vanaf Blaak hing altijd af van in welk gebouw ik les had. Als ik in T zat, ging ik echt niet helemaal vanaf Kralingse Zoom lopen :s)

Die drukte in de tram neemt wel af hoor na de eerste paar weken van het nieuwe jaar...
Spoilers!
  woensdag 8 september 2010 @ 09:30:26 #287
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86194892
Voor niks om 9:00 op die :r EUR omdat het rooster aangepast was, maar dan zonder het op sin-online of Blackboard te vermelden :r

Dat is een goed begin van het jaar :r

En ik moest ook al zonder jas of paraplu door de regen omdat ik midden in een verhuizing zit en alles nog in dozen. :') Maar ja, het eerste college wil je niet missen, anders word je weer met mongolen in een groep ingedeeld.

Fuck fucking fuck!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 8 september 2010 @ 09:33:02 #288
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86194950
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik heb ze handmatig verwijderd uit blackboard. Heb alleen maar mastervakken staan nu.
Hoe doe je het? Vroeger had je zo'n "Unenroll tool" of zo, maar die kan ik nou niet meer vinden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86195237
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:30 schreef eleusis het volgende:
Voor niks om 9:00 op die :r EUR omdat het rooster aangepast was, maar dan zonder het op sin-online of Blackboard te vermelden :r

Dat is een goed begin van het jaar :r

En ik moest ook al zonder jas of paraplu door de regen omdat ik midden in een verhuizing zit en alles nog in dozen. :') Maar ja, het eerste college wil je niet missen, anders word je weer met mongolen in een groep ingedeeld.

Fuck fucking fuck!!!
Ik heb mijn eerste college, dat nu bezig is, al gemist :@.

Maar wel heerlijk weer onze eerste dag college, dat wel :').

[ Bericht 2% gewijzigd door wikwakka2 op 08-09-2010 09:55:37 ]
Cool story, Hansel.
pi_86196719
Wij krijgen altijd een sms als er een college uitvalt. Heb geen idee hoe je je daarvoor opgeeft, misschien dat iemand dat hier weet?
Spoilers!
pi_86196964
Godver, nu al colleges gemist :')
pi_86197236
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij krijgen altijd een sms als er een college uitvalt. Heb geen idee hoe je je daarvoor opgeeft, misschien dat iemand dat hier weet?
Ligt aan de faculteit. Wij krijgen alleen een SMS voor tentamencijfers. Bij SIN-online kan je je daarvoor opgeven.
Cool story, Hansel.
  woensdag 8 september 2010 @ 11:42:25 #293
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86198441
Zo, ff een jas geshopt bij de V&D. Zul je zien dat het morgen droog is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86199169
Whehe, mijn jas zit nog in een doos die ik vanuit China heb verstuurd. :') Geen idee wanneer die aankomt. Denk dat ik m'n winterjas maar gewoon ga gebruiken. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86248674
_O-
pi_86256057
Doos is net aangekomen! Alleen stinkt alles naar "frisse" zeelucht. Flink doorwassen dus. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_86287193
Ik kan met FireFox maar niet mijn username + password vast zetten op myeur.nl :( Ben ik de enige?
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:49:12 #298
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_86287271
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:46 schreef Mandal het volgende:
Ik kan met FireFox maar niet mijn username + password vast zetten op myeur.nl :( Ben ik de enige?
Is mij ook nooit gelukt. Vind ik ook wel jammer.
pi_86288078
Ik hoef bijna nooit myeur te gebruiken, dus zit er niet zo mee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:22:02 #300
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86288550
Is veiliger!

Vanochtend weer voor niets om 9:00 aanwezig, weer een college dat werd verplaatst... naar 13:00 :'(

SIN-ONLINE, USE IT!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86295793
Veiliger schmeiliger...

Econometrie valt me tot nu toe wel mee. Eigenlijk wel een leuk vak...ben tot nu toe sowieso best positief over m'n keuze voor deze master. Allemaal interessante colleges. :)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')