abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84113525
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:58 schreef Xennia het volgende:
Wat voor studie doe je?

Er zijn trouwens speciale sites waar mensen met elkaar in contact kunnen komen om groepsuitjes te ondernemen, zoals uitgaan, een concert etc.
Iets bedrijfskundigs. En ja, Fok! bijvoorbeeld, heb ik ook wel eens gedaan.. Best gezellig, maar ik maak liever vrienden op de normale toer.
pi_84113557
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:01 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Iets bedrijfskundigs. En ja, Fok! bijvoorbeeld, heb ik ook wel eens gedaan.. Best gezellig, maar ik maak liever vrienden op de normale toer.
Je bent wel heel erg principieel eh.
pi_84113632
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:02 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Je bent wel heel erg principieel eh.
Ja, dat weet ik. Ik zou ook wat soepeler moeten zijn, maar in die fase ben ik nog niet aangekomen.
pi_84113715
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:01 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Nee, niet fok

Speciale meeting sites.
pi_84113779
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:03 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Ik zou ook wat soepeler moeten zijn, maar in die fase ben ik nog niet aangekomen.
Je kan mensen zoeken bij dingen die je interesseren. Ik heb veel mensen leren kennen bij feestjes in de \Effenaar en Doornroosje etc.
pi_84113832
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, niet fok

Speciale meeting sites.
Ja dat gaat me dus te ver. En dan ben ik inderdaad misschien kieskeurig en blablabla. Maar ik vind dat niets voor mij, ik ken tenslotte genoeg mensen en ik heb geen moeite met het ontmoeten van anderen.

Als ik naar een concert zou willen heb ik heus wel iemand om mee te vragen. Maar het gaat mij om het ontwikkelen van een band met mensen waardoor je écht vrienden bent en je elkaar zo op kunt bellen om even iets te gaan doen samen.
pi_84113879
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:06 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Je kan mensen zoeken bij dingen die je interesseren. Ik heb veel mensen leren kennen bij feestjes in de \Effenaar en Doornroosje etc.
Ja klopt, maar ik ga niet uit in mijn eentje en als ik ga met bekenden dan komen we ook niet echt nieuwe mensen tegen. Of ja, natuurlijk kom ik die wel tegen maar die zijn dan niet interessant genoeg om contact mee te houden, of het zijn jongens met andere intenties dan ik.
pi_84114101
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:07 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Ja dat gaat me dus te ver. En dan ben ik inderdaad misschien kieskeurig en blablabla. Maar ik vind dat niets voor mij, ik ken tenslotte genoeg mensen en ik heb geen moeite met het ontmoeten van anderen.

Als ik naar een concert zou willen heb ik heus wel iemand om mee te vragen. Maar het gaat mij om het ontwikkelen van een band met mensen waardoor je écht vrienden bent en je elkaar zo op kunt bellen om even iets te gaan doen samen.
Er zitten dus echt veel mensen tussen die pas verhuisd zijn en mensen in de buurt zoeken om vaker iets mee te ondernemen (dat weet ik van een vriendin van een vriendin die verhuisde).
pi_84114270
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

Er zitten dus echt veel mensen tussen die pas verhuisd zijn en mensen in de buurt zoeken om vaker iets mee te ondernemen (dat weet ik van een vriendin van een vriendin die verhuisde).
Oké, ik zal eens zo'n site opzoeken en kijken of het wat is! Bedankt voor de tip in ieder geval.
pi_84114473
Ik moet zeggen dat hoe je hier al overkomt niet bepaald gezellig is eigenlijk.
pi_84114527
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:20 schreef friekin_ het volgende:
Ik moet zeggen dat hoe je hier al overkomt niet bepaald gezellig is eigenlijk.
Gelukkig hoef jij geen vrienden met me te zijn.
pi_84114798
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:10 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met alleen zijn, ik vind het prima om mezelf te vermaken voor een avondje (of twee). Maar als je praktisch avond na avond in je eentje voor de tv zit heeft dat niets meer te maken met niet alleen kunnen zijn.
Let maar niet op haar, die reacties sloegen dus nergens op.

Eigenlijk het enige wat je kan doen is dus WEL iemand opbellen. Ik ken het gevoel dat je eigenlijk niet de neiging hebt om dat te doen, maar echt als je iemand op hebt gebeld en hebt afgesproken, zal je er toch plezier aan beleven. Als je er eenmaal bent is het leuk, focus je dus daarop en spreek af.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:27:03 #88
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_84114806
Heel dat geforceerde is juist iets wat je niet moet gaan zoeken.
Probeer eerst eens wat nonchalanter tegen alles aan te kijken.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_84114946
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Let maar niet op haar, die reacties sloegen dus nergens op.

Eigenlijk het enige wat je kan doen is dus WEL iemand opbellen. Ik ken het gevoel dat je eigenlijk niet de neiging hebt om dat te doen, maar echt als je iemand op hebt gebeld en hebt afgesproken, zal je er toch plezier aan beleven. Als je er eenmaal bent is het leuk, focus je dus daarop en spreek af.
Ja klopt, als ik dan wel wat heb ondernomen en iets leuks heb gedaan dan ben ik weer helemaal in m'n sas. Maar die stap van ineens zelf iedereen op moeten bellen is aardig groot, aangezien ik heb in het verleden altijd druk had met van alles dat me gewoon aan kwam vliegen
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:27 schreef VASND het volgende:
Heel dat geforceerde is juist iets wat je niet moet gaan zoeken.
Probeer eerst eens wat nonchalanter tegen alles aan te kijken.
Ik ben nonchalant joh, ik vermaak me op zich ook best. Het is niet dat ik niemand ken of nooit iets doe, maar ik ben wel té vaak alleen.
pi_84115096
Maar serieus (ja, ik ben soms aardig); waarom niet even kijken in de kroeg of je daar misschien een groep mensen vindt die je wel genoeg aanspreken? Misschien kun je daar wat meer mee (gaat natuurlijk wat tijd in zitten, maar dan heb je wel wat)
pi_84115253
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:33 schreef LompeHork het volgende:
Maar serieus (ja, ik ben soms aardig); waarom niet even kijken in de kroeg of je daar misschien een groep mensen vindt die je wel genoeg aanspreken? Misschien kun je daar wat meer mee (gaat natuurlijk wat tijd in zitten, maar dan heb je wel wat)
Ja maar daar let ik dan weer niet op daar aangezien ik al met anderen ben. Maar ik zal inderdaad meer opletten op mensen met uitgaan !

En nu ga ik slapen
pi_84115262
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:29 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Ja klopt, als ik dan wel wat heb ondernomen en iets leuks heb gedaan dan ben ik weer helemaal in m'n sas. Maar die stap van ineens zelf iedereen op moeten bellen is aardig groot, aangezien ik heb in het verleden altijd druk had met van alles dat me gewoon aan kwam vliegen
Zoiets duurt nooit lang. Initiatief moet van beide kanten komen, anders gaan anderen ook geen moeite meer in jou steken. Maar ik herken het wel. Al denk ik dat wanneer je echt leuke mensen kent, die drempel om met ze af te spreken een stuk lager wordt.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:43:17 #93
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_84115570
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:29 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

[..]

Ik ben nonchalant joh, ik vermaak me op zich ook best. Het is niet dat ik niemand ken of nooit iets doe, maar ik ben wel té vaak alleen.
Daarmee bedoelde ik ook dat je geen vriendenclubs of sites moet gaan zitten zoeken want dat heb je helemaal niet nodig.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_84115732
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:36 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Ja maar daar let ik dan weer niet op daar aangezien ik al met anderen ben. Maar ik zal inderdaad meer opletten op mensen met uitgaan !

En nu ga ik slapen
Werkt geheid een gesprek aan knopen in een openbare ruimte levert vaak leuk contact op. Ben zelf ooit naar een compleet andere regio verhuist en dat werkt perfect! (ook al ben je dan met mensen op stap die je al kent)

En slaap lekker
pi_84116042
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:21 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Gelukkig hoef jij geen vrienden met me te zijn.
Ze heeft wel een beetje gelijk. Misschien moet je eens teruglezen hoe vaak je wel niet zegt dat je iets niet wilt of dat je het niks lijkt. Nogal moeilijk om een band te creëren met zo'n persoon.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:58:29 #96
271626 i_am_god
Zwarte Jezus
pi_84116249
Stap 1. Ga uit in je uppie
Stap 2. Wees spontaan en spreek mensen aan.
stap 3. Zoek een vriendje hence and repeat.
Sup
  vrijdag 16 juli 2010 @ 01:15:28 #97
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_84118481
Je aansluiten bij een vereniging of organisatie lijkt mij ook de eenvoudigste manier om aan vrienden te komen en de tijd door te komen. Maar je moet dan inderdaad wel een vereniging kiezen waar je interesses bij aansluiten.Denk bijvoorbeeld aan een vereniging op gebied van :sport, politiek, boeken of misschien een actiegroep zoals greenpeace.
How does it feel? To treat me like you do.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:52:22 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_84144253
Tja, sorry, ik vind het een beetje gezeur. Eigenlijk best kinderachtig. Je hebt een heel normaal leven, gaat wel goed, en verder wil je niet extra moeite doen om je sociale leven nog beter te maken.

Ik weet niet hoe de mensen in jouw stad het doen, maar ik ga echt niet elke dag uit. Het is bij mij ook 1 of 2 keer per week, en verder sporten en eventueel werk.

Je moet gewoon wennen aan je nieuwe stad en meer actief zoeken naar iemand. Maar wat je beschrijft is een typische studentenleven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_84144458
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:00 schreef Adembenemend het volgende:
op zich is er niets op te merken aan mijn 'sociale ontwikkeling' ik ben sociaal, praat makkelijk met mensen en heb dan ook al erg veel nieuwe contacten hier.
Dit vind ik moeilijk te rijmen met dit:
quote:
Maar het spontane gewoon even iemand bellen om 's avonds iets te gaan doen, dat zit er niet in.
Hoe pak ik dit aan?
En verder weet je zelf het antwoord natuurlijk wel op deze vraag:
quote:
Is het een kwestie van geduld of zal ik toch echt verdere actie moeten ondernemen?
Tip: word lid van een studentenvereniging (en nee, begin nu geen discussie over hoe pauper die verenigingen zijn - er zitten heule leuke tussen, ook voor al wat oudere studenten). Extra gratis tip: neem es het voortouw met afspraken maken met mensen. Wie weet nodigen zij ook weer anderen uit en zo leer je een hoop mensen via-via kennen, met wie je na verloop van tijd ook kunt afspreken zonder de 'tussenpersoon'.

Succes
pi_84144599
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:46 schreef Adembenemend het volgende:

[..]

Ik denk erover om actief lid te worden bij mijn studievereniging, dat zou dan vanaf volgend collegejaar zijn. Verder doe ik niets in de introductieweek hier, als je dat bedoelt? Dat zou wel een leuke geweest zijn ja, maar op dat moment heb ik studiegerelateerde dingen te doen, helaas.
Hou je van reizen / liften / uitjes / uitwisselingen naar het buitenland / etc? Daar zijn ook zat studentenverenigingen voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')