Wat is dan precies je probleem? Volgens mij dat je aandachtsgeil bent...quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:00 schreef Adembenemend het volgende:
Ik ga elke twee weken naar mijn ouders in mijn geboortestad, en daar heb ik ook standaard afspraken met vrienden, feestjes en een heel vol gepland weekend..
Wel heb ik een vriend hier...
En ik heb ook goed contact met een vriendin uit mijn geboortestad die hier ook woont en dezelfde studie doet...
Ik heb goed contact met de mensen van mijn studie, en we gaan ook wel eens ergens wat eten of uit..
Sporten doe ik wel eens met de eerdergenoemde vriendin, en ik wil binnenkort ook eens alleen gaan..
Excusez!? Mijn probleem is dat ik af en toe wel eens iets doe, maar misschien eens per week. Verder hang ik een beetje op mijn kamer rond terwijl ik niets doe, ik heb niemand om even te bellen om wat te gaan drinken of een film te kijken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:02 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is dan precies je probleem? Volgens mij dat je aandachtsgeil bent...
Dat je overdreven veel moeite lijkt te hebben met alleen zijn. Er zijn 2 soorten mensen die daar moeite mee hebben:quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:04 schreef Adembenemend het volgende:
Hoe maak je hier in godsnaam aandachtsgeil van?
Ik heb geen moeite met alleen zijn, ik vind het prima om mezelf te vermaken voor een avondje (of twee). Maar als je praktisch avond na avond in je eentje voor de tv zit heeft dat niets meer te maken met niet alleen kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:09 schreef starla het volgende:
[..]
Dat je overdreven veel moeite lijkt te hebben met alleen zijn. Er zijn 2 soorten mensen die daar moeite mee hebben:
- Mensen die continu aandacht moeten krijgen, a.k.a. aandachtsgeil.
- Mensen die zo'n verschrikkelijk diep gewortelde leegte in hun leven hebben, dat ze zichzelf niet kunnen vermaken omdat ze continu geprikkeld moeten worden om niet in doodsvervelen neer te vallen.
Die laatste optie vond ik weinig subtiel, vandaar dat ik de eerste noemde.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:02 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is dan precies je probleem? Volgens mij dat je aandachtsgeil bent...
Haha, wat een zielig verzuurd wijf ben jij.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:09 schreef starla het volgende:
[..]
Dat je overdreven veel moeite lijkt te hebben met alleen zijn. Er zijn 2 soorten mensen die daar moeite mee hebben:
- Mensen die continu aandacht moeten krijgen, a.k.a. aandachtsgeil.
- Mensen die zo'n verschrikkelijk diep gewortelde leegte in hun leven hebben, dat ze zichzelf niet kunnen vermaken omdat ze continu geprikkeld moeten worden om niet in doodsvervelen neer te vallen.
Die laatste optie vond ik weinig subtiel, vandaar dat ik de eerste noemde.
Heeft ze niet, iedereen die een kat wil verkopen/weggeven heeft het te druk met andere dingen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:12 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
[..]
Haha, wat een zielig verzuurd wijf ben jij.
Doet pijn hè, elke avond alleen met je kat op de bank zitten?
'zielig verzuurd' allitereert geweldig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:12 schreef Chriz2k het volgende:
Haha, wat een zielig verzuurd wijf ben jij.
Ik ben meer een hondenpersoon dan een kattenpersoon moet ik je bekennen. Desalniettemin ben ik graag alleen, hoewel mijn vrienden daar nooit over klagen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:12 schreef Chriz2k het volgende:
Doet pijn hè, elke avond alleen met je kat op de bank zitten?
Dat is misschien ook wel het probleem, ik heb geen hobby's. Ik ben niet gek op sporten, ik ben ook niet de hele dag in de bibliotheek aan het studeren, ik hou wel van uitgaan maar dat hoeft van mij ook weer niet meerdere keren in de week..quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:15 schreef katerwater het volgende:
Je aanpassen aan een nieuwe omgeving is niet altijd gemakkelijk. Het vergt altijd wat tijd.
Als je dezelfde dingen doet als thuis, zal het op termijn zeker lukken. Doe je dezelfde hobbies als thuis?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:15 schreef starla het volgende:
[..]
'zielig verzuurd' allitereert geweldig.
Die zijn natuurlijk maar al te blij dat ze je niet vaak zien, je lijkt me niet al te fijn gezelschap.quote:Ik ben meer een hondenpersoon dan een kattenpersoon moet ik je bekennen. Desalniettemin ben ik graag alleen, hoewel mijn vrienden daar nooit over klagen.
Dat zou weinig subtiel zijn inderdaadquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef TC03 het volgende:
Ik hoop niet dat jij Breathtaking bent, anders is dit echt de slechtste kloon ooit...
Klopt, en ik zie ook hoe veel mensen het erg leuk hebben bij een studentenvereniging. Maar toch denk ik dat het niets is voor mij.. En dat vind ik ook een beetje de easy way out, je moet bij een vereniging gaan omdat dat je leuk lijkt, niet omdat je op gemakkelijke wijze in één klap een groep vrienden erbij wil hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef Furia het volgende:
Misschien kun je bij een studentenvereniging gaan ofzo. Die hebben vaak het verenigingsleven als hun leven en - als ik anderen mag geloven - kom je dan aan vrienden die je dag en nacht kunt bellen niet te kort!
Met ouder worden wordt vriendschap minder vanzelfsprekend. Logisch, mensen wonen plots samen met partner en krijgen kinderen, verhuizen of willen een carrière. Dus op dezelfde manier vrienden zijn als vroeger wordt niet makkelijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wel het probleem, ik heb geen hobby's. Ik ben niet gek op sporten, ik ben ook niet de hele dag in de bibliotheek aan het studeren, ik hou wel van uitgaan maar dat hoeft van mij ook weer niet meerdere keren in de week..
Thuis kende ik mijn vrienden gewoon van de middelbare school, we kenden elkaar al jaren en gingen als vanzelfsprekend altijd met elkaar om..
Eigenlijk he, denk ik dat het best een heel erg goede optie is als ik hoor hoe belangrijk je het vind dat mensen je erkennen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:19 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Dat zou weinig subtiel zijn inderdaad
[..]
Klopt, en ik zie ook hoe veel mensen het erg leuk hebben bij een studentenvereniging. Maar toch denk ik dat het niets is voor mij.. En dat vind ik ook een beetje de easy way out, je moet bij een vereniging gaan omdat dat je leuk lijkt, niet omdat je op gemakkelijke wijze in één klap een groep vrienden erbij wil hebben.
Als of de ketel de pot verwijt dat deze zwart ziet (om in de allitererende sferen te blijven). Je projecteert namelijk op een buitengewoon listige manier jouw beeld van mij op het beeld dat mijn vrienden van mij hebben vergetende dat jij mij verwijt van het hetzelfde: het projecteren van mijn sociale leven op die van TS.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:18 schreef Chriz2k het volgende:
Die zijn natuurlijk maar al te blij dat ze je niet vaak zien, je lijkt me niet al te fijn gezelschap.
Ik weet ook niet honderd procent zeker dat ze elke avond iets te doen hebben, maar het lijkt in ieder geval wel zo. Altijd als ik ze spreek dan hebben ze weer een feestje hier, een barbecue daar, een etentje daar etc. Ik wil wel één keer vragen of ze zin hebben om iets te doen, maar als ze op dat moment bezet zijn ga ik natuurlijk niet oneindig doorvragen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:23 schreef Supersoep het volgende:
Het lijkt me trouwens sterk dat alle mensen die je kent, elke avond iets te doen hebben. Dat zou ergens ook een beetje sneu zijn naar mijn mening.
Gebruik anders je voordeel als vrouw-zijnde maar. Maak mannelijke vrienden die single zijn, die willen gegarandeerd elke avond met je weg.
Goede fokTijden, Slechte fokTijdenquote:
Ik ga hier verder niet op in, maar ik ben blij dat je mijn listigheid kunt waarderenquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:26 schreef starla het volgende:
[..]
Als of de ketel de pot verwijt dat deze zwart ziet (om in de allitererende sferen te blijven). Je projecteert namelijk op een buitengewoon listige manier jouw beeld van mij op het beeld dat mijn vrienden van mij hebben vergetende dat jij mij verwijt van het hetzelfde: het projecteren van mijn sociale leven op die van TS.
O ironie, zij blijft mij telkens weer verrassen.
Kijk daar ga je wrs in de fout.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:26 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ik weet ook niet honderd procent zeker dat ze elke avond iets te doen hebben, maar het lijkt in ieder geval wel zo. Altijd als ik ze spreek dan hebben ze weer een feestje hier, een barbecue daar, een etentje daar etc. Ik wil wel één keer vragen of ze zin hebben om iets te doen, maar als ze op dat moment bezet zijn ga ik natuurlijk niet oneindig doorvragen.
En nee, daar heb ik toch niets aan? Als die gegarandeerd elke avond weg willen hebben ze hele andere intenties en dat is helemaal waardeloos. Bovendien heb ik al een leuke vriend aan mijn zijde, dus dat is het probleem niet.
Ja, dat merk ik dus ook. Op de basisschool en middelbare school word je vanzelf vrienden, dat gaat gewoon zo, daar denk je niet eens over na.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:25 schreef katerwater het volgende:
[..]
Met ouder worden wordt vriendschap minder vanzelfsprekend. Logisch, mensen wonen plots samen met partner en krijgen kinderen, verhuizen of willen een carrière. Dus op dezelfde manier vrienden zijn als vroeger wordt niet makkelijk.
Een zotte cursus volgen wil wel eens helpen. Of in een bandje spelen. Ik zeg maar iets.
Nee dat klopt, maar om nou iedereen af te bellen om te vragen of ze iets te doen hebben gaat ook te ver. Bovendien bellen ze mij ook niet.. Dat is ook een beetje wat me stoort, alsof niemand zin heeft om iets met mij te doen. In mijn geboortestad belt er altijd wel iemand of ik wat te doen heb die avond, terwijl er hier niemand interesse lijkt te hebben..quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef VASND het volgende:
[..]
Kijk daar ga je wrs in de fout.
Er is idd altijd wel een vriend die op een gegeven dag iets doet.
Dat wil niet zeggen dat al je vrienden 24/7 occupied zijn.
Die vrienden in je geboortestad heb je al langer.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:31 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar om nou iedereen af te bellen om te vragen of ze iets te doen hebben gaat ook te ver. Bovendien bellen ze mij ook niet.. Dat is ook een beetje wat me stoort, alsof niemand zin heeft om iets met mij te doen. In mijn geboortestad belt er altijd wel iemand of ik wat te doen heb die avond, terwijl er hier niemand interesse lijkt te hebben..Niet dat ik zelf het initiatief niet wil nemen, natuurlijk wel, maar als het allemaal van mijn kant moet komen gaat de lol er wel een beetje vanaf.
Nou, we kunnen ook samen WoW spelen en dan laat ik je Orgrimmar wel een keer zien. Ik help je dan ook met sparen voor een Mekgineer's Chopper, maar niet als ik raids moet doen op maandag - woensdag en zondag.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:26 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ik weet ook niet honderd procent zeker dat ze elke avond iets te doen hebben, maar het lijkt in ieder geval wel zo. Altijd als ik ze spreek dan hebben ze weer een feestje hier, een barbecue daar, een etentje daar etc. Ik wil wel één keer vragen of ze zin hebben om iets te doen, maar als ze op dat moment bezet zijn ga ik natuurlijk niet oneindig doorvragen.
En nee, daar heb ik toch niets aan? Als die gegarandeerd elke avond weg willen hebben ze hele andere intenties en dat is helemaal waardeloos. Bovendien heb ik al een leuke vriend aan mijn zijde, dus dat is het probleem niet.
Ja klopt, en met haar komt het ook van beide kanten. Maar nee, dat is ook niet vanzelfsprekend. Ik wil alleen weten hoe ik het wel vanzelfsprekend moet makenquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:33 schreef VASND het volgende:
[..]
Die vrienden in je geboortestad heb je al langer.
Tis niet vanzelfsprekend dat er aan je gedacht wordt als mensen je niet lang kennen, zeker niet als ze zelf al een heel leven opgebouwd hebben daar.
Zo dramatisch is het nu ook weer niet, maar bedankt voor je aanbodquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:33 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Nou, we kunnen ook samen WoW spelen en dan laat ik je Orgrimmar wel een keer zien. Ik help je dan ook met sparen voor een Mekgineer's Chopper, maar niet als ik raids moet doen op maandag - woensdag en zondag.
Ja, dat deed ik pas nog. Maar dan was iedereen op vakantie of dingen aan het doen, en we gaan dus nu wel wat doen maar dan eind augustus een keer. Prima natuurlijk, maar feit blijft dat ze dan de komende maand blijkbaar niet beschikbaar zijn en het dus weer neerkomt op eens in de zoveeeel tijd iets doen samen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:34 schreef VASND het volgende:
Maar wat ik hier mis.. Stuur eens een mailtje rond, stel wat voor. Organiseer zelf een feestje/ BBQ.
maar ts, zou het niet mogelijk kunnen zijn dat je het daadwerkelijk leuk zou vinden dan. als je het probeer ten je vindt het niks stap je er weer uit. maar stel je vindt het wel leuk dan heb je iets gewonnen. je zult toch verschillende dingen moeten proberen voordat je de oplossing vind, denk ik. en dat zou een eerste poging kunnen zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:19 schreef Adembenemend het volgende:
Klopt, en ik zie ook hoe veel mensen het erg leuk hebben bij een studentenvereniging. Maar toch denk ik dat het niets is voor mij.. En dat vind ik ook een beetje de easy way out, je moet bij een vereniging gaan omdat dat je leuk lijkt, niet omdat je op gemakkelijke wijze in één klap een groep vrienden erbij wil hebben.
Een cursus Swahiliquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, dat merk ik dus ook. Op de basisschool en middelbare school word je vanzelf vrienden, dat gaat gewoon zo, daar denk je niet eens over na.
Hier is het niet vanzelfsprekend om 'close' te zijn met mensen van je opleiding, en aangezien ik maar een paar contacturen per week heb zie ik ze ook niet erg vaak.
Wat voor cursus bedoel je? En in een bandje, dat ga ik de mensheid niet nog een keer aan doen!
Ja misschien ook wel, ik vind het ook wel een beetje twijfelachtig. En als ik bij een vereniging wil dan ook wel bij een grote vereniging, en een ontgroening etc doe je niet om er dan weer uit te stappen toch?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:38 schreef A-noniem het volgende:
[..]
maar ts, zou het niet mogelijk kunnen zijn dat je het daadwerkelijk leuk zou vinden dan. als je het probeer ten je vindt het niks stap je er weer uit. maar stel je vindt het wel leuk dan heb je iets gewonnen. je zult toch verschillende dingen moeten proberen voordat je de oplossing vind, denk ik. en dat zou een eerste poging kunnen zijn.
Ik kom alleen maar spirituele cursussen tegenquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:39 schreef katerwater het volgende:
[..]
Een cursus Swahili![]()
Koken met vergeten groenten![]()
Accordeon![]()
Een meiden-gameclub![]()
Of leer illegale immigranten hun problemen wegschilderen![]()
Wel ja, keuze zat. Steden zijn vol van zulke leuke initiatieven.
Vakanties staan nu redelijk volgeplanned met werk/buitenland omdat mensen niet in het schuitje waar jij nu in zit terecht willen komen (wilde gok).quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:37 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik pas nog. Maar dan was iedereen op vakantie of dingen aan het doen, en we gaan dus nu wel wat doen maar dan eind augustus een keer. Prima natuurlijk, maar feit blijft dat ze dan de komende maand blijkbaar niet beschikbaar zijn en het dus weer neerkomt op eens in de zoveeeel tijd iets doen samen.
Dat is het probleem, ik neem wel initiatief maar zij lijken allemaal al zo bezet. Alsof ik de enige ben die niet 24/7 iets te doen heeft.
Jeetje wat zijn dat voor mensen dan. Om nu echt klaarblijkelijk op elk gegeven moment van de dag/avond wel iets te doen hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:37 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik pas nog. Maar dan was iedereen op vakantie of dingen aan het doen, en we gaan dus nu wel wat doen maar dan eind augustus een keer. Prima natuurlijk, maar feit blijft dat ze dan de komende maand blijkbaar niet beschikbaar zijn en het dus weer neerkomt op eens in de zoveeeel tijd iets doen samen.
Dat is het probleem, ik neem wel initiatief maar zij lijken allemaal al zo bezet. Alsof ik de enige ben die niet 24/7 iets te doen heeft.
Ik denk erover om actief lid te worden bij mijn studievereniging, dat zou dan vanaf volgend collegejaar zijn. Verder doe ik niets in de introductieweek hier, als je dat bedoelt? Dat zou wel een leuke geweest zijn ja, maar op dat moment heb ik studiegerelateerde dingen te doen, helaas.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:44 schreef VASND het volgende:
[..]
Vakanties staan nu redelijk volgeplanned met werk/buitenland omdat mensen niet in het schuitje waar jij nu in zit terecht willen komen (wilde gok).
Doe je wat met je studie qua studievereniging/intromentor etc?
Ja en als ze dan eens niets te doen hebben dan zijn ze zo van 'haaa heerlijk, eindelijk eens een avondje voor mezelf' dus dan ga ik ook niet vragen of ze zin hebben om iets te doen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:45 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Jeetje wat zijn dat voor mensen dan. Om nu echt klaarblijkelijk op elk gegeven moment van de dag/avond wel iets te doen hebben.
Ik kan me wel voorstellen dat de frustratie en eenzaamheid er dan van af druipt. Het lijkt wel alsof ze totaal niet geïnteresseerd in je zijn en dat is nogal zuur. Zoek het eens bij een ander soort mensen en niet die ''whehehhee elke dag sociaal doen met boezemvrienden anders gaan we dood'' types.
Nodig anders eens wat vrienden uit je eigen stad uit om een tijd bij je te blijven wanneer hun schema dat toelaat.
nee daar had ik nog niet aan gedacht. maar als dat inderdaad is wat veel van die drukke mensen doen, lijkt me dat nog niet zo'n slecht idee. maar goed, ik snap wel dat je er zo je twijfels over hebt. alleen schiet je natuurlijk niet veel op met twijfels. en als er ook niet echt hobby's zijn die je iets lijken blijft er niet heel veel over denk ik...quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:42 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja misschien ook wel, ik vind het ook wel een beetje twijfelachtig. En als ik bij een vereniging wil dan ook wel bij een grote vereniging, en een ontgroening etc doe je niet om er dan weer uit te stappen toch?
Nee, het is natuurlijk ook zeker geen slecht idee. Maar ik wil dat doen omdat het me leuk lijkt, niet als een soort wanhopige laatste poging..quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:48 schreef A-noniem het volgende:
[..]
nee daar had ik nog niet aan gedacht. maar als dat inderdaad is wat veel van die drukke mensen doen, lijkt me dat nog niet zo'n slecht idee. maar goed, ik snap wel dat je er zo je twijfels over hebt. alleen schiet je natuurlijk niet veel op met twijfels. en als er ook niet echt hobby's zijn die je iets lijken blijft er niet heel veel over denk ik...
Maar het lijkt je toch leuk om in één klap vrienden te hebben? De vereniging is gewoon het jasje; als je dat leuk vind, vind je wat er in zit vaak ook wel leuk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:19 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Dat zou weinig subtiel zijn inderdaad
[..]
maar hoe je het ook wend of keert, positief is wel al dat je aansluiting hebt. voor sommige mensen is het al moeilijk om dat begin te maken. dus het kan nog prima om het uit te breiden. maar het verschil tussen hun en jou is natuurlijk dat wanneer hun heel veel te doen hebben, lijkt de tijd voor hun ook snel voorbij te vliegen. voor jou lijkt de tijd heel langzaam om te gaan, en het lijkt dus ook allemaal veel langer geleden dat je ze voor het laatst hebt gezien of gesproken. dat wil niet zeggen dat ze er geen zin in hebben, maar hun beleving is waarschijnlijk anders.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:48 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja en als ze dan eens niets te doen hebben dan zijn ze zo van 'haaa heerlijk, eindelijk eens een avondje voor mezelf' dus dan ga ik ook niet vragen of ze zin hebben om iets te doen.
Verder zijn ze wel geïnteresseerd hoor, we mailen/bellen/smsen wel regelmatig om te vragen hoe het gaat en dat is ook leuk allemaal. En verder proberen ze in hun drukke schema's tijd te vinden om iets leuks te doen met een groepje mensen, maar volgens mij hebben ze gewoon oprecht geen tijd voor nog meer mensen in hun leven..
Ik nodig wel eens vrienden uit mijn vorige stad uit ja, maar die hebben zelf ook een studie waar ze druk mee zijn dus die kunnen niet lang komen. Dus dat is misschien eens in de paar maanden dat iemand er een weekendje is, schiet ook niet erg op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |