Ja dat klopt ook wel, maar ergens in mijn achterhoofd ben ik er te trots voor, zo van 'ik kan toch zelf ook wel vrienden maken zonder vereniging'quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:50 schreef Furia het volgende:
[..]
Maar het lijkt je toch leuk om in één klap vrienden te hebben? De vereniging is gewoon het jasje; als je dat leuk vind, vind je wat er in zit vaak ook wel leuk.
Maar goed, zelf weten, je kunt het altijd nog als laatste optie houden.
Ja, dat denk ik ook. De levens van mensen om me heen vliegen voorbij, terwijl voor mij elke minuut wegtikt uit pure verveling.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:53 schreef A-noniem het volgende:
[..]
maar hoe je het ook wend of keert, positief is wel al dat je aansluiting hebt. voor sommige mensen is het al moeilijk om dat begin te maken. dus het kan nog prima om het uit te breiden. maar het verschil tussen hun en jou is natuurlijk dat wanneer hun heel veel te doen hebben, lijkt de tijd voor hun ook snel voorbij te vliegen. voor jou lijkt de tijd heel langzaam om te gaan, en het lijkt dus ook allemaal veel langer geleden dat je ze voor het laatst hebt gezien of gesproken. dat wil niet zeggen dat ze er geen zin in hebben, maar hun beleving is waarschijnlijk anders.
jaja, ik snap je frustratie wel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:55 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. De levens van mensen om me heen vliegen voorbij, terwijl voor mij elke minuut wegtikt uit pure verveling.
Maar dat is juist ook wat me dwars zit, het begin was prima, ik praat met iedereen, alles gaat leuk. Maar als het er op aan komt heb ik alsnog helemaal niets
Soms moet je jezelf ook gewoon uitnodigen. Niet zozeer letterlijk maar eens vragen van wat doen jullie donderdag enzo.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:55 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. De levens van mensen om me heen vliegen voorbij, terwijl voor mij elke minuut wegtikt uit pure verveling.
Maar dat is juist ook wat me dwars zit, het begin was prima, ik praat met iedereen, alles gaat leuk. Maar als het er op aan komt heb ik alsnog helemaal niets
Ja, weet ik. Maar ik wil me ook niet voelen alsof ik hen wanhopig lastig val als ze duidelijk al plannen hebben..quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:58 schreef VASND het volgende:
[..]
Soms moet je jezelf ook gewoon uitnodigen. Niet zozeer letterlijk maar eens vragen van wat doen jullie donderdag enzo.
vaak zie je dat zelf ook erger dan het is. en dan kom je soms zelfs op een punt waarin je doorschiet in het jezelf niet willen opdringen, waardoor je juist het tegendeel doet, en alles verwatert.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:02 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar ik wil me ook niet voelen alsof ik hen wanhopig lastig val als ze duidelijk al plannen hebben..
Als je al regelmatig met ze om gaat op je studie, waarom niet?quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:02 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar ik wil me ook niet voelen alsof ik hen wanhopig lastig val als ze duidelijk al plannen hebben..
Dat is ook weer zo ja. Maar dat neem ik me telkens voor, maar als ze dan weer zeggen van 'oh nee ik kan deze week niet' of 'ja misschien kan ik dinsdag tussen 3 en 5 wel maar dat weet ik nog niet zeker' dan vergaat mijn ondernemingslust wel een beetje.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:04 schreef VASND het volgende:
[..]
Als je al regelmatig met ze om gaat op je studie, waarom niet?
Ben je er nooit bij als er wat afgesproken word?quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:08 schreef Adembenemend het volgende:
En als ik het zo teruglees klinkt het alsof ze me gewoon niet moeten ofzomaar het is meer zo van, ooh ja sorry ik vind het heel kut maar ik heb het zo druk deze week, we gaan volgende week dinsdag oke! Het hele spontane is er dan wel af waardoor ik ook niet 'zomaar' durf te bellen..
Jawel, en als ik er een keer niet bij ben dan bellen ze of mailen ze meteen. Dus dat is het punt niet, het is gewoon dat ze/we zelden afspreken vanwege een gebrek aan tijd van hun kant.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:14 schreef VASND het volgende:
[..]
Ben je er nooit bij als er wat afgesproken word?
?quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:15 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Jawel, en als ik er een keer niet bij ben dan bellen ze of mailen ze meteen. Dus dat is het punt niet, het is gewoon dat ze/we zelden afspreken vanwege een gebrek aan tijd van hun kant.
Meisjes van hun vereniging, mensen van hun sportclub/bestuur/whatever, hun huisgenoten. Verzin het en ze doen het!quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:16 schreef VASND het volgende:
[..]
?
Met wie spreken zij dan wat af (waardoor ze geen tijd hebben)?
als ze geen zin in je hadden zouden ze jou niet informeren, en fijn buiten jou om iets leuks gaan doen. dus daar hoef je je dan duidelijk geen zorgen om te maken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:15 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Jawel, en als ik er een keer niet bij ben dan bellen ze of mailen ze meteen. Dus dat is het punt niet, het is gewoon dat ze/we zelden afspreken vanwege een gebrek aan tijd van hun kant.
Dat is ook weer zo. Maar ze bellen nooit eens op gewoon om met z'n 2en een film te kijken of wat dan ook. Het moet altijd een ingeplande activiteit zijn.. En dat is stom.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:24 schreef A-noniem het volgende:
[..]
als ze geen zin in je hadden zouden ze jou niet informeren, en fijn buiten jou om iets leuks gaan doen. dus daar hoef je je dan duidelijk geen zorgen om te maken.
Dat is ook niet echt iets wat normale mensen doen, iig ik ken weinig mensen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:25 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Maar ze bellen nooit eens op gewoon om met z'n 2en een film te kijken of wat dan ook. Het moet altijd een ingeplande activiteit zijn.. En dat is stom.
dan stel jij dat toch eens voor aan iemand, als dat is wat je wilt doen. ga eens met een van die meisjes lunchen, en misschien daarna samen de stad in om te shoppen. dat doen vrouwen toch graag.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:25 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Maar ze bellen nooit eens op gewoon om met z'n 2en een film te kijken of wat dan ook. Het moet altijd een ingeplande activiteit zijn.. En dat is stom.
Ja en dan na het lunchen hebben ze al een afspraak waardoor het niet kan ofzo, maar ik zal dat soort dingen inderdaad vaker voorstellen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:33 schreef A-noniem het volgende:
[..]
dan stel jij dat toch eens voor aan iemand, als dat is wat je wilt doen. ga eens met een van die meisjes lunchen, en misschien daarna samen de stad in om te shoppen. dat doen vrouwen toch graag.
Ja en dat is dus een beetje wat ik misquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:27 schreef VASND het volgende:
[..]
Dat is ook niet echt iets wat normale mensen doen, iig ik ken weinig mensen.
Meer wat voor erg goeie vrienden/heel hechte vriendengroepen.
Er zijn nog wel iets meer opties lieverd.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:09 schreef starla het volgende:
[..]
Dat je overdreven veel moeite lijkt te hebben met alleen zijn. Er zijn 2 soorten mensen die daar moeite mee hebben:
- Mensen die continu aandacht moeten krijgen, a.k.a. aandachtsgeil.
- Mensen die zo'n verschrikkelijk diep gewortelde leegte in hun leven hebben, dat ze zichzelf niet kunnen vermaken omdat ze continu geprikkeld moeten worden om niet in doodsvervelen neer te vallen.
Die laatste optie vond ik weinig subtiel, vandaar dat ik de eerste noemde.
ja maar dat moet je meteen zo van te voren afspreken. je spreekt of om te gaan lunchen en daarna een dagje de stad in te gaan. dan plant zij een hele dag voor je. als je alleen afspreekt om te lunchen, heb je inderdaad grote kans dat ze daarna nog andere afspraken heeft staan voor die dag.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:44 schreef Adembenemend het volgende:
Ja en dan na het lunchen hebben ze al een afspraak waardoor het niet kan ofzo, maar ik zal dat soort dingen inderdaad vaker voorstellen.
Waarom ga je niet werken in de avond-uren? In een kroeg of zo.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:10 schreef Adembenemend het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met alleen zijn, ik vind het prima om mezelf te vermaken voor een avondje (of twee). Maar als je praktisch avond na avond in je eentje voor de tv zit heeft dat niets meer te maken met niet alleen kunnen zijn.
Ja klopt, goed idee!quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:47 schreef A-noniem het volgende:
[..]
ja maar dat moet je meteen zo van te voren afspreken. je spreekt of om te gaan lunchen en daarna een dagje de stad in te gaan. dan plant zij een hele dag voor je. als je alleen afspreekt om te lunchen, heb je inderdaad grote kans dat ze daarna nog andere afspraken heeft staan voor die dag.
In een kroeg werken lijkt me niks, wel wil ik een andere baan en wat meer werken dan wat ik nu doe want ik heb er duidelijk genoeg tijd voorquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom ga je niet werken in de avond-uren? In een kroeg of zo.
Of ga studeren. Damn, wat een luizenleven.
Welke stad studeer je, als het in de buurt is wil ik wel een keer met je filmpje kijken. Heb je weer wat te doen voor een avondje.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:00 schreef Adembenemend het volgende:
Dag Fok!,
Ik weet natuurlijk dat niemand hier ooit iets te doen heeft, maar ik ga dit topic toch maar even een kans geven.
Eind vorige zomer ben ik verhuisd naar een andere stad om daar te gaan studeren, deze stad is zo'n 2 uur van mijn geboortestad af. Ik ga elke twee weken naar mijn ouders in mijn geboortestad, en daar heb ik ook standaard afspraken met vrienden, feestjes en een heel vol gepland weekend.. Al mijn vrienden wonen daar nog, bijna niemand is op kamers gegaan.
Maar als ik in mijn huidige stad ben heb ik naar mijn mening eigenlijk veel te weinig te doen. Het is heus niet zo dat ik constant alleen op mijn kamer zit, maar een druk sociaal leven zit er niet in..
Wel heb ik een vriend hier, maar daar wil ik ook niet teveel aan vast kleven, hij heeft per slot van rekening wél van alles te doen hier. En ik heb ook goed contact met een vriendin uit mijn geboortestad die hier ook woont en dezelfde studie doet, met haar ga ik af en toe eten of uit maar dat zal misschien eens in de twee weken zijn.
Ik heb goed contact met de mensen van mijn studie, en we gaan ook wel eens ergens wat eten of uit.. Maar dan hebben we het over eens per maand. Verder zijn alle leuke mensen daarvan zelf al druk bezig met veel dingen, ze zijn bijna allemaal lid van een vereniging bijvoorbeeld.
Sporten doe ik wel eens met de eerdergenoemde vriendin, en ik wil binnenkort ook eens alleen gaan.. Teamsporten zijn alleen niets voor mij, dus dat zit er sowieso niet in.
Ik zit me een beetje af te vragen hoe ik dit aan moet pakken, op zich is er niets op te merken aan mijn 'sociale ontwikkeling'ik ben sociaal, praat makkelijk met mensen en heb dan ook al erg veel nieuwe contacten hier.
Maar het spontane gewoon even iemand bellen om 's avonds iets te gaan doen, dat zit er niet in.
Hoe pak ik dit aan? Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Is het een kwestie van geduld of zal ik toch echt verdere actie moeten ondernemen? Ik snap wel dat je vrienden niet in een klein jaartje maakt, maar moet ik me dan zo dood vervelen terwijl ik wacht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |