quote:
Op vrijdag 18 januari 2013 14:11 schreef bluemoon23 het volgende:[..]
Ik was even terug aan het lezen in je topic
Heb je misschien interesse om die foto`s van "duitse oplossingen" met ons te delen ?
Dat lijkt mij wel interessant, of waren het spreekwoordelijke foto`s ?

Dan zal ik eerst foto's moeten maken. Het was een beetje spreekwoordelijk, maar als ik hier door de buurt loop hoef ik niet ver van huis om een compleet album vol te krijgen.
Voorbeeldje:
Bouwen huis-plat tussenstuk-garage Zie foto.
![90c9s1.jpg]()
Aan de kopse kant aan de zijde van de garage zitten op de verdieping 2 slaapkamers die heerlijk uitzicht hebben op het dak van de garage
In de voorzijde van het platte tussenstuk zie je nog net het gat waar de deur in komt. Dan zit er links een dammetje van 320 en dan weer een raamkozijn. Naast dat raamkozijn zit wel 1 kop tot de woning. Hoe haal je het in je bol om met een kozijn slechts 1 kop uit een te blijven. En dan is het ook nog eens een nutteloos kozijn, want daglicht komt er al binnen via het glas in de deur.
Dan krijgen ze het ook nog eens voor elkaar om 388 verschillende types kozijnen in dat huis te proppen.
Andere buren hebben een woning met daarnaast een garage. Ze zijn slim geweest alvast een loodslabbe in de gevel aan te brengen voor een eventuele carport. Alleen is die loodslabbe veeeel te kort. Vanaf de garage zo'n 5,5 meter naar voren. Gaat nooit passen, aangezien er tussen de garage en woning ook nog een deur zit van 1,1 meter. Ze hebben dus een krappe 4 meter om een auto neer te zetten.
Wat je hier ook ziet is dat metselaars gewoon "kullegies" vermetselen, dus klezoortjes. Als ik dat flik kan ik thuis blijven.
Dakontmoetingen in Duitsland zijn ook altijd heel goed op te lossen, goten die onder elkaar doorschieten.
Wil best wel eens een rondje met de camera doen hoor, plaatjes bij de praatjes