quote:
Dank!!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Het wordt mooi! Een prachtige en blijvende herinnering aan je schoonvader inderdaad
Veel sterkte, zal een (extra) zware periode zijn nu
Ik denk dat dit huis goedkoper is als menig Vinex woning in de Randstad.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen?
is toch een prima oplossingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:20 schreef ueberduitser het volgende:
Bijna klaar!!!
[ afbeelding ]
Nog 2 lage hekjes en 1 poort monteren.![]()
Voor de afdekkers op de penanten heb ik voor nu even goede oplossing gevonden.
Ik had zaterdag betontegels gehaald en toevallig had moeders het idee gehad om zwarte betonverf te halen. 1 tegel geschilderd, erop gelegd en direct de andere tegels ook geschilderd.
Goedkope oplossing, die eerst prima voldoet tot we wat mooiers vinden.
[ afbeelding ]
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Sodeju wat een huis zeg! Erg mooi om de hele ontwikkeling ervan in dit topic te zien. En dan zo'n zuur eindeIk wens je alle sterkte toe!
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen? Alhoewel de inrichting er ook piekfijn uitziet en er toch n nette auto staat. Of is het in de buurt waar jullie wonen net iets goedkoper (ik woon in Hamburg en we willen iets gaan kopen in de buurt van HH).
Tja, ik blijf toch een NLer
Tja, ik ben bouwkundige en tekenaar, dus ik had voor hen zo een huis kunnen tekenen, stom dat ze daar geen gebruik van gemaakt hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Teslynd het volgende:
O, ik vond jullie hal al ruim en dan mooi licht met een eigen raam. Ze hadden toch met jullie kunnen overleggen om een middenweg tussen tradities en mooie wensen te vinden.
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:14 schreef crv het volgende:
[..]
is toch een prima oplossing![]()
Zoek je iets specifieks? of weet je het gewoon nog niet?
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:01 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:17 schreef crv het volgende:
[..]
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.
Ik bouw in Frankrijk op een kwartiertje van Basel (Zwitserland) en de Regio hier is daardoor duur. maar voor het geld wat ik hier spendeer, mag ik blijzijn dat ik in NL een Groot rijtjeshuis heb of een vrijstaand huis met een kleine tuin.
Nu heb ik een enorm huis op 2750 m2 grond met vrij uitzicht naast de bossen
Vooroorlogs... dat klinkt alsof het wel gerenoveerd moet worden en er dus xx.000 geïnvesteerd moet wordenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef blomke het volgende:
We zijn recent in de Harz op vakantie geweest en hebben ons verbaasd over de huizenprijzen.
Prachtige, vrijstaande vooroorlogse woningen met 8 kamers (200 m² vloeroppervlak) op een grondstuk van 1000 m² en met een schitterende uitzicht over het Okerdal. Iets van een ton of anderhalf...heb je in Nl. hoegenaamd een appartmentje voor
tuurlijk is het regio afhankelijk, in midden frankrijk koop je voor een habbekrats een prachtig landgoed. ik zit in frankrijk nabij Basel (CH) en dat is zelfs door de zwitsers erg gewild waardoor de prijzen hoog zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeft
Het eerste appartement dat we zagen kost ¤ 199.000 maar dan komt er nog Hausgeld a 450 bij en pacht a 222 per maand. Dan betaal je dus alleen al 675 per maand aan kosten excl de hypotheek. Uiteindelijk zijn we maar afgehaakt want dat is gewoon te duur.
Nu hebben we n leuk huisje gezien incl tuin en garage voor ¤ 169.000. Verder geen Hausgeld of wat dan ook. Het ligt in Henstedt-Ülzburg, ongeveer 10km boven HH. Tis geen HH meer maar wel opeens stukken goedkoper
Nadeel is nu ook voor ons dat we huren en dus geen geld van een verkoop hoeven te verwachten wat we in een nieuw huis kunnen steken. Alles moet dan via de hypotheek of nieuwe kredieten.
Dus als ik bv überduitser's huis zo bekijk, dan was zijn eerste stap al het hebben van een eigen huis voordat hij met de bouw van dit paleisje begon
Moeilijk verhaal, wat niet zo even uit te leggen is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |