quote:
Op donderdag 7 maart 2013 11:47 schreef blomke het volgende:Juist de vorm van die dakkapel en de (rode kleur) dakpannen, spraken mij zo aan.
Ik verbaas me elke weer over de zwarte dakpannen die hier in Nl. worden toegepast in nieuwbouwprojecten: prachtige statige huizen, mooie vensters, degelijke stenen en dan van die sombere zwarte daken erop. Misschien om meer paroxetine af te zetten?
Kleur dakpannen is wel goed hoor, maar die dakkapel moet echt anders. Ik kan dat niet zien, van die schuine zwijwangen. Mijn gebrek misschien.
Voor de rest gewoon kwaliteitsdakpannen erop, deze die er nu op zitten zijn erg versmeerd.
quote:
Op donderdag 7 maart 2013 11:49 schreef blomke het volgende:[..]
Zo moet je ook niet beredeneren; je hebt gedaan wat je kon en wilde doen. In het leven moet je geen spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, hooguit van de dingen die je niet gedaan hebt.
Spijt heb ik ook zeker niet en wij hebben ook echt ons droomhuisje neergezet.
Huis is gewoon de mooiste van de buurt, dat is ons zo vaak gezegd en dat is eigenlijk het mooiste compliment wat je kunt krijgen.
Het is nu eenmaal zo en we hebben bewust ervoor gekozen dit huis met rust te laten, dus niet te verbouwen, en iemand anders er maar van laten genieten. Dat gaan onze kopers dan ook zeker doen...
quote:
Op donderdag 7 maart 2013 11:51 schreef lionessa het volgende:Ik bedoel ook niet dat ik jaloers ben op jullie situatie hoor, maar dat huis is zo prachtig.
Wordt jullie nieuwe huis gelijkvloers? Of komt er traplift oid in?
Ik ben blij dat zoonlief gelukkig wel weer kan lopen enzo, want toen hij net thuis was uit het ziekenhuis, moesten we hem veel ondersteunen ed en ik denk niet dat we dan nog in dit huis hadden kunnen blijven. We hebben hier nl ook maar 1 wc alleen beneden en zoonlief slaapt boven.
(Je wordt trouwens op mijn verjaardag "dakloos" :-P )
Ja, op de begane grond is een 2e woning(54m2) zeg maar met keuken, woonkamer, badkamertje en slaapkamer. Die gaan we dus verbouwen naar 2 slaapkamers met badkamer. Voor ons en meisje.
Sjakie gaat boven slapen, die mag kiezen waar hij wil slapen. Waarschijnlijk de grootste, die in de dakkapel valt.
Dan blijven er boven nog 3 ruimtes vrij...
Ik ga er vanuit dat we 1 augustus gewoon weer een dak boven ons hoofd hebben hoor, ik hoop in deze laatste woning. Dat zie ik wel helemaal zitten eigenlijk.