abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84084384
Op dit moment is het WK vrouwen onder 20 bezig in Duitsland (te zien op Eurosport) en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe leuker vind dan het echte WK.

Bij de vrouwen is de trend die we bij de mannen zagen kennelijk nog niet aangeslagen: zij zijn tenminste nog echt aan het voetballen. De beslissingen van de scheids worden zonder mokken geaccepteerd, de vrouwen gaan niet om de haverklap liggen of zeuren om kaarten, de overtredingen zijn vrijwel nooit onzinnig en de scheids kan veelal haar kaarten op zak houden.

Nu staat vrouwenvoetbal daar ook wel bekend om natuurlijk, maar als je hun spel naast het vertoonde spel van de mannen van afgelopen maand legt is vrouwenvoetbal echt een verademing. En natuurlijk gaan er meer dingen fout bij de vrouwen, maar juist daardoor ontstaan doelpunten en boeiende wedstrijden. Ter vergelijk: de mannen zaten na de 1e ronde gem. op 1,6 goal per wedstrijd, de vrouwen hebben er nu gem. 3,3 in liggen. Dat komt overigens niet alleen door fouten in de verdediging, maar ook omdat vrouwen aanvallend voetbal spelen. Of ze nu met 0-4 achter staan of 3-1 voor, ze blijven continu op zoek naar de volgende goal.

Nog meer vrouwenvoetbalfans hier?
pi_84084837
De huidige stand:

De volgende wedstrijden zijn morgen en Brazilië kan er dan al uitvliegen. Dat zou ik jammer vinden, want die doen vaak zo'n grappige hand-stand ingooi
pi_84084843
Gisteren gezien, viel idd niets tegen .
pi_84084872
Oh, en geen vuvuzela's
pi_84084912
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:18 schreef Symer het volgende:
Oh, en geen vuvuzela's
die horen we hopelijk nooit meer .
pi_84085025
Leuk! Zal binnenkort een keertje kijken
Klussen deel 1 en 2
pi_84086968
Hou toch op man, dat niveau is om te huilen. Die lui verliezen met 10-0 van een B1 jongens team.
pi_84087050
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hou toch op man, dat niveau is om te huilen. Die lui verliezen met 10-0 van een B1 jongens team.
Ga dan ergens anders huilen
all your heroes are whores
pi_84088049
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
Je doelt op die oefenwedstrijd van Willem II Da van 2 jaar terug?
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:45:00 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_84091400
Ik heb zelf een keer als B1 junior tegen het NL Da team gespeeld. We wonnen makkelijk en overtuigend met 3-0 of 4-0

Het niveau is wat lager, maar het is nog wel voetbal zoals het ooit bedoeld is min of meer Daarnaast kijk ik toch echt liever naar vrouwen dan naar mannen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_84092043
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:45 schreef sanger het volgende:
Ik heb zelf een keer als B1 junior tegen het NL Da team gespeeld. We wonnen makkelijk en overtuigend met 3-0 of 4-0
Vrouwenvoetbal in Nederland heeft idd nog een lange weg te gaan, hoewel jouw B1-tijd waarschijnlijk ook alweer een tijdje terug is

Maar internationaal wordt er al redelijk op niveau gevoetbald, getuige dit WK.
pi_84092322
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:45 schreef sanger het volgende:
Het niveau van de dames van Nederland van een jaar of 10-15 geleden zegt volgens mij weinig over het niveau van de elftallen die nu aan het WK meedoen. Nederland heeft nog nooit meegedaan aan een WK en maar 1 keer aan het EK (in 2009), dus ze zijn waarschijnlijk gewoon niet zo goed als de landen die zich wel elke keer weten te kwalificeren.
Klussen deel 1 en 2
pi_84094246
TT liet mij lachen. Erg hard schaterlachen!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_84094337
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:18 schreef Symer het volgende:
Oh, en geen vuvuzela's
Oh, en geen 10.000-en fans = geen sfeer....
pi_84095570
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:00 schreef Symer het volgende:

[..]

Vrouwenvoetbal in Nederland heeft idd nog een lange weg te gaan, hoewel jouw B1-tijd waarschijnlijk ook alweer een tijdje terug is

Maar internationaal wordt er al redelijk op niveau gevoetbald, getuige dit WK.
Ik denk dat vrouwen qua fysiek kracht/conditie ongeveer gelijk zijn aan C1/B1 junioren. Tijd geleden zat die coach van het vrouwen team bij studio voetbal en die vertelde dat de A1 junioren al veelte sterk en te snel waren. Dat verschil qua fysiek kan nooit ingehaald worden en heeft niet zo heel veel te maken met de manier waarop er getraind wordt. Aangezien amateurs van de B1 vast niet beter zullen trainen dan de dames van Oranje.

Het verschil is gewoon te groot, en daarom is het niveau zoveel minder als bij de kerels.

Ik had vroeger in de D1 en kort in de C1 ook een meisje in mijn team die nu voor Twente speelt. Het verschil qua fysiek was bij de D1 nog niet zo groot, daar kon ze nog prima mee komen. Echter moest ze er bij de C1 mee stoppen omdat het gewoon te hard werd, is gelukkig toen bij Twente gaan voetballen.
pi_84096776
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:53 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Oh, en geen 10.000-en fans = geen sfeer....
Er zitten gemiddeld 9000 mensen in het stadion die voor meer sfeer zorgen dan dat monotome geblaat. Bij Duitsland - Ghana zat het stadion zelfs bijna vol.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:19 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen qua fysiek kracht/conditie ongeveer gelijk zijn aan C1/B1 junioren. Tijd geleden zat die coach van het vrouwen team bij studio voetbal en die vertelde dat de A1 junioren al veelte sterk en te snel waren. Dat verschil qua fysiek kan nooit ingehaald worden en heeft niet zo heel veel te maken met de manier waarop er getraind wordt. Aangezien amateurs van de B1 vast niet beter zullen trainen dan de dames van Oranje.

Het verschil is gewoon te groot, en daarom is het niveau zoveel minder als bij de kerels.

Ik had vroeger in de D1 en kort in de C1 ook een meisje in mijn team die nu voor Twente speelt. Het verschil qua fysiek was bij de D1 nog niet zo groot, daar kon ze nog prima mee komen. Echter moest ze er bij de C1 mee stoppen omdat het gewoon te hard werd, is gelukkig toen bij Twente gaan voetballen.
Ten eerste speelt Nederland niet mee, ten tweede doen er geen mannenteams mee.
pi_84097162
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:49 schreef Symer het volgende:

[..]

Er zitten gemiddeld 9000 mensen in het stadion die voor meer sfeer zorgen dan dat monotome geblaat. Bij Duitsland - Ghana zat het stadion zelfs bijna vol.
[..]

Ten eerste speelt Nederland niet mee, ten tweede doen er geen mannenteams mee.
Het ging over het belabberde niveau...
pi_84097686
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:57 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het ging over het belabberde niveau...
Van Oranje en FC Twente. Geen van beide doen mee aan dit toernooi.

En ik spreek ook niet tegen dat de mannen verder zijn. Maar net zoals vrouwen niet hoog zouden eindigen in een mannencompetitie, komen de Nederlandse mannenelftallen niet ver in Europa. Dat betekent niet dat de Eredivisie het volgen niet waard is.

Als ze kwalitatief aan elkaar gewaagd zijn kun je hele leuke wedstrijden krijgen. Zo waren de wedstrijden die ik tot nu gezien heb van dit vrouwen-wk leuker dan het gros van de wedstrijden van het mannen-wk.
pi_84097736
is dit ook online te kijken ergens?
<hr>
pi_84097871
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
is dit ook online te kijken ergens?
Ik kijk het louter online.

belangrijk bericht mbt livestreams!
pi_84097925
maar welke dan en anders pm me hem ff
<hr>
pi_84097994
Ik kijk nog liever korfbal.
Conscience do cost.
pi_84098012
Pics?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_84098084

Laat maar zitten.
pi_84098163
My eyes! What are you doing to my eyes?

[ Bericht 70% gewijzigd door Asskicker14 op 15-07-2010 17:31:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')