abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84224028
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En jij denkt natuurlijk dat dit enkel een aanloop is om een nationale gestapo op te zetten, terwijl er overal enkel wordt gesproken over de mogelijkheid om dit soort controles te kunnen doen bij aanvang, niet dat ze elke uitkeringsgerechtigde 5x per jaar in het holst van de nacht uit bed slaan.
Deze wet zou dat anders wel mogelijk maken .. dat de situatie nu niet zo is wil niet zeggen dat het in de toekomst niet zo zal zijn, de mogelijkheid is gecreëerd en daar gaat het om. Regeren is vooruitzien toch, nou doe dat dan eens, zie vooruit en kijk naar de mogelijkheden die een overheid hiermee gaat scheppen.
pleased to meet you
pi_84224125
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Deze wet zou dat anders wel mogelijk maken .. dat de situatie nu niet zo is wil niet zeggen dat het in de toekomst niet zo zal zijn, de mogelijkheid is gecreëerd en daar gaat het om. Regeren is vooruitzien toch, nou doe dat dan eens, zie vooruit en kijk naar de mogelijkheden die een overheid hiermee gaat scheppen.
Heb je een link?
pi_84224228
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:18 schreef dylany het volgende:

[..]

Heb je een link?
Huh .. dit is al deel 4 en jij vraagt om een link?
pleased to meet you
pi_84224610
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar tegenover staat dat regeren evengoed luisteren naar de inwoners van een land/provincie/stad is, en die willen dat fraude wordt bestreden. Nou ben ik geen voorstander van "het doel heiligt de middelen" tot elke prijs, maar met dooddoeners als "dat de situatie nu niet zo is wil niet zeggen dat het in de toekomst niet zo zal zijn," komen we niet vooruit met zijn allen, jij ziet met een wat negatieve kijk dat er van alles mis gaat, terwijl daar helemaal nog geen aanwijzingen voor zijn. Om een belegging-slogan wat te verminken, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Er zijn daarentegen wél aanwijzingen dat er gefraudeert wordt, en soms nog behoorlijk ook. Veel mensen verwachten van de overheid een stuk vertrouwen, maar soms moet je vertrouwen ook verdienen, en in dat kader vindt ik de mogelijkheid van een controle zoals beoogd in deze nieuwe wet niet onacceptabel, nog afgezien van het feit dat deze dus nog getoetst moet worden aan de grondwet en EU verdragen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_84224642
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh .. dit is al deel 4 en jij vraagt om een link?
Je hebt dus geen tekst waarin je woorden terug te vinden zijn met bijbehorende link?
pi_84225088
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:48 schreef dylany het volgende:

[..]

Je hebt dus geen tekst waarin je woorden terug te vinden zijn met bijbehorende link?
http://www.advocatenorde.nl/nieuws/default.asp?view=details&artikel=495
pleased to meet you
pi_84225232
quote:
En waar staat dat de mensen tegen de wil van de bewoners mogen binnendringen alsof het criminelen zijn?
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2010 @ 10:25:32 #183
137949 Disana
pi_84225478
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:15 schreef dylany het volgende:

[..]

En waar staat dat de mensen tegen de wil van de bewoners mogen binnendringen alsof het criminelen zijn?
Of je neemt eerst de moeite de links in moussie's link te volgen:

http://docs.minszw.nl/pdf/34/2009/34_2009_3_12945.pdf

Artikel VII Wet werk en bijstand en zoek dan maar naar artikel 53a van de Wet werk en bijstand.

Ik vind dat je nu zelf wel eens met argumenten mag komen i.p.v. iemand op de hielen zitten met punten die je allang zelf had kunnen beantwoorden als je het hele topic had gevolgd.
pi_84225545
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:15 schreef dylany het volgende:

[..]

Zucht, als ik daardoor mijn uitkering kwijt raak en cq mijn rekeningen niet meer kan betalen en uit huis wordt gezet heb ik niets te willen, ik heb geen keuze hé. En nee, niet alsof het criminelen zijn, een crimineel heeft dan meer rechten, daar moet een verdacht bestaan en moet de huiszoeking goedgekeurd worden!
pleased to meet you
pi_84225626
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht, als ik daardoor mijn uitkering kwijt raak en cq mijn rekeningen niet meer kan betalen en uit huis wordt gezet heb ik niets te willen, ik heb geen keuze hé. En nee, niet alsof het criminelen zijn, een crimineel heeft dan meer rechten, daar moet een verdacht bestaan en moet de huiszoeking goedgekeurd worden!
Als je de boel over de rug van de hardwerkende Nederlanders loopt te flessen heb je ook geen recht op al die zaken. Dus terecht.
pi_84225657
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:31 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als je de boel over de rug van de hardwerkende Nederlanders loopt te flessen heb je ook geen recht op al die zaken. Dus terecht.
dat is dus het punt. als je *niet* de boel loopt te flessen, maar gewoon geen vreemden in je huis moet, dan wordt je dus ook gekort omdat men er dan in beginsel vanuit gaat *dat* je de boel flest.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84225793
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is dus het punt. als je *niet* de boel loopt te flessen, maar gewoon geen vreemden in je huis moet, dan wordt je dus ook gekort omdat men er dan in beginsel vanuit gaat *dat* je de boel flest.
Als je die wettekst even leest, staat er nergens dat niet binnen laten, gelijk staat aan korting op de uitkering, enkel dat men die sanctie toe kan passen.

Overigens zijn het geen vreemden, maar controle-ambtenaren van een instantie waarvan jij geld ontvangt, het zijn geen inbrekers oid.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_84225965
quote:
Op maandag 19 juli 2010 08:54 schreef simmu het volgende:

[..]

lekker dan dat je alle ouderen parasieten noemt. is ook je oma weet je.
Die zit er niet mee, die heeft wel voor haar eigen oude dag gezorgd.
pi_84226042
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:37 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je die wettekst even leest, staat er nergens dat niet binnen laten, gelijk staat aan korting op de uitkering, enkel dat men die sanctie toe kan passen.

Overigens zijn het geen vreemden, maar controle-ambtenaren van een instantie waarvan jij geld ontvangt, het zijn geen inbrekers oid.
Dit.

En,
Er moet sprake zijn van verdenking (zucht, al 100x aangehaald) voor ze ook maar de intentie hebben bij je langs te komen.
Nogmaals, er is geen mankracht/geld om lukraak bij iedereen aan te bellen.

Dat sommigen hier, veelal zelf uitkeringsgerechtenen, die angst proberen te zaaien ligt vooral aan hun angst. Waar dat werkelijk weg komt is op zich al verdacht.
pi_84226338
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Een crimineel kan een huiszoeking niet tegenhouden, een steuntrekker wel.

Mensen die gratis geld willen vangen mogen daar ook wel wat bereidheid voor tonen; de mensen die niets te verbergen hebben schreeuwen meestal niet zo hard.
  Milf maandag 19 juli 2010 @ 10:58:25 #191
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84226382
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:46 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dit.

En,
Er moet sprake zijn van verdenking (zucht, al 100x aangehaald) voor ze ook maar de intentie hebben bij je langs te komen.
Nogmaals, er is geen mankracht/geld om lukraak bij iedereen aan te bellen.

Dat sommigen hier, veelal zelf uitkeringsgerechtenen, die angst proberen te zaaien ligt vooral aan hun angst. Waar dat werkelijk weg komt is op zich al verdacht.
Wat een paniekvoetbal inderdaad. Alsof ze binnen willen komen zonder enige verdenking. Daar hebben ze de mankracht niet eens voor.
Nee het gaat om uitkeringstrekkers die zwart bijbeunen ( bijstand en toch een dikke bak voor de deur, roken een pakje cigaretten per dag, de nieuwste en de grootste flatscreen aan de muur, vijf keer per jaar op vakantie)
AOW-ers die zeggen alleen te wonen, maar toch zien we elke dag een studentje het huis verlaten op weg naar college's ( onderhuur)
etc.

Die gast met zijn knoopjes in telefoonlader.... laat je opnemen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_84226487
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:37 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het nodigt uit tot (nog meer) willekeur
quote:
Ja, want ik moet natuurlijk weten hoe zo'n pasje eruit ziet, en zelfs als ik het wel weet, hoe kan ik controleren of die echt is? Krijgt die een herkenbaar uniform of zo? Vast niet, want dan voelt die zich weer bedreigt in sommige wijken, of worden die wijken dan maar niet gecontroleerd? Dus hoe herken ik zo'n controleur, aan zijn pasje? Want die zijn uiteraard niet te vervalsen, als ik al weet hoe zo'n ding eruit ziet?
pleased to meet you
pi_84226556
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:02 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Ja, want ik moet natuurlijk weten hoe zo'n pasje eruit ziet,
Ze kunnen een kopie van het afschrift van je laatste uitkering meenemen en je dat, samen met hun legitimatiebewijs, laten zien.
pi_84227102
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:05 schreef dylany het volgende:

[..]

Ze kunnen een kopie van het afschrift van je laatste uitkering meenemen en je dat, samen met hun legitimatiebewijs, laten zien.
yeah right, alsof dat wat bewijst, dan nemen ze toch een uitdraai van zichzelf, beetje photoshoppen en printen en klaar .. ik zie wel opties voor de dievengilde met deze wetgeving ..
pleased to meet you
  Milf maandag 19 juli 2010 @ 11:29:28 #195
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84227342
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

yeah right, alsof dat wat bewijst, dan nemen ze toch een uitdraai van zichzelf, beetje photoshoppen en printen en klaar .. ik zie wel opties voor de dievengilde met deze wetgeving ..
Je kunt ook ter plekke aangeven dat je hun bezoek wilt natrekken bij de uitkeringsinstantie en dat ze even moeten wachten voor ze binnen mogen komen. Belletje en klaar.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_84227355
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:58 schreef nikky het volgende:

[..]

Wat een paniekvoetbal inderdaad. Alsof ze binnen willen komen zonder enige verdenking. Daar hebben ze de mankracht niet eens voor.
Ze mogen nu anders al binnen komen als ze wel een verdenking hebben, waarom de wet dan aanpassen als je er toch de mankracht niet voor hebt?
quote:
Nee het gaat om uitkeringstrekkers die zwart bijbeunen ( bijstand en toch een dikke bak voor de deur, roken een pakje cigaretten per dag, de nieuwste en de grootste flatscreen aan de muur, vijf keer per jaar op vakantie)
nee, daar gaat het niet om, het gaat om mensen tegen wie geen verdenking bestaat
quote:
AOW-ers die zeggen alleen te wonen, maar toch zien we elke dag een studentje het huis verlaten op weg naar college's ( onderhuur)
Dat mag gewoon hoor zolang er geen sprake is van samenwoning/elkaar verzorgen. Het studentje moet dus geen boodschappen voor de AOW'er doen en de AOW'er niet in ruil daarvoor de was, zolang je een huurcontract hebt, iedere maand netjes de huur betaald en een gescheiden huishouding voert/niet voor elkaar zorgt mag dat gewoon.
pleased to meet you
pi_84227530
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:29 schreef nikky het volgende:

[..]

Je kunt ook ter plekke aangeven dat je hun bezoek wilt natrekken bij de uitkeringsinstantie en dat ze even moeten wachten voor ze binnen mogen komen. Belletje en klaar.
Dan zullen ze daarvoor een speciaal nummer moeten creëren dat altijd bereikbaar is. En wel graag van te voren bekend maken, want ik heb uiteraard weinig zin om het vriendje van de dief te bellen. Het zijn trouwens instanties, het gaat niet alleen om de gemeenten, ook om UVW en SVB
pleased to meet you
pi_84228590
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:02 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Ja, want ik moet natuurlijk weten hoe zo'n pasje eruit ziet, en zelfs als ik het wel weet, hoe kan ik controleren of die echt is? Krijgt die een herkenbaar uniform of zo? Vast niet, want dan voelt die zich weer bedreigt in sommige wijken, of worden die wijken dan maar niet gecontroleerd? Dus hoe herken ik zo'n controleur, aan zijn pasje? Want die zijn uiteraard niet te vervalsen, als ik al weet hoe zo'n ding eruit ziet?
Als jij voor je dagelijkse eten, drinken en dak boven je hoofd afhankelijk bent van een uitkering, mag je je toch wel wat verdiepen in het reilen en zeilen omtrent het ontvangen er van. Er wordt van mij als werkende ook verwacht dat ik 1x per jaar mijn pensioengegvens check, en dat ik bij ziekte actief meeewerk aan alle verzoeken van de arbo-arts etc etc. Leg dan het nummer van die gasten bij de telefoon, en vraag bij een controle een ID pas, en check dit even.

Je laat nu een stuk wantrouwen en achterdocht zien jegens van alles en nog wat, maar als een uitkeringsinstantie enig wantrouwen heeft, en dit wil controlleren, is dat ineens willekeur? Ik vindt het niet onredelijk dat als je een vorm van uitkering krijgt, men dit vrijelijk moet kunnen controlleren, en dat als mensen hier niet aan mee willen werken, er de mogelijkheid bestaat om dat niet meewerken te kunnen afdwingen door korting van de uitkering.

Ik moet op de zaak mijn uren ook kunnen verantwoorden, bedrijven moeten jaarrekeningen presenteren, gemeenteraadsleden moeten alle declaraties kunnen verdedigen etc etc. Dan is het m.i. niet meer dan redelijk dat mensen met een uitkering ook gecontrolleerd kunnen worden.
pi_84229007
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan zullen ze daarvoor een speciaal nummer moeten creëren dat altijd bereikbaar is. En wel graag van te voren bekend maken, want ik heb uiteraard weinig zin om het vriendje van de dief te bellen. Het zijn trouwens instanties, het gaat niet alleen om de gemeenten, ook om UVW en SVB
Je kan toch gewoon naar het algemene nummer van de gemeente bellen, met "die en die staat hier aan de deur, klopt dat? is die van de gemeente?"./
Dat gebeurt best wel hoor...
pi_84229078
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als jij voor je dagelijkse eten, drinken en dak boven je hoofd afhankelijk bent van een uitkering, mag je je toch wel wat verdiepen in het reilen en zeilen omtrent het ontvangen er van. Er wordt van mij als werkende ook verwacht dat ik 1x per jaar mijn pensioengegvens check, en dat ik bij ziekte actief meeewerk aan alle verzoeken van de arbo-arts etc etc. Leg dan het nummer van die gasten bij de telefoon, en vraag bij een controle een ID pas, en check dit even.

Je laat nu een stuk wantrouwen en achterdocht zien jegens van alles en nog wat, maar als een uitkeringsinstantie enig wantrouwen heeft, en dit wil controlleren, is dat ineens willekeur? Ik vindt het niet onredelijk dat als je een vorm van uitkering krijgt, men dit vrijelijk moet kunnen controlleren, en dat als mensen hier niet aan mee willen werken, er de mogelijkheid bestaat om dat niet meewerken te kunnen afdwingen door korting van de uitkering.

Ik moet op de zaak mijn uren ook kunnen verantwoorden, bedrijven moeten jaarrekeningen presenteren, gemeenteraadsleden moeten alle declaraties kunnen verdedigen etc etc. Dan is het m.i. niet meer dan redelijk dat mensen met een uitkering ook gecontrolleerd kunnen worden.
Ik zeg anders nergens dat ik iets heb tegen controle hoor, ik heb alleen wel bezwaar tegen dat 'zonder verdenking' en 'op straffe van'. Uiteraard gaat iedere verzekering na of er bedragen onterecht worden uitgekeerd, volksverzekeringen zijn daarop geen uitzondering .. maar een verzekering de macht geven om zonder verdenking door je kasten te mogen woelen onder de bedreiging van 'anders gaan we je korten' terwijl je van dat inkomen afhankelijk bent gaat wel heel erg ver.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')