Als ik toevallig net een van mijn 'ongelukjes' heb gehad dan wil ik die mensen niet over de vloer, nee. Het domme is alleen dat ik ze niet kan weigeren, want ik heb geen financiële reserves waarmee ik een tijdje zonder inkomen door zou kunnen komen.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Een bezwaarcommissie of een rechter.
Dus, als jij weigert om toegang te verschaffen zal waarschijnlijk je uitkering stopgezet worden op grond van "recht op uitkering is niet vast te stellen wegens weigeren huisbezoek".
Dan maak jij bezwaar, en dan bepaalt de bezwaarcommissie of dat oké is of niet.
En bezwaarcommissies zijn traditioneel erg op de hand van cliënten...
[..]
Eens.
Maar dat komt echt omdat mensen dat willen. Mensen willen bij alles een recht hebben om te claimen. En dat kan alleen maar als je ook alles controleeert.
Mensen laten zich bang maken.
Moussie bijvoorbeeld. De hele tijd negatief doen, en hoe erg het allemaal is. Als zij die mensen niet over de vloer wil en de consequenties wil aanvaarden, dan kan ze gewoon zeggen "nee, je komt er niet in" en de deur dichtgooien.
Als mensen nou eens gewoon niet zo zouden zeuren en zeiken over alles, dan hoefde er ook niet zoveel gecontroleerd te worden.
Mwah, raar voorbeeld, gecontroleerd wordt er namelijk al, wat jij hier voorstelt is meer iets in de trend van willekeurige stoeptegels omhoog tillen om te kijken of ze nog wel vastliggenquote:Voorbeeldje.
Stoeptegel ligt los. Vrouw gaat op haar plaat en breekt een kroon af. Vrouw stelt gemeente aansprakelijk.
Gemeente moet voortaan heel veel meer gaan controleren, want ze willen die claims niet.
Waarom kijkt die vrouw niet gewoon waar ze loopt zodat ze niet op d'r plaat gaat
Ik heb geen idee wat jij met ongelukjes bedoelt, maar zo iemand kijkt waarschijnlijk naar heel andere dingen dan jij denkt.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Als ik toevallig net een van mijn 'ongelukjes' heb gehad dan wil ik die mensen niet over de vloer, nee. Het domme is alleen dat ik ze niet kan weigeren, want ik heb geen financiële reserves waarmee ik een tijdje zonder inkomen door zou kunnen komen.
Helemaal geen raar voorbeeld. Mensen verwachten namelijk dat er nooit een stoeptegel losligt en dat het bijgehouden wordt.quote:Mwah, raar voorbeeld, gecontroleerd wordt er namelijk al, wat jij hier voorstelt is meer iets in de trend van willekeurige stoeptegels omhoog tillen om te kijken of ze nog wel vastliggen
Maar dan is het leed dus al geschied in dit geval. Waarom niet gewoon langs de rechter?quote:Op maandag 19 juli 2010 17:53 schreef lezzer het volgende:
Een bezwaarcommissie of een rechter.
Dus, als jij weigert om toegang te verschaffen zal waarschijnlijk je uitkering stopgezet worden op grond van "recht op uitkering is niet vast te stellen wegens weigeren huisbezoek".
Dan maak jij bezwaar, en dan bepaalt de bezwaarcommissie of dat oké is of niet.
Een overwacht huisbezoek heeft zo z'n voordelen hèquote:Op maandag 19 juli 2010 18:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dan is het leed dus al geschied in dit geval. Waarom niet gewoon langs de rechter?
Lijkt me een leuk klusje voor Blackwater Worldwide.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:03 schreef Re het volgende:
Ja leuk zo'n stoeptegel maar dit is gewoon iets anders, en ja volgende stap is bijvoorbeeld uitbesteding, nou maak je borst maar nat.
Voor ambtenaren waarschijnlijk wel, ja.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:48 schreef lezzer het volgende:
Een overwacht huisbezoek heeft zo z'n voordelen hè
Je wil niet weten hoeveel mannen in hun onderbroek via het platdak van een woning naar buiten vluchten als de sociale dienst aan belt.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor ambtenaren waarschijnlijk wel, ja.
Laten we nu juist dáár de magistratuur voor hebben om te beoordelen of een verdenking voldoende is om een ingrijpen onder dwang te rechtvaardigen.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:22 schreef lezzer het volgende:
Mensen roepen, terecht, heel hard over mensen die parasiteren op de zorgstaat. Dat zal toch op één of andere manier aangetoond moeten worden?
Het zal vast wel. Er zijn ook illegalen die van hun balkon op de 9e verdieping afspringen als de immigratiedienst aanbelt..quote:Op maandag 19 juli 2010 18:50 schreef lezzer het volgende:
Je wil niet weten hoeveel mannen in hun onderbroek via het platdak van een woning naar buiten vluchten als de sociale dienst aan belt.
Bijna zielig gewoon ...
In dat geval dus bewijzen verzamelen, verzoek indienen bij de OvJ/rechtbank en vervolgens aanhouden.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:50 schreef lezzer het volgende:
Oh trouwens, die mevrouw kost de maatschappij dus 15.000 euro per jaar, omdat ze vergeten is door te geven dat ze een nieuwe vriend bij zich heeft wonen die een baan heeft.
Dat is allang vastgelegd, welke verdenking er moet zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laten we nu juist dáár de magistratuur voor hebben om te beoordelen of een verdenking voldoende is om een ingrijpen onder dwang te rechtvaardigen.
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
In dat geval dus bewijzen verzamelen, verzoek indienen bij de OvJ/rechtbank en vervolgens aanhouden.
Ik verwacht niet dat dat gewoonte is. Het feit is echter dat in deze nieuwe wetgeving er geen enkele controle op is. Uit de praktijk blijkt dat wanneer mensen (en dus ook ambtenaren) niet gecontroleerd worden, zij steeds een stapje verder gaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:52 schreef lezzer het volgende:
Dat is allang vastgelegd, welke verdenking er moet zijn.
Er is geen ambtenaar die denkt, "laat ik vandaag eens in straat X bij wat willekeurige mensen aanbellen om die mensen te dwingen mij toegang te verlenen tot de woning".
Dat denk je toch niet echt hè
Geen idee, wat hebben die mannen in hun onderbroek er mee te maken?quote:
Waar het mij om gaat is dat er controle moet zijn. Je zegt iets wat ik heel vaak hoor van ambtenaren, namelijk "We controleren onszelf en dat gaat goed".quote:Laat maar.
Ik ga hier niet het hele proces van het aantonen van rechtmatigheid van een WWB-uitkering uit de doeken doen.
-waar ik het dus over heb, over wwb-
Tja, dat jij geen idee hebt was al duidelijk, heb je wel voorstellingsvermogen? Omdat ik weinig zin heb om op mijn persoonlijke situatie in te gaan neem ik maar een ander voorbeeld, een lichtelijk incontinente oudere in de AOW .. die vindt het vast leuk om met zijn natte broek de deur te moeten openen en een vreemde toestemming te geven in zijn kasten te snuffelen of die wel echt alleen woont .. toegang weigeren kan niet want een strafkorting kan je je niet veroorlovenquote:Op maandag 19 juli 2010 18:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat jij met ongelukjes bedoelt, maar zo iemand kijkt waarschijnlijk naar heel andere dingen dan jij denkt.
klopt, en die losse stoeptegels worden dan hoe gespot? Door vanaf een afstand eroverheen te kijken of er iets scheef ligt, of door willekeurige tegels eruit te tillen om te kijken of ze nog wel goed liggen?quote:Helemaal geen raar voorbeeld. Mensen verwachten namelijk dat er nooit een stoeptegel losligt en dat het bijgehouden wordt.
Hij denkt juist dat ze dat al doen.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:58 schreef nikky het volgende:
(...)
Die gast met zijn knoopjes in telefoonlader.... laat je opnemen.
Dat is ongeveer wat ik bedoel. Ook buiten de context van sociale zekerheid kun je als verdachte aangemerkt worden. Het is dan prettig om een zekere bescherming te hebben in zoverre dat het niet aan jou is om te bewijzen dat je nergens schuld aan hebt, maar aan de opsporingsautoriteiten om te bewijzen dat dat wél zo is.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:09 schreef Tarabass het volgende:
Tja, mensen (vooral jongeren) hebben er steeds meer een handje van te denken dat je niet zomaar "verdacht(e) bent". Door te weinig levenservaring en teveel vertrouwen denken ze dat het hun nooit overkomt. Tot ze op zichzelf gaan, een meisje krijgen en ineens twee man aan de deur claimen dat je samenwoont. Je vriendin is immers zoveel uur per week bij jou, blijft zeer regelmatig slapen en toch denken ze allebei recht te kunnen hebben op een studiebeurs. Door schande wordt men wijzer..
Mijn collega heeft zich ziek gemeld en zit thuis wegens hevige diarree. Hij moet opendoen voor controleurs van de ziektewet; als hij niet opendoet loopt hij het risico dat hij niet uitbetaald krijgt......quote:Op maandag 19 juli 2010 19:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, dat jij geen idee hebt was al duidelijk, heb je wel voorstellingsvermogen? Omdat ik weinig zin heb om op mijn persoonlijke situatie in te gaan neem ik maar een ander voorbeeld, een lichtelijk incontinente oudere in de AOW .. die vindt het vast leuk om met zijn natte broek de deur te moeten openen en een vreemde toestemming te geven in zijn kasten te snuffelen of die wel echt alleen woont .. toegang weigeren kan niet want een strafkorting kan je je niet veroorloven
Ja sneu he.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:38 schreef simmu het volgende:
och wat erg. je collega heeft diarree en moet belasting en sociale verzekeringspremie betalen.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928quote:Intrekking bijstand. Met het huisbezoek is een inbreuk op het huisrecht van appellante gemaakt, zodat het huisbezoek als onrechtmatig moet worden aangemerkt. Gezamenlijke huishouding. De grenzen van een zuiver commerciële kostgangersrelatie worden overschreden.
die link van je onderbouwt mijn betoog dat je frauderende gegevens toch wel terugziet in de administratie prachtigquote:Op maandag 19 juli 2010 20:49 schreef dylany het volgende:
[..]
Ja sneu he.Het verhaal van die incontinente man vond ik ook wel erg. Zo kunnen we nog wel wat uitzonderingen bedenken maar ja gelijke monnikken gelijke kappen lijkt me. Wil je je handje ophouden en trekken van de steun, dan moet daar ook wat tegenover staan. Voor niets gaat alleen de zon op, ook voor steuntrekkers.
![]()
Deze verdenking was trouwens wel terecht,dus een hoop gezeur over niets eigenlijk.
[..]
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BK8928&u_ljn=BK8928
Goh, hij heeft dus net een uitkering ziekengeld aangevraagd en die aanvraag moet nog goedgekeurd worden.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:36 schreef dylany het volgende:
[..]
Mijn collega heeft zich ziek gemeld en zit thuis wegens hevige diarree. Hij moet opendoen voor controleurs van de ziektewet; als hij niet opendoet loopt hij het risico dat hij niet uitbetaald krijgt......
Begrijp jij het principe 'verzekeringen' wel helemaal?quote:Bij diezelfde collega wordt ongevraagd geld van zijn salaris ingehouden onder andere voor het onderhoud van mensen die hun hand ophouden bij de sociale instanties omdat ze niet voor zichzelf kunnen of willen zorgen; een aantal van die mensen wil niet meewerken aan onderzoek of dat hand ophouden wel terecht is.
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:32 schreef moussie het volgende:
Begrijp jij het principe 'verzekeringen' wel helemaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |