Erm nee. Je bezit een, waarschijnlijk, grote documentatie over WOII.quote:Ik beschik over een grote en uitgebreide kennis over de Tweede Wereldoorlog, ik heb veel beeldmateriaal (278 speelfilms, 166 documentaires) en leesmateriaal, circa 54 boeken. Ik kan dus, terecht/oprecht, zeggen dat ik over een uitgebreide, ontwikkelde kennis over de Tweede Wereldoorlog bezit.
Helaas niet. Maar die uniformen zijn (origineel) erg duur en moeilijk te krijgen. Je kunt er rekening mee houden, dat je er duizenden euro's voor moet neerleggen. Alleen de pet al, een originele, kan je al gauw ¤900,- kosten. Ik heb wel een Wehrmacht overall jasquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:58 schreef Brerius het volgende:
Heb je nog toevallig een mooi SS uniform thuis![]()
![]()
Check je pm.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:12 schreef porsche1 het volgende:Ik volg dit even voor de docu. En geef eens een link naar je joetoeb account.
Zitten wat mindere filmpjes tussen hoor en ik ben nu bezig met kamikaze project; zoveel mogelijk informatie vinden over de Kamikaze piloten, de uitvindingen, het materieel en de eigenlijke doel/bestemming van deze mensen. Een zelf in elkaar geknutselde filmpje staat er al!quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:12 schreef porsche1 het volgende:Ik volg dit even voor de docu. En geef eens een link naar je joetoeb account.
Doel : zoveel mogelijk vernietigenquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:17 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Zitten wat mindere filmpjes tussen hoor en ik ben nu bezig met kamikaze project; zoveel mogelijk informatie vinden over de Kamikaze piloten, de uitvindingen, het materieel en de eigenlijke doel/bestemming van deze mensen. Een zelf in elkaar geknutselde filmpje staat er al!
http://www.youtube.com/user/WorldWar2Boy
Er was geen -grote- fout in de Atlantikwall. De Atlantikwall werd door de Duitsers ontworpen langs de kust van West-Europa om een Geallieerden invasie tegen te houden. De Atlantikwall werd grotendeels gebouwd door dwangarbeiders en Erwin Rommel, beter bekend als de Woestijnvos van Noord-Afrika, hield toezicht op de bouw en het verloop. Een fout die je wellicht kunt noemen, is dat de Atlantikwall alleen in het nauw van Callais enorm sterk was en aan de rest v/d kust wat minder. Vanuit Calais zie je in principe Groot-Britannië liggen, dus het was voor de Duitsers voor de hand liggend om het fort hier enorm goed te versterken. De Staff bleek het onjuist te hebben, want de Geallieerden vielen op 6 juni 1944 de kust van Normandië aan en er vonden verschillende droppingen plaats boven bezet Frankrijk, waaronder St.-Mere-Eglise.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
wo2-freak, wat was DE grote fout in de Atlantikwall?
Ik ben al van jongs af aan geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog, om precies te zijn: sinds groep 4.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:13 schreef Brerius het volgende:
Verklaar mij eens die grote interesse voor een 17 jarige.
Vind het knap![]()
. Tenminste 1 Fokker waar ik van onder de indruk ben
Je kunt en mag de schuld van de Tweede Wereldoorlog niet in de schoenen van een bepaald land plaatsen. En zeker niet Duitsland. De geschiedenis heeft ons geleerd dat juist dit een van de factoren was, die voor een Tweede Wereldoorlog zorgden:quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:14 schreef Demon_Hunter het volgende:
Was WOII de schuld van de Duitsers of het aflaten van steun van de Britten aan polen?
1870-1991 kan je aan elkaar koppelen als je een beetje je best doetquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Alleen WW2? In principe is de tijdsperiode van het tekenen van de entente cordiale door GB en Frankrijk in 1904 en de eerste Marokkaanse crisis in 1905 tot het einde van WW2 in 1945 één groot conflict.
Je vind eigenlijk alleen het militaire aspect interessant mag ik aannemen?
Lees een stuk verder, waarin ik aangeef dat de Tweede Wereldoorlog niet de schuld was en is van één land; er zijn veel oorzaken, gevolg: WO2.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Alleen WW2? In principe is de tijdsperiode van het tekenen van de entente cordiale door GB en Frankrijk in 1904 en de eerste Marokkaanse crisis in 1905 tot het einde van WW2 in 1945 één groot conflict.
Je vind eigenlijk alleen het militaire aspect interessant mag ik aannemen?
Zo simpel is het allemaal niet als het lijkt. Het plan is niet 1, 2, 3 uitgevonden en het vinden van de juiste mensen, tja, je moet maar een jonge Japanner zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:19 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Doel : zoveel mogelijk vernietigen
Bestemming : Vijandelijke doelen
Motivatie : 3 jaar aan hersenspoeling en propaganda
Resultaat : BAM!
Het is half 3 ...quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:19 schreef tonja het volgende:
Je kennis van de Nederlandse taal uitbreiden lijkt mij een nuttige en logische volgende stap
En je kan voor dat geld ook een kopie kopen natuurlijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:04 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Helaas niet. Maar die uniformen zijn (origineel) erg duur en moeilijk te krijgen. Je kunt er rekening mee houden, dat je er duizenden euro's voor moet neerleggen. Alleen de pet al, een originele, kan je al gauw ¤900,- kosten. Ik heb wel een Wehrmacht overall jas
QFTquote:Hoe is je verdere kennis van de Europese geschiedenis. Je moet namelijk een redelijk eind terug om de wortels van WO2 te kunnen begrijpen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:40 schreef wo2-freak het volgende:
Ik beschik over een grote en uitgebreide kennis over de Tweede Wereldoorlog, ik heb veel beeldmateriaal (278 speelfilms, 166 documentaires) en leesmateriaal, circa 54 boeken. Ik kan dus, terecht/oprecht, zeggen dat ik over een uitgebreide, ontwikkelde kennis over de Tweede Wereldoorlog bezit. Zeker als je het vergelijkt met het niveau op dit forum (niet ten nadele van jullie natuurlijk).
quote:Zelf ben ik bezig met een documentaire en ga hiervoor binnenkort, de 23e, naar Normandië toe.
quote:Ik zal jullie, indien jullie dat willen van mij (een klootzak dus), op de hoogte houden van dit proces.
zoals? edit: ah ik zie het alquote:Verder staan er al wat filmpjes door mij gemaakt, op youtube.
Heb je ongelijk aan. Kijk maar naar gebieden als Koerdistan; het volk blijft zijn eigen taal spreken en verzet zich tegen de bezetter, die er al sinds 1918 is. 1940 zou voor ons 22 jaar minder geweest zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Je maakte de stelling dat Duits praten een van de minste zorgen zou zijn, mocht Duitsland heel Europa hebben veroverd.
Onze generatie zou niet anders weten, en dus zouden we er minder zwaar aan tlillen dan onze opa's en oma's denk ik. We zouden niet beter weten.
Atoombom van Duitsland heeft niet bestaan, wel het zwaarwater project in Noorwegen die later gesaboteerd is door het Noorse verzet & Britse commando's.quote:Op woensdag 14 juli 2010 04:51 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Zijn er ook docu's over de geheimen van WO2?
De ufo's van Duitsland?
Hitler in Antartica?
Atoombom van Duitsland?
Haha, dat bedoel ik natuurlijk met minder serieuze filmpjes. Maar eej, ik ben 17 jaar... niet alles moet om WW2 draaien héquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:49 schreef Klonk het volgende:
Ik zou nou niet gelijk filmpjes van Red Dead Redemption op je YouTube account posten
Eerder een paar eeuw van "hersenspoeling" of beter mythes. Kamikaze is vrij vertaald goddelijke wind en dat slaat weer op een periode dat de Mongolen Japan binnen wilde vallen, met een enorme vloot zijn ze toen naar Japan afgevaren midden in het Typhoon-seizoen niet echt slim, maar wisten zij veel... Hoe dan ook er kwam zo'n typhoon lang en blies letterlijk het sprookje uit voor de mongolen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:19 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Doel : zoveel mogelijk vernietigen
Bestemming : Vijandelijke doelen
Motivatie : 3 jaar aan hersenspoeling en propaganda
Resultaat : BAM!
Nou nee dat is het niet. In Japan heeft zelfmoord een geheel andere status dan hier in West-Europa of de USA. Zelfmoord wordt gezien als een eervolle uitweg.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:32 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet als het lijkt. Het plan is niet 1, 2, 3 uitgevonden en het vinden van de juiste mensen, tja, je moet maar een jonge Japanner zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Nee, hun doel was meer dan dat, de dood was simpel het gevolg. Men wilde wel degelijk zoveel mogelijk slachtoffers maken, dat was inherent aan de methode, maar wat men werkelijk wilde was de vijand op die manier afschrikken dat men een betere (onderhandelings) positie zou krijgen.quote:En hun uiteindelijke doel was niet om zoveel mogelijk te vernietigen, maar om het tij te keren in de pacific.
Hun bestemming was niet de vijandelijke doelen, maar de dood.
Dat het idd opvoeding is daar heb je gelijk in, maar sterven voor de keizer deed men toch wel, daar had je geen speciale eenheden voor nodig. Wat men gewoon deed was het combineren van een, in hun ogen, eervolle dood zoals zelfmoord met het maken van zoveel mogelijk slachtoffers bij de vijand.quote:Hun motivatie was niet 3 jaar hersenspoeling en propaganda, hun motivatie was Sterven voor keizer en vaderland. Oorzaak hiervan was niet 3 jaar hersenspoeling en propaganda, maar de opvoeding van het kind van beginsafaan.
Inderdaad.quote:Het is niet zo simpel als je denkt dat het is
De beste interpretatie die ik gelezen heb tot nu toe is van Niall Ferguson, The War of the World.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Oh, je hoeft dus alleen maar te claimen dat je expert bent en Fok wil samenwerken? Dat gaat leuke resultaten opleverenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:35 schreef Triggershot het volgende:
Even kijken of we kunnen samenwerken met je als FOK!.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:51 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Haha, dat bedoel ik natuurlijk met minder serieuze filmpjes. Maar eej, ik ben 17 jaar... niet alles moet om WW2 draaien hé
Erwin Rommel was zeker een v/d toezichthouders bij het bouwen en ontwerpen v/d Atlantikwall. De obstakels kwamen van hem. En welk probleem levert het op, welke wereldcrisis, als ik bij het antwoorden op een vraag, extra informatie geef?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, je hoeft dus alleen maar te claimen dat je expert bent en Fok wil samenwerken? Dat gaat leuke resultaten opleveren
Om eerlijk te zijn vind ik de antwoorden van onze TS op de diverse vragen hier nou niet echt indrukwekkend. Ik zie bv in zijn antwoord over de Atlantikwall heel veel zinloze details die niks met de vraag te maken hebben. So what, dat Rommel de Woestijnvos genoemd werd? Wat is de meerwaarde van dat feit in dat antwoord? Of dat tijdens D-Day er bij St. mere-eglise gevochten werd?
Nog afgezien van het feit dat de Wall helemaal niet gebouwd werd door Erwin Rommel, maar dat hij, na de Afrika-campagne, het bevel over de verdediging kreeg. De Atlantikwall is gebouwd door de Organisation Todt, onder de ultieme leiding van Albert Speer en door het Arbeidersfront onder leiding van Robert Ley.
Ja, dat ga ik misschien ook wel doen denk ik. Ziet er allemaal wel wat beter uit danquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
en toch zou ik die op een ander accountje zetten, hou je deze mooi voor al je tweede wereldoorlog spul en een ander voor wat iedere jongen van 17 jaar op internet gooit
Bron?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Erwin Rommel was zeker een v/d toezichthouders bij het bouwen en ontwerpen v/d Atlantikwall. De obstakels kwamen van hem.
Omdat een echte "expert" weet, dat details die niet van belang zijn voor het antwoord, de aandacht afleiden van de feiten, die WEL van belang zijn voor het antwoord. Door dit soort details erbij te zetten versterk je alleen maar het idee, dat je wilt lopen opscheppen met het feit, dat je veel details weet.quote:En welk probleem levert het op, welke wereldcrisis, als ik bij het antwoorden op een vraag, extra informatie geef?
quote:Je reactie is in ieder geval niet erg volwassen!
Ik heb daar geen foto's van, maar ik kan die over een tijdje wel plaatsen eventueel. Ik moet uitzoeken wat ik hier wél en niet kan plaatsen, aangezien een 17 jarige niet alles mag hebben wat ik bezit... dat zeg ik dan maar eerlijk, maar ach, mijn vader was er bij toen ik het kochtquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:03 schreef porsche1 het volgende:
wo2-freak, kan je wat foto's posten van de objecten die jij bezit?
Lord_Vetinari heeft gewoon een punt hoor, daar hoef je nog niet zo gestressed op te reageren. Je zou wellicht nog er iets van kunnen leren namelijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef wo2-freak het volgende:
Wat je daar zegt is dus pure onzin. De details maken het verhaal sterker en interessanter. Als iemand aan jou iets vraagt over de holocaust, zal jou antwoord zijn:
Wil je meer weten over de slag om Okinawa dan is het wellicht slim om vooral Amerikaanse of Japanse bronnen af te gaan, zoals online bibliotheken en websites of zelfs online boeken winkels. In Amerika en Japan zijn die slagen over het algemeen een stuk belangrijker en beter gedocumenteerd dan hier in Nederland of Europa.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef wo2-freak het volgende:
. Vooral in de Slag om Okinawa ben ik geïnteresseerd en daar is veel minder over te vinden, dan b.v. Operation Overlord.
Ergens kan ik me dat niet voorstellen bij jou.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach, ik zal maar bedenken dat ik ook ooit 17 ben geweest....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |