Erm nee. Je bezit een, waarschijnlijk, grote documentatie over WOII.quote:Ik beschik over een grote en uitgebreide kennis over de Tweede Wereldoorlog, ik heb veel beeldmateriaal (278 speelfilms, 166 documentaires) en leesmateriaal, circa 54 boeken. Ik kan dus, terecht/oprecht, zeggen dat ik over een uitgebreide, ontwikkelde kennis over de Tweede Wereldoorlog bezit.
Helaas niet. Maar die uniformen zijn (origineel) erg duur en moeilijk te krijgen. Je kunt er rekening mee houden, dat je er duizenden euro's voor moet neerleggen. Alleen de pet al, een originele, kan je al gauw ¤900,- kosten. Ik heb wel een Wehrmacht overall jasquote:Op woensdag 14 juli 2010 01:58 schreef Brerius het volgende:
Heb je nog toevallig een mooi SS uniform thuis![]()
![]()
Check je pm.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:12 schreef porsche1 het volgende:Ik volg dit even voor de docu. En geef eens een link naar je joetoeb account.
Zitten wat mindere filmpjes tussen hoor en ik ben nu bezig met kamikaze project; zoveel mogelijk informatie vinden over de Kamikaze piloten, de uitvindingen, het materieel en de eigenlijke doel/bestemming van deze mensen. Een zelf in elkaar geknutselde filmpje staat er al!quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:12 schreef porsche1 het volgende:Ik volg dit even voor de docu. En geef eens een link naar je joetoeb account.
Doel : zoveel mogelijk vernietigenquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:17 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Zitten wat mindere filmpjes tussen hoor en ik ben nu bezig met kamikaze project; zoveel mogelijk informatie vinden over de Kamikaze piloten, de uitvindingen, het materieel en de eigenlijke doel/bestemming van deze mensen. Een zelf in elkaar geknutselde filmpje staat er al!
http://www.youtube.com/user/WorldWar2Boy
Er was geen -grote- fout in de Atlantikwall. De Atlantikwall werd door de Duitsers ontworpen langs de kust van West-Europa om een Geallieerden invasie tegen te houden. De Atlantikwall werd grotendeels gebouwd door dwangarbeiders en Erwin Rommel, beter bekend als de Woestijnvos van Noord-Afrika, hield toezicht op de bouw en het verloop. Een fout die je wellicht kunt noemen, is dat de Atlantikwall alleen in het nauw van Callais enorm sterk was en aan de rest v/d kust wat minder. Vanuit Calais zie je in principe Groot-Britannië liggen, dus het was voor de Duitsers voor de hand liggend om het fort hier enorm goed te versterken. De Staff bleek het onjuist te hebben, want de Geallieerden vielen op 6 juni 1944 de kust van Normandië aan en er vonden verschillende droppingen plaats boven bezet Frankrijk, waaronder St.-Mere-Eglise.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
wo2-freak, wat was DE grote fout in de Atlantikwall?
Ik ben al van jongs af aan geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog, om precies te zijn: sinds groep 4.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:13 schreef Brerius het volgende:
Verklaar mij eens die grote interesse voor een 17 jarige.
Vind het knap![]()
. Tenminste 1 Fokker waar ik van onder de indruk ben
Je kunt en mag de schuld van de Tweede Wereldoorlog niet in de schoenen van een bepaald land plaatsen. En zeker niet Duitsland. De geschiedenis heeft ons geleerd dat juist dit een van de factoren was, die voor een Tweede Wereldoorlog zorgden:quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:14 schreef Demon_Hunter het volgende:
Was WOII de schuld van de Duitsers of het aflaten van steun van de Britten aan polen?
1870-1991 kan je aan elkaar koppelen als je een beetje je best doetquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Alleen WW2? In principe is de tijdsperiode van het tekenen van de entente cordiale door GB en Frankrijk in 1904 en de eerste Marokkaanse crisis in 1905 tot het einde van WW2 in 1945 één groot conflict.
Je vind eigenlijk alleen het militaire aspect interessant mag ik aannemen?
Lees een stuk verder, waarin ik aangeef dat de Tweede Wereldoorlog niet de schuld was en is van één land; er zijn veel oorzaken, gevolg: WO2.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:26 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Alleen WW2? In principe is de tijdsperiode van het tekenen van de entente cordiale door GB en Frankrijk in 1904 en de eerste Marokkaanse crisis in 1905 tot het einde van WW2 in 1945 één groot conflict.
Je vind eigenlijk alleen het militaire aspect interessant mag ik aannemen?
Zo simpel is het allemaal niet als het lijkt. Het plan is niet 1, 2, 3 uitgevonden en het vinden van de juiste mensen, tja, je moet maar een jonge Japanner zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:19 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Doel : zoveel mogelijk vernietigen
Bestemming : Vijandelijke doelen
Motivatie : 3 jaar aan hersenspoeling en propaganda
Resultaat : BAM!
Het is half 3 ...quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:19 schreef tonja het volgende:
Je kennis van de Nederlandse taal uitbreiden lijkt mij een nuttige en logische volgende stap
En je kan voor dat geld ook een kopie kopen natuurlijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 02:04 schreef wo2-freak het volgende:
[..]
Helaas niet. Maar die uniformen zijn (origineel) erg duur en moeilijk te krijgen. Je kunt er rekening mee houden, dat je er duizenden euro's voor moet neerleggen. Alleen de pet al, een originele, kan je al gauw ¤900,- kosten. Ik heb wel een Wehrmacht overall jas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |