Ik vind extreem weer echt ontzettend eng... Nou ja, het weer zelf niet zozeer, maar ik haal me altijd voor de geest wat er zou kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:41 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Heb een dubbel gevoel, vandaar![]()
. Ene kant vind ik extreem weer stiekem wel tof en spannend, mits ik zelf geen schade heb natuurlijk.
Gewoon off the scale, zo diep roze is die wolk in het middenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:41 schreef Kwaliteit het volgende:
wow
morgenavond aardige bui!
http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Zet de paarden in de gang en ga er een toepasselijk liedje bij zijgenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind extreem weer echt ontzettend eng... Nou ja, het weer zelf niet zozeer, maar ik haal me altijd voor de geest wat er zou kunnen gebeuren.
En ik ben dus ook ontzettend bang dat wanneer morgen de storm losbarst (als deze losbarst), dat de stallen er wel eens aan zouden kunnen gaan. De stallen waar de paarden nietsvermoedend staan te eten.
Ik weet niet wat te doen... Op het land zetten of in de stal laten staan. Zelfde geldt voor de schapen en koeien.
Ja, net als een natte k........quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:48 schreef James52 het volgende:
[..]
Gewoon off the scale, zo diep roze is die wolk in het midden
Het komt zoals het komt. Gewoon op je gevoel afgaan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind extreem weer echt ontzettend eng... Nou ja, het weer zelf niet zozeer, maar ik haal me altijd voor de geest wat er zou kunnen gebeuren.
En ik ben dus ook ontzettend bang dat wanneer morgen de storm losbarst (als deze losbarst), dat de stallen er wel eens aan zouden kunnen gaan. De stallen waar de paarden nietsvermoedend staan te eten.
Ik weet niet wat te doen... Op het land zetten of in de stal laten staan. Zelfde geldt voor de schapen en koeien.
Ik pak deze er alvast bij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:48 schreef James52 het volgende:
[..]
Gewoon off the scale, zo diep roze is die wolk in het midden
Mijn gevoel zegt beide. Op stal is droog maar niet heel veilig gezien de bomen, maar buiten kunnen ze ook door vanalles geraakt worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:50 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Het komt zoals het komt. Gewoon op je gevoel afgaan zou ik zeggen.
Dit is natuurlijk ongelofelijk onzin!quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:41 schreef Kwaliteit het volgende:
wow
morgenavond aardige bui!
http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Kan je ze niet zo verplaatsen dat ze misschien met z'n tween in een stal staan maar de bomen niet bij ze kunnen. Hebben ze ook wat aan elkaar.. (of denk ik nou weer te simpel?)quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt beide. Op stal is droog maar niet heel veilig gezien de bomen, maar buiten kunnen ze ook door vanalles geraakt worden.
Nee, je denkt helaas te simpel. Er zijn drie paarden en de stallen zijn omringd met bomen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:59 schreef kres het volgende:
[..]
Kan je ze niet zo verplaatsen dat ze misschien met z'n tween in een stal staan maar de bomen niet bij ze kunnen. Hebben ze ook wat aan elkaar.. (of denk ik nou weer te simpel?)
My bad..quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, je denkt helaas te simpel. Er zijn drie paarden en de stallen zijn omringd met bomen.
Ik ga morgen uitzoeken of we ze in Duitsland tijdelijk kunnen stallen. Verder hoop ik nog steeds dat het morgen drie druppels worden
We gaan het meemaken ..quote:
Oh, dat mag uiteraard! Ik hoop alleen van niet, gezien de schade die hier al is aangericht aan huizen, stallen, bomen, e.d.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:07 schreef kres het volgende:
[..]
My bad..
Ik wil niet zien dat er iets met die beestjes gebeurt maar stiekem hoop ik op wat heftig weer..
Sterkte morgen..
Nou die is heel behoorlijk.. Of er moet iets raars gebeuren in de loop van de nacht/dag..quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, dat mag uiteraard! Ik hoop alleen van niet, gezien de schade die hier al is aangericht aan huizen, stallen, bomen, e.d.
Ik hoop dat t goed komt. Daarom vroeg ik ook naar de kans dat het echt gaat stormen. Bedankt iig
Tsja, je kunt er toch niks aan veranderen. Als er schade ontstaat kun je daar toch niks aan veranderen dus kun je er beter van genieten, tegenwoordig is toch iedereen in staat zich goed te beschermen tegen noodweer.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:30 schreef style het volgende:
Zo extreem als nu voorspeld wordt hoeft van mij nu ook weer niet. Begin het nu toch wel een beetje eng te vinden eigenlijk.
Ik herinner met nog dat het vorig jaar bij Noord-Kroatie, Slovenie en Oost-Italie ingetekend stond. Toen was er in die regio een EF3 tornado en vielen er hagelstenen van 6 cm.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:14 schreef horned_reaper het volgende:
In de afgelopen 10 jaar heeft Estofex 6 of 7 keer een lvl 3 getekend ergens in Europa!
Het is dus een unicum dat het over Nederland is getekend nu!
Nee, toen werd er slechts een 'Slight risk' ingetekend. 17 juli 2004 was vooral indrukwekkend vanwege de prachtige rolwolk maar qua noodweer niet zo heel zwaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:12 schreef Saekerhett het volgende:
Trouwens, was er door Estofex voor 17 juli 2004 een level 3 voorspeld? Heeft iemand die kaart überhaupt nog ergens?
Het trekt zo snel dat het ook weer zo voorbij kan zij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
We zullen zien morgen![]()
Mn kelder ligt vol etenswaar dus ik kom de dag wel door
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, je kunt er toch niks aan veranderen. Als er schade ontstaat kun je daar toch niks aan veranderen dus kun je er beter van genieten, tegenwoordig is toch iedereen in staat zich goed te beschermen tegen noodweer.
Wat wil je er tegen doen? Het weer kun je niet beinvloeden dus kun je er maar het beste van genieten. Verder vind ik het erg indrukwekkende verschijnselen. Ik zit natuurlijk ook niet op schade te wachten, maar het weer hou je niet tegen. Dus pak je fototoestel en leg deze indrukwekkende verschijnselen vast.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:44 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Delen van het dak liggen hier nog open, wel een zijl overheen gespannen maar dat helpt ook voor geen fuck.
Als de wind eronder komt dan ligt straks ALLES eraf. Ook levensgevaarlijk voor de 2 wegen die langs ons huis lopen als daar straks honderden dakpannen overheen vliegen.
Kan me echt niet voorstellen dat er sick fucks zijn die gewoon blij zijn met dit weer boven Nederland.
Ja, dat begrijp ik ook wel. We zitten hier niet in China waar ze een paar vliegtuigjes met poeder laten opstijgen om de zooi droog te houden. Maar vooral voor mijn ouders vind ik het erg kloten als straks alles kapot is en er een hele bult verzekeringswerk komt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat wil je er tegen doen? Het weer kun je niet beinvloeden dus kun je er maar het beste van genieten. Verder vind ik het erg indrukwekkende verschijnselen. Ik zit natuurlijk ook niet op schade te wachten, maar het weer hou je niet tegen. Dus pak je fototoestel en leg deze indrukwekkende verschijnselen vast.
Ik zou het liefst geen schade zien hoor maar het hoort er gewoon bij en wees blij dat er goede middelen zijn om materiële schade af te dekken juist door een verzekering. Natuurlijk levert het veel rompslomp op, maar dit soort schade is gewoon niet te voorkomen, je moet het accepteren als het je overkomt. Die kick die ik krijg van heftig weer wordt daar niet minder door want het kan ook zo ontzettend fotogeniek zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 02:53 schreef TwenteFC het volgende:
Ja, dat begrijp ik ook wel. We zitten hier niet in China waar ze een paar vliegtuigjes met poeder laten opstijgen om de zooi droog te houden. Maar vooral voor mijn ouders vind ik het erg kloten als straks alles kapot is en er een hele bult verzekeringswerk komt.
Dat hangt er vanaf hoe laat je anders wakker wordt. Als het na 13:00 uur is zou ik de wekker zetten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 03:03 schreef Q.E.D. het volgende:
Moet ik nou mijn wekker zetten om morgen eten en drinken te halen?
Ik zelf zet die van mij altijd binnen met dit soort weer voorspellingen. Zaterdag avond ook gedaan, en was blij dat ik de juiste beslissing had genomen! (Da was me een vuurwerk zaterdag!) Gewoon goed de radar in de gaten blijven houden dan kan je tijdig nog beslissen wat je eventueel moet doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |