Ik (25) heb sinds ongeveer een half jaar een hele lieve vriendin (22) die ik via een forum (doet er verder niet toe welke) heb leren kennen. Na een maandje msn'en en bellen hebben we toen afgesproken en ook in real life klikte het net zo goed. We zitten vaak op één lijn, kunnen heel goed met elkaar praten, de seks is fijn en we hebben dezelfde interesses. Het enige probleem is de afstand; zij woont nl. zo'n 150km verderop. We hebben dus een weekendrelatie. Maar er zijn toch wat dingen die me zijn gaan opvallen na die tijd en die ik niet zo goed een plaats kan geven...
Zo zit ze naar mijn idee wel heel vaak op internet. Ze heeft naast mij en haar parttime werk niet echt een sociaal leven. Ze heeft één goeie vriendin waar ze af en toe wat mee gaat doen, maar het kan ook zomaar zijn dat ze die een maand niet ziet. Als we bij elkaar zijn doen we genoeg leuke dingen, maar als ik haar doordeweeks bel of als ik iets met mijn vrienden ben wezen doen en ik vraag haar wat ze heeft gedaan, dan krijg ik meestal een antwoord van: 'mwah, niet veel. Beetje internetten.' En voor mijn gevoel doet ze ook niks anders als ze alleen is.
Ook krijgt ze wel erg veel (in mijn ogen) 'verkeerde' aandacht van andere mannen en het lijkt erop dat ze er ook van geniet. Zo heeft ze erg veel mannelijke msn-contacten en die bestaan dan vooral uit geile mannetjes die ze kent van Hyves en exen van haar die zich nooit over haar heen hebben kunnen zetten. Zo heb ik wel eens meegekeken met een chatgesprek tussen haar en zo'n msn-contact en tijdens het gesprek was die gozer constant aan het flirten en vragen wanneer ze nou eens wat gingen afspreken. Ik voelde me er echt een beetje ongemakkelijk bij, maar zij deed het af als dat ze het leuk vond om met die gasten te fucken en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Naar aanleiding hiervan heb ik (ja, ik weet het, het was fout van me om het te doen) in Google gezocht op haar gebruikersnaam en e-mailadres en wat ik vond, daar schrok ik toch wel een beetje van. Het blijkt namelijk dat ze wel op zo'n 30 profielensites (van hyves tot tmf tot sugababes) te vinden is, en daar dan ook nog eens weet ik hoeveel klonen heeft en een hele rits aan uitdagende foto's. Ook haar e-mail/msn-adres en naam en toenaam staan er gewoon bij. Op haar Hyves bv heeft ze al zo'n 200 foto's van zichzelf staan en de reacties die ze erop krijgt van andere Hyvers zijn ook vrij dubbelzinnig.
Dat soort dingen zitten me niet erg lekker, maar als ik dit bij haar aankaart dan wuift ze het weg en zegt ze: 'ik hou toch van jou, schatje. Ben je jaloers?'. Van nature ben ik helemaal niet jaloers, maar ik heb nu dus de hele tijd in mijn achterhoofd dat zij met al die kneuzen zit te chatten wanneer ik er niet ben en dat maakt me best wel onzeker hoe groot haar liefde is voor mij. Ik ben gek op haar hoor, maar dit soort dingen kan ik niet plaatsen. Misschien omdat ik zelf na mijn werk liever andere dingen doe, zoals sporten, een filmpje kijken of iets met vrienden doen.
Ik zou graag willen weten hoe andere mensen hier tegenaan kijken: is mijn vriendin misschien internetverslaafd of gewoon aandachtsgeil? Is dit normaal gedrag en heeft deze relatie een toekomst, of ben ik te negatief en moet ik me niet zo druk maken en genieten van wat we hebben? Alvast bedankt.