Eens.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:35 schreef rijsttafel het volgende:
\
De mensen die ik ken die nog thuiswonen missen toch een bepaalde mindset die ik wel belangrijk vind. Ik begrijp dan ook dat een uitwonende man een pre heeft boven een thuiswonende. Voor vrouwen geldt dus hetzelfde. Bovendien zijn er natuurlijk ook andere voordelen aan een eigen plekje
quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:15 schreef Techno het volgende:
[..]
Een hok vol beschimmelde pizzadozen, lege bierblikjes en colaflessen, stapels afwas en andere troep. En eens in de week - als dat al gebeurd - met de vieze was naar mams. Nou dan ben je lekker zelfstandig hoor.
Met een bijdrage leveren en meehelpen is op zich niks mis.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat betreft kostgeld....ik vind het niets meer dan normaal dat als je nog thuis woont en je hebt gewoon een baan je je bijdrage levert aan het huishouden en dat betekent behalve de handen uit de mouwen steken in het huishouden ook een financiele bijdrage aan de huishouden (je ouders krijgen immers ook geen kinderbijslag meer) ....mijn ouders hadden het op dat moment hard genoeg nodig (vader was net 100% afgekeurd i.v.m. een lichamelijke ziekte) en ik kon het makkelijk doen en daarnaast nog ruim sparen dus dat kostgeld afdragen onzin zou zijn of wat met gierigheid te maken heeft vind ik dan weer onzin.
Aan jouw reactie te zien lijkt het me eerder dat je jezelf aangesproken voelt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:35 schreef bluejean het volgende:
Ah gut, voel je je aangesproken? Jouw 'genuanceerde' situatieschets geldt voor alle uitwonende mannen inderdaad. Hoe dan ook, (zelfs) dat noem ik inderdaad zelfstandiger dan die kerels die hun bammetjes laten smeren en sokken laten wassen door moeders, ja.
Dit is FOK! newbie. Nuanceren is voor watjes.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:37 schreef rijsttafel het volgende:
Hoe bedoel je, veralgemenisering
Kom hier kijken dan. Ik maak beter schoon dan je moeder
Mwah, vaak is dan een bijkomend iets dat ze ieder weekend een andere piemel in zich hebbenquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:35 schreef rijsttafel het volgende:
Waarom gaat het hoofdzakelijk over mannen? Vrouwen zijn ook veel aantrekkelijker als ze op zichzelf wonen.![]()
Ik nuanceer rustig met je mee.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Aan jouw reactie te zien lijkt het me eerder dat je jezelf aangesproken voelt.![]()
[..]
Dit is FOK! newbie. Nuanceren is voor watjes.![]()
Overigens knap dat je dat weet. En ook echt iets om trots op te zijn.
Mja, dat is wel weer een nadeel ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mwah, vaak is dan een bijkomend iets dat ze ieder weekend een andere piemel in zich hebben. Terwijl dat thuis wat lastiger gaat en dus minder indicatief van een sletterig leven is
.
Dit dus. Deze discussie is eigenlijk zinloos.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je in beide gevallen niks kan zeggen over zelfstandig zijn als je je eigen huis/kamer hebt. Maar je kunt ook niks zeggen over niet zelfstandig zijn als je nog thuis woont.
Je hebt studenten die op kamers gaan waarbij alles betaald wordt door de ouders en hij in het weekend de was meeneemt. Daar word je niet echt zelfstandig van. Natuurlijk heb je ook mensen die op kamers gaan of een huis kopen/huren die wel alles zelf regelen en daar wel zelfstandig van worden.
en je hebt idd ook mensen die nog thuis wonen en alles door hun moedertje laten doen en dus niet zelfstandig worden. Maar je hebt ook mensen die thuis wonen omdat dat even zo uitkomt. Verder alles zelf regelen en dus ook zelfstandig zijn.
Precies, het al dan niet thuiswonen zegt geen ene moer over de mate van zelfstandigheid. Iemand die nog thuis woont kan net zo goed zelfstandig zijn; neem bijvoorbeeld iemand die voor zijn/haar arbeidsongeschikt geraakte ouder(s) zorgt en derhalve het hele reilen en zeilen omtrend het huishouden bestiert...quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je in beide gevallen niks kan zeggen over zelfstandig zijn als je je eigen huis/kamer hebt. Maar je kunt ook niks zeggen over niet zelfstandig zijn als je nog thuis woont.
Je hebt studenten die op kamers gaan waarbij alles betaald wordt door de ouders en hij in het weekend de was meeneemt. Daar word je niet echt zelfstandig van. Natuurlijk heb je ook mensen die op kamers gaan of een huis kopen/huren die wel alles zelf regelen en daar wel zelfstandig van worden.
en je hebt idd ook mensen die nog thuis wonen en alles door hun moedertje laten doen en dus niet zelfstandig worden. Maar je hebt ook mensen die thuis wonen omdat dat even zo uitkomt. Verder alles zelf regelen en dus ook zelfstandig zijn.
Natuurlijkquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Aan jouw reactie te zien lijkt het me eerder dat je jezelf aangesproken voelt.![]()
[..]
Okee, uiteraard praten we hier in dit topic in het algemeen. Natuurlijk kan je geen gevallen opzich bespreken, duh. Maar het zegt wel degelijk iets over zelfstandigheid. Want hoeveel van die eerste gevallen ken jij? Ik persoonlijk geen. En wel heel wat die thuis blijven wonen omdat ze dat makkelijker vinden of bang zijn de stap te maken. Moeten ze zelf weten, heb ik niets op tegen, maar ik blijf wel bij wat ik gezegd heb: Ze missen wel een bepaalde ervaring die ik en vele anderen in dit topic belangrijk vinden. Volgens mij ging het topic over aantrekking in de eerste plaats en niet over financiën en op je eigen benen kunnen staan. En over aantrekking praat je altijd in het algemeen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Precies, het al dan niet thuiswonen zegt geen ene moer over de mate van zelfstandigheid. Iemand die nog thuis woont kan net zo goed zelfstandig zijn; neem bijvoorbeeld iemand die voor zijn/haar arbeidsongeschikt geraakte ouder(s) zorgt en derhalve het hele reilen en zeilen omtrend het huishouden bestiert...
Zo iemand acht ik toch echt wel iets zelfstandiger dan e.o.a. studentje dat in e.o.a. studentenkrot met de al genoemde beschimmeld pizzadozen en dergelijke puinzooi op 'zichzelf' woont.
De discussie ging ook al een tijdje nergens meer overquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee hoe jij het doet, maar ik kocht op mijn 25e mijn eerste huis terwijl ik nog studeerde.En ik ging heeeeel regelmatig stappen en heb dus tot mijn 27e doorgestudeerdquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:22 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Tuurlijk
Op je 20e heb je ook meteen een baan waarmee je een woning kan betalen + alle vaste lasten + het feit dat je elk weekend wil stappen
Wat is er mis met nog een paar jaar sparen zodat je meteen je huis kan inrichten en een buffertje hebt opgebouwd?
Vergeet je daarbij te vermelden dat je ook al een fulltime baan had op de 25ste? Denk niet dat een bank zomaar even 75k (of meer) leent aan een studente om een huis te kopen. Of je hebt de staatsloterij gewonnen, kan ookquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen idee hoe jij het doet, maar ik kocht op mijn 25e mijn eerste huis terwijl ik nog studeerde.En ik ging heeeeel regelmatig stappen en heb dus tot mijn 27e doorgestudeerd
Ja, ik werkte ernaast. Is ook een onderdeel van zelfstandigheid ja.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:33 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Vergeet je daarbij te vermelden dat je ook al een fulltime baan had op de 25ste? Denk niet dat een bank zomaar even 75k (of meer) leent aan een studente om een huis te kopen. Of je hebt de staatsloterij gewonnen, kan ook
Jij bent toch degene die hapt?quote:
Dat jij ze niet kent wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn. Persoonlijk ken ik er wel een aantal.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:28 schreef rijsttafel het volgende:
Okee, uiteraard praten we hier in dit topic in het algemeen. Natuurlijk kan je geen gevallen opzich bespreken, duh. Maar het zegt wel degelijk iets over zelfstandigheid. Want hoeveel van die eerste gevallen ken jij? Ik persoonlijk geen.
Oh ja, die zijn er genoeg. En dat gaat net zo hard op voor studenten die op zichzelf wonen in eerder geschetste ranzige woningsituaties...quote:En wel heel wat die thuis blijven wonen omdat ze dat makkelijker vinden of bang zijn de stap te maken. Moeten ze zelf weten, heb ik niets op tegen, maar ik blijf wel bij wat ik gezegd heb: Ze missen wel een bepaalde ervaring die ik en vele anderen in dit topic belangrijk vinden.
De oorspronkelijke vraag was toch echt iets anders, de originele OP:quote:Volgens mij ging het topic over aantrekking in de eerste plaats en niet over financiën en op je eigen benen kunnen staan. En over aantrekking praat je altijd in het algemeen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Okay, vraag aan de vrouwen. Tot hoe oud is het acceptabel dat een man thuis woont. Ga voor het gemak uit dat het verder een aantrekkelijk man is met hobbies die goed kan praten en interessant is. Hij is niet van plan om altijd thuis te blijven wonen, maar hij is student of zoiets.
Tja, in Nederland zijn ze iets meer verwend dan veel andere landen...... waar studenten geen staats-subsidie krijgen in de vorm van een "kroegbeurs", en waar men in het weekend - zaterdag EN zondag - gewoon moet werken om de studie te kunnen bekostigen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:22 schreef DeTolk het volgende:
Op je 20e heb je ook meteen een baan waarmee je een woning kan betalen + alle vaste lasten + het feit dat je elk weekend wil stappen
Ik reageerde enkel omdat jouw post een - ongenuanceerde - reactie op de mijne betrof. In mijn eerdere post gaf ik aan dat het mij vooral ging om díe personen die thuis blijven wonen omdat het a) makkelijk is en/of b) volgens hen niet financieel op te brengen is (wat in de meeste gevallen neerkomt op punt a). En dat is natuurlijk helemaal prima, maar mannen binnen deze categorie - uitzonderingen wellicht daargelaten - zouden niet snel mijn voorkeur genieten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:52 schreef Techno het volgende:
[..]
Jij bent toch degene die hapt?
Natuurlijk zijn niet alle studenten zo, ik chargeer de boel graag een beetje. Desondanks zijn er wel veel van en die zou ik toch echt niet als zelfstandig willen of durven bestempelen.
Joh? Het sarcasme droop van die reactie af, en er stond nota bene een sarcasme-smiley bij.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:11 schreef bluejean het volgende:
Ik reageerde enkel omdat jouw post een - ongenuanceerde - reactie op de mijne betrof.
Poe, je reageert wel weer op het meest belangrijke gedeelte. En ik geloof er overigens niks van, dat sarcasme van je. Daarvoor ben je te fel. Maar bon. Mij maakt het niet uit dat je nog thuis woont hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:32 schreef Techno het volgende:
[..]
Joh? Het sarcasme droop van die reactie af, en er stond nota bene een sarcasme-smiley bij.
De rest was niet relevant voor dit onderonsje. Mijn god, als je dat al 'fel' vond dan ben je weinig gewend vrees ik. Als ik serieus post dan gebruik ik nooit sarcasme-smilies. Geeft verder niet hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:23 schreef bluejean het volgende:
Poe, je reageert wel weer op het meest belangrijke gedeelte. En ik geloof er overigens niks van, dat sarcasme van je. Daarvoor ben je te fel. Maar bon. Mij maakt het niet uit dat je nog thuis woont hoor.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:23 schreef bluejean het volgende:
[..]
Poe, je reageert wel weer op het meest belangrijke gedeelte. En ik geloof er overigens niks van, dat sarcasme van je. Daarvoor ben je te fel. Maar bon. Mij maakt het niet uit dat je nog thuis woont hoor.
Je zag mijn sarcasme-smiley over het hoofd, denk ik.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:34 schreef Techno het volgende:
[..]
De rest was niet relevant voor dit onderonsje. Mijn god, als je dat al 'fel' vond dan ben je weinig gewend vrees ik. Als ik serieus post dan gebruik ik nooit sarcasme-smilies. Geeft verder niet hoor.![]()
Uiteraard woon ik nog thuis, in mijn eigen huis wel te verstaan. En dat al een jaar of 20.
Doe eens niet quotes onderbreken. Dat is irritant.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:52 schreef Techno het volgende:
[..]
[..]
Dat jij ze niet kent wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn. Persoonlijk ken ik er wel een aantal.
[..]
Oh ja, die zijn er genoeg. En dat gaat net zo hard op voor studenten die op zichzelf wonen in eerder geschetste ranzige woningsituaties...
[..]
De oorspronkelijke vraag was toch echt iets anders, de originele OP:
[..]
Dit,quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:46 schreef bluejean het volgende:
Je zag mijn sarcasme-smiley over het hoofd, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |