Jij hebt je hier geregistreerd om het getwitter van Elia te verdedigen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:38 schreef xSweetpumpkin het volgende:
[..]
Daar heb je een punt..
Maar dan nog.
kijk wat jij typt:
[..]
Ik denk dat als je 'crappy' op zou zoeken in het woordenboek dat je het óók niet zou vinden.
Maar ja komt er zometeen weer één of ander lulverhaal waarom dat dan weer geen straattaal is.
Maar zie het onder ogen girl.
you loose
Dat mag niet, nee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:45 schreef xRainbow het volgende:
mensje boven me, dat mag toch? of is dat ook al verboden, net als straattaal?
Wel verdacht, alsof je uit bent op zijn dikke negerlul.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:45 schreef xRainbow het volgende:
mensje boven me, dat mag toch? of is dat ook al verboden, net als straattaal?
Hij heeft ten minste een lul.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wel verdacht, alsof je uit bent op zijn dikke negerlul.
Doen jouw ouders dat? Wat erg meisje, voor een x bedrag kom ik dat wel even voor je rechtzetten, betaling ook welkom in natura.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:49 schreef xSweetpumpkin het volgende:
Bij mij is die website tenminste niet geblokkeerd ^
Das toch erg hé, je ouders die je pc controleren
Ik had het over jouquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:52 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Doen jouw ouders dat? Wat erg meisje, voor een x bedrag kom ik dat wel even voor je rechtzetten, betaling ook welkom in natura.
Obvious troll...
Ik ben niet blond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:53 schreef DeTolk het volgende:
Elia, wat een sneu figuur. , maarja de blonde bakvisjes zwermen om hem heen![]()
Het is hier geen 'urban' forum waar iedere reactie verplicht een soort slechte 'diss' moet zijn hè.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:56 schreef xSweetpumpkin het volgende:
[..]
Ik had het over jou![]()
En bij mij is dat niet het geval![]()
Maar ja zullen jouw ouders denken..
Habbo Hotel is gevaarlijk xD
Stel je voor dat hij ergens zijn gegevens achterlaat.
Want zo dom istie wel
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:56 schreef xSweetpumpkin het volgende:
[..]
Ik had het over jou![]()
En bij mij is dat niet het geval![]()
Maar ja zullen jouw ouders denken..
Habbo Hotel is gevaarlijk xD
Stel je voor dat hij ergens zijn gegevens achterlaat.
Want zo dom istie wel
Ik? Op Elia?quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:57 schreef xSweetpumpkin het volgende:
[..]
Ik ben niet blond.
Dus dat slaat al helemaal nergens op.
Mischien is er wel iemand jaloers?
Om over "Black-Card" Greg maar te zwijgenquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:59 schreef LompeHork het volgende:
[..]
het reageren niet waard.
Maargoed, Elia blijft een knuppel met z'n ondoordachte, slecht Nederlands-Engels-achtige uitspraken.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:59 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Om over "Black-Card" Greg maar te zwijgen
Als je dan toch bezig bent maak er dan 'straattaal kennen' van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Moet dus iets zijn als:
quote:
Dit is voor de mensen die geen straattaal kunnen. Het was echt te mooi om waar te zijn, vooral de supporters.
40 minutes ago via UberTwitter
Is een grensgevalletje, het klinkt minder maar het is niet per se fout:quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:20 schreef Roolio het volgende:
[..]
Als je dan toch bezig bent maak er dan 'straattaal kennen' van.
quote:Kunnen / kennen (ik kan / ken Engels)
Vraag
Is het Ik kan Engels of Ik ken Engels?
Antwoord
Ik ken Engels is in elk geval correct. Sommige taalgebruikers zijn in bepaalde gevallen geneigd een taalnaam te combineren met kunnen, maar dit gebruik is niet voor alle taalgebruikers aanvaardbaar.
Toelichting
Kennen betekent onder andere: 'door studie of oefening geleerd hebben' ('beheersen'). Kunnen betekent onder andere: 'de kracht of macht bezitten iets te doen, een vaardigheid beheersen'. Deze betekenissen van beide werkwoorden zijn dus nauw aan elkaar verwant. Kennen is echter een overgankelijk werkwoord en wordt altijd gecombineerd met een lijdend voorwerp. Het is dus: een vak kennen, kunstjes kennen, iets van buiten kennen, een taal kennen. Kunnen is daarentegen een hulpwerkwoord en wordt in de meeste gevallen gecombineerd met een infinitief. Voorbeelden: kunnen lezen, schrijven kan hij als de beste.
Kennen wordt ook wel gecombineerd met de naam van een taal als lijdend voorwerp. Dit gebruik is echter niet geheel onproblematisch. Bij constructies als Ik ken Engels of Ik ken een beetje Italiaans kan vaak een (verzwegen) infinitief worden gedacht, net als in combinaties als een kunstje kennen: Ik ken een kunstje = Ik kan een kunstje doen; Ik ken Engels = Ik kan Engels spreken. Sommige taalgebruikers twijfelen in deze gevallen dan ook over de keuze tussen kunnen en kennen. Voorbeelden:
(1) Ze spreekt vloeiend Frans en Italiaans, maar Spaans kan/kent ze niet.
(2) Hij kan/kent Duits als de beste.
(3) Hij kan niet zo goed Engels. (naast: Hij kent geen Engels.)
In het verlengde van de betekenis 'een vaardigheid beheersen' zou kunnen gebruikt kunnen worden in de betekenis 'een taal beheersen', net als in het Duits: Er kann Englisch. Toch is dit gebruik niet voor iedereen vanzelfsprekend en acceptabel. Weliswaar zijn alternatieve formuleringen als Hij spreekt niet zo goed Engels en Hij beheerst het Duits als de beste mogelijk, maar deze hebben niet dezelfde betekenis en behoren bovendien tot een ander stijlregister.
Zie ook
Kennen / kunnen
Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/480/
en dat terwijl van der Wiel ooit op het vwo zatquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:11 schreef Pulu het volgende:
Waarom hebben dit soort jongens nou geen adequate begeleiding? Ze realiseren niet dat hun leven nu publiek is.
Mijn vrienden en ik hebben ook ons eigen taaltje, maar zodra wij ons in de publieke ruimte begeven, schakelen we om.
Elia en Van der Wiel zijn niet de meeste snuggere gassies...
Babelfish moet nodig met een vertaler komenquote:@Bollebof 1000 mensen de boy doet het goed mensen wis hem hij volg niemand hij denk hij is beatrix
Ik snap helemaal niks van je post....je vriendinnetje Regenboog heeft een 'fantastische' post met "Elia is en blijft een neger" en ik heb het over dat Elia zichzelf geen dienst bewijst (t.o.v. het Nederlandse publiek) door 'tweets' achter te laten dat alleen te volgen is voor een select gezelschap...quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:38 schreef xSweetpumpkin het volgende:
[..]
Daar heb je een punt..
Maar dan nog.
kijk wat jij typt:
[..]
Ik denk dat als je 'crappy' op zou zoeken in het woordenboek dat je het óók niet zou vinden.
Maar ja komt er zometeen weer één of ander lulverhaal waarom dat dan weer geen straattaal is.
Maar zie het onder ogen girl.
you lose
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:42 schreef Masterboy het volgende:
Mensen die zich druk maken om de tweets van Elia
Jij bent zeker een gold digger?quote:
Kut nou eens op. Moet je Panzermaus vragen, die heb nog wel een bewijsfoto.quote:
Nee, hij is gewoon lekker.quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:05 schreef porsche1 het volgende:
PAUL VIEZE RACIST. JE AL;GT ZEKER OMDAT HIJ BRUIN IS?![]()
![]()
![]()
IK GA JE NU BLOKKEN OP MSN, IK MOE GEEN RASISTE OP MSN
Je moest zien hoe lomp hij deed tijdens de huldiging als er een camera in zijn gezicht wasquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:57 schreef wolfrolf het volgende:
Wauw, wat een anallfabetische idioot. Heel erg dat zo'n malloot geselecteerd wordt. Kan misschien een aardig balletje trappen maar spreek in vredesnaam normaal Nederlands. Hij zal ook altijd wel alles SCHREEUWEN om meisjes te imponeren.
Donder ajb op Elia. Blegh.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |