nogal ja. ik heb wel de meeste dingen weten te redden (ravi's flesserekje!!)quote:Op maandag 12 juli 2010 13:08 schreef Ticootje het volgende:
gadver!
Ja wij hebben het wel gehad...quote:
ruilen dan? ik ben vandaag nog wel ff bezig met poetsen, tis een beetje een lopend project aan het worden zo. van zolder (gezellig met een pollepel op een stoel balanceren om dat rotraam dicht te krijgen) tot beneden (riool riool riool)quote:Op maandag 12 juli 2010 13:33 schreef Ticootje het volgende:
ik vind het echt jammer dat ik niet in drente zit ofzo...
Je dakgoot kan het niet zo goed aan..quote:Op maandag 12 juli 2010 13:41 schreef freecell het volgende:
Kijk mijn bijkeuken
En die is dus niet waterdicht
Kom ik nu achter
hmmzz.... Lekker buitje! Je kan alleen niet je deur opendoen he?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:52 schreef freecell het volgende:
Nou
Das niet mijn dakgoot.
Dat water komt allemaal van de bijkeuken zelf af. En dwars door de muur naar binnen.
Maargoed, de straat is ook ondergelopen
Waar in de stad??quote:Op maandag 12 juli 2010 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
het hangt hier echt boven.. Net 1 flits en direct de klap erna..
Kennis heeft verderop in de stad ook geen stroom meer..
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
hmmzz.... Lekker buitje! Je kan alleen niet je deur opendoen he?
Bothoven geloof ik. In ieder geval andere kant spoor en andere kant ringquote:
nee, de burenquote:Op maandag 12 juli 2010 14:02 schreef trui het volgende:
naar de vijand?
Ja met traumaheli... Dus dat is niet mis.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:09 schreef simmu het volgende:
ook gewonden bij het opbouwen van de zwarte cross trouwens
Ja das dan wel weer heul dichtbij hier, bah.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:09 schreef simmu het volgende:
ook gewonden bij het opbouwen van de zwarte cross trouwens
Hmm mn oma woont daar... tegenover de EM-TÉ. Ik hoop dat ze wel stroom heeft, ze krijgt vandaag haar eerste chemokuur... dan moet je dat er ook niet bij hebben.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:59 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bothoven geloof ik. In ieder geval andere kant spoor en andere kant ring
Maar nu drupt het alleen nog een beetje, wel met frisse wind..
Ontwikkelt een nieuw lijntje in Belgie, maar het ergste is nu wel geweest...quote:Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Hier is het nu weer stralend mooi weer
Auwquote:Op maandag 12 juli 2010 14:49 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Nja ik geloof he wel,,ging net door m`n bekken heen en lig nu languit op de bank
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hmm mn oma woont daar... tegenover de EM-TÉ. Ik hoop dat ze wel stroom heeft, ze krijgt vandaag haar eerste chemokuur... dan moet je dat er ook niet bij hebben.
Okay, bedankt!!quote:Op maandag 12 juli 2010 14:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die kennis woont wat meer richting de stad. De klanderij was ook al dicht, vanwege de stroom. Zou met een uur of 2 wel weer terug moeten zijn. Dus misschien valt het mee.
Moet je nog met de trein naar huis? Het dak van station hengelo ligt ook naar beneden.. Dus wat minder treinen..
Den haag en westland valt heeeeel erg mee hoor.. Wel een flink buitje, maar geen overlast...quote:Op maandag 12 juli 2010 15:02 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Straks even het thuisfront bellen om te vragen hoe het daar is met eventuele wateroverlast
Whehquote:Op maandag 12 juli 2010 14:05 schreef simmu het volgende:
tsjek freecell: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=93186
T konijn heeft nergens last van hoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:13 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Mooi zoScheelt weer geitenstress
Zwemmen vond ie ook al niet leuk...quote:
T beest kan dr ook niets aan doen. Als het een beetje weer is strakkies krijgt ie zelfs een lekker schoon hokje.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:01 schreef Memmel het volgende:
Oh, Tico, toch nog ergens gevoel in je donder voor het konijn! Doet me deugd!
Op warme dagen een bord in de vriezer zetten, en als ie flink koud is kan je hem bij je knijn in het hok zetten, als ie echt wil afkoelen gaat ie er op liggen.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zwemmen vond ie ook al niet leuk...
Beest lag voor pampus in zn hok.. Moet toch wat verzinnen om m af te koelen.. Hij was bijna gaar.
Das een goede tip.. Snuit dankt je!quote:Op maandag 12 juli 2010 16:11 schreef moussy het volgende:
[..]
Op warme dagen een bord in de vriezer zetten, en als ie flink koud is kan je hem bij je knijn in het hok zetten, als ie echt wil afkoelen gaat ie er op liggen.
Oh en Vicky, zit je glasverzekering ook niet in je opstalverzekering?
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef Memmel het volgende:
Zou dat dan ook werken met koud weer? Dat je een bord even voorverwarmt in de oven?
nee dan frot je het hele knijn in de ovenquote:Op maandag 12 juli 2010 16:19 schreef Memmel het volgende:
Zou dat dan ook werken met koud weer? Dat je een bord even voorverwarmt in de oven?
Ik wilde het net zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef moussy het volgende:
[..]
nee dan frot je het hele knijn in de oven
Magnetron kan ook.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef moussy het volgende:
[..]
nee dan frot je het hele knijn in de oven
Oh, dan heb ik wel een nieuwe voor je.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen.en dan wel op een bord, anders brandt ie zijn pootjes. En da's zielig.
![]()
Ik ga dat met dat koude bord wel eens proberen bij onze bejaarde. Zal je zien dat ie van blijdschap een hartaanval krijgt en alsnog dood neervalt.
Nou, we zitten eigenlijk een soort van te wachten op zijn verdrietig verscheiden.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik wel een nieuwe voor je.
En hoe oud issie nu?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, we zitten eigenlijk een soort van te wachten op zijn verdrietig verscheiden.![]()
Gewoon gaatjes in prikken, net als afdekfolie.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:28 schreef moussy het volgende:
[..]
wel eerst ff zn jasje uit, anders ploft ie denk ik
dan kun je er misschien inderdaad beter een blij verscheiden van maken. met zo'n ijskoude verrassing.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, we zitten eigenlijk een soort van te wachten op zijn verdrietig verscheiden.![]()
Ach nou ja, zolang ie nog hups is gaat eht wel natuurlijk. Maar het beest is zo oud. Kan me niet voorstellen dat ie nog veel langer meegaat. Maar ja... Dat roep ik al jaren.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:29 schreef trui het volgende:
[..]
dan kun je er misschien inderdaad beter een blij verscheiden van maken. met zo'n ijskoude verrassing.
(zo dachten wij ons in-zijn-hokje-verpieterende konijn vroeger een plezier te doen door 'm toch maar aan de kinderboerderij te doneren, waar hij op een enorm veld met veel mede konijnen kon rennen en draven. heeel lang op broertjelief ingepraat, om hem te overtuigen dat dat veel fijner was voor Zwartje. maar ja, 't arme beestje kon de grote verandering niet aan: hij kreeg hartaanval in een van de eerste dagen daar.![]()
)
ja! Mij is verteld dat konijnen normaal een jaar of tien worden, in gevangenschap ongeveer 8 jaar maar over het algemeen een jaar of 4.quote:
ik wil hem best adopteren, maar updates over zijn welzijn zullen wat lastig zijn danquote:Op maandag 12 juli 2010 16:43 schreef Ticootje het volgende:
Gelukkig is er in elk geval 1 van ons gezin die heel veel lol met en om het konijn heeft.... Jen is gek op het beest.
stoeptegel werkt beter, die houdt de kou langer vastquote:Op maandag 12 juli 2010 16:11 schreef moussy het volgende:
[..]
Op warme dagen een bord in de vriezer zetten, en als ie flink koud is kan je hem bij je knijn in het hok zetten, als ie echt wil afkoelen gaat ie er op liggen.
Oh en Vicky, zit je glasverzekering ook niet in je opstalverzekering?
quote:Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Voor eventuele opvoedproblemen heb ik het internet.![]()
Bij zo'n centrum krijg je volgens mij vaak maar één methode te horen op internet kom je allerlei verschillende methoden tegen. Op het moment maken ze geloof ik reclame voor 'positief opvoeden', maar die methode (of iets vergelijkbaars) ben ik volgens mij tijden terug al tegengekomen op internet?
Dat huis!Volgens mij is die wel total loss, vermoed ik.
![]()
psiesquote:Op maandag 12 juli 2010 19:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik vertel Jen ook vaak genoeg dat ze m'n reet kan kussen. Ik ga echt niet alles uitleggen en geduld voor al haar driftbuien heb ik niet.
terwijl ik in de kamer uitraasquote:Op maandag 12 juli 2010 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Oh free, herkenbaar!! En dan word ik dus ook echt boos, dan ga ik dus niet uileggen of vragen waarom ze de beker door de kamer smijt. Dan kan ze dus gewoon op de gang uitrazen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:02 schreef Ticootje het volgende:
En dat is wel de leeftijd be. Uitproberen of het ook met iets anders niet mag. Uitproberen of het nog steeds nee is. En het is strontvervelend maar toch een kwestie van blijven volhouden en blijven nee zeggen. Dus ook niet als hij met de zachte bal op z'n hoofd timmert. Gewoon nee.
Denk je dat het misschien ook aandacht vragen is? Negatieve aandacht is ook aandacht. Is hij misschien jaloers?
ik heb nog geen 2e... Maar hier zit wel mijn grote angst hoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik daar mee om moet gaan...
Mjah hier werkt het dus wel.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dan uitleggen dat je niet mag pesten omdat dat niet leuk is?
Of hoe dan?
Hij heeft er een handje van om Oscar, de katten, ons te laten schrikken, dus met zijn hand uitstoten richting je gezicht, geen idee hoe hij er aan komt, dat dus echt niet van ons.
Dan zeg ik dat het helemaal niet leuk is om iemand te laten schrikken, dat maakt totaal geen indruk, dus toen maar een keer (jaja, heel fout) zomaar onverwacht, terwijl we het dus over 'laten schrikken hadden' heel hard Boe geroepen. Hij schrok zich helemaal te barsten, was heel boos en verdrietig 'nee, mag niet Sasha schrikken!' maar verder... de volgende dag gaat hij gewoon verder waar hij gebleven is.
En ja, ik ben dan dus zo'n pedagogisch onverantwoorde rotmoeder die, als ik zie dat hij Oscar met een auto'tje op zijn hoofd aan het tikken is, datzelfde nog eens bij Sasha doet als voorbeeld waarom het niet mag. Dan krijg ik ook een 'Nee, mag niet!!' te horen waarop hij vervolgens een uur later een lego-blokje pakt om datzelfde nog eens te proberen.
Oef, dat is lastig ja... Normaal bij aandacht vragen kan je nog zeggen: negeren en op een ander moment positieve aandacht geven. Maar dat gaat in dit geval ten koste van je miniquote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik daar mee om moet gaan...
Ik voel me al minder ontaardquote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Groofsken het volgende:
Ik heb mijn dochter na de honderduizendste strijd bij het pyjama aantrekken een keer (nogal ruw, dus met eenzelfde plof als Free beschrijft, denk ik) bloot in haar bed gedumpt met de opmerking 'zoek het maar uit'.
Nou, ze kunnen wel héél goed grenzen zoeken op die leeftijdquote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik moet ook wel echt tot 10 tellen, af en toe ben ik in staat om dr wat aan te doen. Raar hè dat je zo boos op een 2 jarige kunt worden?
ik ook, maar ik wil toch zo graag helpen dat ik toch dingen aandraagquote:Op maandag 12 juli 2010 20:15 schreef Groofsken het volgende:
Ik voel me nu bij het meedenken net zoals alle internetmensen die jou en je gezin toch niet kennen en alleen maar van dat soort tips rondstrooien.
Het spreekt voor zich denk ik dat je bij zulke dingen impulsief regaeert en niet rustig zegt 'nee dat mag niet'. Jeetje, het lijkt me toch duidelijk dat ik zulke situaties niet bedoel.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:17 schreef Ticootje het volgende:
Toen Jen me in haar woede zo'n vreselijke rake kopstoot gaf dat ik een losse tand had en m'n tandvlees aan gort... Dikke vinger dat ik het dan opbreng om te zeggen dat dat niet mag en dat het pijn doet. Die ging zeg maar met een boogje dr bed in.
Ik zeg: amenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:21 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ook, maar ik wil toch zo graag helpen dat ik toch dingen aandraagen het is allemaal zo heerlijk herkenbaar! ik ben zelf trouwens toch meer zoals tico. gewoon de brute "nee, mag niet" en daarmee uit. niks te uitleggen, discussie of wat dan ook. gewoon nee. punt uit. als ze er om vraagt geef ik wel uitleg, en ik babbel de hele dag door tegen haar, maar bij zo'n direct conflict ben ik vrij bruut. ik waarschuw 2 x, daarna volgt gewoon direct een maatregel (dingen afpakken, selene wegzetten, dat soort dingen. echt straf doe ik niet aan. zie het dreumestopic
we gaan eens experimenteren met time outs)
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:15 schreef Groofsken het volgende:
Misschien minder aandacht geven aan het negatieve gedrag (dus ook niet uitleggen waarom het niet mag, of laten voelen hoe het voelt), maar alleen 'nee dat mag niet, dat weet je' en dan direct de aandacht naar wat anders. Zullen we een spelletje doen? Kom je lekker even bij me zitten? Waar heb je zin in? Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar dan net geen zin in hebt, als je boos op hem bent, maar misschien werkt het wel. Proberen de vraag om aandacht te beantwoorden met een positief iets?
Ik voel me nu bij het meedenken net zoals alle internetmensen die jou en je gezin toch niet kennen en alleen maar van dat soort tips rondstrooien.
aangezien jij je dochter net ook op bed heb gegooid zonder pyjama snap ik wel dat ook jij niet altijd zo geduldig reageerd.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:21 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich denk ik dat je bij zulke dingen impulsief regaeert en niet rustig zegt 'nee dat mag niet'. Jeetje, het lijkt me toch duidelijk dat ik zulke situaties niet bedoel.
Misschien hoeft het bij hem helemaal niet bewust door te dringen. Is het feit dat hij met jou een spelletje kan doen zo bevredigend dat hij een volgende keer ( of een tiende keerquote:Op maandag 12 juli 2010 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee joh! Dit is meedenken met hoe het aan te pakken.
En je hebt gelijk, maar ik vraag me dan echt serieus af of het dan wel door dringt of dat je je kind alleen maar leert om snel uit een situatie te komen.
Dat heb ik eens gedaan, niet net.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
aangezien jij je dochter net ook op bed heb gegooid zonder pyjama snap ik wel dat ook jij niet altijd zo geduldig reageerd.
Uiteindelijk dringt het wel door.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En je hebt gelijk, maar ik vraag me dan echt serieus af of het dan wel door dringt of dat je je kind alleen maar leert om snel uit een situatie te komen.
dat hoeft toch niet. Jouw tante is misschien wat meegaander.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dan zou ik ook wel zo reageren.. Maar ze heeft nog niet van die erge driftbuien gehad.
Dus daar ben ik heel blij mee. Maar dat komt vast nog wel
ja, dat gevoel ken ik wel. Maar soms is het gewoon niet anders.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:26 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat heb ik eens gedaan, niet net.![]()
Ik vind het het verdriet dat ik trouwens dan daarna voel, of de onmacht, verschrikkelijk.
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zie geen verschil eigenlijk tussen 'opvoedingsboeken' en 'ervaringsverhalen' op internet?![]()
Ik maak hier altijd gebruik van afleiding. Pest ze de kat, dan meld ik dat dit niet mag (ik zal nooit vragen 'mag je dit/dat, ze mag het niet, punt.) Daarna zet ik haar bijvoorbeeld buiten met een emmer water, dan gaat ze de plantjes water geven. Of ik geef haar in de 'speelkamer' een stel stiften en een kladblok, dan kan ze zich daarop uitleven.
Maar misschien is het wel anders als ze écht in de peuterpubertijd beland, en zit ik tóch met mijn handen in het haar.
Als ik me dan zo voel, is wel meestal het moment aangebroken om er eens over te praten, de kwestie voor te leggen. Gewoon omdat ik dan zo duidelijk voel 'zo wil ik het iig NIET aanpakken'.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja, dat gevoel ken ik wel. Maar soms is het gewoon niet anders.
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:25 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Misschien hoeft het bij hem helemaal niet bewust door te dringen. Is het feit dat hij met jou een spelletje kan doen zo bevredigend dat hij een volgende keer ( of een tiende keer) vraagt om een spelletje ipv de kat of oscar als trommel te gebruiken.
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Uiteindelijk dringt het wel door.Voor mij was het een signaal om eens met ze te gaan spelen als ze net lekker bezig waren. Ik merkte tot mijn grote schaamte dat ik alleen aandacht gaf als de kat aan zijn staart getrokken werd. Want lief spelen betekende even gauw "iets" doen. was of weet ik wat. Toen ik ze aandacht ging geven terwijl ze mooi speelden werde de negatieve aandacht momenten minder. Maar ja.
Ik heb na mijn uitbarsting tegen Leander (ik stemverhef als ik boos benquote:Op maandag 12 juli 2010 20:26 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat heb ik eens gedaan, niet net.![]()
Ik vind het het verdriet dat ik trouwens dan daarna voel, of de onmacht, verschrikkelijk.
beiden zijn vaardigheden die ze nodig hebbenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
daar hebben ze de tv voor uitgevonden danquote:Op maandag 12 juli 2010 20:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar misschien is het wel anders als ze écht in de peuterpubertijd beland, en zit ik tóch met mijn handen in het haar.
Dit dacht ik ook en toen ging ik met hem meespelen en toen ging hij juist klieren die dag, hahaquote:Op maandag 12 juli 2010 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Oh wat buuf zegt herken ik ook. Jen kan heel goed zelf spelen. Dan ben ik altijd bezig met dingen schoonmaken ofzo. Nooit zeg ik eens wat ben je lief aan het spelen of zullen we eens samen wat bouwen. Nee als het in de middag dan fout gaat krijgt ze aandacht. Ik moet er eens wat meer op letten inderdaad!
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het gaat er bij mij toch niet in dat die tik die ik hem af en toe (echt heus niet dagelijks of wekelijks) op zijn vingers geef gelinkt kan worden aan het met een auto'tje op Oscar's hoofd rammen...quote:Op maandag 12 juli 2010 20:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mjah hier werkt het dus wel.
En als ik vraag ff ze het leuk gaat vinden als mama dat ook bij haar doet zegt ze al nee.
Als ze me slaat zeg ik waarom het niet mag en dat mama haar ook niet slaat.
Want slaan doet pijn, is niet leuk etc etc..
Na een poosje komt het hier wel aan en soms al direct.
Ligt de verwarring bij hem niet dat jij soms dingen doet die hij niet mag?
(Al snap ik je wat dat betreft wel hoor) Maar of hij dat ook snapt?
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Mijn dochter roept soms ineens "Nee mama nu niet, it ben boos op jou!". Imitatie?
maar dat mag. Jen mag ook best boos zijn. Alleen de manier waarop zij haar boosheid uit, daar ben ik het vaak niet mee eens en krijgt ze dus een time out.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Mijn dochter roept soms ineens "Nee mama nu niet, it ben boos op jou!". Imitatie?
"Jen je hebt gewoon woorden waarmee je iets kunt vragen".quote:Op maandag 12 juli 2010 20:39 schreef freecell het volgende:
Ik heb hem nu trouwens wel zo ver dat hij niet gaa staan dreinen en jeuzelen als hij hulp wil,maar 'helpen?!?' zegtOf iig 75% van de tijd.
Dat scheelt aan twee kanten een boel irritatie
Nee, volgens mij ook nietquote:Op maandag 12 juli 2010 20:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het gaat er bij mij toch niet in dat die tik die ik hem af en toe (echt heus niet dagelijks of wekelijks) op zijn vingers geef gelinkt kan worden aan het met een auto'tje op Oscar's hoofd rammen...
Volgens mij is het probleem dat kinderen van ongeveer twee nog geen geweten hebben. Bovendien is een bank niets abstracts, de kat niet mogen pesten is heel wat abstracter, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar weet je. Soms lijken dingen alleen maar tot Sasha door te dringen als ik hem eerst eens vraag het te herhalen.
De hele dag door 'wat is dat mama, wat is dat mama, wat is dat mama, wat is dat mama'. En ik uiteraard maar braaf antwoord geven. Maar na de tigste keer antwoord geven op dezelfde vraag ben ik er wel een keer klaar mee en dus vraag ik dan 'Nou? Wat is dat?' Waarop hij zelf het antwoord geeft en het afgelopen is met het vragen...
Een beetje in die lijn door zou ik dus denken dat ik hem best eens kan vragen of iets mag. Toch? Hij weet immers prima te melden dat slaan niet mag...
Ik heb gewoon niet het idee dat de 'ernst' van dingen tot hem door dringt.
En ik vraag me dan ook af, vraag ik nou te veel van hem? Hij is ten slotte pas 2,5.
Dat meteen uit de situatie halen snap ik wel, het principe zeg maar, maar ben ik dan echt zo raar of streng of wat dan ook dat ik wil dat hij begrijpt dat er consequenties aan bepaald gedrag zitten? En dat die consequentie niet is gezellig tekenen?
pas maar op, selene heeft dat "heppuh?" door. dus die staat dan elke 2 seconden naast je te trekken: heppuh!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb hem nu trouwens wel zo ver dat hij niet gaa staan dreinen en jeuzelen als hij hulp wil,maar 'helpen?!?' zegtOf iig 75% van de tijd.
Dat scheelt aan twee kanten een boel irritatie
We zijn nu in het stadium:quote:Op maandag 12 juli 2010 20:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
"Jen je hebt gewoon woorden waarmee je iets kunt vragen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |