quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:41 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Was het filmpje voor jou ook te moeilijk te vatten (net als dalaiblama ) ?![]()
Het enige wat je doet is het spammen van 1 kutfilmpje. En dat doe je al weken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:26 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Prachtig dit. Als het bewijs wordt geleverd dat jij al die tijd uit je nek lult, dan begin je dom over spam te schreeuwen. Ga bijles volgen kneus want je snapt er helemaal geen reet van.![]()
Als je nou eens zou stoppen met je shit in ieder vagelijk gerelateerd topic te posten en in plaats van te gaan trollen eens inhoudelijk in zou gaan op de argumenten die anderen aandragen, dan gaan we je misschien serieus nemen. Nu ben je niets meer dan een hinderlijke troll.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:26 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Prachtig dit. Als het bewijs wordt geleverd dat jij al die tijd uit je nek lult, dan begin je dom over spam te schreeuwen. Ga bijles volgen kneus want je snapt er helemaal geen reet van.![]()
Het eindeloze herhalen en niet ingaan op tegenargumenten maakt het trollen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:38 schreef nz1900 het volgende:
Wat jij trollen noemt , zijn inhoudelijk uitstekende filmpjes met zeer handige informatie voor mensen die willen afvallen. Als jou dat niet bevalt moet je gaan klagen bij de moderaters.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
lief doen.
Allebei een andere visie, accepteer dat.
Caloriechecker.nl toevallig?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:40 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik ben zelf bij 2 dietisten geweest waar ik een eetlijst meekreeg van resp. 1800 en 2200 kcal om aan te komen, zelf exact nagerekend bij het voedingscentrum en ik kwam op 400 en 550 want het was ook echt ziekelijk weinig, maar hoe ze daaraan kwam?.
De eetmeter en als er op de verpakking iets stond, heb ik dat gebruikt. Maar op groenten en fruit staat niks, en dan nog verschilt het zoveel per dag volgens mij dat het toch enkel een richtgemiddelde is. Bij de eetmeter vulde ik ook de grammen in die op het lijstje van de dietist stonden, want de porties van het voedingscentrum verschillen daar nogal mee.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Caloriechecker.nl toevallig?Want die klopt vaak ook niet hoor. Die site geeft nogal eens minder calorieën aan dan op de verpakking van het betreffende product staan..
Lijkt de TS anders weinig rekening mee te houden met zijn 10 bammetjes per dag! Ook was ik me er zelf niet van bewust dat brood bij hetzelfde aantal calorieën of koolhydraten een hogere GL-index heeft dan pasta.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:56 schreef Diabox het volgende:
Dat 'n dieet moet bestaan uit dingen met voornamelijk een lage GI waarde is niks bijzonders.
Aan voorbeeld GL waarden heb je overigens geen fluit, die gaan uit van een 'portie', maar een portie van iets verschilt nogal per persoon. Beters kijk je gewoon naar de GI waarde en reken je het zelf uit als je zoveel interesse heb in de GL.
Misschien hetzelfde in wat mildere vorm?quote:http://www.precisionnutrition.com/sexy-vegetarian
Deel van het artikel over zijn experiment:
Lectins and My Belly
So, numerically and visually, I’m happy to report that the program was a success. Further, I learned a ton from the program. So I’d consider the whole experiment to be a big win. However, there was one dark side to the project that I need to talk about.
I think I might just hate lectins.
“What are lectins”, you ask? Well, lectins are sugar-binding proteins found in high concentrations in plant seeds, legumes, grains, and nuts. Interestingly, current research has shown that if eaten in high amounts, lectins can be lead to nutritional deficiencies, immune reactions, and more.
Now, although some researchers and nutrition experts make a big deal about lectins and their impact on human health, suggesting that people avoid grains, legumes, etc. the truth is this: certain preparation methods can dramatically reduce the lectin content of many foods.
For example, in Gourmet Nutrition V1, we share a method for soaking beans to reduce the content of lectins and other anti-nutrients. Indeed, soaking and/or sprouting a variety of other lectin-containing foods can also accomplish the same effect, reducing the lectin content to a very small amount.
Unfortunately, these techniques don’t totally reduce the negative effects for everyone. Including me. It’s for this reason I’m beginning to suspect that I’m lectin intolerant.
You see, just like you can be lactose, fructose, and gluten intolerant, you can also be lectin intolerant. And just like with fructose, lactose, and gluten intolerance, symptoms include an angry, bloated belly, offensive flatulence, and often, diarrhea.
Of course, as you can imagine, this was the worst part of my plant-based experience.
Even using a host of lectin-reducing techniques, and pretty big doses of digestive enzymes, my plant-based diet produced 4 weeks of some pretty offensive bloating and gas. In fact, on many days I’d wake up with a 32″ waist and by the end of the day it would have ballooned up to a full 42″.
The funny thing was that my abs were still completely visible. However, they were perched upon a massive Ronnie Coleman-esque belly. Strange. And uncomfortable.
So, in the end, I did learn something important about myself. My responses to lactose and lectins are very similar. It seems I can handle a small amount of foods containing each of these. However, when I bump up the lactose or the lectin-containing foods, especially in the face of a high calorie diet, offensiveness ensues.
Ah, ha. And maybe, just maybe, this is why I didn’t make it to the final 16 of the “Sexiest Vegetarian” contest. Do ya think?
Ik kan me hier helemaal in vinden.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:51 schreef Frith het volgende:
Eiwitten en vet zijn de grootste beperkers van 'eetlust', voor als je dat niet tegenstaat. Al kan ik me inmiddels moeilijk een dieet zonder eieren, spek en boter voorstellen.
Ik heb ook niet meer het gevoel dat mijn lichaam (niet zo zeer mijn geest, maar enfin) zich constant kut voelt wat dat betreft.
GL index is overigens een laatste stap richting Toabes (good calories, bad calories) en de koolhydrates "haters".
Van een discussie was overigens eerder niet echt sprake. Dat bestaat immers uit uitspraken die ter verantwoording geroepen kunnen worden en ik heb nog altijd geen bron gezien die duidelijke stelt: "brood (en andere granen en koolhydraten) is geweldig".
Terwijl daarvoor gewoon The China Study gebruikt kan worden. Al moet ik er wel bij zeggen dat daar wellicht niet op fermitatie is gecontroleerd. En dat laatste is het grote onderscheid tussen hoe men tot ongeveer 1900 granen at en hoe wij het vandaag eten. "Rauwe" granen zijn schijnbaar vrij schadelijk voor de spijsvertering en zouden leiden tot darmklachten zoals winderigheid en buikpijn. Gefermiteerd zou dat een stuk minder zijn. Schijnbaar.
(min of meer van The Weston A. Price foundation gehaald. Google gebruiken kun je zelf, inclusief diverse gesponsorde college's op youtube)
Oh ja, en voor de 40-50 cm buikomtrek variatie:
[..]
Misschien hetzelfde in wat mildere vorm?
(neem aan van niet, maar wellicht kunnen mensen er iets mee)
Uiteindelijk moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitzoeken wat werkt en wat niet, maar net als met fitness, filosofie of welk gebied dan ook heeft niet iedereen daar tijd voor en zin in. Maar enig onderzoek is altijd een goede zaak.
Eensch.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:54 schreef dalaiblama het volgende:
Ja, Weston A Prize en the China Study zijn betrouwbare bronnen
De een is een hollistische kwakzalver en de onderzoeker van TCS heeft duidelijk een aantal belangrijke 'conclusies' verkeerd getrokken en zelfs belachelijke uitspraken gedaan. Zoals: door vlees en zuivel te vermijden kun je hart en vaatziekten genezen. Lol...que?
Dus nee, het was totaal onzinnig geweest om middels deze 2 kutbronnen te pleiten voor kh's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |