Even een samenvatting, door óf AD óf zijn verleden óf allebei is zijn gevoel nagenoeg nihil. In praktisch alles.quote:Op zondag 11 juli 2010 23:42 schreef _Eevee het volgende:
Ik begrijp uit het bericht niet echt waarom je geen sex hebt..
Of het beter gaat worden weten we niet. Ik heb stiekem de hoop dat andere AD of geen AD zijn gevoelens terugbrengt.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:13 schreef RealZeus het volgende:
Tsja, als jullie niet het idee gaan hebben dat het beter wordt wordt het ook lastig natuurlijk.
Jij hebt je behoeftes en hij blijkbaar niet. En dat gaat one way to another toch opspelen. I.m.o. is sex no8u eenmaal onlosmakelijk verbonden met een relatie.
Wat betreft die kinderen is je vriend verstandig. Hij heeft zelfs zoiets dat hij ze (momenteel) geen stabiele basis kan bieden en die wijsheid is niet iedereen gegeven.
Dat kan, maar bij mijn weten zijn de meeste AD niet zo libidoverhogend.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:18 schreef TShadow het volgende:
[..]
Of het beter gaat worden weten we niet. Ik heb stiekem de hoop dat andere AD of geen AD zijn gevoelens terugbrengt.
Mijn behoefte aan hem is groter dan mijn behoefte aan sex. Ik vraag me wel af of ik dit over 5 jaar nog stoer zeg, maar t zelfde geldt voor de kinderen: het is iets wat meespeelt in een eventuele verre! toekomst. Maar de gedachte is aanwezig.
De kans dat hij jou verlaat is erg groot he. Aangezien die voor niets of iemand voelt, kan dat voor jou ook ineens afgelopen zijn. Dat het voor hem ineens niet meer goed voelt. Natuurlijk kan jou gevoel ook nog veranderen.quote:Op maandag 12 juli 2010 06:59 schreef TShadow het volgende:
En voor nu zeg ik, ik blijf bij hem, of er nu iets veranderd of niet. Ik heb zelf gezegd dat ik t onwijs moeilijk had met t idee van kinderloos blijven maar híj was degene die zei dat dat niet t geval zou zijn.
Zoals ik er nu over denk heb ik nog nooit zoveel van iemand gehouden en ben ik nog nooit zo verliefd geweest als op hem en is hij belangrijker voor mij dan wat dan ook.
Maar ik besef wel degelijk dat het mij raakt als hij niet opgewonden raakt van mij of iets dergelijks omdat ik zo aan mijzelf kan twijfelen.
Aan de andere kant voelt hij echt praktisch niets meer voor iets of iemand en ben ik de enige die af en toe nog voor t aanwakkeren van die vlam zorgt. Dus dat zegt ook weer iets. Relatief gezien..
Je bedoelt middels een zaaddonor of adoptie?quote:Op maandag 12 juli 2010 06:59 schreef TShadow het volgende:
Nouja eigenlijk nooit op die manier aan gedacht
Voor wat kinderen betreft, hij wilt ze wel, we tillen dit bewust over mijn studie heen en dan zijn we ook alweer 5/6 jaar verder. Maar alleen als hij stabiel is en waarschijnlijk niet van zichzelf.
nuecken?quote:
Dus jij wil seks, maar hij niet door een verleden van depressies, paniekaanvallen en weinig gevoel? Vreemd. En hoe lang verwacht jij dat die relatie zonder seks gaat duren? Hij moet toch een keer seks met je willen, anders zal het ooit stuklopen. Misschien is hij wel echt aseksueel? Ah, door AD lees ik nu net. Zou goed kunnen, maar een excuus is het niet. Kan me niet voorstellen dat jij die gevoelens kan uitschakelen. Hij kan je nu iets niet bieden wat jij wel nodig hebt.quote:Op zondag 11 juli 2010 23:28 schreef TShadow het volgende:
De relatie is niet vrijwillig op deze manier ingericht, en nee, ik ga hem ook aan de kant zetten om deze reden want daar ben ik veel te gek op hem
Wat is er mis met gewoon een vriendschap hebben dan? Lijkt me een stuk handiger, vooral voor jou.quote:Op maandag 12 juli 2010 06:59 schreef TShadow het volgende:
Nouja eigenlijk nooit op die manier aan gedacht
Voor wat kinderen betreft, hij wilt ze wel, we tillen dit bewust over mijn studie heen en dan zijn we ook alweer 5/6 jaar verder. Maar alleen als hij stabiel is en waarschijnlijk niet van zichzelf.
En seks.. Hij sluit t niet uit maar het zit er voorlopig niet in.
Verder vraag ik me af of t niet gigantisch raar wordt naar zo'n lange tijd.
En voor nu zeg ik, ik blijf bij hem, of er nu iets veranderd of niet. Ik heb zelf gezegd dat ik t onwijs moeilijk had met t idee van kinderloos blijven maar híj was degene die zei dat dat niet t geval zou zijn.
Zoals ik er nu over denk heb ik nog nooit zoveel van iemand gehouden en ben ik nog nooit zo verliefd geweest als op hem en is hij belangrijker voor mij dan wat dan ook.
Maar ik besef wel degelijk dat het mij raakt als hij niet opgewonden raakt van mij of iets dergelijks omdat ik zo aan mijzelf kan twijfelen.
Dus dan voel je je speciaal.quote:Aan de andere kant voelt hij echt praktisch niets meer voor iets of iemand en ben ik de enige die af en toe nog voor t aanwakkeren van die vlam zorgt. Dus dat zegt ook weer iets. Relatief gezien..
Een vrouw kan zichzelf wegcijferen en zich laten nuecken ook al heeft ze geen zin, om de relatie te behouden.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:06 schreef Stefan het volgende:
Verminderd libido door AD is bekend ja, maar geen reden om geen seks te hebben. Je moet het sowieso bijhouden en gewoon ook eens zin maken. IIg als je de relatie wilt behouden. Tijdelijk minder seks, oke, maar er moet wel toekomst inzitten.
quote:Op maandag 12 juli 2010 09:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een vrouw kan zichzelf wegcijferen en zich laten nuecken ook al heeft ze geen zin, om de relatie te behouden.
Maar een man die zijn piemeltje niet omhoog krijgt dankzij de AD's? Tja dan wordt het lastig.
Je zou toch denken als hij behoefte heeft aan zoenen en knuffelen, dat hij ook wel andere handelingen kan verrichten....en dan niet eens persé neuken.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan een vrouw ook op andere manieren bevredigen. Gaat erom dat je samen seks hebt.
Maar goed, als de TS behoefte heeft aan seks en ze krijgt niks dan zal ze op een gegeven moment wel terecht gefrustreerd raken denk ik.
Zonder nuecken blijft het water naar de zee dragen denk ik.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan een vrouw ook op andere manieren bevredigen. Gaat erom dat je samen seks hebt.
Maar goed, als de TS behoefte heeft aan seks en ze krijgt niks dan zal ze op een gegeven moment wel terecht gefrustreerd raken denk ik.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zonder nuecken blijft het water naar de zee dragen denk ik.
Persoonlijk vind ik dat TS haar genot dan maar elders moet zoeken. Als je geen sex hebt terwijl het relatieniveau daar wel toe zou mogen leiden, dan is sexen met een ander geen vreemdgaan vind ik.
Eens. Hij moet daar begrip voor op kunnen brengen als hij echt wil dat ze gelukkig is. De vraag is wel of ze wil seksen met anderen. Niet ieder persoon doet dat als er geen verliefdheid bij komt kijken. Daarom ook leek het mij een logischere optie dat deze relatie wordt gereduceerd tot vriendschap.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is evengoed vreemdgaan. Ze moet het bespreken, wil ze seks dan moet ze afspreken dat ze dat met toestemming elders mag zoeken bij tijd en wijle of ze maakt het uit. Hij mag kiezen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eens. Hij moet daar begrip voor op kunnen brengen als hij echt wil dat ze gelukkig is.
Iets zegt me dat TS niet echt van de one-night-stands is, maar enkel van seks in een liefdesrelatie.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, ze hoeft niet elke dag een ander, maar gewoon soms een seksdate. Maar ze moet het wel bespreken, vreemdgaan is not done.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iets zegt me dat TS niet echt van de one-night-stands is, maar enkel van seks in een liefdesrelatie.
Of een vriendschap met hem hebben en ergens anders een echte liefdesrelatie zoeken.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sja, dan moet ze of een seksloze relatie accepteren, of hem dwingen in therapie te gaan of het uitmaken.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien dat hij ook geen eens moeite doet om zijn libido op pijl te krijgen omdat hij weet dat zij hem toch niet gaat verlaten.
Klopt ook, en ik zou écht willen dat hij overstapt op andere AD, maar hij slikt t al een héle tijd en niet zonder reden, juist daarom en wegens omstandigheden die momenteel spelen is het overstappen op dít moment niet makkelijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 08:51 schreef Maanvis het volgende:
Euh, libidoverlies is toch een bekende bijwerking van antidepressiva? Ziedaar de verklaring waarom je geen sex hebt
Als ik t voor t zeggen heb komen die kids er ook (hopelijk) en het liefst met hem maar als dat echt niet gaat dan maar via een andere weg. En als dát niet gaat..quote:Op maandag 12 juli 2010 09:09 schreef Stefan het volgende:
Overigens heeft een seksloze relatie en zwanger worden ook niet veel met elkaar te maken. Tegenwoordig heb je geen seks nodig om zwanger te worden natuurlijk.
Hij voelt wel degelijk veel voor mij* alleen niet in seksueel opzichtquote:Op maandag 12 juli 2010 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Aseksueel much? Die emotionele band snap ik nog, maar als je zoveel voor elkaar voelt wil je dat toch ook op een lichamelijke manier laten merken? Misschien dat hij toch niet zoveel voor je voelt als je denkt.
Als je goed leest zie je ook ergens staan dat ik de enige ben die t gevoel nog af en toe aanwakkert en dat dat al veelzeggend is. Ik heb een hele tijd gedacht dat de verhoudingen scheef waren en dat mijn gevoel veeel sterker was ten opzichte van dat 'leuk gezelschap maar meer niet' van hem. Lang over gesproken en tot de conclusie gekomen dat, als je jaren afgestompt bent geweest van gevoel, er iemand is die je toch nog iets laat voelen, dit wel heel uniek moet zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:46 schreef Maverick_tfd het volgende:
In de ene alinea zeg je dat hij sowieso weinig gevoel heeft, in de andere alinea dat hij heel erg veel om je geeft? Klinkt tegenstrijdig.
Ik start dit topic absoluut niet om te vragen of ik mijn relatie moet verbreken of dat ik beter af ben met vriendschap. Hij heeft mij dan niet meer voor zichzelf maar ik heb hém ook niet meer voor mijzelf.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon een vriendschap hebben dan? Lijkt me een stuk handiger, vooral voor jou.
En in zijn geval verandert er vrijwel niets, enkel dat dat hij je niet meer voor zichzelf heeft. Je hoeft hem niet meteen kwijt te raken als je de relatie niet meer ziet zitten.
[..]
Dus dan voel je je speciaal.
Maar hij moet toch ook wel inzien dat je in deze relatie/vriendschap met hem niet optimaal gelukkig kan zijn? Het zal egoïstisch van hem zijn om dit door te zetten als er echt geen perspectief is.
Dit dus. Is ter sprake gekomen, hij vind t niet erg als ik op zoek ga naar een fuckbuddy.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eens. Hij moet daar begrip voor op kunnen brengen als hij echt wil dat ze gelukkig is. De vraag is wel of ze wil seksen met anderen. Niet ieder persoon doet dat als er geen verliefdheid bij komt kijken. Daarom ook leek het mij een logischere optie dat deze relatie wordt gereduceerd tot vriendschap.
Ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Iemand met zoveel problemen en zonder seksuele lust gaat niet snel een andere relatie vinden, hooguit een vriendschap. Maar ja, waarom een vriendschap zoeken als hij jou nog als vriend heeft?quote:Ik start dit topic absoluut niet om te vragen of ik mijn relatie moet verbreken of dat ik beter af ben met vriendschap. Hij heeft mij dan niet meer voor zichzelf maar ik heb hém ook niet meer voor mijzelf.
Zo zijn wij ook begonnen overigens, als vrienden. Maar we realiseerden dat we toch voor elkaar wilden gaan. Alleen gaat dat gewoon niet zo vlekkeloos.
Da is wel positief van hem, hij wil je dus niet beperken.quote:Dit dus. Is ter sprake gekomen, hij vind t niet erg als ik op zoek ga naar een fuckbuddy.
Maar mijn gevoel zit bij mijn vriend. Ik heb het overwogen maar ik zou het gewoon niet kunnen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:29 schreef TShadow het volgende:
Dit dus. Is ter sprake gekomen, hij vind t niet erg als ik op zoek ga naar een fuckbuddy.
Maar mijn gevoel zit bij mijn vriend. Ik heb het overwogen maar ik zou het gewoon niet kunnen.
Niet iedereen kan dat natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Seks en lust moet je loskoppelen van liefde.
Hij zal t wel nodig hebben he.. iemand kan daar niet zomaar mee stoppen...quote:Op maandag 12 juli 2010 09:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Stoppen met anti-depressiva. Het is troep en het draait het libido de nek om.
Hij wil mij absoluut niet beperkenquote:Op maandag 12 juli 2010 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn. Iemand met zoveel problemen en zonder seksuele lust gaat niet snel een andere relatie vinden, hooguit een vriendschap. Maar ja, waarom een vriendschap zoeken als hij jou nog als vriend heeft?
[..]
Da is wel positief van hem, hij wil je dus niet beperken.
Oke, dan weet je dus wel wat je opoffert. Mij lijkt het nog wel enigszins verstandig als jullie met een psychiather of iets dergelijks gaan praten, helemaal als zijn libido zo verlaagd is door medicijnen. Die heeft vast wel vaker met dat soort situaties te maken gehad.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:44 schreef TShadow het volgende:
Overigens op je andere vraag, ik ben geen maagd meer.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:09 schreef TShadow het volgende:
t. Hij moet eerst stabiel genoeg zijn om vervolgstappen te kunnen nemen en eea te verwerken
Het is niet een kwestie van kunnen maar van willen. Als je echt wilt kun je het ook.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:09 schreef TShadow het volgende:
Ik schakel t uit en als t te hoog oploopt help ik mij zelf een handje
Overstappen op AD (hij heeft het ook inderdaad nodig dus 'stoppen met die troep' is niet zo makkelijk) of in therapie samen lijken allemaal oplossingen, en ik hoop dat t ook allemaal opgelost zit maar t vermoeden is dat zijn problemen dieper liggen, het is een combinatie van heden en verleden, en dat moet eerst verwerkt worden
Voor mij is het belangrijk dat hij wel wilt maar niet kan, hoewel die grens voor hem een beetje vaag is momenteel.
Ik ben bang dat teveel daarin wroeten juist averechts werkt. Hij moet eerst stabiel genoeg zijn om vervolgstappen te kunnen nemen en eea te verwerken
Ik weet ze wel uit te zoeken
quote:Op maandag 12 juli 2010 12:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van kunnen maar van willen. Als je echt wilt kun je het ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |