Hmm ja, dat was dus Orange. Die bestaat niet meer.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:05 schreef eleusis het volgende:
Zo gauw je betaald hebt, zou de provider de registratie bij Preventel moeten doorhalen.
Dat is dus w.s. niet goed gebeurd. Het snelst lijkt mij contact opnemen met de oude provider. Zij kennen je dossier en kunnen de registratie zo verwijderen.
Maar goed, op de site staat duidelijk dat je daar geen antwoord op je vragen over registratie krijgt, dus of het zoveel zin heeft.quote:Stichting Preventel
Wentholtweg 24
7214EG Epse
Tel. 0575491597
Mocht je er niet uitkomen, kun je nog altijd met beroep op de Wet Bescherming Persoonsgegevens, je eigen dossier bij die stichting opvragen. Daar zijn ze verplicht aan mee te werken, en wellicht kun je met dat dossier er achter komen wat er mis is gegaan.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:37 schreef Farenji het volgende:
En de mevrouw bij Ben (waar ik mijn nieuwe abo wil hebben) wist me doodleuk te melden dat het wel eens is gebeurd dat mensen "per ongeluk" op die lijst terechtkwamen. Lekker dan.
Maar ook zij kon (cq mocht / wilde) me niks vertellen over waar mijn registratie vandaan kwam..
Mag dit zomaar?? Dan hebben we die mooie telecomwet die de rechten van consumenten goed zou moeten regelen en dan loop je hier tegenaan...
Omdat dit privicy gevoelige informatie is. En wie zegt dat jij jij ook bent? Ik kan ook wel bellen namens jouw.....quote:"Sorry meneer, daar kan ik u geen informatie over geven, daar moet u een brief over sturen. En daar moet een kopie van uw legitimatiebewijs en een kopie van een recent bankafschrift."
GODSKLOTE ZEG!!! Ik word er nu echt schijtziek van. Waarom doen ze zo moeilijk?
Dat mag, maar waarom zijn ze in gebreke? Ik zie nog geen grote problemen. Ze volgen gewoon hun procedures waarbij privicly gevoelige informatie afgeschermd wordt voor buitenstaanders.quote:Ik ga dus maar een aangetekende brief sturen, waarin ik ze formeel in gebreke
Volgens mij is de standaard 14 dagen voor dit soort acties. En vergeet niet de kopietjes van je legitimatiebewijs en bankafschrift. Anders gaat deze vlieger nog niet op.quote:g
a stellen als ze niet binnen 7 werkdagen volledige openheid geven.
Daar worden ze bang van.quote:En anders ga ik een advocaat inschakelen.
Vergeet niet JIJ bent in gebreke geweest in het verleden door niet op tijd te betalen.Daar is het probleem mee begonnen. Als JIJ gewoon iedere keer netjes had betaald, dan had JIJnu geen probleem .quote:Ben het zat.
"Het meest lullige bedrijfje", moet anders een hoop moeite hiervoor doen, voordat men dit mag.quote:En TS kan even nagaan of hij bij het BKR geregistreerd staat? Als zelfs de meest lullige bedrijfje dat kan opvragen, moet je dat als particulier / consument toch ook kunnen?
Ik moest mijn telefoonnummer, adres, geboortedatum en klantnummer noemen. Ze hadden mijn paspoortnummer of sofinummer ook kunnen vragen. Hoeveel meer garantie geeft een kopie van mijn paspoort dan? Of een kopietje van een rekeningafschrift? Ik wil gewoon graag de rekening betalen! Maar dan moet ik weten wat die rekening is. Dit wordt me overdreven moeilijk gemaakt door allerlei bureaucratische shit.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:47 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Omdat dit privicy gevoelige informatie is. En wie zegt dat jij jij ook bent? Ik kan ook wel bellen namens jouw.....
Misschien moet jij het topic eens lezen. Die gasten hadden mijn verhuizing niet goed verwerkt, terwijl ik deze tweemaail (telefonisch en schriftelijk) had doorgegeven. Er is dus het eea niet aangekomen en daar zat waarschijnlijk dan een rekening bij; daar wist ik dus niks van en er is nu ook niks meer van terug te vinden want heb al meerdere keren met de helpdesk gebeld en die melden keihard dat er helemaal niks openstaat aan rekeningen.quote:Vergeet niet JIJ bent in gebreke geweest in het verleden door niet op tijd te betalen.Daar is het probleem mee begonnen. Als JIJ gewoon iedere keer netjes had betaald, dan had JIJnu geen probleem .
Ja, zit ik ook aan te denken als deze grap te lang duurt. Echter ik wil wel mijn telefoonnummer behouden, nou kan dat natuurlijk met prepay maar zit er dik in dat ze dan ook een check doen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 03:37 schreef WallOfStars het volgende:
pre-pay.....
loop ff de winkel in klaar!
Onterecht gebrandmerkt dus. Of "vergeten" om mijn registratie eerder te verwijderen. Stelletje lijers.quote:Aangezien u geen betaalachterstand heeft bij T-Mobile, de rechtsopvolger van Orange, bevestig ik u langs deze weg dat ik zojuist uw registratie hebt laten verwijderen bij Preventel.
Je sofinummer en paspoortnummer kunnen ze niet controleren, dus het heeft weinig zin om daar naar te vragen. Dit soort procedures zijn idd (extreem) strak, maar dat heeft gewoon volledig met je privacy te maken. Volgens mij is het BKR nog stenger met het verstrekken van gegevens.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik moest mijn telefoonnummer, adres, geboortedatum en klantnummer noemen. Ze hadden mijn paspoortnummer of sofinummer ook kunnen vragen. Hoeveel meer garantie geeft een kopie van mijn paspoort dan? Of een kopietje van een rekeningafschrift? Ik wil gewoon graag de rekening betalen! Maar dan moet ik weten wat die rekening is. Dit wordt me overdreven moeilijk gemaakt door allerlei bureaucratische shit.
Ja, dat heb ik gisteren meteen gedaan. Met het zeer dringende verzoek om de registratie zo snel mogelijk te verwijderen. Uiteraard ook weer met kopie van mijn paspoort en alle andere benodigdheden want anders gaan ze daar natuurlijk weer over miepen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:10 schreef geevee het volgende:
Heb je al een briefje met een copie van de brief die je gekregen hebt gestuurt naar Preventel?
Het gaat niet meer om T-Mobile of Ben die dwarsligt maar puur preventel die de registratie niet wil verwijderen. Tenminste, ik ga er vanuit dat T-Mobile niet liegt in hun schriftelijke bericht aan mij waarin ze zeggen dat ze de registratie hebben laten verwijderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:23 schreef Peter het volgende:
ff resumeren:
Je had Orange, daar ging wat mis. Die zijn nu T-mobile
Je hebt T-mobile, daar konden/wilden ze je niet telefonisch helpen en most je het zelf uitzoeken.
Je gaat naar BEN, je hebt gebeld met BEN en zij gaven goed advies.
Je bent blij dat je van Orange en T-mobile af bent
Je vergeet dat BEN van T-mobile is en dat je dezelfde helpdesk hebt gesproken als die je eerder niet konden helpen..
Succes!
als blijkt dat er bij jouw provider niks openstaat dan kan het zijn dat er bij hun iets mis is gegaan maar dan moet die provider contact leggen met hun en niet jij.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:56 schreef Farenji het volgende:
Gisteren wilde ik een goedkoop sim-only abonnement bestellen, ter vervanging van mijn huidige abonnement. Maar even na de bestelling via internet kreeg ik een mailtje dat de order niet in behandeling genomen kon worden, omdat ik een registratie bij stichting Preventel zou hebben.
Even gegoogled, en het lijkt erop dat je die registratie krijgt als je ergens een schuld hebt lopen bij een andere telecomaanbieder. Maar bij mijn huidige provider staat helemaal niks open, en de vorige die ik had was prepaid. Wel heb ik een jaar of 3 geleden een keer een paar maanden achtergelopen op betalingen omdat mijn verhuiziing niet goed was verwerkt en er rekeningen op mijn oude adres binnenkwamen. Toen is zelfs mijn nummer een even geblokkeerd geweest. Dit is allemaal achteraf netjes betaald. Dit is het enige wat ik zou kunnen bedenken. Maar het is toch debiel dat zoiets, 3 jaar later, ervoor zorgt dat ik geen ander telefoonabonnement kan aanvragen??
Ik heb inmiddels al schriftelijk om informatie over de registratie gevraagd (via email of telefoon kan niet), maar ik heb zo'n gevoel dat dat wel even kan duren. Wie heeft er ervaring met stichting Preventel? Wanneer krijg je precies zo'n registratie en is er makkelijk vanaf te komen?
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:45 schreef Peter het volgende:
Preventel registreert alleen wat een provider invoert... De fout ligt dan ook niet bij Preventel mag ik aannemen
Of je leest de rest van het topic ook even.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:02 schreef rubje het volgende:
[..]
als blijkt dat er bij jouw provider niks openstaat dan kan het zijn dat er bij hun iets mis is gegaan maar dan moet die provider contact leggen met hun en niet jij.
Zij geven de opdracht tot melding en dus zij kunnen het ook intrekken.
Dat lijkt me niet. Het zou toch te bizar voor woorden zijn als je zelfs nadat de provider de registratie verwijderd heeft, je nog steeds gebrandmerkt bent gedurende vijf jaar? Die hele registratie van mij was onterecht, of op zijn minst heel erg achterhaald, dat heb ik zwart op wit van T-Mobile. Ik mag dan gewoon verwachten dat preventel dit binnen redelijke tijd rechtzet. En ik vind 10 werkdagen meer dan voldoende tijd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je kunt altijd nog Simpel bestellen, die doen geen check. Is het niet zo dat zo'n registratie 5 jaar blijft staan? T-Mobile heeft de registratie dan wel als beëindigd verklaard, maar volgens mij blijft het nog 5 jaar zichtbaar, dus geen abo...
Jij bent hier boos maar blijft bij dezelfde provider als waar het mis ging en die je eerst niet wilde/kon helpen. Of lees ik het fout?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
[..]
Of je leest de rest van het topic ook even.
Ja, je leest het fout. Ik wil graag weg bij m'n huidige provider T-Mobile, maar dat is tot nu toe onmogelijk omdat ik nog steeds een negatieve registratie bij stichting preventel zou hebben, ondanks het feit dat t-mobile me weken geleden schriftelijk bevestigd heeft dat ze de registratie verwijderd hebben. Maar nog steeds wordt elk abonnement dat ik aanvraag bij een andere provider hierom keihard geweigerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Jij bent hier boos maar blijft bij dezelfde provider als waar het mis ging en die je eerst niet wilde/kon helpen. Of lees ik het fout?
Maar je blijft bij T-Mobile begrijp ik ook ( BEN is van T-mobile)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, je leest het fout. Ik wil graag weg bij m'n huidige provider T-Mobile, maar dat is tot nu toe onmogelijk omdat ik nog steeds een negatieve registratie bij stichting preventel zou hebben, ondanks het feit dat t-mobile me weken geleden schriftelijk bevestigd heeft dat ze de registratie verwijderd hebben. Maar nog steeds wordt elk abonnement dat ik aanvraag bij een andere provider hierom keihard geweigerd.
DAT WEET IK en daar gaat het helemaal niet om!!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar je blijft bij T-Mobile begrijp ik ook ( BEN is van T-mobile)
Nou ja, ze zullen gedacht hebben, `als je hier geregistreerd staat, kun je geen abbo afsluiten dus ook niet bellen. Waarom dan een telefonische helpdesk instellen ? 'quote:Op maandag 12 juli 2010 12:46 schreef KoningKlabanus het volgende:
Zelf geen ervaring met Stichting Preventel, maar prachtig is ook dat deze organisatie gewoon niet telefonisch bereikbaar is. Wil je contact opnemen, dan moet je ze een brief sturen. Dat is toch niet meer van deze tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |