Weleens katjes gezien heel hoog in een boom?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:18 schreef Antwerpen het volgende:
Kunnen dieren ook hoogtevrees hebben of speelt dit alleen bij de mens?
Ja, heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:19 schreef walk-man het volgende:
[..]
Weleens katjes gezien heel hoog in een boom?
Alleen de oei oei vogel heeft hier last vanquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:21 schreef Antwerpen het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in.
Zijn er dan ook vogels met hoogtevrees?
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:23 schreef JustinK het volgende:
Alleen de oei oei vogel heeft hier last van
Je ziet het vooral bij vogeltjes die voor de 1e keer vliegles krijgen van pa en ma.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:21 schreef Antwerpen het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in.
Zijn er dan ook vogels met hoogtevrees?
En een mol? heeft een mol hoogtevrees?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:25 schreef walk-man het volgende:
[..]
Je ziet het vooral bij vogeltjes die voor de 1e keer vliegles krijgen van pa en ma.
Olav in ieder geval nietquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:28 schreef Antwerpen het volgende:
[..]
En een mol? heeft een mol hoogtevrees?
Een mol komt niet zo gauw op grote hoogtes dus dat weet ik niet. een mol voelt zich boven de grond sowieso niet thuis.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:28 schreef Antwerpen het volgende:
[..]
En een mol? heeft een mol hoogtevrees?
Natuurlijke selectie heeft er niets mee te maken, een angst is een heel nuttig iets. Het is een natuurlijk instinct dat waarschuwt voor gevaar. Lijkt me eerder dat een dier zonder angsten meer kans loopt zichzelf vroegtijdig uit de genenpoel te halen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:32 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Volgens mij heeft de natuurlijke selectie al vrij snel korte metten gemaakt met een dergelijke angst, al zou middels conditionering volgens mij vrij goed hoogtevrees kunnen ontstaan bij dieren.
Ik ging er vanuit dat hoogtevrees als verlammend/irrationeel wordt gedefinieerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie heeft er niets mee te maken, een angst is een heel nuttig iets. Het is een natuurlijk instinct dat waarschuwt voor gevaar. Lijkt me eerder dat een dier zonder angsten meer kans loopt zichzelf vroegtijdig uit de genenpoel te halen.
Iets hoeft niet rationeel te zijn om nog steeds van evolutionair nut te zijn.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat hoogtevrees als verlammend/irrationeel wordt gedefinieerd.
Het hangt er vanaf wie er hoogtevrees heeft.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:51 schreef hessels het volgende:
[..]
Iets hoeft niet rationeel te zijn om nog steeds van evolutionair nut te zijn.
JAquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:18 schreef Antwerpen het volgende:
Kunnen dieren ook hoogtevrees hebben of speelt dit alleen bij de mens?
Dan nog zou het best kunnen bestaan als het het beestje niet teveel belemmerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat hoogtevrees als verlammend/irrationeel wordt gedefinieerd.
niet bang voor je hoogtevrees?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:40 schreef Schonedal het volgende:
Ook ik heb hoogtevrees maar ik ben er niet bang voor.
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:41 schreef Schonedal het volgende:
Hee, waarom staat mijn usericon niet bij mijn bericht?
GEEN IDEE MAN!!!!!!!!!!!! RAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRR!!!!quote:Op maandag 12 juli 2010 13:41 schreef Schonedal het volgende:
Hee, waarom staat mijn avatar niet bij mijn bericht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |