quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:04 schreef Sj0rSz het volgende:
In de omg. Tilburg betrekt het steeds meer. Zon is al weg
Da's mooi, want ik lig daar midden tussenin. Enkel wat zuidelijker.quote:
in rotterdam waait t iig alquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:30 schreef kree het volgende:
Hallo experts, hoe ziet het eruit voor ZH, bloedje heet hier
Zo, is dat dan de eerste warmte-onweersbui die aan het ontwikkelen is?quote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt dit trouwens wel? Ik zie een hoop ontladingen die niet eens bij buien in de buurt zijn...?
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightning
Wat denk je zelf.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zo, is dat dan de eerste warmte-onweersbui die aan het ontwikkelen is?
Klopt dit trouwens wel? Ik zie een hoop ontladingen die niet eens bij buien in de buurt zijn...?
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightning
Ik geloof er nix van....heb het vaker vanaf het zuiden zien komen, maar vlak voor Eindhoven splitst het zaakje zich dan. Ik geloof het pas als ik de druppels op mijn kale knikker voel!quote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:33 schreef Fredo55 het volgende:
Hoe hoog zijn de wolkentoppen bij de bui onder Eindhoven?
Ja je kunt hier oranje zien idd, is hier ook een betere voor, dit is echt naadje deze kleuren: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1quote:
14km wordt al weergegeven.quote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:38 schreef DemonRage het volgende:
Als je in Eindhoven naar het zuiden kijkt, dan ziet de lucht er idd uit alsof er onweer op komst is.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
14km wordt al weergegeven.
Doe maar niet recht over m'n kop (en al zeker niet rightmoven!)... m'n nieuwe auto moet nog ff heel blijven.
dat lijkt me wel een mooie timelapsequote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:42 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het ding in een half uurtje is ontstaan
Zoiets kan hard gaan als er genoeg energie en instabiliteit is.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:42 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het ding in een half uurtje is ontstaan
Dan woon je vast in Tilburg?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:43 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik zit nog eens naar de radar te kijken en kan me vergissen, maar als hij nu nog iets verder naar links uitbouwt; komt ie hier recht overheen![]()
quote:
Zo lekker recht over Den Bosch heen.. doe nog snel ff een tukkie..quote:
oeh!! vet... foto.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:50 schreef Gitank2 het volgende:
Hier (ten oosten van Ehv) zie ik een donkere lucht met een lange verticale wolk
Welke kant kijk je op? Zuid? Zuid-West? West?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:50 schreef Gitank2 het volgende:
Hier (ten oosten van Ehv) zie ik een donkere lucht met een lange verticale wolk
Inflow tail?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:50 schreef marcel-o het volgende:
[..]
oeh!! vet... foto.
ff de naam kwijt, maar die voedt iig de cel zeg maar
Afwisseling.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:50 schreef gebruikersnaam het volgende:
Waarom zit iedereen hier altijd te hopen op klote weer?
zuidwesten vooralquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Welke kant kijk je op? Zuid? Zuid-West? West?
fixedquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:50 schreef gebruikersnaam het volgende:
Waarom zit iedereen hier altijd te hopen op klote onweer?
Wie doet dat dan?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:50 schreef gebruikersnaam het volgende:
Waarom zit iedereen hier altijd te hopen op klote weer?
en de natuur.. kans op heide/bosbrand neemt hierdoor ook weer afquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wie doet dat dan?
We hebben juist twee weken kloteweer achter de rug. Een buitje zou iedereen goeddoen.
Ik kan 'm nog niet zien.quote:
Ik zou hem gewoon tegemoet rijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:53 schreef Sj0rSz het volgende:
Over een uurtje moet die bui hier zijn.
Ben benieuwdKans wordt iig steeds groter.
Zal eens kijken of ik met mijn telefoon een filmpje kan maken
quote:
Nee, hij hing stil, zat ook al ff te kijken, maar nu is ie verdwenenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik kan 'm nog niet zien.
Als die verticale wolk een beetje schuin staat en er een soort schoefdraadachtige structuur in te zien is, dan is het een mesocycloon. Dan hebben we een bui met een sterke, roterende updraft... goed voer voor een windhoos dus, maar met een beetje pech ook voor grote hagel.
Wow!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:57 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Nee, hij hing stil, zat ook al ff te kijken, maar nu is ie verdwenen
Gelukkig hebben we de foto nog
[ afbeelding ]
Oh, dat is klote ja.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Helaas. Ik moet ook nog wat dingen voor de sportsite doen
Mooi.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:59 schreef MiVer het volgende:
middelburg: aparte wolkenband 10 min geleden
kijkend naar oosten, dus de bevelanden
[me=klikbaar voor groter]
[ afbeelding ]
nu weg en het wordt ook weer lichter, nog steeds droog dus
Oh, dat zijn niet zo'n bijzondere wolken. Eigenlijk gewoon wat wolkenflarden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:57 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Nee, hij hing stil, zat ook al ff te kijken, maar nu is ie verdwenen
Gelukkig hebben we de (beetje mislukte) foto nog
[ afbeelding ]
Jup, nu hier donker geworden met een lucht met wat lichte plekken en donker.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oh, dat zijn niet zo'n bijzondere wolken. Eigenlijk gewoon wat wolkenflarden.
maar hij was dus echt een boog, wat flauwer dan op foto, maar boogquote:
ah okquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:07 schreef MiVer het volgende:
[..]
maar hij was dus echt een boog, wat flauwer dan op foto, maar boog
beloof je het?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik kan stellen dat die bui, die onder Eindhoven is ontstaan, hier overheen gaat komen. Het wordt steeds donkerder.
Leuk om iedereen te zien over het hoe en het waarom. Juist nu...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:01 schreef flugeltje het volgende:
Sjors, komt die bui hier echt naartoe? Ajb zorg dat ie komt. Ik word haske gek hier van de benauwdheid
/zwanger
quote:
Hey DH'tjequote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Leuk om iedereen te zien over het hoe en het waarom. Juist nu...
Vught wacht vol verwachting afquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:17 schreef Sj0rSz het volgende:
Roze stipjes in de bui
http://www.buienradar.nl/mijnbuienradar.aspx?x=362&y=418&id=1&naam=Tilburg&size=1x1
Meer iets voor volgende week maandagquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:17 schreef Sj0rSz het volgende:
Roze stipjes in de bui
http://www.buienradar.nl/mijnbuienradar.aspx?x=362&y=418&id=1&naam=Tilburg&size=1x1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |