abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:41:04 #26
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_83870267
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Paaskonijn het volgende:
TS, leg mij eens uit hoe ik ook zulke gekke dingen kan denken? Lijkt me echt tof.
Begin eens met een boek als dit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_83870282
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.
Ik had een keer last van mijn kaken na een ongeval en toen ben ik naar een huisarts gegaan en die schreef mij homeopathische troep voor. Het ging niet over en ik ging voor een second opinion, toen bleek dat ik een gebroken kaak had. Je hebt gelijk, je kunt ze niet vertrouwen!

Lekker paranoia ben jij...
quote:
Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
Precies, iemand met een medische studie van minimaal 6 jaar weet minder dan iemand die zich op internet "Lambiekje" noemt en ons komt waarschuwen voor het gezwel de huidige medische praktijk is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:41:54 #28
236046 NotYou
tigerblood
pi_83870301
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus jij wil echt beweren dat artsen het beste met je voor hebben.

Huidige artsen zijn pillenschuivers en weten nog toeter nog blazen van hoe überhaupt een lichaam werkt.
Ja Lambiekje, artsen weten niet hoe het lichaam werkt.

ZE HEBBEN HET OP ONS VOORZIEN! DE ARTSEN! ZE WILLEN ONS ALLEMAAL PAKKEN! OPEN JULLIE OGEN MENSEN!
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:43:12 #29
52357 Lambiekje
pi_83870354
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Homeopathie is pseudowetenschap.
ach ja is wel tienduizend jaar ouder dan het pak'em beet 100 jarig bestaan van BigPharma bedrog.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:43:43 #30
52357 Lambiekje
pi_83870373
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ja Lambiekje, artsen weten niet hoe het lichaam werkt.
Exactement.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:44:20 #31
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_83870405
Aah, oude koeien uit de sloot. Helaas heeft het artikel niets, maar dan ook niets met homeopathie te maken.

Een uitgebreid verslag van alles wat er mis is met het artikel en de interpretatie ervan:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=2081

Edit: Zie ook een analyse van de volstrekte onkunde bij de EM-metingen zelf in deze comment. Jammer genoeg (of toch niet?) kan ik nergens meer het hele artikel vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 09-07-2010 23:53:18 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_83870429
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:43 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Exactement.
daarmee kun je nog wel onderzoeken in hoeverre x een bepaalde uitwerking heeft op y. en bij dat soort onderzoeken faalt homeopathie gewoon immer.
pi_83870430
quote:

[..]

ach ja is wel tienduizend jaar ouder dan het pak'em beet 100 jarig bestaan van BigPharma bedrog.
Ja, en voodoo is ook al tienduizend jaar ouder. Maturiteit als argument gebruiken: logical fallacy.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_83870492
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:44 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, en voodoo is ook al tienduizend jaar ouder. Maturiteit als argument gebruiken: logical fallacy.
Ik wilde precies hetzelfde zeggen en dacht, kom ik druk nog eens op F5.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  Donald Duck held vrijdag 9 juli 2010 @ 23:46:36 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83870495
quote:

[..]

Ja en dansjes doen om de goden te verzoeken om hulp zal nog wel ouder zijn
Moderne medicijnen zijn echte wetenschap. Het zijn daadwerkelijk werkzame stoffen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:47:02 #36
52357 Lambiekje
pi_83870508
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik had een keer last van mijn kaken na een ongeval en toen ben ik naar een huisarts gegaan en die schreef mij homeopathische troep voor. Het ging niet over en ik ging voor een second opinion, toen bleek dat ik een gebroken kaak had. Je hebt gelijk, je kunt ze niet vertrouwen!
Zie hoe onkundig die huisarts is. Stelling bevestigd.
Die prutser ziet niet eens een kaakbreuk.

Dit heeft niets met homeopathie te maken. Dit is gewoon onkunde van een arts.
quote:
Lekker paranoia ben jij...
[..]

Precies, iemand met een medische studie van minimaal 6 jaar weet minder dan iemand die zich op internet "Lambiekje" noemt en ons komt waarschuwen voor het gezwel de huidige medische praktijk is.
Wat je niet leert is dat je lichaam geest en lichaam een geheel zijn. Daar wordt een expres een cruciale fout gemaakt.
pi_83870538
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Begin eens met een boek als dit.
Ik kan niet lezen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_83870559
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Moderne medicijnen zijn echte wetenschap. Het zijn daadwerkelijk werkzame stoffen.
zoveel dingen bevatten werkzame stoffen.

het is de vraag of het ergens specifiek voor helpt. chinese kruiden: een aantal (weinig wetenschappelijk onderzoek, meestal farmaceuten die een werkzaam stofje eruit proberen te halen om rijk te worden). homeopathie: geen enkele serieuze aanwijzing dat het positief werkt behalve het placebo effect.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:48:48 #39
52357 Lambiekje
pi_83870578
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

nee, uit hun verband gerukte plantextract isolaties. Waarbij de kennis is vergaard van de verguisde homeopaat.
pi_83870603
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zie hoe onkundig die huisarts is. Stelling bevestigd.
Die prutser ziet niet eens een kaakbreuk.

Dit heeft niets met homeopathie te maken. Dit is gewoon onkunde van een arts.
[..]
Ja, als gevolg van niet wetenschappelijk bewezen zaken zoals dit ja.
Dit mag nog eens geen 'huisarts' genoemd worden...
quote:
Wat je niet leert is dat je lichaam geest en lichaam een geheel zijn. Daar wordt een expres een cruciale fout gemaakt.
Daar heb je gelijk in, maar dat staat verder los hiervan. Ook voor de psyche bestaat goede medicatie.
pi_83870664
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

AIDS is net als bijv. Ebola gemaakt in een lab en dient enkel ter reductie van de wereldbevolking.
En werken dat het doet! :p
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:51:35 #42
236046 NotYou
tigerblood
pi_83870684
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee, uit hun verband gerukte plantextract isolaties. Waarbij de kennis is vergaard van de verguisde homeopaat.
Laat de farmaceutische industrie alle researchcentra dus maar opdoeken; wijsheid en genezing vindt men bij homeopaten!

Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:53:13 #43
52357 Lambiekje
pi_83870745
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Lambiekje, de dorpsgek die vrijwel onophoudelijk onzin verkondigt over onderwerpen waar hij geen zak vanaf weet verwijt een arts die eens een keert iets niet ziet onkunde?
Ga eens verdiepen in hoe Bigpharma werkt. Waar het zijn eigen artsen bedonderd en misleid. En achter hun rug om ook nog eens beschimpt.
pi_83870754
Pharmacie is misschien niet de meest sluitende wetenschap ter wereld en zal ongetwijfeld af en toe wel goed gedijen onder omkoopschandalen, verdraaide statistieken, verkeerd ingelichte klanten e.d., maar om dan daarom maar heil in homeopatie te zoeken, is natuurlijk ook niet logisch.

Dat is dezelfde redenatie als een mes gebruiken om soep te eten omdat je vork niet werkt.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83870797
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:53 schreef rijsttafel het volgende:
Pharmacie is misschien niet de meest sluitende wetenschap ter wereld en zal ongetwijfeld af en toe wel goed gedijen onder omkoopschandalen, verdraaide statistieken, verkeerd ingelichte klanten e.d., maar om dan daarom maar heil in homeopatie te zoeken, is natuurlijk ook niet logisch.

Dat is dezelfde redenatie als een mes gebruiken om soep te eten omdat je vork niet werkt.
de farmaceuten zijn tuig, dat is wel duidelijk he.

maar idd, homeopathie
  Redactie Frontpage vrijdag 9 juli 2010 @ 23:54:46 #46
4530 crew  Crazy Harry
pi_83870801
quote:
Werking Homeopathie wetenschappelijk aangetoond door Nobelprijswinnaar
In de week dat doktoren homeopathie hebben afgedaan als nonsens, heeft een Nobelprijswinnaar in de wetenschap een ontdekking gedaan over de aard van water dat aanduidt dat de therapie inderdaad een op wetenschappelijk gebaseerde methode is.
Dit is al onzin om te beginnen want als homeapathie een op wetenschap gebaseerde methode was, was dit geen ontdekking geweest dat het op wetenschap gebaseerd was omdat er dan niets te ontdekken zou zijn omdat het bekend is hoe het werkt.
Dit is dus al een vlucht nemen met de term wetenschap.
quote:
ofessor Luc Montagnier, een Franse viroloog, die de Nobelprijs heeft gewonnen voor het ontdekken van een link tussen HIV en AIDS (en dus niet die doortrapte slechterik Dr. Gallo), heeft mede Nobelprijswinnaars geschokt door hen te vertellen dat water een geheugen heeft dat zelfs voortzet na vele malen van verdunning.

Het idee is een van de fundamenten van homeopathie, welke zegt dat de kracht van een substantie wordt versterkt door verdunning (potentiëren).
Nee, hij zegt niet dat water een geheugen heeft en al helemaal niet dat het door verdunning versterkt wordt. Dat het bij verdunning versterkt wordt (wat hij wel zegt) komt niet door de verdunning.
Dat is een vlucht nemen met causale verbanden.
quote:
Montagnier heeft ontdekt dat de oplossing, die DNA van virussen en bacteriën bevat, "lage radiogolven kunnen uitzenden".

Deze golven beïnvloeden moleculen rondom hen, en veranderen deze in georganiseerde structuren. Op hun beurt, kunnen deze moleculen dan ook weer golven uitzenden.

Montagnier heeft ontdekt dat de golven in het water blijven, zelfs nadat het vele malen is verdund.
Dit is het enige dat daadwerkelijk gezegd wordt en heeft dus absoluut niets te maken met homeopathie of de veronderstelde manier waarop homeopathie zou werken.

Daarzo kan je het (een beetje maar genoeg voor dit topic) nalezen: http://www.springerlink.c(...)/fulltext.pdf?page=1

En anders vraag je zijn stichting hoe hij denkt over homeopathie (verwacht geen positieve reactie):
http://montagnier.net/montagnier/index.php/en/about/
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_83870809
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:53 schreef rijsttafel het volgende:
Men had het niet beter kunnen zeggen.
pi_83870897
quote:

[..]

Exactement.
Zomaar even een zijdelingse vraag, gebruik jij weleens homeopathische middeltjes, Biekske?

Op zich begrijp ik de kern van je kritiek altijd wel (zeker met de ellende en gevaar rondom het zomaar uitschrijven van bijv. antidepressiva, daarin vind ik dat je absoluut een goed punt hebt.) alleen sla je in mijn belevenis vaak te ver door. Zelf heb ik bijv. een fantastische huisarts waarmee goed te overleggen valt en die bijv. liever voor plaatselijke oplossingen kiest dan medicijnen die door je hele lichaam doordenderen. Ik geloof niet in homeopathie en ik verdenk juist producten van bijv. ene Dr. Vogel van kwakzalverij.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:02:11 #49
52357 Lambiekje
pi_83871067
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Zomaar even een zijdelingse vraag, gebruik jij weleens homeopathische middeltjes, Biekske?
Echinaforce op zijn tijd.
quote:
Op zich begrijp ik de kern van je kritiek altijd wel (zeker met de ellende en gevaar rondom het zomaar uitschrijven van bijv. antidepressiva, daarin vind ik dat je absoluut een goed punt hebt.) alleen sla je in mijn belevenis vaak te ver door. Zelf heb ik bijv. een fantastische huisarts waarmee goed te overleggen valt en die bijv. liever voor plaatselijke oplossingen kiest dan medicijnen die door je hele lichaam doordenderen. Ik geloof niet in homeopathie en ik verdenk juist producten van bijv. ene Dr. Vogel van kwakzalverij.
Maar waarom wordt er wel geloofd in een industrie die een hoofdsponsor is van WO2 en nog steeds oorlogen initieert./sponsort Een industrie dat opgericht is door oliegiganten. Waarbij giftige nucleaire afvalproducten gebruikt worden. Waarom zijn apennieren en antivries wel goed voor je maar een kruidenextract niet. Dat is toch volkomen absurd.
pi_83871100
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 23:34 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Maar welk blad is dan wel de bron?
Electromagnetic signals are produced by aqueous nanostructures derived from bacterial DNA sequences
Journal Interdisciplinary Sciences: Computational Life Sciences
Publisher International Association of Scientists in the Interdisciplinary Areas, co-published with Springer-Verlag GmbH
ISSN 1913-2751 (Print) 1867-1462 (Online)
Issue Volume 1, Number 2 / June, 2009
DOI 10.1007/s12539-009-0036-7
Pages 81-90
Subject Collection Biomedical and Life Sciences
SpringerLink Date Thursday, March 05, 2009
Und ein frau ist ein frau
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')