Er werd behoorlijk zwaar vuurwerk de menigte ingegooid.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:27 schreef Breuls het volgende:
Tijdens de extra tijd, volgens mij rond half elf ofzo. Ineens begon de massa voor ons naar achteren te rennen. Ik heb mezelf voor een ME-busje geplaatst met het idee "ze rennen toch langs het busje, niet er recht op af".En ik had daar gelijk in.
Duurde allemaal overigens maar een paar seconden.
Ik was achter het busje gaan staan, met hetzelfde idee.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:27 schreef Breuls het volgende:
Tijdens de extra tijd, volgens mij rond half elf ofzo. Ineens begon de massa voor ons naar achteren te rennen. Ik heb mezelf voor een ME-busje geplaatst met het idee "ze rennen toch langs het busje, niet er recht op af".En ik had daar gelijk in.
Duurde allemaal overigens maar een paar seconden.
Er werden oa. ook lawinepijlen uit de hand afgestoken, ik heb wat vlinders in de menigte horen ontploffen, signaalkogels die schuin omhoog werden afgeschoten (en dus nog brandend de grond raakte), etc etc.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Er werd behoorlijk zwaar vuurwerk de menigte ingegooid.
Die massaverplaatsing rond half elf was dus van (ik denk inderdaad) een vlinder. Ik was met een vriend en twee vriendinnen en ben met die meiden naar voren gegaan, omdat het daar al de hele avond rustig was. Uiteindelijk de bij de nooduitgang voor de kerk blijven kijken, zodat we direct weg konden.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er werden oa. ook lawinepijlen uit de hand afgestoken, ik heb wat vlinders in de menigte horen ontploffen, signaalkogels die schuin omhoog werden afgeschoten (en dus nog brandend de grond raakte), etc etc.
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:40 schreef NJ het volgende:
Een vriend van me had in eerste instantie best pech. Er stonden nog twee mensen voor hem toen ze de hekken dicht gooiden. Die is er later, toen een paar gasten ineens een hek optilde doorheen gerend voordat de ME de boel weer afsloot.
En een andere vriendin is aan de linkerkant, ter hoogte van die Coca Cola toren onder een hek doorgekropen. Kwam ze vast te zitten met d'r borsten..
Altijd leuk, die evenementen.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Foto's?
Isegrim en ik hebben de hele tijd achteraan bij de ME busjes gestaan. Breuls is tot in de tweede helft bezig geweest met het ontruimen van zn parkeergarage. Toen die klaar was kwam hij bij ons staan, en ik denk dat we een kwartier later konden rennen.
Fixedquote:Op maandag 12 juli 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:
als er iets gratis is komen er altijd veels te veel mongolen af![]()
Ik vond de sfeer prima. Totaal niet gespannen. Alleen dat vuurwerk, maar dat had je in Amsterdam ook.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:11 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hoe kan het toch altijd een puinzooi worden in Rotterdam. Ik was gisteren in 020 en vast niet alles zal top zijn geweest. Maar ik heb niets gemerkt van een gespannen sfeertje. Sterker nog er werd nog een aantal spanjaarden op de schouders genomen
checkquote:Op maandag 12 juli 2010 12:23 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik vond de sfeer prima. Totaal niet gespannen. Alleen dat vuurwerk, maar dat had je in Amsterdam ook.
En dat gaat de Roteb niet schoonmaken gok ik.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:07 schreef Breuls het volgende:
Heh.
De Roteb is hier al klaar met het opruimen. De hekken enzo worden nog afgebroken, maar het stuk voor het afgezette terrein is alweer mooi schoon.
Ons parkeerdek daarentegen ligt vol met afval.
En dan zelf nog mogen betalen voor het afvoeren van het afval ook zekerquote:Op maandag 12 juli 2010 12:54 schreef Breuls het volgende:
Nee, dat mag onze ingehuurde schoonmaker doen, ben ik bang. Of de VvE verzint iets anders misschien, ik weet niet hoe actief het bestuur daarin is.
quote:ROTTERDAM KLEURT ORANJE TIJDENS WK-FINALE
Datum incident: 11-07-2010 Locatie: Rotterdam
De gehele stad liep vanaf de middag vol en kleurde oranje voor aanvang van de WK-finale. Rond kwart over zeven was het feestterrein op de Binnenrotte al vol. Ook op het Stadhuisplein verzamelden zich duizenden mensen.
Ondanks de drukte en de grote toeloop bleef de sfeer in de stad en in de rest van de regio goed.
Via de schermen werd de wedstrijd en de verlenging door tienduizenden supporters gevolgd. Na afloop van de wedstrijd liep het feestterrein op de Binnenrotte en het Stadhuisplein snel leeg.
Ondanks het verlies vermaakten enkele honderden supporters zich bij de
Hofpleinfontein. Dit verliep goed.
Aanhoudingen
Kort voor afloop van de reguliere wedstrijd zijn drie personen aangehouden in de Librijesteeg. Hiervan had één een vuurwapen bij zich.
Naar aanleiding van klachten van omwonenden zijn een tiental mensen door de ME verwijderd uit een parkeergarage aan de Oppert. Hier werd wild geplast en tegen auto’s aangehangen.
Op de Pannekoekstraat kwam het rond elf uur tot een handgemeen tussen politieagenten en bezoekers. Hierbij raakte een agent licht gewond doordat hij een fles op zijn hoofd kreeg. Drie mannen werden aangehouden. Op de Mauritsweg werden kort erop nog twee mannen aangehouden.
Rond half twaalf werd op de Coolsingel een arrestant gemaakt die in het bezit was van een stroomstootwapen.
Rond half drie waren er in totaal 20 arrestanten. Behalve de twee arrestanten voor de Wet Wapens en Munitie maakte het merendeel zich schuldig aan baldadigheid en belediging.
Gewonden
In totaal zijn 13 personen onwel geworden of gewond geraakt. Tien zijn afgevoerd naar een ziekenhuis. Eén van hen raakte een vinger kwijt toen hij over een hek klom. Drie andere bezoekers zijn direct behandeld.
Veel erger dan die lui die voor mij in die woning op Zuid woonden is het vast niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:33 schreef Isegrim het volgende:
Srsly, de mensen die hiervoor in dit huis hebben gewoond zijn echt zonder enige twijfel de meest ranzige mensen ooit.
Stekker lag op het aanrecht.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Niet voor tosti's![]()
Maar je moet flink wat moeite doen voor je een stekker kapot krijgt hoor. En belangrijker: Is de vaatwasser waar die stekker op lag nog wel heel?
Tja, word je voor eeuwig herinnerd aan die teleurstelling...quote:Op maandag 12 juli 2010 17:07 schreef junkiexp het volgende:
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)eldbeker%20tatoeeren
Mafkees
Srsly? Het was echt bizar weer, wel gaaf.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:44 schreef DutchTrain het volgende:
Ik ben blijkbaar de hele dag om het noodweer heen gereisd. Heb hooguit drie druppels gezien vandaag...
Als je het zeil er op tijd op legt gaat het prima.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:07 schreef Isegrim het volgende:
Haha, ja die banken zullen wel doorweekt zijn.Die zijn ook eigenlijk niet heel geschikt als tuinbanken.
Hangt een beetje af van het weer denk ik.. Maar je bent sowieso welkom hoor, we hebben ook een huis.quote:Gaat het tuinfeest nog door a.s. zaterdag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |