Ja man, spijker op z'n kop.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:38 schreef Rockiejj het volgende:
TS wil weten of tie christelijk kan worden zonder nadelen
precies mijn punt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:42 schreef nattermann het volgende:
Op de bank voor de TV zitten met een biertje is toch ook rusten?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:36 schreef zomgmoz het volgende:
Diepgelovigen kijken zondag geen tv
TT geeft mijn punt wel weer denk ik
In de bijbel staat (voor zover ik weet) niks over televisies, dus waar baseren ze op dat tv kijken niet zou mogen op de zondag? Wat verstaan zij onder rust dan? Mogen ze wel kranten lezen? Of is ieder medium verboden.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:51 schreef Olle. het volgende:
in de bijbel staat niets over TV's nee...
Maar wel wat over dat je de zondag rust moet houden en dat het een dag is ter ere van God, en dus niet de TV
Het niet kijken van tv heeft in principe niets te maken met de zondagsrust, maar met het verlangen om de zondige seculiere wereld niet te veel te laten binnendringen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:36 schreef zomgmoz het volgende:
Diepgelovigen kijken zondag geen tv
TT geeft mijn punt wel weer denk ik
In de bijbel staat (voor zover ik weet) niks over televisies, dus waar baseren ze op dat tv kijken niet zou mogen op de zondag? Wat verstaan zij onder rust dan? Mogen ze wel kranten lezen? Of is ieder medium verboden.
me koffie klootquote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:54 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Uit den hoge hemel
Gleed de heilige geest over de zondag naar benee
Hij struikelde over het speelgoed
Nu ligt ie in mijn tv.
Er zijn op zondagmorgen toch anders altijd heel veel religieuze programma's op tv.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het niet kijken van tv heeft in principe niets te maken met de zondagsrust, maar met het verlangen om de zondige seculiere wereld niet te veel te laten binnendringen.
Ja, vol met katholieken, hervormden en andere vrijzinnigen. Daar haalt een beetje gereformeerde z'n neus voor op hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Er zijn op zondagmorgen toch anders altijd heel veel religieuze programma's op tv.
Oh, ik weet het verschil helemaal niet eigenlijk (ik heb helemaal niets met geloof, in welke vorm dan ook).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, vol met katholieken, hervormden en andere vrijzinnigen. Daar haalt een beetje gereformeerde z'n neus voor op hoor
door?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Omdat de mensen die je op tv ziet wél werken. En op zondag mogen er geen mensen voor jou werken.
Heb ik me net laten vertellen.
Nou ja, ze mogen niet voor niets ook niet naar de winkel op zondag.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:36 schreef zomgmoz het volgende:
[..]
door?Als mensen ook niet voor je mogen werken lijkt me wel een beetje ver gaan
Dan kunnen ze ook geen lampje aandoen, want iemand werkt op zondag in de energiecentrale.
Dr zijn dorpjes waar de pleuris uitbreekt als je op zondag je auto wil wassen. TV kijken mag ook al niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, ze mogen niet voor niets ook niet naar de winkel op zondag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |