Belachelijk dat ze dat als reden opvoert. Daar staat zij helemaal buiten.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
De vrouw van wie ik hield en toekomstplannen had heeft mij verlaten (kan haar dat niet kwalijk nemen) toen ik vertelde over de hoogte van deze schuld.
Die kans lijkt me erg klein aangezien de spaarrekeningen momenteel niet boven de 2,5% uitkomen. Tenzij je je geld voor langere tijd vastzet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:43 schreef dweo het volgende:
Zoek je rente percentage hier op.
Het kan zijn dat je meer rente krijgt als je het op een spaarrekening zet dan je moet betalen voor de lening. Om die reden spaar ik inplaats van dat ik versneld aflos.
Yep, maar ik betaal 2,39 % rente.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die kans lijkt me erg klein aangezien de spaarrekeningen momenteel niet boven de 2,5% uitkomen. Tenzij je je geld voor langere tijd vastzet.
Zelfde hier..quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:56 schreef Vandaag... het volgende:
Ik betaal 3,58% rente over mijn DUO lening maar die ene procent verschil is 30,- euro per jaar over de, zeg, 3000,- die ik per jaar extra kan aflossen. Voor die 30,- laat ik het liever op mijn rekening staan.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:38 schreef eleusis het volgende:
Ik zou de schuld gewoon laten staan en minimaal aflossen. De rente is historisch altijd vergelijkbaar geweest met die op een spaarrekening. Wat je dus overhoudt na je maandelijkse kosten, kun je dus ook op een spaarrekening zetten. Dan houd je flexibiliteit en kun je een buffer opbouwen voor slechte tijden.
Tja jammer dat je geen opleiding af hebt gemaakt maar ik neem aan dat je wel aan je toekomst werkt. 20k is verder redelijk peanuts. Ik heb zelf 35k DUO en heb er nooit een vraag over gekregen van een vrouwDie snappen dat toch allemaal niet.
Trouwen heeft toch geen invloed op je studiefinanciering?quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:32 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik weet niet hoor maar ik heb straks mínstens het dubbele aan studieschuld omdat ik zo dom was om pas weer te gaan studeren toen ik al getrouwd was en alles![]()
Gewoon lekker aflossen en als je extra kúnt aflossen dan doe je dat gewoon. Maar een sneu mokkel die valt over zo'n studieschuld hoor.
Ah ja, dat klinkt bekend.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Nee maar wel het feit dat je dan al jaren een huishouding hebt lopen met financiën op orde en een inleg voor de vaste lasten die je dan niet meer kan dragen en dus moet bijlenen![]()
Helaas betekent het al met al dat ik maximaal moet bijlenen ook nog eens.
Dat is ook mijn ervaring... Ik hield gewoon mn financiering..quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Trouwen heeft toch geen invloed op je studiefinanciering?
Wat jij zegt slaat ook precies op mijn situatie. Tis echt wel te doen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring... Ik hield gewoon mn financiering..
Mijn schuld is wel wat hoger en ik los ook gewoon lekker het bedrag af wat DUO heeft voorgesteld. Het inkomen van mijn man wordt niet meegerekend en ik heb ook niet om draagkrachtberekening gevraagd. Als je eenmaal een baan hebt (je hoeft pas terug te betalen, 2 jaar na beeindigen van je stufi) dan is het maandbedrag echt wel goed te betalen. Kinderopvang is duurder.
Misschien niet leuk om te zeggen, maar kennelijk ging het haar in jullie relatie dus niet om de liefde. Anders hadden jullie nu nog een relatie en waren jullie nog gelukkig met elkaar.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
Hallo lezers,
De vrouw van wie ik hield en toekomstplannen had heeft mij verlaten (kan haar dat niet kwalijk nemen) toen ik vertelde over de hoogte van deze schuld.
Het zou niet eens in me op komen om dat te bespreken met een nieuwe partner. Pas als de relatie serieuzer wordt en er over samenwonen e.d. gesproken wordt zou het eventueel ter sprake komen maar zelfs dan heeft hij er in feite helemaal niets mee te maken tenzij wederzijdse verplichtingen erdoor in het gedrang komen. Mijn inkomen, mijn lasten, mijn zaak.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:33 schreef LostFormat het volgende:
Voortaan niet de hoogte van je studieschuld verzwijgen.
Ik ben ook een plattelands MBO'er en vind 20.000 heeel veel!:P Maar ik zou er nooit een relatie voor breken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Vriendin.
Enneh, denk niet dat alle vrouwen zo zijn, je hebt geen enkele reden om bang te zijn dat een volgende ook het hazepad kiest. Misschien wanneer je een universitair kutje uitkiest haar schuld nog wel hoger zal zijn. Zo inschattende was je ex gewoon een plattelands-MBO'er voor wie 20.000 heel veel geld was en eigenlijk op een Peugeot 206 CC had gerekend als bruidschat.
Nee; zonder dollen, maar weinig vrouwen verlaten je hiervoor.
Nou, maak je maar niet al te druk hoor. Dit soort belachelijke reacties op een volstrekt normaal fenomeen komen niet vaak voor.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:36 schreef Stormivan het volgende:
Ze was alleen te koppig of wat het ook mag zijn om me te geloven en te vertrouwen hier in...
Dat is waar ik zo bang voor ben in de toekomst mocht ik ooit tegen iemand anders aan lopen...
Dat dus.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:02 schreef LostFormat het volgende:
Sorry hoor, maar wat een kutwijf. Wees blij dat je haar kwijt bent. Mijn schuld komt neer op 200+ per maand aflossing. Dit ziet mijn vriendin en ik gewoon als extra vaste last die we verdeeld hebben. Ze koos immers voor mij en alles wat bij mij hoort.
Dan ben jij niet het type waar ik op doel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:02 schreef MIla1987 het volgende:
[..]
Ik ben ook een plattelands MBO'er en vind 20.000 heeel veel!:P Maar ik zou er nooit een relatie voor breken.
Een relatie gaat om liefde, ja toch? Om het even lekker simpel te zeggen. En een dierenarts assistente verdient naar mijn idee niet eens zo heel weinig, maardat terzijde....
Je leeft nog niet op straat dus het valt wel mee;) Flauw he?
Ik heb ook een studieschuld, en die is volkomen onterecht, maar ik kom er niet onderuit.
Ik moest binnen 10 jaar een studie hebben afgerond en ben over 2 jaar klaar en dn zijn er nog maar 8 jaren om. Maargoed, ik heb ook geen geld voor een rechtszaak dus zal moeten betalen. Elke maand 75 euro, valt te doen natuurlijk, maar liever niet.
quote:Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:
Per uur: ¤ 9,97
Per maand: ¤ 1640
Per Jaar: ¤ 19700
Dat is natuurlijk aan de hypotheekverstrekker zelf. Als jij met een inkomen van 2000 bruto, netto 100 af gaat lossen, dan beinvloedt dat je hypotheekwaardigheid zeker wel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:09 schreef WallOfStars het volgende:
2 dingen.
20k studieschuld valt nog best mee!!! dit telt niet mee voor Hypotheken, enzo.
de vriendin die jou verlaat omdat JIJ een studie schuld hebt. is een GOLDDIGGER.
en die kun je beter kwijt zijn , want die kosten je meer dan 20k op termijn
All women cost money, but marrige is the most expesive way to go!
Vluchten naar het buitenland en nooit meer terugkomenquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
Nu is mijn vraag aan de mensen hier:
Wat zouden andere doen in deze situatie?
Nee, was luchtig bedoeld. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik als vergelijkbaar type nooit om zo'n reden bij iemand weg zou gaanquote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan ben jij niet het type waar ik op doel.
Of rij je ook nog eens rond in een Peugeot 206 CC (dan is het wel heel erg toevallig).
¤ 20.000,- is niet zo heel veel, als je ziet dat een gemiddelde student met ¤ 12.500 aan schuld staat.
Een dierenarts-assistente (of paraveterinaire) verdient echt geen gouden bergen:
[..]
quote:Als het echt serieus wordt, met huizen kopen/samelevingscontracten/trouwen, dan neem je als partner dacht ik ook een deel van de verantwoordelijkheid van die schuld op je. Maar daar heb ik in ons geval linea recta overheen gelezen, en blind van liefde voor getekend. Mijn liefOp donderdag 8 juli 2010 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het zou niet eens in me op komen om dat te bespreken met een nieuwe partner. Pas als de relatie serieuzer wordt en er over samenwonen e.d. gesproken wordt zou het eventueel ter sprake komen maar zelfs dan heeft hij er in feite helemaal niets mee te maken tenzij wederzijdse verplichtingen erdoor in het gedrang komen. Mijn inkomen, mijn lasten, mijn zaak.
quote:Ik heb ook een studieschuld (wel beduidend minder dan 20.000 euro, en ik hoef in principe nog niet af te lossen maar ik doe het al wel want des te sneller ben ik er vanaf) en mijn vriend waar ik mee samenwoon niet. Echter gaan bij ons alle inkomsten en uitgaven gewoon op de grote hoop en omdat ik nog bezig ben met mijn opleiding en mijn vriend al fulltime werkt, komt het er op neer dat hij ook een deel van mijn schuld aflost omdat ik minder inbreng. Aan de andere kant gaan zijn uitgaven op diezelfde hoop en betaal ik weer meer mee aan zijn vaste lasten. Wij zijn er verder ook niet zo bewust mee bezig wie wat betaalt; als het maar allemaal betaald wordt.Op donderdag 28 oktober 2010 13:01 schreef Tom_Poes het volgende:
20.000 lijkt mij goed te overzien, en ik denk dat je van 100 E in de maand geen boterham minder zal
Ik heb 2 reacties gelezen waarin staat dat de studieschuld van de 1 verdeelt wordt met een partner in de maandlasten. Hoe denkt men daarover?
Ik zou mijn toekomstige partner echt niet voor durven stellen mijn schuld samen te betalen...
quote:Dat is naar mijn mening toch een wat kortzichtige visie op iets wat iemand, mits goed gepland, als een investering in de eigen toekomst doet.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:49 schreef Emu het volgende:
Ik zou ook niemand van 24 jaar willen die in een huurflat woont met studieschuld, en nee ik ben helemaal geen mannelijke golddigger. Ik ben 25 jaar, heb een eigen appartement en heb altijd sinds mijn 19de hard gewerkt en gespaard. Als ik dan nu een partner tegenkom en die is even oud, verwacht ik van haar wel hetzelfde of op zijn minst iets gelijkaardig, en niet het totaal omgekeerde dan waar ik voor heb moeten werken, namelijk schulden.
quote:Nou ik zou er blij om wezen, wat een kutwijf... was dat er zo 1 die alleen van een man houdt als er geld te halen valt?Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
quote:Wat heb je gestudeerd dan? Ik ken niet veel mensen die op hun 19e al zodanig gingen werken dat ze hun eigen woning konden financieren. Academici komen er bij jou dus niet in begrijp ik? Die beginnen tenslotte pas met studeren zo rond hun 18eOp vrijdag 29 oktober 2010 12:49 schreef Emu het volgende:
Ik zou ook niemand van 24 jaar willen die in een huurflat woont met studieschuld, en nee ik ben helemaal geen mannelijke golddigger. Ik ben 25 jaar, heb een eigen appartement en heb altijd sinds mijn 19de hard gewerkt en gespaard. Als ik dan nu een partner tegenkom en die is even oud, verwacht ik van haar wel hetzelfde of op zijn minst iets gelijkaardig, en niet het totaal omgekeerde dan waar ik voor heb moeten werken, namelijk schulden.
quote:Met een MBO opleiding+salaris kan je in het noorden/oosten nog wel iets kopen, dus dat is nog niet zo vreemd, en met een MBO opleiding kan je rond je 25 wel een vaste baan+hypotheek hebben. Maar zo te lezen woont Emu in België, misschien dat het daar allemaal wat anders in elkaar steekt.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:40 schreef Henno het volgende:
[..]
Nou ik zou er blij om wezen, wat een kutwijf... was dat er zo 1 die alleen van een man houdt als er geld te halen valt?
En die 20k leen je onder de beste voorwaarden die je kan krijgen bij een krediet... en je lost af naar draagkracht, en in het uiterste geval kan zelfs kwijtschelding volgen (al zou ik persoonlijk dat m'n eer te na vinden). Iedereen die een redelijke baan vindt na de studie kan het gewoon aflossen, alleen duurt het misschien even. Bedenk dat je vast meer gaat verdienen na verloop van tijd, kan je weer meer aflossen, etc.
Dus zoek gewoon verder naar een normale vrouw die toch wel van je houdt, studieschuld of niet. Eentje die je steunt als je een probleem hebt, en er niet voor wegloopt. Alsof zij nooit eens tegen een probleem aanlooptEn 20K is nog helemaal niet dramatisch, het kan inderdaad een stuk erger
Als je er financieel niet door in de knoop komt (en de voorwaarden zijn zodanig dat dat niet snel gebeurt), is er niets aan de hand.
[..]
Wat heb je gestudeerd dan? Ik ken niet veel mensen die op hun 19e al zodanig gingen werken dat ze hun eigen woning konden financieren. Academici komen er bij jou dus niet in begrijp ik? Die beginnen tenslotte pas met studeren zo rond hun 18e
quote:Ok ja, met een MBO-opleiding begin je doorgaans ook wat vroeger, want de voorafgaande schoolperiode is korter, dus dan kan je wel snel klaar zijn ook. Maar het kwam een beetje over alsof het de norm is dat je vanaf je 19e al keihard kan sparen voor een huis, terwijl dat simpelweg niet mogelijk is als je na je HAVO of VWO nog een opleiding wil doen.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Met een MBO opleiding+salaris kan je in het noorden/oosten nog wel iets kopen, dus dat is nog niet zo vreemd, en met een MBO opleiding kan je rond je 25 wel een vaste baan+hypotheek hebben. Maar zo te lezen woont Emu in België, misschien dat het daar allemaal wat anders in elkaar steekt.
quote:Nog stuitender is in mijn ogen dat hij de financiële gezondheid van een mogelijke partner boven de liefde stelt, en dit spiegelt aan zijn eigen situatie, een situatie die niet voor iedereen weggelegd is.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:08 schreef Henno het volgende:
[..]
Ok ja, met een MBO-opleiding begin je doorgaans ook wat vroeger, want de voorafgaande schoolperiode is korter, dus dan kan je wel snel klaar zijn ook. Maar het kwam een beetje over alsof het de norm is dat je vanaf je 19e al keihard kan sparen voor een huis, terwijl dat simpelweg niet mogelijk is als je na je HAVO of VWO nog een opleiding wil doen.
Lijkt me dat je in België ook niet op je 19e klaar bent met je ASO + hogeschool of universiteit of hoe het daar ook heet tegenwoordig.
quote:Niets in willen brengen zelfs, als ik het goed begrijp.Op donderdag 8 juli 2010 23:09 schreef Cracka-ass het volgende:
Wees blij dat je van die parasiet af bent man.
Piepen over jouw financiën maar zelf ruim minder inbrengen.![]()
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Geen idee of het al gemeld is (in ieder geval nie tin de laatste reacties) maar een studieschuld BLIJFT altijd individueel. Ook al ben je getrouwd, samenwonen, kinderen, etc. Mocht die persoon komen te overlijden VERVALT de schuld. Niemand is er dan nog aansprakelijk voor. Dus beetje kortzichtig of ontzettend veel onwetendheid.
20k is inderdaad een eitje en stelt geen ruk voor. Iets van 120 p/m afbetalen moet voor iedereen makkelijk lukken. Mocht het toch niet lukken dan is het minimale bedragaltijd 50 p/m.afhankelijk van het inkomen.
Beetje kortzichtig die leningsangst van sommige mensen.
Ik zou gewoon normaal aflossen, niks versneld. Studieschuld blijft verborgen voor instanties tenzij je het zelf meld. Aangezien jij zelf beter kan bepalen of je een toekomstige lening kan betalen zou ik het ook gewoon niet melden.
Je toekomstige vrouw/vriendin uitleggen dat het geen ruk voorstelt en dat als jij komt te overlijden die schuld vervalt.
Het minimale bedrag is toch echt 50 p/m hoor. Je kan doorstrepen wat je wilt.quote:
MBO'ert alertquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 12:49 schreef Emu het volgende:
Zelf hebben ik en mijn vrouw een schuld van ongeveer 18.000. Ik los eerst mijn eigen schuld af (4,17%) en heb dit jaar dus extra betalingen gedaan tot ongeveer 4000 euro. Ik zal daarna ook de schuld van mijn partner aflossen, simpelweg omdat ik het zonde vind om de rente te betalen. Daar kan je veel andere leuke dingen voor doen.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:01 schreef Tom_Poes het volgende:
20.000 lijkt mij goed te overzien, en ik denk dat je van 100 E in de maand geen boterham minder zal
Ik heb 2 reacties gelezen waarin staat dat de studieschuld van de 1 verdeelt wordt met een partner in de maandlasten. Hoe denkt men daarover?
Ik zou mijn toekomstige partner echt niet voor durven stellen mijn schuld samen te betalen...
Kortzichtigquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 12:49 schreef Emu het volgende:
Ken er ook een die het in een paar jaar heeft afgelost overigens. Het hangt er maar net vanaf wat je vaste lasten en je loon is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
20k is niks, ik ken werkloze college dropouts die 30k hebben
Alleen gaat TS nu nog een derde studie doen. Ik zeg niet dat een studie van 20k reden moet zijn om het uit te maken hoor, er zal ongetwijfeld meer gespeeld hebben (of je moet blij zijn van haar af te zijn), maar de instelling van iemand kan ook veel uitmaken. Als iemand z'n hele leven lang maar wil blijven studeren kan dat de indruk wekken dat hij geen fuck weet wat hij met z'n leven wilquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:50 schreef erikkll het volgende:
[..]
KortzichtigAls je voor ¤20.000,- een HBO/Universitaire opleiding hebt afgerond, dan verdien je dat uiteraard in een paar jaar weer terug t.o.v. een MBO opleiding.
Wegens nooit gebruikt, heb ik mij er ook nooit in verdiept. Maar er is me verteld dat als je je studie gewoon netjes afmaakt, dat dan je beurs NIET omgezet wordt naar een lening. Met andere woorden, dat je dan geen studieschulden hebt. Natuurlijk is iemand met een artsendiploma op zak en 10.000 euro schuld (wegens aanvullende beurs). Iets heel anders dan een lamlul TS die geen diploma op zak heeft en een schuld van 20.000 euro. Daar zou ik zonder twijfel ook voor passen. Die meid heeft dat gewoon afgewogen en een verstandige keuze proberen te maken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]Dat is naar mijn mening toch een wat kortzichtige visie op iets wat iemand, mits goed gepland, als een investering in de eigen toekomst doet.Met jouw redenatie zouden er bijna geen artsen meer zijn, aangezien een groot deel van de studenten dat soort opleidingen never nooit niet zonder (studie)schuld kán voltooien. Studenten die het als een extra aanvulling op het uitgaansbudget zien, zijn uiteraard een ander geval.
Ik ben gewoon direct na middelbaar onderwijs gaan werken. Hard gespaard, en van dat geld een eigen bedrijf begonnen (ondertussen 12 man personeel). Misschien ben ik een uitzondering. Niet abnormaal dat ik dan iemand gelijkaardig wil als mijn partner. Heb ik gelukkig ook gevonden. Iemand die het voorlaatste jaar van haar artsenstudie aan het afronden is. Met gewoon een normale beurs van DUO ZONDER studieschuld en met minimale hulp van haar ouders.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:40 schreef Henno het volgende:
[..]Wat heb je gestudeerd dan? Ik ken niet veel mensen die op hun 19e al zodanig gingen werken dat ze hun eigen woning konden financieren. Academici komen er bij jou dus niet in begrijp ik? Die beginnen tenslotte pas met studeren zo rond hun 18e
Een arts in opleiding gelijkwaardig noemen aan iemand met alleen middelbare school.quote:Op maandag 8 november 2010 09:37 schreef Emu het volgende:
Ik ben gewoon direct na middelbaar onderwijs gaan werken. [..] Niet abnormaal dat ik dan iemand gelijkaardig wil als mijn partner. Heb ik gelukkig ook gevonden. Iemand die het voorlaatste jaar van haar artsenstudie aan het afronden is.
Als een MBO'er op zijn 18de netjes begint te werken. Of een arts op zijn 25ste met een studieschuld van 20.000 euro. Dan durf ik met zekerheid te zeggen dat dit meer als een paar jaar zal duren voor die arts de MBO'er in zal halen, als die beiden dezelfde levensstandaard erop na houden. Die arts is dan waarschijnlijk al zijn 40ste levensjaar gepaseerd voor die meer vermogen heeft, of spaargeld dan die MBO'er.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:50 schreef erikkll het volgende:
[..]
KortzichtigAls je voor ¤20.000,- een HBO/Universitaire opleiding hebt afgerond, dan verdien je dat uiteraard in een paar jaar weer terug t.o.v. een MBO opleiding.
Weet je wat pas echt tries is? Een behaalde opleiding direct koppelen aan iemands intellectueel vermogen...quote:Op maandag 8 november 2010 10:05 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een arts in opleiding gelijkwaardig noemen aan iemand met alleen middelbare school.Maar wel klagen over mensen die in ieder geval nog een poging doen om hun intellect te stimuleren.
Meer waarde hechten aan een studentje, dan aan iemand met een goedlopend bedrijfquote:Op maandag 8 november 2010 10:05 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een arts in opleiding gelijkwaardig noemen aan iemand met alleen middelbare school.Maar wel klagen over mensen die in ieder geval nog een poging doen om hun intellect te stimuleren.
tsja....check ook even van wie deze boodschap afkomt....quote:
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:58 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Callcenter idd
Ik ga nu straks mijn 3e week in en het bevalt me opzich prima. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 24 en 33 jaar op de afdeling. Je moet alleen niet denken dat callcenter simpel werk is. Zeker bij inbound-banen vragen ze al snel mbo+/hbo en dat is niets voor niets. Vaak krijg je 4 tot 6 weken fulltime opleiding en tussentijds pittige toetsen. 50% afval is niet ongewoon.
Ken ook mensen die in eerste instantie voor 'nood' het werk gingen doen (ook hbo/wo afgestudeerden) en ondertussen alweer 3 jaar callcenter doen, puur voor de gezelligheid en sfeer binnen het bedrijf..
No offence naar je ex ofzo, maar als ze bij je weg gaat omdat JIJ een schuld hebt (waar zij voor de rest niets mee te maken heeft, behalve dat je minder geld aan haar kan uitgeven) dan is het gewoon een bitch en moet je blij zijn dat je van haar af bent. Zelfde geldt voor toekomstige vriendinnen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
Hallo lezers,
Ik zit een beetje letterlijk met de handen in het haar omdat ik gewoon geen idee heb wat ik zou moeten doen dus wat ik vraag is of de lezers van deze topic zouden willen reageren met "wat zou jij doen in deze situatie".
Even ter informatie,
Ik ben een alleenstaande man van 24 jaar, wonend in een huurflat.
Even nog extra ter informatie gezien ik dit terug zie in de reacties:
Heb 1 studie afgemaakt, vanaf september komt er nog een studie bij maar word door de stichting waar ik voor werk betaald, hierna nog een studie als het even mee zit.
Wegens onwetendheid en meerdere privé dingen, niet afgemaakte studies en ruim een jaar het onrechtmatig hebben ontvangen van geld van de Informatie Beheer Groep (DUO sinds kort) heb ik studielening schuld opgebouwd van maar liefst 20.000 Euro.
Ondanks dat ik een vrij nette afspraak met de DUO heb gemaakt op basis van mijn draagkracht van het kale netto loon (onregelmatigheidstoeslag, overwerk, dertiende maand en vakantietoeslag niet meegerekend) nu al een aantal maanden 100 Euro per maand aflos en dit voor zover mij bekend geen verdere gevolgen heeft voor de toekomst wil ik voorkomen dat een eventuele toekomstige vriendin mij zou verlaten om diezelfde rede. Dus ik wil hier zo snel mogelijk van af.
Wat ik nu van plan ben, ondanks dat het de komende 5 jaar ongelofelijk word afzien, alle extra's bestaande uit onregelmatigheidstoeslag, overwerk, dertiende maand en vakantietoeslag + de standaard afgesproken maandelijkse aflossing extra te gaan aflossen.
Nu is mijn vraag aan de mensen hier:
Wat zouden andere doen in deze situatie?
Alvast hartelijk bedankt
Huisarts wel. Specialist? Ik betwijfel het.quote:Op maandag 8 november 2010 10:16 schreef Emu het volgende:
[..]
Als een MBO'er op zijn 18de netjes begint te werken. Of een arts op zijn 25ste met een studieschuld van 20.000 euro. Dan durf ik met zekerheid te zeggen dat dit meer als een paar jaar zal duren voor die arts de MBO'er in zal halen, als die beiden dezelfde levensstandaard erop na houden. Die arts is dan waarschijnlijk al zijn 40ste levensjaar gepaseerd voor die meer vermogen heeft, of spaargeld dan die MBO'er.
Ik studeer nu alsnog deeltijd en loop stage naast mijn werk...quote:Op maandag 8 november 2010 15:37 schreef Sessy het volgende:
Exode, doe die 21+ toets en ga alsnog studeren?
Volgens loonwijzer.nl:quote:Op maandag 8 november 2010 10:16 schreef Emu het volgende:
[..]
Als een MBO'er op zijn 18de netjes begint te werken. Of een arts op zijn 25ste met een studieschuld van 20.000 euro. Dan durf ik met zekerheid te zeggen dat dit meer als een paar jaar zal duren voor die arts de MBO'er in zal halen, als die beiden dezelfde levensstandaard erop na houden. Die arts is dan waarschijnlijk al zijn 40ste levensjaar gepaseerd voor die meer vermogen heeft, of spaargeld dan die MBO'er.
Dan een Arts, die verdient gemiddeld per jaar:quote:required
Samenvatting:
Beroep:
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Geslacht: Man
Werkervaring: 4 jaar
Leidinggevend: Nee
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
required
De berekening is gedaan op basis van 40 uur per week.
Goed. ¤52382 - ¤27215 = ¤25167quote:required
Samenvatting:
Beroep: Chirurg
Opleiding: Universiteit
Geslacht: Man
Werkervaring: 3 jaar
Leidinggevend: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
required
De berekening is gedaan op basis van 40 uur per week.
Sowieso vind ik het vreemd dat mensen roepen dat ¤ 20.000 schuld niet veel is en ¤ 100 per maand makkelijk op te hoesten is. Mijn inziens is een schuld altijd teveel en zo snel mogelijk aflossen zeker met de belabberde spaarrentes van tegenwoordig.quote:Op maandag 8 november 2010 19:33 schreef ThaRock101 het volgende:
met een aflossing van 100 euro per jaar ben je minstens 16 jaar bezig met aflossen, mensen die dat maar even niks noemen. Moet er niet aan denken om op mijn 40ste nog maandelijks een overboeking te doen naar de IBG-groep
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |