Belachelijk dat ze dat als reden opvoert. Daar staat zij helemaal buiten.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
De vrouw van wie ik hield en toekomstplannen had heeft mij verlaten (kan haar dat niet kwalijk nemen) toen ik vertelde over de hoogte van deze schuld.
Die kans lijkt me erg klein aangezien de spaarrekeningen momenteel niet boven de 2,5% uitkomen. Tenzij je je geld voor langere tijd vastzet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:43 schreef dweo het volgende:
Zoek je rente percentage hier op.
Het kan zijn dat je meer rente krijgt als je het op een spaarrekening zet dan je moet betalen voor de lening. Om die reden spaar ik inplaats van dat ik versneld aflos.
Yep, maar ik betaal 2,39 % rente.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die kans lijkt me erg klein aangezien de spaarrekeningen momenteel niet boven de 2,5% uitkomen. Tenzij je je geld voor langere tijd vastzet.
Zelfde hier..quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:56 schreef Vandaag... het volgende:
Ik betaal 3,58% rente over mijn DUO lening maar die ene procent verschil is 30,- euro per jaar over de, zeg, 3000,- die ik per jaar extra kan aflossen. Voor die 30,- laat ik het liever op mijn rekening staan.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:38 schreef eleusis het volgende:
Ik zou de schuld gewoon laten staan en minimaal aflossen. De rente is historisch altijd vergelijkbaar geweest met die op een spaarrekening. Wat je dus overhoudt na je maandelijkse kosten, kun je dus ook op een spaarrekening zetten. Dan houd je flexibiliteit en kun je een buffer opbouwen voor slechte tijden.
Tja jammer dat je geen opleiding af hebt gemaakt maar ik neem aan dat je wel aan je toekomst werkt. 20k is verder redelijk peanuts. Ik heb zelf 35k DUO en heb er nooit een vraag over gekregen van een vrouwDie snappen dat toch allemaal niet.
Trouwen heeft toch geen invloed op je studiefinanciering?quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:32 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik weet niet hoor maar ik heb straks mínstens het dubbele aan studieschuld omdat ik zo dom was om pas weer te gaan studeren toen ik al getrouwd was en alles![]()
Gewoon lekker aflossen en als je extra kúnt aflossen dan doe je dat gewoon. Maar een sneu mokkel die valt over zo'n studieschuld hoor.
Ah ja, dat klinkt bekend.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Nee maar wel het feit dat je dan al jaren een huishouding hebt lopen met financiën op orde en een inleg voor de vaste lasten die je dan niet meer kan dragen en dus moet bijlenen![]()
Helaas betekent het al met al dat ik maximaal moet bijlenen ook nog eens.
Dat is ook mijn ervaring... Ik hield gewoon mn financiering..quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Trouwen heeft toch geen invloed op je studiefinanciering?
Wat jij zegt slaat ook precies op mijn situatie. Tis echt wel te doen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring... Ik hield gewoon mn financiering..
Mijn schuld is wel wat hoger en ik los ook gewoon lekker het bedrag af wat DUO heeft voorgesteld. Het inkomen van mijn man wordt niet meegerekend en ik heb ook niet om draagkrachtberekening gevraagd. Als je eenmaal een baan hebt (je hoeft pas terug te betalen, 2 jaar na beeindigen van je stufi) dan is het maandbedrag echt wel goed te betalen. Kinderopvang is duurder.
Misschien niet leuk om te zeggen, maar kennelijk ging het haar in jullie relatie dus niet om de liefde. Anders hadden jullie nu nog een relatie en waren jullie nog gelukkig met elkaar.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
Hallo lezers,
De vrouw van wie ik hield en toekomstplannen had heeft mij verlaten (kan haar dat niet kwalijk nemen) toen ik vertelde over de hoogte van deze schuld.
Het zou niet eens in me op komen om dat te bespreken met een nieuwe partner. Pas als de relatie serieuzer wordt en er over samenwonen e.d. gesproken wordt zou het eventueel ter sprake komen maar zelfs dan heeft hij er in feite helemaal niets mee te maken tenzij wederzijdse verplichtingen erdoor in het gedrang komen. Mijn inkomen, mijn lasten, mijn zaak.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:33 schreef LostFormat het volgende:
Voortaan niet de hoogte van je studieschuld verzwijgen.
Ik ben ook een plattelands MBO'er en vind 20.000 heeel veel!:P Maar ik zou er nooit een relatie voor breken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Vriendin.
Enneh, denk niet dat alle vrouwen zo zijn, je hebt geen enkele reden om bang te zijn dat een volgende ook het hazepad kiest. Misschien wanneer je een universitair kutje uitkiest haar schuld nog wel hoger zal zijn. Zo inschattende was je ex gewoon een plattelands-MBO'er voor wie 20.000 heel veel geld was en eigenlijk op een Peugeot 206 CC had gerekend als bruidschat.
Nee; zonder dollen, maar weinig vrouwen verlaten je hiervoor.
Nou, maak je maar niet al te druk hoor. Dit soort belachelijke reacties op een volstrekt normaal fenomeen komen niet vaak voor.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:36 schreef Stormivan het volgende:
Ze was alleen te koppig of wat het ook mag zijn om me te geloven en te vertrouwen hier in...
Dat is waar ik zo bang voor ben in de toekomst mocht ik ooit tegen iemand anders aan lopen...
Dat dus.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:02 schreef LostFormat het volgende:
Sorry hoor, maar wat een kutwijf. Wees blij dat je haar kwijt bent. Mijn schuld komt neer op 200+ per maand aflossing. Dit ziet mijn vriendin en ik gewoon als extra vaste last die we verdeeld hebben. Ze koos immers voor mij en alles wat bij mij hoort.
Dan ben jij niet het type waar ik op doel.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:02 schreef MIla1987 het volgende:
[..]
Ik ben ook een plattelands MBO'er en vind 20.000 heeel veel!:P Maar ik zou er nooit een relatie voor breken.
Een relatie gaat om liefde, ja toch? Om het even lekker simpel te zeggen. En een dierenarts assistente verdient naar mijn idee niet eens zo heel weinig, maardat terzijde....
Je leeft nog niet op straat dus het valt wel mee;) Flauw he?
Ik heb ook een studieschuld, en die is volkomen onterecht, maar ik kom er niet onderuit.
Ik moest binnen 10 jaar een studie hebben afgerond en ben over 2 jaar klaar en dn zijn er nog maar 8 jaren om. Maargoed, ik heb ook geen geld voor een rechtszaak dus zal moeten betalen. Elke maand 75 euro, valt te doen natuurlijk, maar liever niet.
quote:Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:
Per uur: ¤ 9,97
Per maand: ¤ 1640
Per Jaar: ¤ 19700
Dat is natuurlijk aan de hypotheekverstrekker zelf. Als jij met een inkomen van 2000 bruto, netto 100 af gaat lossen, dan beinvloedt dat je hypotheekwaardigheid zeker wel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:09 schreef WallOfStars het volgende:
2 dingen.
20k studieschuld valt nog best mee!!! dit telt niet mee voor Hypotheken, enzo.
de vriendin die jou verlaat omdat JIJ een studie schuld hebt. is een GOLDDIGGER.
en die kun je beter kwijt zijn , want die kosten je meer dan 20k op termijn
All women cost money, but marrige is the most expesive way to go!
Vluchten naar het buitenland en nooit meer terugkomenquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef Stormivan het volgende:
Nu is mijn vraag aan de mensen hier:
Wat zouden andere doen in deze situatie?
Nee, was luchtig bedoeld. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik als vergelijkbaar type nooit om zo'n reden bij iemand weg zou gaanquote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan ben jij niet het type waar ik op doel.
Of rij je ook nog eens rond in een Peugeot 206 CC (dan is het wel heel erg toevallig).
¤ 20.000,- is niet zo heel veel, als je ziet dat een gemiddelde student met ¤ 12.500 aan schuld staat.
Een dierenarts-assistente (of paraveterinaire) verdient echt geen gouden bergen:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |