1. Omdat Spanje veel beter is
Voetbaltechnisch bedoel je? Akkoord. Spanje is technisch beter. Mentaal is Nederland echter zeer sterk, en veel sterker dan ze normaal zijn.
klopt, maar Spanje heeft met dit team al aangetoond prijzen te kunnen pakken
2. Omdat Nederland nog nooit een WK finale gewonnen heeft
Dus Spanje wint ook niet. Ehm. Er komt een winnaar uit, denk ik.
Nederland heeft de schijn tegen, alleen maar Wk finales te verliezen, tuurlijk heeft Spanje, er nog nooit gestaan, maar dus ook nooit verloren
3. Omdat Nederland al veel geluk heeft gehad (het houd ooit op)
Spanje, kregen die niet een pingel tegen, die werd gemisssst?
Mazzel nodig hebben tegen Papagaaienguay.....
Anyway, mazzel heb je nodig, het kan ook een teken zijn dat je te maken hebt met een echte kampioensploeg. Geldt voor alletwee dan
Inderdaad, geluk heb je nodig, maar Nederland is een land dat meer om pech bekend staat, dan om geluk met wk eindstrijden
4. Omdat Nederland alleen in de finale staat omdat ze een "makkelijke" loting hadden
Spanje had Portugal, Paraguay, Duitsland
Nederland had Slowakije, Brazilië, Uruguay
Nederland had Brazilie, en Brazilie viel het hele toernooi al tegen, dessalniettemin, werd Nederland de 1e helft weggespeeld. Spanje trof Duitsland, dat door velen gezien werd als het beste land op het WK
5. Omdat Nederland tot nu toe alle wedstrijden heeft gewonnen tijdens dit WK, en dat kan nooit goed gaan
Brazilië 1970
Ergo het kan wel en dat is bewezen.
Klopt, maar dat is 40 jaar geleden, ik zie bij Spanje meer een stijgende lijn, dan bij Nederland
6. Omdat Spanje al wel een wedstrijd heeft verloren, en sindsdien elke wedstrijd beter wordt.
Ze waren niet echt geweldig hoor, niet tegen Portugal, niet tegen Paraguay (kom op) en ook niet tegen Duitsland, dat vermoeid aandeed. De Duitsers hebben verloren van Spanje, Spanje heeft niet gewonnen van Duitsland.
Verschillen we over van mening, ze winnen van Portugal, en van Duitsland, wanneer is Nederland voor het laatst gelukt op een groot toernooi?
7. Omdat het in de boeken geschreven staat dat Nederland NOOIT wereldkampioen zal worden.
Dat is gewauwel. Maar dan toch. Nederlandse mentaliteit is helemaal om, in het team, in de media, we roepen de hele tijd al dat we voor de cup gaan, en dat mentale verschil gaat zich uitbetalen, dat maakt het onderscheid.
Tuurlijk is dat gewauwel, maar wel iets wat harde cijfers zijn, 2 keer finale, 2 keer verloren. Nederland zat er in het verleden dicht bij (78 en 74) maar werd het net niet...
8. Omdat Spanje het beste sportland ter wereld is.
Oh, dat wist ik niet. Misschien heb je toch gelijk...
Het 1 kan het ander positief beinvloeden, Spanje doet het de laatste jaren goed in de sport (allonso in de F1, Contador in de tour, Nadal nr. 1 v.d. wereld, Spanje EK 2008)
9. Omdat mijn oom spaans is, en mij de rest van mijn leven ermee kan pesten als Spanje wint.
Daarbij ga jij er van uit dat hij jou overleeft. Dat is onwaarschijnlijk voor een oom. Ik denk dat jij hem voor de rest van zijn leven kan uitlachen. Hoewel ik niet hoop dat deze finale kwaad bloed gaat zetten,
k had inderdaad beter kunnen zeggen, dat hij mij ZIJN hele leven blijft pesten.